taistis sivut

miä

en haluisi mainostaa mutta mun sivuille voisi joku käydä ne ovat kesken kiva jos kirjoitat viekkuun osoite www.firmala.fi/~taistikset

11

1244

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä täällä

Muuta en kommentoi, mutta mitä ihmettä teillä tekee kultakalat 140 l altaassa? Toivottavasti on suuremman osto suunnitelmissa...

• miä

no ne ei oo kamalan isoi ja ne on ollu meil jo mont vuotta eikä ole järin kasvaneet no tiedän yhen ketää on pitänyt tosi tosi isoa kultakalaa pienessä akvassa ja se eli yli 5 vuotta se akvaario on nyt mulla kun ostin akvaarion kun kultakala kuoli

• fiZ
        miä kirjoitti:

no ne ei oo kamalan isoi ja ne on ollu meil jo mont vuotta eikä ole järin kasvaneet no tiedän yhen ketää on pitänyt tosi tosi isoa kultakalaa pienessä akvassa ja se eli yli 5 vuotta se akvaario on nyt mulla kun ostin akvaarion kun kultakala kuoli

No eihän ne kasva kun ne kärsii ja kääpiöityy! Onneksi täälläpäin ei myydä kultiksia alle 300 litraisiin.

• miä
        fiZ kirjoitti:

No eihän ne kasva kun ne kärsii ja kääpiöityy! Onneksi täälläpäin ei myydä kultiksia alle 300 litraisiin.

mitä?? olenko laittanut siihen 140litraa vaikka siin kuuluis olla 240litraa eikö niiin isossa sitten saisi pitää kultakaloja

• JuuLia
        miä kirjoitti:

mitä?? olenko laittanut siihen 140litraa vaikka siin kuuluis olla 240litraa eikö niiin isossa sitten saisi pitää kultakaloja

240 litraakin on kultakaloille ihan onnettoman pieni... kolme kertaa isommasta lienee hyvä lähteä liikkeelle...

• miä
        JuuLia kirjoitti:

240 litraakin on kultakaloille ihan onnettoman pieni... kolme kertaa isommasta lienee hyvä lähteä liikkeelle...

eikö muka kahdelle ihan pienelle ees käy se 240 mikä mul on ne on 6cm pystömukaan lukien luin lemmikki lehdestä että 250l akvaarioon saa ottaa 5-8 kultakalaa se on kyllä liian paljon itselläni ei ole muita kuin ne kaksi kultakalaa siel akvaariossa

• neo^^
        miä kirjoitti:

eikö muka kahdelle ihan pienelle ees käy se 240 mikä mul on ne on 6cm pystömukaan lukien luin lemmikki lehdestä että 250l akvaarioon saa ottaa 5-8 kultakalaa se on kyllä liian paljon itselläni ei ole muita kuin ne kaksi kultakalaa siel akvaariossa

ai ihan lemmikki lehdestä? voi elämä.. ostappa kunnon akvaariokirja..! Kultakaloja ei tosiaankaan saa pitää noin pienessä tankissa!!!!

• JuuLia
        miä kirjoitti:

Niiden ihan pienienkin kuuluisi kasvaa yli 30 senttiseksi ja yli kilon painoiseksi. http://www.suprmchaos.com/big-fish_bruce_060602.jpg Jos niillä pienen altaan takia ei tähän mahdollisuutta ole ne kääpiöityvät mikä aiheuttaa erilaisia sisäisiä vammoja ja eliniän lyhentymisen ja tietenkin kurjan elämän. Kaiken lisäksi kultakala on parvikala siinä kuin muutkin, kaksi kalaa ei ole parvi. Lemmikki lehti on järkyttävää soopaa mikä on sääli sillä monet lemmikkiä haluavat lapset ottavat tietonsa juuri siitä. Suomenkielinen kirjallisuuskin on pahasti vanhentunutta tietoa.
        Millaiset olot kultakaloilla muuten on? Oletko tietoinen että vaativat lajiakvaarion eli niiden kanssa ei tule yhdistää mitään kaloja.

• miä
        JuuLia kirjoitti:

Niiden ihan pienienkin kuuluisi kasvaa yli 30 senttiseksi ja yli kilon painoiseksi. http://www.suprmchaos.com/big-fish_bruce_060602.jpg Jos niillä pienen altaan takia ei tähän mahdollisuutta ole ne kääpiöityvät mikä aiheuttaa erilaisia sisäisiä vammoja ja eliniän lyhentymisen ja tietenkin kurjan elämän. Kaiken lisäksi kultakala on parvikala siinä kuin muutkin, kaksi kalaa ei ole parvi. Lemmikki lehti on järkyttävää soopaa mikä on sääli sillä monet lemmikkiä haluavat lapset ottavat tietonsa juuri siitä. Suomenkielinen kirjallisuuskin on pahasti vanhentunutta tietoa.
        Millaiset olot kultakaloilla muuten on? Oletko tietoinen että vaativat lajiakvaarion eli niiden kanssa ei tule yhdistää mitään kaloja.

loen tietoinen meillä on kylmä vesiakvaario ja lajiakvaario olemme hakeneet kirjoista tietoa eikä useimmissaankaan lue mitään kultakalloista olemme käyneet läpi kaikki kirjaston kirja asia tuli jo selvaksi joten voitteko LOPETTAA

• miä
        JuuLia kirjoitti:

mun tekee pahaa toi kuva olen siitä järkyttynyt kiitti vaan kun näytitte oon kyllä nähnyt ton kokoisen kultakalan

• miä
        JuuLia kirjoitti:

aion ostaa kultakaloillle uuden isomman altaan tai annan ne pois kaverilleni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe