Faceryhmissä on viimepäivät ansiokkaasti ruodittu kaupungin markkinointia. Vähemmän yllättäen melkein kaikki on todettu tehdyn väärin. Onkin vaikea ymmärtää, miksi virkamiehet eivät valinneet sellaista markkinointistrategiaa, johon kaikki ihmiset internetissä olisivat tyytyväisiä. Homma lähtee alusta asti pieleen, kun markkinoinnin kohderyhmä on valittu väärin. Kaupunki tavoittelee asujiksi 30 vuotiaita lapsiperheitä. Työssäkäyviä, veroja paljon maksavia kunnollisia ja kunniallisia ihmisiä. Tämmöisiä tylsimyksiä on kylä täysi, miksi niitä pitää saada vielä lisää Orivedelle?
Miten on huomioitu markkinoinnissa juuri 18 täyttäneet nuoret? Onko kaupunki perustanut yliopistoa, joka houkuttelisi nuoret jäämään Orivedelle? Tai miksi ei ole huomioitu heikkoa yökerhotilannetta? Miksi kaupunki ei pyöritä omaa yökerhoa ja myy viinaa halvalla? Tällainen houkuttelisi ainakin teekkareita kylille. Sopii myös kysyä miksi houkutellaan virkeitä eläkeläisiä kaupunkiin? Eikö olisi parempi houkutella mahdollisimman huonokuntoisia yksinäisiä vanhuksia. Sillä kun näistä aika jättää, niin hyvällä tuurilla kaupunki perii jotain! Tällaistakaan ilmeisen järkevää ajatusta ei ole huomioitu.
Sloganit, niistä nyt ei voi edes puhua. Eikö kukaan keksinyt hyödyntää kantaorivesiläistä sanallista nokkeluutta? Sadat tuhannet suomalaiset ovat nähneet tämän pätkän: https://www.youtube.com/watch?v=bV8Hgn2-5tw pian liki miljoona katselukertaa! Kyllä ei mitkään dronevideot kylämaisemista saa samanlaisia katselukertoa. Slogan olisikin voinut olla yksinkertaisesti mutta nokkelasti "Kurkista Oriveden palveluihin".
Myös kunnan omaleimaista ja taatusti ainutlaatuista historiaa olisi voinut hyödyntää. Orivesi on hiomakivien mekka. Hiomakiviä on jo keskiajalla louhittu, ihan varmasti jokainen Suomen pyöveli on hionut kirveensä orivesiläisellä hiomakivellä. Tästä olisi saanut oivan valoteoksen siihen uuteen siltaan. Nyt sinne tulee jotain villasukkia, jotka ei herätä mitään mielenkiintoa. Ajatelkaa, jos siinä sillassa olisi ollutkin kaikissa sateenkaaren väreissä vilkkuvia viikatemiehiä! Tai siis ei sateenkaaren väreissä, Orivedellä kun ollaan. Mutta siis ymmärrätte idean?
Uudemmasta historiasta on täysin jätetty hyödyntämättä ainutlaatuinen Viitaniemen louhos. Sieltä kuskattiin sodan aikana materiaalia Saksan rakettiteollisuudelle V1- ja V2 rakettien valmistukseen. Kuka tietää vaikka kuussa olisi käyty osin orivesiläisin voimin! Mutta näkyykö kuunatsit mitenkään markkinoinnissa??? Hyvin helppo olisi ollut keksiä vaikka joku "räjähtävää reippautta" -lause tuon ylellisen väljyyden sijaan ja kuntavaakunaan raketti, niin jopas olisi lehdistökin innostunut.
Edelläkirjailtu kauniisti kuvaa sitä miten hommat menee pieleen, kun niitä tehdään virkamiestyönä. Olisi kannattanut järjestää markkinoinnista avoin kysely kuntalaisille. Ehdotuksista valitaan parhaimmat, tyyliin nuo tuossa edelläkertomani, ja sitten vielä mukaan vähän mämmilää ja päivänpolitiikkaa tyyliin "meidän koulut voi olla homeessa, mutta sukupuoliroolimme ovat terveitä". Sitten vaan kansanäänestys pystyyn, että mitkä sloganit ja ideat valitaan. Jos kansanäänestys tuntuu liian raskaalta operaatiolta, niin olisi voinut järjestää kaikille avoimen nettiäänestyksen. Näin hyvistä ideoista varmasti jopa juupajokelaiset olisivat tahtoneet äänestää!
Kunnan markkinoinnin kehittäminen
Anonyymi
0
668
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131689Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738