Jos lapsen nimi on Markku, siitä tulee persu

Markku Ruotsila.
Markku Jokisipilä.

Ja sitä rataa. Nimi on enne.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruotsila ja Jokisipilä aivan yhtä epäuskottavia persujen puolustajia.
      Kumpaankaan ei luoteta.

• Anonyymi

Miksihän fanaattiset
      persuhörhöt kieltäö olevansa persuja?

• Meidän koiran nimi on Markku ja se nuolee muniaan ja murisee Mustille, joka on naapurin koira :P

• Anonyymi

Luin Jokispilän kirjan esittelyn Hesarista,;luen ehkä kirjankin, kun sen saa kahdella eurolla alennusmyynnistä. Esittelyn mukaan Jokisipilä yrittää käsitellä persuja jotenkin normaalina demokratian ja parlamentarismin ilmiönä.

Tämähän on persunjen itsensäkin - saati sitten muiden mielestä - väärä lähtökohta. Persut korostavat eroaan muista puolueista, ovat hylänneet normaalit kohteliaisuusnormit ja erityisesti netissä vieneet keskustelun sikamaiselle tasolle.

Onhan näitä persutyyppisiä popularisteja liikkeitä ollut, on, ja tulee olemaan, mutta kaikki ovat kuihtuneet omaaan sontaansa. Joku Hitler kyllä kaatui aikamoisen rähähän jälkeen omaan itsemurhaansa, ja Saksan kansa suree tyhmyyttään vielä lähes 90 vuoden jälkeenkin.

Vähänkin kriittinen ote persuja koskevassa tutkimuksessa ottaisi huomioon heidän poikkeavuutensa normaalista parlamentarismista. Lieneekö teoksessa käsitelty ollenkaan esim. Halla-ahon ohjelmallisia Scripta-kirjoituksia (joista hän ei irtisanoudu) ja viimeisimpiä julistuksia koskien taloutta ja työmarkkinoita?

Parlamentarismia ammatikseen tutkivan soisi kiinnittävän huomiota myös persujen totutusta poikkeavaan käytökseen eduskunnassa ja edustajien julkiset puheet kentlää (tiedon puute, epäjohdonmukaisuua, rasismi, herjaaminen, jne.).

• Anonyymi

etköhän sinä ole viimeinen ihminen maailmassa muita moralisoimaan herjaamisesta, kohteliaisuusnormeista tms. viittauksella mainitsemaasi sikamaiseen nettikirjoitteluun mitä itse harrastat 18-23h/365vrk vuodessa?

• En ole lukenut kirjaa, mutta sen käsityksen olen saanut, että Jokisipilä huomioi äärioikeistolaisen siiven vaikutusta: edustuksellisen demokratian ansiosta, tämä porukka saa ääniä jos äänestää mitä tahansa perussuomalaista vaikka ei olisikaan äärioikeistolainen.

Muilla puolueilla ei tätä rasitetta ole - huomoikohan Jokisipilä tätä asiaa?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3787
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2546
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1526
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1501
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      80
      1235
    Aihe