Ilmeisesti olette kiinnostuneista Jumalasta johon ette usko?
Uskosta osattoman viihtyvät tällä palstalla yllättävän hyvin
100
562
Vastaukset
- Anonyymi
Maailmankaikkeus ja elämä siinä on on yhtä jumalaa. Aurinkoa vois pitää myös jumalana. Seon v aa rmasti olemassa päinvastoin kuin uskovaisten mielikuvitus äijänkäppyrä.
- Anonyymi
Mikä on väitteesi perusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on väitteesi perusta?
Se että olen tiedosta osallinen enkä uskosta osallinen. Minulla on avoin ja utelias maailmankatsomus ja siinä pitää olla järki mukana eikä sokea uskominen.
- Anonyymi
Noup, syyt ovat aivan toiset ja tuollaisiin vastaaviin avauksiin on useasti otettu kantaa ja avattu niitä syitä. Google löytää kyllä.
-a-teisti-- Anonyymi
Minusta sinun syysi on yrittää tehdä uskovista tyhmiä, että itse tuntisit itsesi viisaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta sinun syysi on yrittää tehdä uskovista tyhmiä, että itse tuntisit itsesi viisaaksi.
Kyllä mielikuvitusjumalaan uskovan täytyy olla tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mielikuvitusjumalaan uskovan täytyy olla tyhmä.
Miksi sitä mielikuvitusjumalaan uskoisi, uskoo mielummin siihen aitoon, ainoaan tosi Jumalaan. Mielikuvitusjumala on myös sellainen kristittynä itseään pitävän ”minun jumala”, joka on selvästi Raamatun ilmoituksen vastainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tartte yrittää tehdä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tartte yrittää tehdä...
Ei niin, mutta yrität kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitä mielikuvitusjumalaan uskoisi, uskoo mielummin siihen aitoon, ainoaan tosi Jumalaan. Mielikuvitusjumala on myös sellainen kristittynä itseään pitävän ”minun jumala”, joka on selvästi Raamatun ilmoituksen vastainen.
" siihen aitoon, ainoaan tosi Jumalaan. "
Miten niin ainoaan? Etkö ole lukenut raamattua missä mainitaan että on olemassa muitakin jumalia?
- Anonyymi
Hyvä kun viihtyvät jumalattomat täällä - - saavat vähän tuuletusta ummehtineille mielikuvilleen uskovaisuudesta.
- Anonyymi
Vaikkakin tiukassa ne näyttävät pysyvän
- Anonyymi
Luuletko että uskovaisten jutut ovat paremman hajuisia?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Itse olen tuntenut uskovia monen kymmenen vuoden aikana. Täällä on siitä surkein anti.
Silti vietät tällä palstalla 36 500 tuntia vuodessa.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Itse olen tuntenut uskovia monen kymmenen vuoden aikana. Täällä on siitä surkein anti.
Et siis tiedä missä se yksi tõIIo majaiIee🤔
- Anonyymi
Turha yleistää asiattomasti haukkuen. Itse huomasin heti ylimääräisen nollan.
- Anonyymi
Tuuletustako hurskaatkin hakevat ateismi -palstoilta vai miksi he niillä viihtyvät?
- Anonyymi
Mainio, "viihtyvät". Huvitusten saareke sopiikin heille parhaiten 🤥🤭 ihan trombolia
- Anonyymi
Ei vaan tämä media nostaa keskustelun näkösälle kun on menossa toiselle keskustelulle.
Uskonto on malka silmässä, pitäähän sitä kommentoida jotta olisi edes pieni toive että joku uskova järkiintyisi. Tämä on lähetystyötä🤣🤣🤣- Anonyymi
Kuinkan monen uskovan luulet luopuneen uskostasi noiden typerien huuteluidesi takia?
🤡 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkan monen uskovan luulet luopuneen uskostasi noiden typerien huuteluidesi takia?
🤡Minä arvelin että muutama sata. Paljonko sinä arviot?
- Anonyymi
Kuka on lähettänyt ja kenen asialla olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä arvelin että muutama sata. Paljonko sinä arviot?
Niinhän sinä USKOT.
