Jeesus käski julistaa evankeliumia, ei pelotella ikigrillillä ihmisiä.
Miksi fundikset pelottelevat helvetillä?
109
72
Vastaukset
Onko sinusta pelottelua kertoa se mitä Jeesus kertoi helvetistä 🤔?
- Anonyymi
Jeesus ei käskenyt meidän pelotella helvetillä vaikka hän itse niin tekikin, vaan julistaa evankeliumia.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei käskenyt meidän pelotella helvetillä vaikka hän itse niin tekikin, vaan julistaa evankeliumia.
Ehkä sinä olet vain turhan säikky ja pelkäät vaikkei pelotella 😃
- Anonyymi
KylläTaasNaurattaa kirjoitti:
Eikö pelotellakaan?
- Anonyymi
Minä en kyllä haluaisi nähdä Päiviä helvetissä vaikka hän on koko ikänsä homoja kiusannutkin. Rukoillaan yhdessä Päivin puolesta että hän tekisi parannuksen.
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kyllä haluaisi nähdä Päiviä helvetissä vaikka hän on koko ikänsä homoja kiusannutkin. Rukoillaan yhdessä Päivin puolesta että hän tekisi parannuksen.
Päivi ei tulekaan helvetiin mihin sinä ihan itse olet valinnut mennä 😃
- Anonyymi
Esimerkiksi nämä "rajat kiinni pakolaisilta" julistajat ovat menossa Jeesuksen sanojen mukaan helvettiin. (Matt 25) Silti heitä on mm. heluntaiseurakunnassa ja luterilaisissakin. Eivätkö he usko Jeesuksen sanan koskevan heitä, vai eivätkö he usko helvettiin.
"Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. ...
Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle." Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi nämä "rajat kiinni pakolaisilta" julistajat ovat menossa Jeesuksen sanojen mukaan helvettiin. (Matt 25) Silti heitä on mm. heluntaiseurakunnassa ja luterilaisissakin. Eivätkö he usko Jeesuksen sanan koskevan heitä, vai eivätkö he usko helvettiin.
Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."Eihän Jeesus käskenyt ottaa vääräuskoisia kotinsa ja elättää heidät 😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."""Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. ...
Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.""
Hyvä huomio, sillä helluntaiseurakuntiin on tullut paljon pakolaisia ja halunneet oppia tuntemaan Jeesuksen. Kiitos tästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. ...
Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.""
Hyvä huomio, sillä helluntaiseurakuntiin on tullut paljon pakolaisia ja halunneet oppia tuntemaan Jeesuksen. Kiitos tästä.Jeesus ei todellakaan puhunut muslimeista vaan veljistään juutalaisista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."Muista että 2015 tuli Suomeen mm. Belgiasta tuhansia henkilöitä Pääministeri Juha Sipilän kutsun kuulleita. Nämä olivat hakeneet Belgiasta turvapaikkaa ja oli todettu että heillä ei ole mitään hätää. Suomi otti avosylin vastaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."Raamattua voi itse kukin lukea. Kun pyytää Herralta johdatusta Hän avaa ja antaa Oikeaa Tietoa itsekullekin. 150 v sitten kaikilla maassamme ei ollut lukutaitoa ja he, jotka pääsivät, kävivät sunnuntaisin kirkossa kuulemassa sanaa. Nyt on jo monta raamattua netissäkin. On eri asia jakaa koko maa enemmistölle muun maalaisia, kuin säilyttää maa omalla kansalla - Jumala itse on säätänyt kansoille rajat ja asumisen ajat. Koska enemmistöähän he nopeasti olisivat suomalaisten muuttuessa ystävällisesti ottamaan kaikkialta Euroopasta ja idästä halukkaat tulijat.
Miika 2 ennusti tulevaa hyvin, tiesi varmaan , miten kansat osaavat lukea, mutta saarnaajia tarvitaan hauskuuttamaan ihmisiä:
6 "Älkää saarnatko", saarnaavat he, "sellaisista ei pidä saarnata; eikö väisty pois häpäiseminen?"
10 Nouskaa ja menkää pois: ei tässä ole leposijaa saastutuksen tähden, joka on saanut aikaan turmion, parantumattoman turmion.
11 Jos tulisi mies, joka tuulta tavoittelisi ja petollisuudessaan valhettelisi: "Minä saarnaan sinulle viinistä ja väkijuomasta", siinä olisi saarnaaja tälle kansalle.
Juudaksen kirje 1
1 Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.
2 Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.
3 Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
5 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;
7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
8 Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen. - Anonyymi
Jeesus ei missään sanonut että Jumala kiduttaa syntisiä helvetistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisältyy evankeliumiin.
Ihminen, joka ei ymmärrä tarvitsevansa pelastusta, ei koe myöskään tarvitsevansa evankeliumia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisältyy evankeliumiin.
Ihminen, joka ei ymmärrä tarvitsevansa pelastusta, ei koe myöskään tarvitsevansa evankeliumia.Niin, tämä helvettievankeliumi, johon Paavalin opilla taivasten valtakunnan syntivaltakuntaan vaihtaneet ovat menossa, ei liity Jeesuksen puhumaan taivasten valtakuntaan ja siitä kertovaan evankeliumiin kuin siltä osin, että Jeesusta käytetään Paavalin opissa teurastettuna lampaana. Ja se ei ole hyvä evankeliumi, vaan se on paha evankeliumi.
- Anonyymi
Ikuisuus ongelma sotkea Jeesus Paavalin luomaan evankeliumiin Kristuksesta hänen surmallaan, joka - totta vieköön - se on kyllä aika pelottava juttu.
Jeesuksen opettamaa taivasten valtakunnan evankeliumia ei ole julistettu vielä päivääkään, sellaista uskontoa ei ole edes olemassa. Eikä tuo 'pelottelu' tuolla Paavalin opilla ole mikään pelottelu, vaan tuolla uskolla Paavalin sanoin Raamatussa mennään todella ikigrilliin, kun uskoo hänen oppiaan.
Uskovaiset mielellään puhuvat taivaasta ja julistavat samalla Paavalin syntioppia Jeesuksen surmasta tosi Jumalana, joka on kyllä epäloogisuuden huippu, eikä vastaa millään tavalla Raamattua tai uskonnon oppinormistoa. Jos tosi Jumala on uhrattu, ei silloin ole taivastakaan Raamatun mukaan, ainoa paikka mihin sitten mennään on Raamatun mukaan helvetti.- Anonyymi
Eikä tuo ikuisuusgrilli liity sen enempää fundiksiin kuin liberaaleihinkaan, vaan on kristinuskon perusta Paavalin syntiopilla, kun käytetään Jeesusta Kristuksena (tosi Jumala) uhriksi Jahvelle, jota tämä itse vastusti.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Johan sinä hulluja kirjoitat...
Vain Raamatun totuutta, ja jos se sinusta vaikuttaa hullulta, niin todistat, että et edes tiedä mitä Raamatussa lukee. Mielipiteillään ihminen - tämä on hyvä esimerkki - kertoo aina vain itsestään.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Johan sinä hulluja kirjoitat...
Kiistätkö sinä, ettei Jeesuksen uhraamisessa Kristuksena ole kyse vain Paavalin itse tekemästä evankeliumista? Kiistätkö, että te ette ole läpeensä syntisiä? Kiistätkö, että et vaihtanut taivasten valtakuntaa synnin valtakunnaksi Paavalin opilla? Kiistätkö, että et käytä Jeesusta teurastettuna lampaana tosi Jumalan uhrina, jota on usko Kristukseen? Kiistätkö, ettei tällä tavalla pelastuta Raamatun mukaan nimenomaan palvelemaan lihalla synnin lakia? Kiistätö, ettei tällä Paavalins syntiopilla päädytä Raamatun mukaan helvettiin, kun uskoo Kristukseen? Kiistätkö, että et julista Herran kuolemaa ehtoollisella? Kiistätkö, että Jeesusta ei kirottu Kristuksena (tosi Jumala) Raamatun mukaan ristille? Vastaa nyt vaikkapa näihin ensin, niin katsotaan sitten, että miten hulluja kukakin puhuu.
Anonyymi kirjoitti:
Kiistätkö sinä, ettei Jeesuksen uhraamisessa Kristuksena ole kyse vain Paavalin itse tekemästä evankeliumista? Kiistätkö, että te ette ole läpeensä syntisiä? Kiistätkö, että et vaihtanut taivasten valtakuntaa synnin valtakunnaksi Paavalin opilla? Kiistätkö, että et käytä Jeesusta teurastettuna lampaana tosi Jumalan uhrina, jota on usko Kristukseen? Kiistätkö, ettei tällä tavalla pelastuta Raamatun mukaan nimenomaan palvelemaan lihalla synnin lakia? Kiistätö, ettei tällä Paavalins syntiopilla päädytä Raamatun mukaan helvettiin, kun uskoo Kristukseen? Kiistätkö, että et julista Herran kuolemaa ehtoollisella? Kiistätkö, että Jeesusta ei kirottu Kristuksena (tosi Jumala) Raamatun mukaan ristille? Vastaa nyt vaikkapa näihin ensin, niin katsotaan sitten, että miten hulluja kukakin puhuu.
Sinähän puhut ihan outoja.Miten saat paavalista ja syntiopista tehtyä kuin syntipukin.
Sehän on selvä ,että ihmisen tulee elää hyvin kun Kristuksen on elämäänsä ottanut ,eikä paavali tehnyt mitään syntioppia vaan paavali kirjoitti sen ,minkä Kristus ilmoitti ja Kristus ei voinut eläessään ilmoittaa mitään kun uusiliitto ei ollut Hänen eläessään voimassa ,kuten paavali asian hyvin ilmaisi käyttäen testamentti vertausta.
- Anonyymi
mieltävät kai sen helvetin tuomion, - evankeliumiksi ?
JEESUS sanoo raamatun evankeliumissa:
"Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
Luuk: 6: 37- Anonyymi
Älä sitten tuomitse uskovia 😃
Kyllä me voimme tuomita, mutta emme hengellisesti helvettiin emmekä kadotukseen Jeesuksen sanan mukaan
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me voimme tuomita, mutta emme hengellisesti helvettiin emmekä kadotukseen Jeesuksen sanan mukaan
On aivan älytöntä edes väittää, että ihminen pystyisi lähettämään jonkun helvettin 😏
- Anonyymi
Tämä elämä tällä ajassa on joillekkin helvetti
Se johtuu karmasta ja edellisien elämien teoista.
Joku syntyy vauraaseen onnelliseen perheeseen ja toinen taas sodan, nälän ja köyhyyden olosuhteisiin. Karma toimii.💯💯❤️💯❤️ 1.Kor.1:
Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
2.Kor.4:
3. Jos evankeliumimme on peitossa, peite on niissä, jotka joutuvat kadotukseen,
Novum kommentaari
2.Kor.4:
3. Vaikka apostolilla oli sellainen virka, joka johti vapautumiseen ja pelastukseen, kaikki eivät ottaneet sanomaa iloiten vastaan. Hän kohtasi paljon välinpitämättömyyttä ja suoranaista vastustustakin. "Meidän evankeliumimme" ei merkitse sitä, että se olisi ollut Paavalin tai hänen työtovereidensa oma, vaan se oli se evankeliumi, jota oli julistettu korinttolaisille ja joka oli niin julistajien kuin sen vastaanottajienkin yhteistä omaisuutta. Edellisessä luvussa hän puhui peitteestä, joka oli juutalaisten ymmärryksen verhona heidän lukiessaan Moosesta. Tässä hän käyttää saman sukuista ilmaisua. "Kalyptè" merkitsee jotakin kätkettyä, josta ei ole mitään näkyvissä. Evankeliumi on piilossa niiltä, jotka menevät kadotukseen. Tämä ei ole evankeliumin syytä, vaan he ovat itse kieltäytyneet ottamasta vastaan heille tarjottua pelastusta.- Anonyymi
1.Kor.1:
<<Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.<<
Niin Paavali puhuu tässä juutalaisista, hän ei käytä kristityistä me-sanaa, vaan läpi Raamatun pelastuu juutalaiset, kun te olette hulluja tuosta rististä, ja te olette ne jotka menette Paavalin sanoin sinne helvetin tuleen. Sinne kadotukseen. Lukee 1.Korintolaiskirje luku 3 ja jakeet 11-13, mutta narisistisesti te otatte kaiken hyödyn hänen sanoistaa itsellenne näkemättä totuutta.
, Anonyymi kirjoitti:
1.Kor.1:
<<Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.<<
Niin Paavali puhuu tässä juutalaisista, hän ei käytä kristityistä me-sanaa, vaan läpi Raamatun pelastuu juutalaiset, kun te olette hulluja tuosta rististä, ja te olette ne jotka menette Paavalin sanoin sinne helvetin tuleen. Sinne kadotukseen. Lukee 1.Korintolaiskirje luku 3 ja jakeet 11-13, mutta narisistisesti te otatte kaiken hyödyn hänen sanoistaa itsellenne näkemättä totuutta.
,Kommenttisi " Anonyymi 22.08.2021 21:16" ei perustu totuuteen.
Kristitty on Jeesuksen opetuslapsi.
Kol. 2:
6. Niin kuin siis olette ottaneet vastaan Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä.
Joh. 1:12; Ef. 4:1-2; 1. Tess. 5:18
7. Juurtukaa häneen, rakentukaa hänessä ja vahvistukaa uskossa, niin kuin teille on opetettu. Olkoon kiitoksenne ylitsevuotava.
Ef. 4:14-15; 1. Tess. 5:18
Novum kommentaari
6. Kristillinen elämä alkaa Kristuksen omakohtaisesta vastaanottamisesta. Tässä ei kysymys ole -”inhimillisen hyvyyden” kehittämisestä- , vaan konkreettisesta Jumalan työstä. Kristuksen vastaanottaminen merkitsee häneen uskomista, ja häneen uskominen on hänen vastaanottamistaan (Joh 1:12).Kristuksen vastaanottamisen jälkeen alkaa "vaellus hänessä". Kristuksessa vaeltava uskova ottaa hänet kaikessa huomioon. Tällainen vaellus merkitsee täydellistä luovuttautumista ja vihkiytymistä hänelle.
7. Nyt apostoli siirtyy vertauskuvasta toiseen. "Juurtuneina" vie ajatukset kasvikuntaan. "Rakentua" vertaa uskonelämää rakennukseen.Aabraham on hyvä esimerkki miehestä, jonka uskonelämä kasvoi ja joka vahvistui uskossa lujaksi (Room 4:19-21)."Kiitos" on ilmausta siitä, että kristitty on ymmärtänyt Jumalan armon merkityksen.
Kristittyjen velvollisuus on varottaa helvetistä.
»Peljätkää Häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin», Matt. 10:28, vrt. Luuk. 12:5. »Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys», Matt. 13:42,50. Iankaikkinen rangaistus, Matt. 25:46, Sammumaton tuli, Matt. 3:12, Iankaikkinen tuli, Matt. 25:41.
Kenet heitetään helvettiin
Se, joka suostuu kiusaukseen, Matt. 18:9, Mark. 9:43,45,47. Se, joka sanoo veljelleen: »Sinä hullu», Matt. 5:22.
Fariseuksia uhattiin helvetin tuomiolla, Matt. 23:33. Ulkokultaisuudellaan he tekivät ihmisistä helvetin lapsia, Matt. 23:15.- Anonyymi
Meillä kristityillä ei ole tietoa siitä kuka tai ketkä sinne joutuvat. Jumala päättää sen aivan yksin ja viimeisellä tuomiolla tulee kumpaankin porukkaan yllätyksiä. Kannattaa olla sentähden helvettituomioita lausumatta kenellekään.
- Anonyymi
»Peljätkää Häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin»
Niin, mikä on nyt sitten tämä Raamatussa Paavalin lupaama paikka teille?
<<1.Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy<<
Mikä on sellainen paikka, jossa palaa tuli? Anonyymi kirjoitti:
Meillä kristityillä ei ole tietoa siitä kuka tai ketkä sinne joutuvat. Jumala päättää sen aivan yksin ja viimeisellä tuomiolla tulee kumpaankin porukkaan yllätyksiä. Kannattaa olla sentähden helvettituomioita lausumatta kenellekään.
Jeesus sanoo
Luuk.17:
...3. Pitäkää varanne! Jos veljesi tekee syntiä, nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
..- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Jeesus sanoo
Luuk.17:
...3. Pitäkää varanne! Jos veljesi tekee syntiä, nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
..Jeesus ei opettanut mitään synnistä. Nämä ovat paavalisaarnajien lisäyksiä. Tämän todistaa ne papyrukset, jotka ovat alkuperäisiä Jeesuksen sanoja ja KIRJOITETTU ENNEN PAAVALIN KIRJEITÄ. Nämä siteeraamasi evankeliumit on kirjoitettu JOPA 50 VUOTTA PAAVALIN KIRJEIDEN JÄLKEEN todistaamaan sinulle, että kyllä kannattaa uhrata ihmeidentekijä, jonka Jahve määrää surmattavaksi kilpailijana omana jumalanaan, jotta pelastuu helvettiin (1.Kor.3:11-13). TARINA RATKAISEE SISÄLLÖN. Raamatussa on siis selkeä juoni.
- Anonyymi
Eihän kukaan voi uskoa sellaiseen äärimmäiseen pahuuteen mitä Helvetti edustaa ja siten ei sen toteuttajaankaan, Jumalaan.
-a-teisti-- Anonyymi
Etkö sinäkän vielä tajua, että näiden Jumala on Saatana?! Miten helvetin vähän teillä on aivosoluja?!
- Anonyymi
<<Helvetti edustaa ja siten ei sen toteuttajaankaan, Jumalaan.<<
Eikö nyt alkeellisinkaan asia Raamatusta mene perille: helvetti kuuluu saatanalle ja taivas kuuluu jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nyt alkeellisinkaan asia Raamatusta mene perille: helvetti kuuluu saatanalle ja taivas kuuluu jumalalle.Jumala ei lähetä ketään helvettiin, eikä saatana ketään taivaaseen, ja sen vuoksi nämä juuri Raamatun mukaan menevätkin helvettiin (1.Korintolaiskirje, luku 3 jakeet 11-13). Jälleen kerran. Heidän Jumalansa puhuu jo VT:ssä palavasta pensaasta. Jos jotakin kutsutaan jumalaksi - tuolla nimellä: 'jumala' - ymmärrätkö? - ei se tee siitä silti Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nyt alkeellisinkaan asia Raamatusta mene perille: helvetti kuuluu saatanalle ja taivas kuuluu jumalalle.Jumalanne sen Helvetin kätilöi, se on merkityksetöntä kenelle on ylläpidon ulkoistanut.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalanne sen Helvetin kätilöi, se on merkityksetöntä kenelle on ylläpidon ulkoistanut.
-a-teisti-Pidätkö sinä PAAVALIA JUMALANA? Paavali kuule ihan itse kätilöi näille kristuskultin tosi Jumalan uhraamisella väittämällä, että olisi joku saatana, jonka kanssa Jumala olisi kähminyt jo paratiisissa ihmisen päänmenoksi, jota nämä uskovaiset kutsuvat 'syntiinlankeemukseksi'. Älä sotke minua uskovaisiin, mutta sotke siihen, että minä tiedän mitä tuossa kirjassa RAAMATTU lukee ja mikä on sen opuksen juoni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidätkö sinä PAAVALIA JUMALANA? Paavali kuule ihan itse kätilöi näille kristuskultin tosi Jumalan uhraamisella väittämällä, että olisi joku saatana, jonka kanssa Jumala olisi kähminyt jo paratiisissa ihmisen päänmenoksi, jota nämä uskovaiset kutsuvat 'syntiinlankeemukseksi'. Älä sotke minua uskovaisiin, mutta sotke siihen, että minä tiedän mitä tuossa kirjassa RAAMATTU lukee ja mikä on sen opuksen juoni.
Ymmärrä nyt, tana, että tämä on kuin satu Hannusta ja Kertusta, kun noita on laittamassa lapsia uuniin ja ehdottaa, että mitä jos lykätäänkin teidän isänne uuniin teidän puolestanne, niin pelastutte, kun se keksii teille kaikki rajoja ja sääntöjä. Ja lapset kiljuu riemusta, tosi hyvä idea! Mutta onko sen enempää totta tuo noita tai tuo uunikaan? Mutta tässä tapauksessa on lapset totta, jotka kiljuvat riemusta, kun tosi Jumala on tapettu heidän puolesta ja juonen mukaan nyt he saavat palvella lihalla synnin lakia.
- Anonyymi
"Eihän kukaan voi uskoa sellaiseen äärimmäiseen pahuuteen mitä Helvetti edustaa ja siten ei sen toteuttajaankaan, Jumalaan."
Eihän taivaassa pahuus eikä pahat ihmiset voi enää olla. Ja monet jumalattomat ovat itse todenneet, että eivät halua olla siellä missä uskovaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eihän kukaan voi uskoa sellaiseen äärimmäiseen pahuuteen mitä Helvetti edustaa ja siten ei sen toteuttajaankaan, Jumalaan."
Eihän taivaassa pahuus eikä pahat ihmiset voi enää olla. Ja monet jumalattomat ovat itse todenneet, että eivät halua olla siellä missä uskovaiset.<<Eihän taivaassa pahuus eikä pahat ihmiset voi enää olla. <<
Mutta paratiisissako voi olla itse Saatana kuten Paavali väittää, mistä syystä teidän on uhrattava tosi Jumala itsenne puolesta?
Teidän tarinassanne ei ole ollenkaan tuota taivasta, vaan te perkaatte sen pois, kun teurastatte tosi Jumalan uhrilampaananne ja syötte sen kannibalisistisella ihmissyöntiriitillä. Te olette itse näitä jumalattomia juuri tästä syystä. Matt.25:
41. Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen ikuiseen tuleen, joka on valmistettu Paholaiselle ja hänen enkeleilleen.
Juud.1:
5. Varoittavat esimerkit
Vaikka jo olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka kerran pelasti kansan Egyptistä, toisella kertaa tuhosi ne, jotka eivät uskoneet.
6. Myös ne enkelit, jotka eivät pitäneet kiinni valta-asemastaan vaan jättivät oman asuinsijansa, hän pani pimeyteen ikuisissa kahleissa säilytettäviksi suurta tuomion päivää varten.
7. Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta.
Ilm. 20:
10. Paholainen, niiden eksyttäjä, heitetään siihen tuli- ja rikkijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja niitä piinataan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
...
14. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
15. Ja jos jonkun nimeä ei löytynyt elämän kirjaan kirjoitettuna, hänet heitettiin tuliseen järveen.
- Anonyymi
Pelolla hallitaan heikkoja alamaisia. Se on raamattuun sisäänkirjoitettu työkalu seurakunnan hallitsemiseksi. Fundamentalistit haluavat luoda nokkimisjärjestyksen herätysliikkeeseen vai oletko kuullut heidän edistävän minkäänlaista tasa-arvoa.
- Anonyymi
Mutta kun sinne raamattuun on myös sisäänkirjoitettu se, että koko juttu onkin huijausta, ja koko jutun juoni onkin sen, kun kukaan ei huomaa edes sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun sinne raamattuun on myös sisäänkirjoitettu se, että koko juttu onkin huijausta, ja koko jutun juoni onkin sen, kun kukaan ei huomaa edes sitä.
Ja tähän taas liittyy satu keisarin uusista vaatteista.
Omituinen mielipiteesi "Anonyymi 22.08.2021 20:26"
Luuk.12:
4. Ketä tulee pelätä?
(Matt. 10:28-31)
"Minä sanon teille, ystävilleni: älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät sen jälkeen voi tehdä mitään enempää.
5. Minä osoitan teille, ketä teidän tulee pelätä: pelätkää häntä, jolla on valta tappaa ja sen jälkeen syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille: häntä pelätkää.
6. Eikö viittä varpusta myydä kahdella kuparilantilla? Silti Jumala ei ole unohtanut yhtäkään niistä.
7. Jopa kaikki teidän päänne hiuksetkin on laskettu. Älkää siis pelätkö, te olette arvokkaampia kuin paljot varpuset."
Luuk.2:
8. Sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
9. Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään. He pelästyivät suunnattomasti,
10. mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille hyvän sanoman suuresta ilosta, joka on tuleva kaikelle kansalle.
11. Teille on tänään Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra.
12. Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä."
13. Yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri taivaallinen sotajoukko, joka ylisti Jumalaa sanoen:
14. "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maan päällä rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto."
Matt. 8:
22. Eräänä päivänä Jeesus astui opetuslastensa kanssa veneeseen ja sanoi heille: "Menkäämme järven yli toiselle rannalle." Niin he lähtivät vesille.
23. Heidän purjehtiessaan hän nukahti. Mutta myrskytuuli syöksyi alas järvelle, ja vene oli täyttymäisillään vedellä, ja he olivat vaarassa.
24. Silloin he menivät Jeesuksen luo ja herättivät hänet sanoen: "Mestari, mestari, me hukumme!" Herättyään hän nuhteli tuulta ja veden aallokkoa. Ne asettuivat ja tuli tyven.
25. "Missä teidän uskonne on?" hän kysyi. He olivat peloissaan ja puhelivat ihmetellen keskenään: "Kuka tämä oikein on, kun hän käskee jopa tuulia ja vettä, ja ne tottelevat häntä?"- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Omituinen mielipiteesi "Anonyymi 22.08.2021 20:26"
Luuk.12:
4. Ketä tulee pelätä?
(Matt. 10:28-31)
"Minä sanon teille, ystävilleni: älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät sen jälkeen voi tehdä mitään enempää.
5. Minä osoitan teille, ketä teidän tulee pelätä: pelätkää häntä, jolla on valta tappaa ja sen jälkeen syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille: häntä pelätkää.
6. Eikö viittä varpusta myydä kahdella kuparilantilla? Silti Jumala ei ole unohtanut yhtäkään niistä.
7. Jopa kaikki teidän päänne hiuksetkin on laskettu. Älkää siis pelätkö, te olette arvokkaampia kuin paljot varpuset."
Luuk.2:
8. Sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
9. Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään. He pelästyivät suunnattomasti,
10. mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille hyvän sanoman suuresta ilosta, joka on tuleva kaikelle kansalle.
11. Teille on tänään Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra.
12. Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä."
13. Yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri taivaallinen sotajoukko, joka ylisti Jumalaa sanoen:
14. "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maan päällä rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto."
Matt. 8:
22. Eräänä päivänä Jeesus astui opetuslastensa kanssa veneeseen ja sanoi heille: "Menkäämme järven yli toiselle rannalle." Niin he lähtivät vesille.
23. Heidän purjehtiessaan hän nukahti. Mutta myrskytuuli syöksyi alas järvelle, ja vene oli täyttymäisillään vedellä, ja he olivat vaarassa.
24. Silloin he menivät Jeesuksen luo ja herättivät hänet sanoen: "Mestari, mestari, me hukumme!" Herättyään hän nuhteli tuulta ja veden aallokkoa. Ne asettuivat ja tuli tyven.
25. "Missä teidän uskonne on?" hän kysyi. He olivat peloissaan ja puhelivat ihmetellen keskenään: "Kuka tämä oikein on, kun hän käskee jopa tuulia ja vettä, ja ne tottelevat häntä?"Tämäkö omituinen mielipide?!
<<Pelolla hallitaan heikkoja alamaisia. Se on raamattuun sisäänkirjoitettu työkalu seurakunnan hallitsemiseksi. <<
Hän on luultavasti lukenut Raamattua toisin kuin sinä. Paavali kertoo, että miten hallitaan.
2.Korinttolaiskirje:
<<11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.<<
- Paavalin opissa, orjuutetaan, syödään puhtaaksi - suomeksi kynitään - tehdään saaliiksi korottamalla itsensä - ja lyödään päin kasvoja. Kaunista, pyhää ja hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkö omituinen mielipide?!
<<Pelolla hallitaan heikkoja alamaisia. Se on raamattuun sisäänkirjoitettu työkalu seurakunnan hallitsemiseksi. <<
Hän on luultavasti lukenut Raamattua toisin kuin sinä. Paavali kertoo, että miten hallitaan.
2.Korinttolaiskirje:
<<11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.<<
- Paavalin opissa, orjuutetaan, syödään puhtaaksi - suomeksi kynitään - tehdään saaliiksi korottamalla itsensä - ja lyödään päin kasvoja. Kaunista, pyhää ja hyvää.Ja kannattaa jälleen kiinnittää huomiota siihen, että Paavali puhuu TEILLE. Paavali on loppuun asti juutalainen, hän teki opin vain kristityille Jeesuksen uhraamisesta Kristuksena, Jumalana hänen Jumalalleen Baalille eli Jahvelle uhrilahjana.
- Anonyymi
No ainakin tunnet piston sydämessäsi, kun tällaista kyselet! Jeesus voi sinut pelastaa tästä pelostasi.
- Anonyymi
Niin voi, mutta ei teurastettuna lampaana ja tosi Jumala uhrilahjana Saatanalle, mutta jos hänen moraalisia ja eettisiä opetuksia seuraa, niin hyvinkin oman itsen muutoksen kautta saa psykologisesti aikaiseksi jotakin hyvää itselleen. Kuten eräs viisas kirjoittaja täällä aikoinaan sanoi: Jeesus pelastaa ihmisen itseltään.
- Anonyymi
Jeesus pelotteli myös ikuisella krematoriolla jos ei usko häneen.
😁- Anonyymi
Miksei kukaan sitten pelännyt?
- Anonyymi
<<Jeesus pelotteli myös ikuisella krematoriolla jos ei usko häneen.<<
Puhut taas Paavalin Kristus-kultista, jossa uskotaan HÄNEEN, kun taas Jeesuksen mukaan HÄNEEN uskominen on laittomuuden tekemistä, ja tuollaisia hän ei edes tunne, vaan käskee menemään pois, koska HÄNEN mielestään piti uskoa HÄNTÄ Matteuksen evankeliumin 7. luvun mukaan. Siis opetuksiaan, kun oli opettaja eikä silloin vielä eläessään Paavalin luoma jumala. Ja kaikki mitkä viittaavat evankeliumissa Paavalin jumaluuteen, on tästä syystä juuri paavalisaarnaajien lisäyksiä.
- Anonyymi
Helvetti ei ole pelottelua, vaan ehdottoman todellinen paikka, läpeensä paatuneille. Lähimmäisen rakkauden nimissä, sekin on mainittava, kun kertoo lähimmäisilleen Jeesuksen ilosanomasta. Kun kristitty näkee, jonkun menevän kadotusta kohti, niin tietenkin siitä täytyy hänelle mainita lempeästi ja ohjata oikealle tielle. Ei väkisin, vaan uskoa kylväen, jotta se alkaisi hiljaa tuottamaan hyvää hedelmää. Ikinä et tule katumaan uskoon tuloasi. Kyse on sentään ikuisuutesi viettopaikasta.
- Anonyymi
Kyllä helvetin todellisuus on hyvä tuoda esiin ainakin pahoille ihmisille aina silloin tällöin, että kavahtuisivat tekemään parannuksen ja ottamaan vastaan uskon Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä helvetin todellisuus on hyvä tuoda esiin ainakin pahoille ihmisille aina silloin tällöin, että kavahtuisivat tekemään parannuksen ja ottamaan vastaan uskon Jeesukseen.
HELVETTI on ihmiskunnan hauta. Semmoista paikkaa ei ole raamatun mukaan olemassa, jossa ihmisiä kärvennetään tulella, vaan synnin palkka on kuolema, siis helvetti. Kun kuolleet herätetään, niin kukaan ei ole ollut tulessa, vaan haudassa, siis helvetissä. Helvetin tuli on muinais uskonnoista ja pakanuudesta kulkeutunut uskontoihin. Tämä asiahan on vaikea paikka ymmärtää, mutta jumala antaa ymmärryksen, kun sitä pyytää ja hylkää lahkojen opit. Lisäksi taivaaseenhan pääsee 144000 ja he ovat opettajia ja vähäisempikin on taivasten valtakunnassa suurempi , kuinJohannes on. Johanneskaan ei ole taivaassa, vaan haudassa, siis helvetissä ja odottaa sitä kuolleitten ylösnousemista ja on siis eri , kuin 144 000 , jotka muuttuvat suoraan taivasten valtakuntaan odottamaan suurta opetuksen aikaa. Tämä teksti on jumalalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mielenkiintoista, että paljon suurempi osa ihmisistä uskoo taivaan kuin helvetin olemassaoloon. Raamatun mukaan helvetti on kuitenkin yhtä todellinen kuin taivas. Raamattu opettaa selkeästi ja nimenomaisesti, että helvetti on todellinen paikka, jonne jumalattomat/epäuskoiset lähetetään kuoleman jälkeen. Me kaikki olemme tehneet syntiä Jumalaa vastaan (Room. 3:23). Synnin palkka on kuolema (Room. 6:23). Koska kaikki syntimme ovat loppujen lopuksi tehdyt Jumalaa vastaan (Ps. 51:4) ja koska Jumala on ääretön ja iankaikkinen, täytyy synnin rangaistuksen, kuoleman, myös olla ääretön ja iankaikkinen. Helvetti on tämä ääretön ja iankaikkinen kuolema, jonka me olemme ansainneet syntiemme tähden.
Kautta koko Raamatun kuvataan jumalattomien kuolleiden rangaistusta helvetissä "ikuiseksi tuleksi” (Matt. 25:41), “sammumattomaksi tuleksi” (Matt. 3:12), “häpeäksi ja ikuiseksi kauhuksi” (Daniel 12:2), paikaksi jossa "tuli ei sammu” (Mark. 9:44-49), "kauheaksi" ja "liekkien" paikaksi (Luuk. 16:23-24), “ikuiseksi kadotukseksi” (2. Tess. 1:9), paikaksi jossa on "ikuinen kiduttava tuli" (Ilm. 14:10-11), ja "rikinkatkuiseksi tuliseksi järveksi”, jossa jumalattomia "kidutetaan yötä päivää, aina ja iankaikkisesti” (Ilm. 20:10).
Jumalattomien rangaistus helvetissä on yhtä iankaikkinen kuin vanhurskaitten autuus taivaassa. Jeesuksen itsensä mukaan rangaistus helvetissä on yhtä pitkä kuin elämä taivaassa (Matt. 25:46). Jumalattomat ovat ikuisesti Jumalan vihan ja suuttumuksen alla. Helvetissä olevat myöntävät Jumalan tuomion täydellisen oikeutuksen (Ps. 76:10). Helvetissä olevat tietävät rangaistuksensa olevan oikean ja ainoastaan heidän oman syynsä (5. Moos. 32:3-5). Aivan, helvetti on totta. Se on kärsimyksen ja rangaistuksen paikka, joka kestää aina ja iankaikkisesti eikä se koskaan pääty. Kiitä Herraa siitä, että Jeesuksen kautta me voimme päästä tästä iankaikkisesta kohtalosta (Joh. 3:16, 18, 36). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mielenkiintoista, että paljon suurempi osa ihmisistä uskoo taivaan kuin helvetin olemassaoloon. Raamatun mukaan helvetti on kuitenkin yhtä todellinen kuin taivas. Raamattu opettaa selkeästi ja nimenomaisesti, että helvetti on todellinen paikka, jonne jumalattomat/epäuskoiset lähetetään kuoleman jälkeen. Me kaikki olemme tehneet syntiä Jumalaa vastaan (Room. 3:23). Synnin palkka on kuolema (Room. 6:23). Koska kaikki syntimme ovat loppujen lopuksi tehdyt Jumalaa vastaan (Ps. 51:4) ja koska Jumala on ääretön ja iankaikkinen, täytyy synnin rangaistuksen, kuoleman, myös olla ääretön ja iankaikkinen. Helvetti on tämä ääretön ja iankaikkinen kuolema, jonka me olemme ansainneet syntiemme tähden.
Kautta koko Raamatun kuvataan jumalattomien kuolleiden rangaistusta helvetissä "ikuiseksi tuleksi” (Matt. 25:41), “sammumattomaksi tuleksi” (Matt. 3:12), “häpeäksi ja ikuiseksi kauhuksi” (Daniel 12:2), paikaksi jossa "tuli ei sammu” (Mark. 9:44-49), "kauheaksi" ja "liekkien" paikaksi (Luuk. 16:23-24), “ikuiseksi kadotukseksi” (2. Tess. 1:9), paikaksi jossa on "ikuinen kiduttava tuli" (Ilm. 14:10-11), ja "rikinkatkuiseksi tuliseksi järveksi”, jossa jumalattomia "kidutetaan yötä päivää, aina ja iankaikkisesti” (Ilm. 20:10).
Jumalattomien rangaistus helvetissä on yhtä iankaikkinen kuin vanhurskaitten autuus taivaassa. Jeesuksen itsensä mukaan rangaistus helvetissä on yhtä pitkä kuin elämä taivaassa (Matt. 25:46). Jumalattomat ovat ikuisesti Jumalan vihan ja suuttumuksen alla. Helvetissä olevat myöntävät Jumalan tuomion täydellisen oikeutuksen (Ps. 76:10). Helvetissä olevat tietävät rangaistuksensa olevan oikean ja ainoastaan heidän oman syynsä (5. Moos. 32:3-5). Aivan, helvetti on totta. Se on kärsimyksen ja rangaistuksen paikka, joka kestää aina ja iankaikkisesti eikä se koskaan pääty. Kiitä Herraa siitä, että Jeesuksen kautta me voimme päästä tästä iankaikkisesta kohtalosta (Joh. 3:16, 18, 36).Ja kuitenkin jokainen maanpäällä elänyt ihminen on kuollut, kukaan tiettävästi ei ole tullut takaisin kertomaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Osa kommentoijista esittää Raamatunkohtien avulla olevansa matkalla Taivaaseen ja taas jotkut esittävät Raamatunkohtien avulla heidän olevan matkalla jonnekin muualle...
Vaikuttaa kuin entistä vakuuttavammin esitettäisiin ettei kukaan tiedä aiheesta yhtään mitään ja esitykset olisivat vain toiveajattelua oman katoavaisuuden toteutumattomuudesta :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin jokainen maanpäällä elänyt ihminen on kuollut, kukaan tiettävästi ei ole tullut takaisin kertomaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Osa kommentoijista esittää Raamatunkohtien avulla olevansa matkalla Taivaaseen ja taas jotkut esittävät Raamatunkohtien avulla heidän olevan matkalla jonnekin muualle...
Vaikuttaa kuin entistä vakuuttavammin esitettäisiin ettei kukaan tiedä aiheesta yhtään mitään ja esitykset olisivat vain toiveajattelua oman katoavaisuuden toteutumattomuudesta :)<<Osa kommentoijista esittää Raamatunkohtien avulla olevansa matkalla Taivaaseen ja taas jotkut esittävät Raamatunkohtien avulla heidän olevan matkalla jonnekin muualle...<<
Haluaisinpa tietää sen Raamatun kohdan, jossa ollaan matkalla taivaaseen, kun Jeesus opetti taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, ja Paavali opettaa, että tuo perataan pois, koska Kristus on teurastettu pääsiäisen lampaana, ja sitten ryhdytään olemaan läpikotaisin syntisiä.
Tähän kuvioon nyt ei vaan mahdu mitään 'taivaaseen menoa' kuoleman jälkeen, ei edes sen vuoksi, koska Kristus oli tosi Jumala, joka teurastettiin lampaana ja Paavalin sanoin mennään tulenliekkeihin.
Raamatun kohdan mukaan he ovat menossa vain sinne tulenliekkeihin - se on se paikka, jota katoliset kutsuvaat 'kiirastuleksi'.
Mutta sieltä ei kyllä Raamatun tekstin mukaan ole mitään poispääsyä. Katoliset ostivat rahalla sieltä poispääsyn, kuten historia kertoo, ja tämä on se luterilaisuuden 'yksin armosta' kohta - sieltä poispääseminen edellyttäisi siis salaisen Jumalan salaista päätöstä.
Tosin tässä(kään) ei ole logiikkaa, että miten se Jumala tulisi pelastamaan sieltä tulenliekeistä, helvetistä, jos se on jo uhrattu teurastettuna pääsiäisen lampaana?!
Raamattu on älypeli eikä uskonasia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin jokainen maanpäällä elänyt ihminen on kuollut, kukaan tiettävästi ei ole tullut takaisin kertomaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Vaikuttaa kuin entistä vakuuttavammin esitettäisiin ettei kukaan tiedä aiheesta yhtään mitään ja esitykset olisivat vain toiveajattelua oman katoavaisuuden toteutumattomuudesta :)<<Vaikuttaa kuin entistä vakuuttavammin esitettäisiin ettei kukaan tiedä aiheesta yhtään mitään ja esitykset olisivat vain toiveajattelua oman katoavaisuuden toteutumattomuudesta :)<<
Totta kai se on näin. Oletko jopa epäillyt tätä? Kuka sen nyt tietäisi.
Mutta tässä on kyse Raamattu-kirjan juonesta, että mitä siellä lukee, mitä se lupaa, kun käytät tosi Jumalaa uhrina itsesi puolesta, ja mikä on luomiskertomuksen valetarina saatanasta, jonka kanssa luojajumala petti ihmisen jne.
Ja jos mennään totuuteen eli pintaa syvemmälle, niin se on sitten tarina ihmisestä, joka karkoitettiin paratiisista, kun tämä tuli jumalien kaltaiseksi tietämään hyvän ja pahan, mutta ei kyennyt edes uskonnosta erottamaan saatanaa jumalasta.
Raamattu on suorastaan tästä tragikoominen hupitarina ja luojajumalan ilkikuurinen näpäytys ihmiselle, joka yrittää etsiä ahneudella omaa hyötyään, jopa tosi jumalan käyttämisellä uhrilahjana saatanalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Vaikuttaa kuin entistä vakuuttavammin esitettäisiin ettei kukaan tiedä aiheesta yhtään mitään ja esitykset olisivat vain toiveajattelua oman katoavaisuuden toteutumattomuudesta :)<<
Totta kai se on näin. Oletko jopa epäillyt tätä? Kuka sen nyt tietäisi.
Mutta tässä on kyse Raamattu-kirjan juonesta, että mitä siellä lukee, mitä se lupaa, kun käytät tosi Jumalaa uhrina itsesi puolesta, ja mikä on luomiskertomuksen valetarina saatanasta, jonka kanssa luojajumala petti ihmisen jne.
Ja jos mennään totuuteen eli pintaa syvemmälle, niin se on sitten tarina ihmisestä, joka karkoitettiin paratiisista, kun tämä tuli jumalien kaltaiseksi tietämään hyvän ja pahan, mutta ei kyennyt edes uskonnosta erottamaan saatanaa jumalasta.
Raamattu on suorastaan tästä tragikoominen hupitarina ja luojajumalan ilkikuurinen näpäytys ihmiselle, joka yrittää etsiä ahneudella omaa hyötyään, jopa tosi jumalan käyttämisellä uhrilahjana saatanalle.Mutta nokille tulee ja helvetti odottaa, minkä tietysti pitäisi jo tajuta koko asetelmasta. Raamattu ei todellakaan kerro tarinaa Jumalasta, joka päätti tulla ihmisenä tekemään itsemurhan ihmisen vuoksi, joka teurastaa tämän lampaana sen vuoksi, että uskoo tarinaan, että samainen jumala olisi päästänyt saatanan paratiisiin houkuttelemaan viatonta, omaksi kuvakseen tekemäänsä ihmistä syömään puusta, jonka tämä itse oli luonut, jolloin koko virhe olisikin ollut jumalan itsensä tekemä. Tämä tarina on juutalaisen Paavalin luoma himmeli, että juutalaiset itse Raamatun mukaan pelastuvat, kun Kristus on kirottu tosi jumalana ristille, ja joka astuu helvettiin tunnustuksen mukaan, jonne sitten kaikki kristityt seuraavat perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nokille tulee ja helvetti odottaa, minkä tietysti pitäisi jo tajuta koko asetelmasta. Raamattu ei todellakaan kerro tarinaa Jumalasta, joka päätti tulla ihmisenä tekemään itsemurhan ihmisen vuoksi, joka teurastaa tämän lampaana sen vuoksi, että uskoo tarinaan, että samainen jumala olisi päästänyt saatanan paratiisiin houkuttelemaan viatonta, omaksi kuvakseen tekemäänsä ihmistä syömään puusta, jonka tämä itse oli luonut, jolloin koko virhe olisikin ollut jumalan itsensä tekemä. Tämä tarina on juutalaisen Paavalin luoma himmeli, että juutalaiset itse Raamatun mukaan pelastuvat, kun Kristus on kirottu tosi jumalana ristille, ja joka astuu helvettiin tunnustuksen mukaan, jonne sitten kaikki kristityt seuraavat perässä.
Ja Raamattu antaa syyksi tähän sen, että Jeesus vastusti näiden Paavalin benjaminilaisheimon Jahve-jumala Baalia, ja houkutteli taivasten valtakunnan Isä Jumalan luo, ja niinpä Jahve määräsi ihmeidentekijän surmattavaksi ja kostonkäden nostettavaksi seuraajien ylle. Tämä on se 'mustasukkainen vuorenpeikko', kuten joku täällä muistaa vähän väliä mainita. Jahve on 4000 vuotta vanha tulivuorenjumala VT:stä, uhrikulttijumala. Paavali kertoo tällä opillaan, kun houkuttelee kristityt helvettiin tosi Jumalan uhraamisella palvelevansa isiensä jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HELVETTI on ihmiskunnan hauta. Semmoista paikkaa ei ole raamatun mukaan olemassa, jossa ihmisiä kärvennetään tulella, vaan synnin palkka on kuolema, siis helvetti. Kun kuolleet herätetään, niin kukaan ei ole ollut tulessa, vaan haudassa, siis helvetissä. Helvetin tuli on muinais uskonnoista ja pakanuudesta kulkeutunut uskontoihin. Tämä asiahan on vaikea paikka ymmärtää, mutta jumala antaa ymmärryksen, kun sitä pyytää ja hylkää lahkojen opit. Lisäksi taivaaseenhan pääsee 144000 ja he ovat opettajia ja vähäisempikin on taivasten valtakunnassa suurempi , kuinJohannes on. Johanneskaan ei ole taivaassa, vaan haudassa, siis helvetissä ja odottaa sitä kuolleitten ylösnousemista ja on siis eri , kuin 144 000 , jotka muuttuvat suoraan taivasten valtakuntaan odottamaan suurta opetuksen aikaa. Tämä teksti on jumalalta.
Kuten sanoin. Älypeli. Tässä vaan se ei riittänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja usko JEESUKSEEN on Matteuksen evankeliumin 7. luvun mukaan Jeesuksen sanoin laittomuuden tekemistä, ja tällä uskolla JEESUKSEEN te menette Raamatun mukaan sitten helvetin tuleen (1.Kor.3:11-13).
- Anonyymi
Jehovantodistajat ja adventistit eivät usko piinahelvetin olemassaoloon. Siihen ei uskonut myöskään apostoli Paavali vaan hänelle jumalattoman loppu oli kadotus jossa ihminen vain lakkaa olemasta.
- Anonyymi
Eräs uskovainen oli rehellinen kun kertoi että hän tuntisi todella hekumallista nautintoa nähdessään vastustajansa helvetin lieskoissa ja taivaassa on lasilattia josta voi sitä ihanuutta katsella.
- Anonyymi
Just!
- Anonyymi
Asioita joille emme mahda mitään, palstan kommenttien mukaan kukaan meistä ei tunnu edes kykenevän osoittamaan olevansa kelvollinen edes siihen että lakkaisimme olemasta...
- Anonyymi
<<Siihen ei uskonut myöskään apostoli Paavali vaan hänelle jumalattoman loppu oli kadotus jossa ihminen vain lakkaa olemasta.<<
Ja uskovaisten loppu tulenliekeissä hänen mukaan.
- Anonyymi
Jeesus ei pelottele. Ottaa lopuksi vain omansa.
- Anonyymi
Ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, miksi pelkäät helvettiä.
- Anonyymi
Grönlantilaisten mukaa helvetti on valtaisan kylmä paikka.
Tiede on todistanut että maailmankaikkeus kokee kaukana tulevaisuudessa lämpökuoleman.
Me sitä ennen!
😁- Anonyymi
Jeesus on Raamatun kiivain helvetillä hehkuttaja. Juutalaisuus ei tunne helvetti- eikä taivasuskoa. Ne ovat tuontitavaraa Persiasta kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Raamatun kiivain helvetillä hehkuttaja. Juutalaisuus ei tunne helvetti- eikä taivasuskoa. Ne ovat tuontitavaraa Persiasta kristinuskoon.
Jaa-a kenen lisäyksiä sitten nämä Jeesusken helvettihehkutukset Raamatussa ovat, vaikea sanoa, mutta ymmärrän kyllä häntä hyvin, mutta juutalaisten Jumala jo puhuu palavasta pensaasta ja seuraajatkin menevät - siis Paavalin kristuskultin seuraajat, jossa jumalaa käytetään teurastettuna lampaana Jeesuksen muodossa - myös tulenliekkeihin, ja mikä se muu on kuin helvetti?! Ehkä sekin sitten keksittiin vasta Paavalin luomana Raamattuun kuten Saatanakin Jumalan paratiisiin.
- Anonyymi
Tarkoittikohan tuolla helvetillä ilmaston lämpenemistä?
- Anonyymi
Ja tarkoittaakohan 'ilmaston muutos' ja 'ilmaston lämpeneminen', jotakin muuta kuin meidän hengittämää fyysistä ilmaa?
Esimerkiksi, jos työpaikalle sattuisi tulemaan vihamielinen, kateellinen ja vaikka kaunainen työtoveri, niin voitaisiin sanoa, että työpaikan ilmasto muuttui. ja jos sitten välit kiristyvät, voidaan sanoa sen jo suorastaan lämmenneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarkoittaakohan 'ilmaston muutos' ja 'ilmaston lämpeneminen', jotakin muuta kuin meidän hengittämää fyysistä ilmaa?
Esimerkiksi, jos työpaikalle sattuisi tulemaan vihamielinen, kateellinen ja vaikka kaunainen työtoveri, niin voitaisiin sanoa, että työpaikan ilmasto muuttui. ja jos sitten välit kiristyvät, voidaan sanoa sen jo suorastaan lämmenneen.Taisi olla vuonna 2011, kun ilmasto merkittävästi lämpeni Moskovassa ja sääkartassa oli helmikuussa Moskovan kohdalla 30.
- Anonyymi
Siksi, koska uskonto joka alentuu tavallisen ihmisen tasoiseksi lässyttäjäksi menettää merkityksensä.
Ei köyhä mene rahapulassa pyytämään lainaa yhtä köyhältä.- Anonyymi
Mutta se yhtä köyhä voi kyllä yrittää viedä sen toisen köyhän roposet uskoa hyväksikäyttäen, kuten huijari tekeekin? Kristinuskohan tehtiin juutalaisen omin sanoin hyödyttämään heitä. Jopa EU:n ideologian isän mukaan juutalaisista syntyi uusi aateli ja meidän johtajakansa, ja onhan heillä ollut jo tuolloin koko Eurooppa hallussa (1920-luvulla) - pankit ja teollisuus. Sitten voit ryhtyä miettimään, että miten kaikin mahdollisin keinoin juutalaiset ovat voineet hyötyä kristinuskosta, ja tuohon on vain mielikuvitus rajana aina Hollywoodista pankkimaailman kautta liike-elämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se yhtä köyhä voi kyllä yrittää viedä sen toisen köyhän roposet uskoa hyväksikäyttäen, kuten huijari tekeekin? Kristinuskohan tehtiin juutalaisen omin sanoin hyödyttämään heitä. Jopa EU:n ideologian isän mukaan juutalaisista syntyi uusi aateli ja meidän johtajakansa, ja onhan heillä ollut jo tuolloin koko Eurooppa hallussa (1920-luvulla) - pankit ja teollisuus. Sitten voit ryhtyä miettimään, että miten kaikin mahdollisin keinoin juutalaiset ovat voineet hyötyä kristinuskosta, ja tuohon on vain mielikuvitus rajana aina Hollywoodista pankkimaailman kautta liike-elämään.
<<Jopa EU:n ideologian isän mukaan juutalaisista syntyi uusi aateli ja meidän johtajakansa<<
Pyhän hengen armosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaisia juutalaissalaliittoteoriapsykooseja maailmaan mahtuukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Jopa EU:n ideologian isän mukaan juutalaisista syntyi uusi aateli ja meidän johtajakansa<<
Pyhän hengen armosta.Kuten natsi-Saksan propagandaministeri Goebbels on todennut, jonka juutalaisvaimo oli jo ennen toista maailmansotaa puuhaamassa juutalaisille omaa valtiota, että mitä suurempi huijaus sitä vaikeampi sitä on nähdä. Ja kun ajatellaan holokaustin mittavaa kokoa jälkiseurauksineen sekä kristinuskon, niin eipä tahdo löytyä edelleenkään sen kokoluokan huijauksen näkijöitä. Johtunee luultavasti ihmisten pienistä maailmankuvista ja juuri uskonasioista. Mutta tällaiseen kuvioon nämä todelliset ja erittäin älykkäiden juutalaisten tekemät himmelit liittyvät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten natsi-Saksan propagandaministeri Goebbels on todennut, jonka juutalaisvaimo oli jo ennen toista maailmansotaa puuhaamassa juutalaisille omaa valtiota, että mitä suurempi huijaus sitä vaikeampi sitä on nähdä. Ja kun ajatellaan holokaustin mittavaa kokoa jälkiseurauksineen sekä kristinuskon, niin eipä tahdo löytyä edelleenkään sen kokoluokan huijauksen näkijöitä. Johtunee luultavasti ihmisten pienistä maailmankuvista ja juuri uskonasioista. Mutta tällaiseen kuvioon nämä todelliset ja erittäin älykkäiden juutalaisten tekemät himmelit liittyvät.
<<Natsijohtajat loistivat älykkyystesteissä Hirmutekoihin syyllistyneistä natsijohtajista monet olivat erittäin älykkäitä, osa jopa neroja.<<
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010111112682998
Todellisuudessa he olivat sionistijuutalaisia tai heidät tehtäväänsä valinneet, eikä yhtäkään teollisuusjohtajaa tai pankinjohtajaa, jotka tienasivat miljoonia tällä operaatiolla koskaan tuomittu. Ja tosi johtajat elivät loppuelämänsä suojeltuna Etelä-Amerikassa kuten Hitlerkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaisia juutalaissalaliittoteoriapsykooseja maailmaan mahtuukin.
Totuus muuttuu vain pienellä maailmankuvalla varustetun ihmisen päässä salaliitoksi, kun aivot eivät sitä pysty käsittelemään - juuri näin. Sitten kannattaa laittaa sitä foliota päähän, että saat ehkäistyä tiedonvälityksen, eikä ahdista. Käytä aikasi vaikka muumien laskemiseen, tai intiaanien kanootissa, tai terottele vaikka aikasi kuluksi kyniä, niin aivoilla on muuta tekemistä kuin lukea mitään järkevää.
- Anonyymi
Helvetti on tarkoitukseton tyhjä sana jolla peloteltiin taikauskoisia ihmispoloja aikanaan .
Toki vieläkin vähämielisiä sillä pystytään pelottelemaan ihmisiä siis jotka eivät edes kysy koko hölmön helvetin tarkoitusta siihenhän fundamentalisti hölmöt eivät koskaan osaa vastata se kertoo koko hölynpölystä jo kaiken.- Anonyymi
Totta, se on hölynpölyä, ja onkin sääli, että se hyvä tieto ja paha tieto, jonka vuoksi ihminen paratiisista karkoitettiin, on hukkunut kaikkeen tuohon hölynpölyyn, jolla ei vedota ihmisen älykkyyteen, vaan tyhmyyteen uhraamala tosi Jumala jopa teurastettuna lampaana. Siinä on vedetty uskovaisia oikein kunnolla kölin alta muutenkin kuin vain helvetillä pelottelulla.
- Anonyymi
Eikö meidän Herramme, Herra Sebaot, muka tiennyt jo Luciferia luodessaan tämän tulevan Saatanaksi, Hänen vastustajakseen, ja luodessaan ihmisen tämän tulevan lankeamaan Saatanan houkutuksiin?
Kaikkivoipa Herra Sebaot teki kaiken juuri sellaiseksi kuin halusi, lankeavine Lucifereineen ja ihmisineen, ja Kaikkitietävänä Hän oli täysin tietoinen mitä siitä tulee seuraamaan.- Anonyymi
Tuosta en tiedä mutta tuo huvittava helvetti on jäänyt täysin mysteeriksi ja koskaan kukaan uskovainen eilähde selittämään sen tarkoitusta kun asiasta kysyn .
Antaa sellaisen kuvan kuin sillä ei olisi mitään tarkoitusta ja jos ei ole tarkoitusta ei sitä silloin ole olemassakaan kun uskovaisten mielestä heidän taikajiminsä ei luo tai tee mitään turhaa - Anonyymi
<<Eikö meidän Herramme, Herra Sebaot, muka tiennyt jo Luciferia luodessaan tämän tulevan Saatanaksi, Hänen vastustajakseen, ja luodessaan ihmisen tämän tulevan lankeamaan Saatanan houkutuksiin?
Kaikkivoipa Herra Sebaot teki kaiken juuri sellaiseksi kuin halusi, lankeavine Lucifereineen ja ihmisineen, ja Kaikkitietävänä Hän oli täysin tietoinen mitä siitä tulee seuraamaan.<<
Ei ole eka kerta kun vastaan tähän idioottimaiseen juttuun. SAATANAN LOI PAAVALI JA KRISTINUSKO.
Missä kohtaa Luojajumalan sanoissa on 'ihmisen lankeaminen saatanan houkutuksiin'. Kiitän vastauksesta jo etukäteen:
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!<<
En yhtään ihmettele, että Raamattuun on tullut jostakin kivitystuomio, minullakin on aina vastustamaton halu kivittää kaikki Luojajumalan ja Jeesuksen herjaajat. (punainen kiukkunaamahymiö) - Anonyymi
<<Anonyymi
24.08.2021 17:58<<
Kerro minulle, että miten kerta toisensa jälkeen kehtaat esittää tämän saman herjauksen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Eikö meidän Herramme, Herra Sebaot, muka tiennyt jo Luciferia luodessaan tämän tulevan Saatanaksi, Hänen vastustajakseen, ja luodessaan ihmisen tämän tulevan lankeamaan Saatanan houkutuksiin?
Kaikkivoipa Herra Sebaot teki kaiken juuri sellaiseksi kuin halusi, lankeavine Lucifereineen ja ihmisineen, ja Kaikkitietävänä Hän oli täysin tietoinen mitä siitä tulee seuraamaan.<<
Ei ole eka kerta kun vastaan tähän idioottimaiseen juttuun. SAATANAN LOI PAAVALI JA KRISTINUSKO.
Missä kohtaa Luojajumalan sanoissa on 'ihmisen lankeaminen saatanan houkutuksiin'. Kiitän vastauksesta jo etukäteen:
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!<<
En yhtään ihmettele, että Raamattuun on tullut jostakin kivitystuomio, minullakin on aina vastustamaton halu kivittää kaikki Luojajumalan ja Jeesuksen herjaajat. (punainen kiukkunaamahymiö)"En yhtään ihmettele, että Raamattuun on tullut jostakin kivitystuomio, minullakin on aina vastustamaton halu kivittää kaikki Luojajumalan ja Jeesuksen herjaajat. (punainen kiukkunaamahymiö)"
Sinä näytät ratkaisseen ikiaikaisen dilemman siitä kykeneekö Herra Sebaot luomaan niin ison kiven, ettei jaksa sitä itse nostaa, sillä että Hän tarvitsee jopa ihmisen kivittämiseen Raamattu-talebaneja apureikseen. Ymmärsinkö oikein? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Anonyymi
24.08.2021 17:58<<
Kerro minulle, että miten kerta toisensa jälkeen kehtaat esittää tämän saman herjauksen?Minä en herjaa ketään, koskaan, pois se kokonaan minusta, joten älä viitsi esittää väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Eikö meidän Herramme, Herra Sebaot, siis luonutkaan Saatanaksi myöhemmin muuttunutta Luciferia, ja tämän houkutuksille altista ihmistä, ja eikö meidän Herramme, Herra Sebaot, ollut sinun mielestäsi niin tehdessään Kaikkivoipa, Kaikkitietävä ja vielä Kaukaa Viisas? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En yhtään ihmettele, että Raamattuun on tullut jostakin kivitystuomio, minullakin on aina vastustamaton halu kivittää kaikki Luojajumalan ja Jeesuksen herjaajat. (punainen kiukkunaamahymiö)"
Sinä näytät ratkaisseen ikiaikaisen dilemman siitä kykeneekö Herra Sebaot luomaan niin ison kiven, ettei jaksa sitä itse nostaa, sillä että Hän tarvitsee jopa ihmisen kivittämiseen Raamattu-talebaneja apureikseen. Ymmärsinkö oikein?Te keksitte Ramaattuun päästänne sellaisia asioita joita siellä ei ole. Pysytäänpä nyt Raamatun tarinassa - hyvässä ja pahassa tiedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en herjaa ketään, koskaan, pois se kokonaan minusta, joten älä viitsi esittää väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Eikö meidän Herramme, Herra Sebaot, siis luonutkaan Saatanaksi myöhemmin muuttunutta Luciferia, ja tämän houkutuksille altista ihmistä, ja eikö meidän Herramme, Herra Sebaot, ollut sinun mielestäsi niin tehdessään Kaikkivoipa, Kaikkitietävä ja vielä Kaukaa Viisas?<<Minä en herjaa ketään, koskaan, pois se kokonaan minusta, joten älä viitsi esittää väärää todistusta lähimmäisestäsi.<<
Ei minun tarvinnut esittää väärää todistusta sinusta, kun todistit sen itse edellä. Tässä:
<< luodessaan ihmisen tämän tulevan lankeamaan Saatanan houkutuksiin?<<
Väitätkö vakavissasi, että Luojajumala loi puun, johon ei saanut koskea, tai muuttui syntiseksi ja loi Saatanan houkuttelemaan viatonta, omaksi kuvakseen tekemäänsä ihmistä niin, että kaikki ihmiset ovat syntisiä jo luonnostaan aina luomisesta lähtien?! Ja sitten jotta KAIKKIVOIPA Luojajumala pystyi korjaamaan ihan itse tekemänsä virheen, tämän oli tultava ihmiseksi ja tehtävä kidutettuna ristillä itsemurha? Pidätkö Luojajumalaa idioottina? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Minä en herjaa ketään, koskaan, pois se kokonaan minusta, joten älä viitsi esittää väärää todistusta lähimmäisestäsi.<<
Ei minun tarvinnut esittää väärää todistusta sinusta, kun todistit sen itse edellä. Tässä:
<< luodessaan ihmisen tämän tulevan lankeamaan Saatanan houkutuksiin?<<
Väitätkö vakavissasi, että Luojajumala loi puun, johon ei saanut koskea, tai muuttui syntiseksi ja loi Saatanan houkuttelemaan viatonta, omaksi kuvakseen tekemäänsä ihmistä niin, että kaikki ihmiset ovat syntisiä jo luonnostaan aina luomisesta lähtien?! Ja sitten jotta KAIKKIVOIPA Luojajumala pystyi korjaamaan ihan itse tekemänsä virheen, tämän oli tultava ihmiseksi ja tehtävä kidutettuna ristillä itsemurha? Pidätkö Luojajumalaa idioottina?<<Herramme, Herra Sebaot, ollut sinun mielestäsi niin tehdessään Kaikkivoipa, Kaikkitietävä ja vielä Kaukaa Viisas?<<
Ja sinun mielestäsi oli, vai?! Tehdä kirottuna ristillä itsemurha teurastettuna lampaana - kaikkivoipa Jumala! - kun meni luomaan saatanan ja ihmisen?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Herramme, Herra Sebaot, ollut sinun mielestäsi niin tehdessään Kaikkivoipa, Kaikkitietävä ja vielä Kaukaa Viisas?<<
Ja sinun mielestäsi oli, vai?! Tehdä kirottuna ristillä itsemurha teurastettuna lampaana - kaikkivoipa Jumala! - kun meni luomaan saatanan ja ihmisen?!Oliko Kaikkivoipaa, Kaikkitietävää ja jopa Kaukaa Viisasta? Vastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Herramme, Herra Sebaot, ollut sinun mielestäsi niin tehdessään Kaikkivoipa, Kaikkitietävä ja vielä Kaukaa Viisas?<<
Ja sinun mielestäsi oli, vai?! Tehdä kirottuna ristillä itsemurha teurastettuna lampaana - kaikkivoipa Jumala! - kun meni luomaan saatanan ja ihmisen?!Nimittäin, kun uhrataan teurastettuna lampaana, ei mää'i enää koskaan. Vai oletko nähnyt yhdenkään teurastetun lampaan heräävän henkiin? Tämä on uhrauskultin logiikka - se mikä uhrataan, se lakkaa kokonaan olemasta. Ja näin lakkasi kristinuskolla kokonaan olemasta tosi Jumala teurastettuna lampaan, josta syystä juuri perataan Paavalin sanoin pois taivasten valtakunta ja se vaihdetaan synnin valtakuntaan, koska taivaste ei enää edes ole, kun ei ole Jumalaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimittäin, kun uhrataan teurastettuna lampaana, ei mää'i enää koskaan. Vai oletko nähnyt yhdenkään teurastetun lampaan heräävän henkiin? Tämä on uhrauskultin logiikka - se mikä uhrataan, se lakkaa kokonaan olemasta. Ja näin lakkasi kristinuskolla kokonaan olemasta tosi Jumala teurastettuna lampaan, josta syystä juuri perataan Paavalin sanoin pois taivasten valtakunta ja se vaihdetaan synnin valtakuntaan, koska taivaste ei enää edes ole, kun ei ole Jumalaakaan.
Faktat jälleen Raamatusta. Kristus on tosi Jumala - persoonat erottamattomasti yhtyneet, ellet usko, tarkista uskontunnustuksista. Ja nyt Paavalin sanoin tämä kirotaan ristille ja uskontunnustuksella laitetaan astumaan ristiltä helvettiin.
Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
Jeesus, joka opetti taivasten valtakunnasta ja taivasten valtakunnan tosi Jumalasta, Isästä, opettaa, että taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen:
Matt. <<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen<<
Nyt kun tosi Jumala, Kristus, on tapettu, perataan se pois Paavalin sanoin:
1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<
Ja näin vaihtui, kun tosi Jumala uhrattiin taivasten valtakunta, jota Jeesus opetti Paavalin synninvaltakunnaksi ja kristityt läpeensä syntisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktat jälleen Raamatusta. Kristus on tosi Jumala - persoonat erottamattomasti yhtyneet, ellet usko, tarkista uskontunnustuksista. Ja nyt Paavalin sanoin tämä kirotaan ristille ja uskontunnustuksella laitetaan astumaan ristiltä helvettiin.
Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
Jeesus, joka opetti taivasten valtakunnasta ja taivasten valtakunnan tosi Jumalasta, Isästä, opettaa, että taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen:
Matt. <<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen<<
Nyt kun tosi Jumala, Kristus, on tapettu, perataan se pois Paavalin sanoin:
1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<
Ja näin vaihtui, kun tosi Jumala uhrattiin taivasten valtakunta, jota Jeesus opetti Paavalin synninvaltakunnaksi ja kristityt läpeensä syntisiksi.'Anonyymi
24.08.2021 19:37'
Väitätkö vakavissasi, että Luojajumala halusi tämän menevän juuri näin Suuressa Viisaudessaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
'Anonyymi
24.08.2021 19:37'
Väitätkö vakavissasi, että Luojajumala halusi tämän menevän juuri näin Suuressa Viisaudessaan?Jumalan luotua ihmisen ensin omaksi kuvakseen, tämä tuli jopa JUMALIEN KALTAISEKSI tiedolla - eikä pahaksi, syntiseksi, vihattavaksi ja saatanan kaltaiseksi, jonka Jumalan olisi pelastettava tekemällä ihmisenä itsemurhan kidutettuna ja kirottuna ristille.
Tämä lukee luomiskertomuksessa Luojajumalan omin sanoin 1.Moos.3:22, jonka jo laitoin edelle.
Ongelmahan oli ikuisen elämän suojaaminen, joten ihminen sidottiin aikaan ja materiaan, ettei nyt jumalankaltaisena ja luomaan kykenevänä ihan mitä vaan luo, kun ei hallitse tuota hyvän ja pahan tiedon käsitettä edes alkeelliselta tasolta, kuten nyt huomaamme, kun sinäkin uskot, että Jumala olisi luonut Saatanan Paratiisiinkin jo! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En yhtään ihmettele, että Raamattuun on tullut jostakin kivitystuomio, minullakin on aina vastustamaton halu kivittää kaikki Luojajumalan ja Jeesuksen herjaajat. (punainen kiukkunaamahymiö)"
Sinä näytät ratkaisseen ikiaikaisen dilemman siitä kykeneekö Herra Sebaot luomaan niin ison kiven, ettei jaksa sitä itse nostaa, sillä että Hän tarvitsee jopa ihmisen kivittämiseen Raamattu-talebaneja apureikseen. Ymmärsinkö oikein?<<Sinä näytät ratkaisseen ikiaikaisen dilemman siitä kykeneekö Herra Sebaot luomaan niin ison kiven, ettei jaksa sitä itse nostaa, sillä että Hän tarvitsee jopa ihmisen kivittämiseen Raamattu-talebaneja apureikseen. Ymmärsinkö oikein?<<
Ja sinä tarvitse jopa Saatanan Jumalan luomaksi paratiisiin, että voit muuttua läpeensä syntiseksi ja pelastua Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen, kirjeen Roomalaisille 7. luvun mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia, kun teurastat tosi Jumalan uhrilampaana ja kiroat tämän ristille. Ymmärsinkö oikein?
Paavalin sanat, kun hän kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä.
Room. <<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<
Tässä on uskovaisten pelastus kristinuskossa, kun tosi Jumala teurastetaan pääsiäisen lampaana Jeesuksen Kristus-hahmona, ja tällä opilla he päätyvät Paavalin sanoin sinne helvettiin. Lukee - edelleen - 1.Kor. 3:11-13. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Sinä näytät ratkaisseen ikiaikaisen dilemman siitä kykeneekö Herra Sebaot luomaan niin ison kiven, ettei jaksa sitä itse nostaa, sillä että Hän tarvitsee jopa ihmisen kivittämiseen Raamattu-talebaneja apureikseen. Ymmärsinkö oikein?<<
Ja sinä tarvitse jopa Saatanan Jumalan luomaksi paratiisiin, että voit muuttua läpeensä syntiseksi ja pelastua Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen, kirjeen Roomalaisille 7. luvun mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia, kun teurastat tosi Jumalan uhrilampaana ja kiroat tämän ristille. Ymmärsinkö oikein?
Paavalin sanat, kun hän kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä.
Room. <<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<
Tässä on uskovaisten pelastus kristinuskossa, kun tosi Jumala teurastetaan pääsiäisen lampaana Jeesuksen Kristus-hahmona, ja tällä opilla he päätyvät Paavalin sanoin sinne helvettiin. Lukee - edelleen - 1.Kor. 3:11-13.Ja nyt palataan hieman takaperin natsi-Saksan johtajien nerokkuuteen ja älyyn sekä holokaustiin (sana VT:stä, joka tarkoittaa polttouhria Jumalalle). Siellä on eräs merkittävä nimi listassa korkealla älykkyysosamäärällä.
<<Natsijohtajat loistivat älykkyystesteissä Hirmutekoihin syyllistyneistä natsijohtajista monet olivat erittäin älykkäitä, osa jopa neroja.<<
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010111112682998
Tuo nimi on Alfred Rosenberg, tallinalaissyntyinen, nykyisestä Virosta, silloin Venäjän keisarikunta, kansallissosialistien ideologi ja poliitikko. Hänen wikipedia sivullaan todetaan näin:
<<Rosenberg oli Saksan työväenpuolueen (myöhemmin Saksan kansallissosialistinen työväenpuolue) ensimmäisiä jäseniä. Hän liittyi siihen ennen Adolf Hitleriä. Rosenberg kuului okkultistiseen Thule-seuraan, jonka jäsen Dietrich Eckart esitteli hänet Hitlerille.[2]<<
Okkultinen salaseura Thule valitsi Adolf Hitlerin tehtäväänsä, Thule-seuralla on Yhdysvalloissa alajärjstön, joka toimii Yalen Yliopistossa nimellä Skull&Bones. Tästä ovat perinteisesti tulleet kaikki CIA-johtajat (kuten myös presidentit, Bush nuorempi ja vanhempi), joka CIA:n lähti perustamaan kenraali Sakasta.
Skull&Bones järjestön tunnusluku on tuo luomiskertomuksen jaenumero, joka paljastaa Luojajumalan sanat, että ihminen tulikin jumalien kaltaiseksi hyvän ja pahan tiedon kautta, eikä läpeensä syntiseksi, mikä paljastaa totuuden Raamatusta. Heidän kuvatunnus on sama kuin natsien - pääkallo ja ristissä olevat sääriluut ja niiden alla luku 322.
Natsit perustivat myös EU:n ja Naton ja toisessa ketjussa on Naton salaisesta, maanalaisessa terroristijärjestöstä nimeltä operatio Gladio. Siellä on pitkä lista ketjun keksivaiheilla operaatioista, joita olemme EU:n kautta rahoittamassa maailmanvalloitukseen. Niiden jotka eivät tarvitse tiedonehkäisyyn foliolla, niin kannattaa perehtyä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17065758/israel-news-on-palannut-kesatauolta
Kaikki yhdistyy Raamattua myöten nyt tuolla Yalen yliopistolla.
- Anonyymi
Uskonlahkojen helvetilläpelottelut ovat aivan vastuuttomia ja tuomittavia. Yleensä niistä kärsivät lapset ja muuten herkät ihmiset. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat joutuneet pitkiin hoitojaksoihin ja mielisairaalaan uskonnollisen pelottelun takia.
Mitään helvettiä ei vielä ole tällä hetkellä olemassa sellaisena kuin valtaosalle ihmisistä on uskoteltu se. Sielut heitetään tulijärveen vasta viimeisen tuomion jälkeen, ns. maailmanlopun aikaan.
- Anonyymi
Lihallinen ympärileikkaus sydämen ympärileikkaus (ei itse Jumalan vahvistama kaste mekossa) poistaa syntymäsynnit uskovaisista!
😁
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421