Vielä tammikuussa tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto (vihr) oli autuaan tietämätön siitä, että tarkastusvirasto oli maksanut entiselle virkamiehelleen laittomasti palkkaa yli kaksi vuotta, jotta tämä ei tulisi töihin.
Eduskunnan oikeusasiamies antoi VTV:lle asiasta huomautuksen joulukuussa 2020.
– En ole perehtynyt. Mitä toistaiseksi tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana olen tehnyt yhteistyötä ja seurannut tarkastusviraston toimintaa, niin itse olen saanut tarpeelliset selvitykset. Ei ole jäänyt sellaista tunnetta, että olisi aihetta tyytymättömyyteen, Alanko-Kahiluoto sanoi Iltalehdelle 25. tammikuuta.
Alanko-Kahiluoto kertoi nähneensä Yli-Viikarin matkustelua koskevaa uutisointia, mutta ei pitänyt sitä ongelmallisena.
– Siitä johtaja on laittanutkin viestiä ja kertonut, että hän on näitä selvittänyt ja että ovat olleet asianmukaisia kuluja sinänsä.
Alanko-Kahiluoto kertoi nähneensä Yli-Viikarin matkustelua koskevaa uutisointia, mutta ei pitänyt sitä ongelmallisena.
Alanko-Kahiluodon mukaan Yli-Viikari oli lähettänyt hänelle sähköpostia asiasta.
– Käsittääkseni mitään lainvastaista ei ole tapahtunut. Tietenkin jos kulut näyttävät liian suurilta, niin niitä täytyy pyrkiä saamaan alaspäin. Käsittääkseni mitään sellaista ei ole tapahtunut, mikä olisi edellyttänyt valiokunnan puuttumista, eikä virkamiehetkään ole tuoneet minulle tällaista kantaa.
Vihreä Viikari saa kehuja vihreiltä
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Yli-Viikari on hyvä esimerkki naisesta joka tuntee olevansa niin ylivertainen että syyttää jopa omista virheistään alaisiaan. Siteeraa viellä hienosti runoa.
- Anonyymi
Kuin vihreät Helsingissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184