Monet sähkönmyyjät ovat siirtymässä perintäyritysten avulla "automaattiseen laskutukseen". Näiden avulla hoidetaan "laskujen elinkaaripalvelu".
Tällainen palveluhan maksaa ja maksajana on kuluttaja.
Esimerkki: maksat laskun määrältään x
euroa myöhässä. Saat uuden laskun määrältään x 5 euroa. Kaikkiaan olet siis maksanut 2x 5 euroa.
Perintäpulju on rehellinen. Muutaman viikon kuluttua saat siltä ilmoituksen, että olet maksanut liikaa. Samalla todetaan, mitä pitää tehdä, jos sattumoisin haluat takaisin ylimääräisenä maksamaasi . Siitä vähennetään kuitenkin perintäpuljulle kymmenkunta euroa .
Tosi asiassa olet maksanut saamasi laskut. Ei siinä ole ylimääräistä. Ylimääräinen on ollut toinen lasku.
Tuosta laskutuksen uudesta "elinkaaripalvelusta" aiheutuneet lisäkulut maksaa kuluttaja.
Tilaan sähköni myyjältä, joka pystyy hoitamaan laskutuksen itse ilman välikäsiä ja ilman moisia elinkaaripalveluja.
maksatko laskutuksen elinkaaripalveluista
Anonyymi
2
434
Vastaukset
- Anonyymi
Laskutuksen ulkoistaminen vähentää työn tarvetta sähköä myyvässä tai siirtävässä yhtiössä. Ehkä tällainen menettely on edullisempaa - ainakin yhtiölle
- Anonyymi
Itsellä oli liikamaksu.
Perintäyritys ilmoitti asiasta.
Totesi myös ylimäärän (mahdollisesta) palautuksesta: "Jos haluat rahat tilillesi jne. " Syntyy mielikuva, että normaalitapauksessa ei haluta.
Rahojen saaminen omalle tilille näkyy olevan sen verran hankalaa, että siinä saa muutama kymppi jäädä perintäyrityksen kassaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269