Eli jos ei aurinko paista vaan on valoisaa niin onko tuotto nolla? olkoon vaikka 1000w paneeli joka tulee kun aurinko parhaimmillaan paistaa paneeliin. 10W?
Mitä tuottaa pelkkä valoisa kun ei aurinko paista?
10
59
Vastaukset
- Anonyymi
Tuotto riippuu valoisuuden asteesta ja kellonajasta. Pilvisellakin kelillä tavaraa tulee taivaalta. Sanotaanko, että keskipäivällä ohuella pilvipeitteellä tavaraa tulee noin 50% nimellisestä. Oikein paksu mätöpilvi niin 10% nimellisestä. Ukkospilven harmaus ja sade niin 5%nimellisestä. Käytännössä tavaraa virraa siis kaiken aikaa päivällä paistoi tahi ei.
- Anonyymi
Minun paneelit eivät tajua kellosta oikeen mitään mutta valoisuuteen reakoivat.
Jos 50% tulee niin on kyllä ohuen ohut harsopilvi.
- Anonyymi
Erittäin hyvä aloitus. Saa nähdä mitä aloituskyttääjä kommentoi. Melko varmasti toteaa paska-aloitukseksi.
- Anonyymi
Oletko aloituskyttääjän kyttääjä ja kommentoit aloituskyttääjän kommentteja?
No, onhan se harrastus tuokin.
- Anonyymi
Ei vaan oli korkea aika tällä aiheella palsta aktivoida !
- Anonyymi
Aktivoitko palstan aloituskyttääjän kyttääjänä ja kommentoit aloituskyttääjän kommentteja ja odottelet sitten keskustelua kyttäyskommenteista?
- Anonyymi
Pääsemme kyttäämään tällä palstalla marraskuun mahtavia ILMAISIA tuottoja !
- Anonyymi
No jopa kyttääjällä lähti länkytys laukalle.
- Anonyymi
289W 2,5 kWp paneleilla kohtisuoraan aurinkoon pilvisellä ilmalla tänään 13,51 naantalissa.
- Anonyymi
eli jos ei paista niin kymmenen prosenttia paneelitehosta !
nyt ei ole aurinko a nähty moneen kuukauteen niin eipäs paljoa tule ilmaista energiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717