Jos joku haluaa antaa tukensa, niin tässä linkki aloitteeseen:
https://www.kuntalaisaloite.fi/fi/aloite/22670
Aloite Helsingin kotihoidon viestinnän kehittämiseksi
3
78
Vastaukset
- Anonyymi
Ongelmissa otat yhteyttä sen alueen esihenkilöön, mihin alueeseen omaisesi kuuluu. Ihan selkeä on ohje ja ”yhden luukun” periaate.
Jos ei homma toimi, niin voi voi! - Anonyymi
No johan on... ylesitystä, valitusta, ei kehittämisehdotusta/ -ehdotuksia, ei aloitteentekijän nimeä.
Onnea vain. Onhan siellä jo kaksi allekirjoittanutta. - Anonyymi
"Omaisena tuntuu, että sovitut asiat eivät tallennu tai ne eivät etene, samoihin asioihin palataan yhä uudelleen."
-Tarkoittaa käytännössä mitä? Mihin asiat eivät tallennu? Mikä ei etene? Hoitajat kirjaavat oleelliset asiat, omaisena et tuosta vain edes pääse kirjauksia lukemaan - mistä omaisena tietää, mitä tallentuu mihinkin?
"Hoitajat eivät tunne hoitosuunnitelmia - ne ovat liian pitkiä tai heille merkittävä tieto ei löydy."
-Miten niin eivät tunne? Ne on jokaisen hoitajan luettavissa. Hoitosuunnitelma on juuri niin pitkä/lyhyt kuin on tarvis ja kuin laki sen määrittelee.
"Omaiselle päin kontaktointi on monimutkaista - ei tiedä, kehen ottaa yhteyttä missäkin asiassa (vrt. ”Yhden luukun periaate”)."
-On omaisen vastuulla kertoa vastuu-/kontaktihenkilö, kuinka ko. henkilön tavoittaa ja minkälaisissa asioissa otetaan yhteyttä.
"Viestinnän tulisi olla sujuvaa ja yksinkertaista kaikille osapuolille."
-Totta. Miten tätä kehittää? Missä kohdin aloitetta oli ehdotuksia? Missä tiedonkulku tökkii? Kenelle tieto ei kulje, keneltä se ei kulje?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106