Lakossa paperin osalta. Lakkoiltu suurin osa töistä pois. Kun ei ole töitä on ihan se ja sama onko tessissä pyhäkorvaus vai ei. Kilometritehtaalle vaan kaikki sinne haluavat paperimiehet. Loppuu se ikuinen kitinä.
Lakko muutti työntekijän edut huonommaksi paperissa ja sahoilla.
Hyvä sopimus?! Tuo esityshän on jopa huonompi, kuin se mistä on lähdetty. Eihän tuossa muuta, kuin että ei makseta min. kolmelta arkipyhäviikon lauantailta 50% korotusta. Näin siis arkipyhät "tehdään sisään" lauantaisin ilman erillistä korvausta. Eli käytännössä kiky-päivät tehdään nyt ilman 50% tes ylityökorotusta. Lisäksi muut kohdat joissa poistettaisi arkipyhiä, sairauslomien korvattavuutta, ikälisiä jne. Pitkän lakon palkka, lomat lyheni..
Ja ihmetelkää ja itkekää sitten kun sahoja, paperitehtaita ja vaneritehtaita aletaan sulkea suomessa, hmm minkähän ihmeen takia ja taas voi syyttää vaan työnantajaa kaikesta. Onneton pääministerikin siihen löi näppinsä erottamatta 6 minuuttia päivässä.
24 tuntia tuntuu olevan maailman loppu, 6 minuuttia päivässä
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niin kysymys ei ollut ilman palkkaa tehtävistä lauantai päivistä vaan niistä tuli normipalkka, arkipyhäthän maksetaan keskituntipalkan mukaan. Vanha sopimus oli työntekijälle parempi, mutta kun vasemmisto ideologia oli ottanut hampaisiin päivän 6 minuuttisen, niin sen varjolla Ay-johtajat yritti imagoonsa parantaa. Väliin lakkoillaan huonommankin työehtosopimukseen pääsemiseksi. Siinä lakko pääasia, vaikka jokunen tehdas lopettaakin.
- Anonyymi
Ay johtajien korkeiden palkkojen takia lakot.
- Anonyymi
Nuoret ei taida tuolaisten stalinistien perässä juosta. Kommunistit huutaa ainaisia lakkojaan
- Anonyymi
Älä tee työtä saman saat maataloustukiaisilla.
- Anonyymi
Aloittaja, et nyt ihan ole kartalla. Mutta sehän lähinnä sinun oma ongelma.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244