Eävakaa persoonallisuushäiriö ja tunnesäätelyn ongelmat

Anonyymi

Onko teillä muilla esim. epävakailla tunnesäätelyn ongelmana jumittaminen tiettyyn tunteeseen ja ajatteluun? Esimerkiksi: saatan tuntea ja ajatella, että olen inhoa muissa herättävä, jonka jälkeen alan jauhamaan päässäni kaikkia tapahtumia, jotka vahvistavat tuota ajatusta. Tätä voi kestää tunteja, päivänkin. Luonnollisesti tästä seuraa itsetuhoisia ajatuksia ja kyvyttömyyttä kohdata muita ihmisiä ("koska kaikki inhoovat mua"). En saa katkaistua tuota jumittamista mitenkään. Yritän suunnata ajattelua muualle, tehdä huomion vaativia hommia, mutta se ei auta. Mikä voisi auttaa?

Kiitos, jos jaksatte vastata :)

4

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo jumittaa. Mutta kun on totta. Lääkäreiden mielestä taas sairaan mieken kuvittelua. Kumpikohan sen tietää.

• Anonyymi

Joo, minustakin tuo on totta, siis että ihmiset yleensä inhoovat minua, mutta sitä pidetään sairauden oireena. Kun kerron perusteluksi sen, miten ihmiset ovat vihamielisiä ja kohtelevat huonosti, minulle sanotaan, ettei se johdu minusta. Mutta mielestäni se johtuu minusta, minkälaista kohtelua saan. Jos oisin jonkinlainen muunlainen, kohdeltaisiin toisin...

Saikohan tästä mitään selkoa, kun puoliunessa sepustin 😴
      -ap

• Anonyymi

OCD eli pakko-oireinen ajattelu ja aivojen hyrränä pyöriminen samojen ajatusrykelmien kanssa on eräänlainen persoonallisuuden piirre jota pidän synnynnäisenä ominaisuutena. Se ei ole mikään sairaus eikä mikään lääkitys voi. sitä muuttaa, päinvastoin psyykelääkkeet joita tuputetaan. jumiuttavat entistä enemmän ajattelua kun lamaannuttavat elimistön toimintaa.

Kannattaa etsiä tietoa pakko-oireisesta häiriöstä, vertaistukea on paljon netissä.

• Anonyymi

Usein on itsetunnosta kiinni, miten luulee muiden ajattelevan.

Olen itse kokenut saman takavuosina, kuvittelin, että kukaan ei minusta tykkää, kukaan ei seurassani viihdy, jne.

Loppujen lopuksi kyse oli siitä, kun en itse tykännyt ja hyväksynyt itseäni.
      Vaatii pitkän työn muuttaa omaa ajattelumaailmaa ja parannella itsetuntoa, mutta se on täysin mahdollista.

Aina on olemassa joku, joka tykkää myös sinusta !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe