Aurinkopaneeliteline 10 paneelille

Anonyymi

Tarkoitus saada paneelit 3-6 metrin korkeuteen telineeseen ja näin puut eivät varjosta,
mutta kuinka maassa saan tehtyä telineen, jonka voin sitten nostaa tai vetää pystyyn ?

9

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Onpa baikeeta jotta saa ilmaista sähköä

Onko,se ilmaista

Syyskuu ei mittään
        Lokakuu ei mittään
        Marraskuu ei mittään
        Joulukuu ei mitään
        Tammikuu ei myöskään mittään
        Helmikuu ei mittään
        Maaliskuu ei mittään

Yöllä ei mittään

• Anonyymi

10 paneelin tuulikuorman kestävä teline on niin järeä, ettei sitä pysty ihan pikkurahalla tekemään. Paneelista riippuen pinta alaa tulee yhteensä 10-20 neliömetriä ja tuulikuoma on muutama tuhat kiloa.

Järkevästi tuon pystyy toteuttamaan vain ryhmittelemällä paneelit 1-3 kpl nippuihin ja rakentamalla niille omat kaadettavat pylväät, jolloin rakenteesta saadaan riittävän kevyt.

• Anonyymi

Gooklesta hakusana kääntyvä aurinkopaneeli,ollut käytössä kohta 6 v ei mitään ongelmia.Näin Merimakussa.

• Anonyymi

Paljonko maksaa ,mistä voi tilata ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei selvinny hinta ja saatavuus ja kuka myy ?
        https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=kääntyvä aurinkopaneeli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen rakentanut,hinta en tiedä,mutta tämä on liian monimukainen,mutta on toiminut ja tuottanut hyvin täällä tuuhean metsän ympäröimänä.Olen jo suunnittelut jo paljon yksikertaisen ja helpon rakennelman,mutta vanhan huru-ukon aika ei enää riitä.Saatta että minun voimalani tulee myyntiin,koska kiinteistöni on myynnissä ja voimalani siirtyy mukana,tai sitten ei.

• Anonyymi

Kohta saa rakentaa 50 neliön autokatoksen toimenpideluvalla, niin paneelit sinne vain katolle.

Tuulikuormaa voi kalkuloida netistä löytyvillä wind load kalkulaattoreilla. Tetsonista 20^m alalle 25m/s tuuli aiheuttaa 750kg voiman. Tuohan on vielä isompi ongelma kun hökötys nostetaan ylös ja tulee vielä voiman varsi mukaan.

Pyramiidin näköinen paalukehikko sen nokkaan pyörivä teline. Paneelit painavat 200kg ja niiden kiinnityseteline ainakin saman ellei tuplat.

Pyramiidin voisi verhoilla kankaalla jolloin siitä saisi vaikka huviteltan. Teltan yläosaan laittaisi suppilon sisään tuuliturbiinin ja pyramiidin alaosaan läpät joista tuuli pääsisi sisäkautta puhaltanaan turbiinille.

• Anonyymi

Juu ja pyramidi maksaisi enemmän kuin se koskaan tuottaisi tuulisähköä. Kyllä kannattaa.

Tuulikuormasta sen veran, että suoralle pystysuoralle levylle tuuli aiheuttaa 100-200kg paineen ja aurinkopaneelin suuntaus telineessä on noin 40 astetta, joten puhautaan tuhansien kiloje kuormasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe