Kestääkö ystävyys myös elänmuutokset

Anonyymi

Hei

Haluaisin kysyä mielipiteitä. Mulla on tilanne, että oon ollut ystävä erään ihmisen kans nyt 10 vuotta. Oltiin molemmat sinkkuja kun tavattiin. Sittemmin tapasin miehen jonka kanssa ollaan nyt seurusteltu useampi vuosi ja oleminen muuttuu koko ajan tiiviimmäksi. Muutetaan piakkoin yhteen.

Olen koko ajan ollut hyvä ystävä ystävälleni ja auttanut häntä ongelmissaan. Niitä tuntuu olevan loputtomiin ja koko elämänhallinta pielessä. Tuossa on aikaisemmin väsyin ikuiseen terapeuttina olemiseen ja otin etäisyyttä.

Nyt sitten hän otti yhteyttä ja lähetti katkeria viestejä, että olen hylännyt hänet jne. Syytöksiä kuinka olen loukannut kun en ole tukenut häntä yms.

Nyt mulla on eri elämäntilanne, niin tietenkin haluan elää elämää myös kumppanin kanssa. Olisin valmis myös olemaan ystävä, mutta en toisen ehdoilla niin että alituisesti autan ja tuen toista. Ystävyyteen kuuluu mun mielestä myös hauskat ja mukavat jutut.

Ystävä on sitä mieltä, ettei ystävyyttä enää saa takas. Näyttää siltä etten kelpaa enää kun en jaksa olla 24/7 terapeutti.

Mitä mieltä olette? Eikö ystävyyden pitäisi kestää myös tauot ja erilaiset elämänmuutokset? Onko kyse kateudesta tms?

3

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielenterveyden häiriöstähän se tuollainen takertuminen kertoo.
      Ja kun se seurustelukumppani löytyy, niin ainahan ne muut suhteet jää ja saakin jäädä. Näin on minullekin aina käynyt. Ja kun itsellä on puutteita sosiaalisen kanssakäymisen alueella, niin yksinpä tässä jäin. Eikä tähän muutosta ole tullut eikä tule, täytän pian 80 v ellen sitä ennen kuole. Aina joskus, todella harvoin enää, joku pyytää jeesaamaan jossakin asiassa ja avun saatuaan häipyy. Ei haittaa, tähän on jo tottunut, ja enemmänkin saa pyytää. Autan mielelläni. Korvauksetta.

• Anonyymi

Ei kestä.

• Anonyymi

Ei kestä. Ei mitään pitkäkestoisia ystävyyksiä ole olemassakaan. Ihmiset ja elämäntilanteet muuttuu. Toiselle voi tulla tärkeämpiä ystäviä tilalle, joista on enempi hyötyä ja silloin pistetään se hyödyttömäksi todettu ihminen pois, niin on mulle käynyt muutamia kertoja. Ei terapeuttina toimiminen toiselle henkilölle miltään ystävyydeltä kuulosta vaan hyväksikäytöltä, ei se ole ystävän tehtävä vaan suhteessa pitää olla muutakin, mukavia juttuja, iloa ja nauruakin, jos noita ei ole, niin ei ihme, jos on ruvennut puuduttamaan tuo suhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe