Kävin hammaslääkärissä. Hän kirjoitti Kantaan seuraavan rivin:
”Runsaasti hk:ä, taka-alueilla syventyneitä ientaskuja. D-indeksi 2, rc hml 2v, shg ½v.”
Mitä tuo on suomeksi?
rc hml 2v, shg 1/2v.
4
5757
Vastaukset
- Anonyymi
Sulla on hammaskiveä, joka pitäisi poistaa 6kk välein ettei tilanne pahene. Hammaslääkärin tarkastus aiheellinen kahden vuoden päästä.
- Anonyymi
Runsaasti hammaskiveä.
Taka-alueilla syventyneitä ientaskuja = parodontiitti eli kiinnityskudostulehdus.
D-indeksi 2 = decayed eli kaksi karieksen vaurioittamaa hammasta.
rc hml 2 v = recall eli käyntiväli hammaslääkärille 2 vuotta, shg = suuhygienistille puoli vuotta.- Anonyymi
Eikö Kants ole tarkoitettu potilaalle? Eikä vain koodikieltä toisille ammattilaisille. Ja jos on ksksi mädäntynyttä takahammadta niitä pitää todella hoitaa, eikä jättää 2 vuoden päästä tarkistettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö Kants ole tarkoitettu potilaalle? Eikä vain koodikieltä toisille ammattilaisille. Ja jos on ksksi mädäntynyttä takahammadta niitä pitää todella hoitaa, eikä jättää 2 vuoden päästä tarkistettavaksi.
Tekstit ovat juurikin tarkoitettu "koodikielellä" eli yhtenäisellä ammattikielellä hoitohenkilökunnalle, ei potilaalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997853- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763607
- 512859
- 632605
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294