- Anonyymi
Ateismi on rakennettu kristinuskon pilkalle, se ei ole mitään ateismia, vaan fanaattinen Jumalan vastainen uskomusjärjestelmä. 90 % ateismista on kristinuskon pilkkaa, se elää ja hengittää siitä, vaikka väittävät että "kaikki uskonnot ovat hölynpölyä..." blaa blaa, tyhjää puhetta.
Sama kaava joka maassa ja kielessä, missä vain ateistit rellestävät mutta toki koskee vain kristittyjä maita etusijassa. Koska ateistit tietävät, ettei kristitty lyö takaisin. Islamia eivät uskalla kritisoida ollenkaan, monet jopa puhuvat positiiviseen sävyyn vaikka ovat ateisteja.- Anonyymi
Tämä palsta osoittaa juuri tuon ateisteista.
- Anonyymi
Ateismi on pelkästään sitä, että ei uskota jumaliin.
Ateisteja, kuten myös teistejä on moneen lähtöön.
Sikäli ateismin demonisointi vaikuttaa hyvin tarkoituslähtöiseltä.
Mutta, esimerkiksi minusta, kristinuskossa on varsin kummallisia ja merkillisiä piirteitä. Pitäisikö minun pitää siitä suuni kiinni? Jos, niin miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, esimerkiksi minusta, kristinuskossa on varsin kummallisia ja merkillisiä piirteitä. Pitäisikö minun pitää siitä suuni kiinni? Jos, niin miksi?Oletko yhtä aktiivinen muita uskontoja vastaan?
Ja todellinen ateismi on mielestäni sitä, ettei uskon asiat kiinnosta, edes kritiikin vertaa saati että pyörii tällaisilla palstoilla. Anonyymi kirjoitti:
Tämä palsta osoittaa juuri tuon ateisteista.
Ateismi on sitä, että ei uskota Jumalaan.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Ateismi on sitä, että ei uskota Jumalaan.
Mutta roikutaan kristillisillä palstoilla aamusta iltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko yhtä aktiivinen muita uskontoja vastaan?
Ja todellinen ateismi on mielestäni sitä, ettei uskon asiat kiinnosta, edes kritiikin vertaa saati että pyörii tällaisilla palstoilla.En ole.
Kristinusko on lähimpänä.
Aikanaan arvostelin eniten kommunismia.
Siihen saakka kunnes kommunismi menetti asemansa.
Islaminuskoa voisin myös arvostella. Se on lähtöisin samasta hulluudesta kuin kristinusko. Toisaalta en sitä kunnolla tunne.
Kristinuskossa on se hyvä puoli, että valistuksen aika on käsittänyt ja parantanut suurimmaksi osin väkivaltaisen hulluuden. Anonyymi kirjoitti:
Niin se on.
Vähän samaa kuin uskovia pyörii ateismipalstalla sekä homojen.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Niin se on.
Vähän samaa kuin uskovia pyörii ateismipalstalla sekä homojen.”
helsinkijokkeri
16.09.2014 20:44
Ei koolla tosiaan ole kovinkaan suurta merkitystä. Ei minullakaan iso ole, mutta kumppanin olen saanut ja vaihtanutkin.
Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.” - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Niin se on.
Vähän samaa kuin uskovia pyörii ateismipalstalla sekä homojen.Kristinuskoon kuuluu myös evankeliointi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin roikkuvat uskovatkin ateismi ja vaparipalstoilla.
Ei tämä toistensa pqlstoilla vierailu kerro siitä että ateistit haikailisivat uskoviksi tai uskovat ateisteiksi. Mutta jos haluaa väitellä niin luonnollista on mennä palstalle jossa on toisin ajattelevia, kuin miten itse ajattelee.
Aloitus on itse asiassa melko lapsellista toiveajattelua. Että kyllä niillä ateisteilla on kova uskonkaipuu kun luterilaisuuspalstalla vierailevat. Höpötihöpö.
En minä kuvittele, että ateismi- ja/tai vaparipalstalla vieraileva uskova olisi vaihtamassa leiriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”
helsinkijokkeri
16.09.2014 20:44
Ei koolla tosiaan ole kovinkaan suurta merkitystä. Ei minullakaan iso ole, mutta kumppanin olen saanut ja vaihtanutkin.
Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.”Hengellinen kiinnostus toisten ihmisten seksuaalisiin asioihin vaikuttaa selkeästi olevan joilakin lähes yhtä tärkeää kuin lähetyskäskyn noudattaminen.
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskoon kuuluu myös evankeliointi.
Eipä tällä palstalla juurikaan evankelioida. Se on taakse jäänyttä elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja todellinen ateismi on mielestäni sitä, ettei uskon asiat kiinnosta, edes kritiikin vertaa saati että pyörii tällaisilla palstoilla.Sinäkö olet ylin auktroriteetti päättämän sille mitä ateimismi tarkoittaa ? :D
Hihhulien ylimielisyydellä ei ole mitään rajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja todellinen ateismi on mielestäni sitä, ettei uskon asiat kiinnosta, edes kritiikin vertaa saati että pyörii tällaisilla palstoilla.Suomessa on hyvä olla aktiivisesti vastaan niitä uskontoja vastaan joilla on laki säätöinen veronriisto oikeus niillekkin jotka eivät kyseisen uskonnon kannatajia ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole.
Kristinusko on lähimpänä.
Aikanaan arvostelin eniten kommunismia.
Siihen saakka kunnes kommunismi menetti asemansa.
Islaminuskoa voisin myös arvostella. Se on lähtöisin samasta hulluudesta kuin kristinusko. Toisaalta en sitä kunnolla tunne.
Kristinuskossa on se hyvä puoli, että valistuksen aika on käsittänyt ja parantanut suurimmaksi osin väkivaltaisen hulluuden.Meillä Suomalaisilla on huonoja kokemuksia ateisteista, varsinkin sillä sukupolvella, joka eli vuonna 1939. Kun itäisen maan kommunistinen ateistiarmeija kävi vapaan kristinuskoa tunnustavan Suomen kansan kimppuun. Tekosyyllä ja valehtelemalla, että olimme ampuneet heidän rajamiehiään tykillä Mainilassa. Todellisuudessa ateistit itse ampuivat omia rajamiehiään. Että sellaisia väkivalta kokemuksia ja mitä kokemuksia Venäjällä ja muualla entisissä ateisti diktatuureissa on, vain Herra yksin tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, esimerkiksi minusta, kristinuskossa on varsin kummallisia ja merkillisiä piirteitä. Pitäisikö minun pitää siitä suuni kiinni? Jos, niin miksi?Minusta taas ateismissa on kummallisia piirteitä, enkä aio pitää niistä suutani kiinni enkä edes kysele asiaa ateisteilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateistin sisällä elää kaipaus Herran yhteyteeen. Ateistin sielu huutaa Jumalan puoleen, epätoivon kyyneleet silmissään hän yrittää kristittyjä pilkkaamalla esittää jotain muuta. Sitähän se ateismi vain on.
- Anonyymi
Voitko kertoa, millainen ihminen on mainitsemallasi tavalla uskosta osaton?
Ovatko sellaiset tarkoittamiasi ihmisiä jotka tuntevat Jumalan antamat vaatimukset ihmisille, mutta eivät vaivaudu noudattamaan niitä kaikessa elämässään vaikka ne eivät ole raskaat.- Anonyymi
Uskosta osaton on ihminen ilman uskon lahjaa.
Anonyymi kirjoitti:
Että usko on lahjaa.
Luulin, että se on sitä, että uskoo Jumalaan.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Että usko on lahjaa.
Luulin, että se on sitä, että uskoo Jumalaan.Vihaat uskovia.
Asia tältä osin selvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko siis sellaiset tarkoittamiasi ihmisiä ja uskosta osattomia, jotka tuntevat Jumalan antamat vaatimukset ihmisille, mutta eivät vaivaudu noudattamaan niitä kaikessa elämässään vaikka ne eivät ole raskaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko siis sellaiset tarkoittamiasi ihmisiä ja uskosta osattomia, jotka tuntevat Jumalan antamat vaatimukset ihmisille, mutta eivät vaivaudu noudattamaan niitä kaikessa elämässään vaikka ne eivät ole raskaat.
Nähtävästi on Kristillistä rakkautta osoitella sormella toisten ihmisten vajavaisuuksia, kun ei itsekään kykene noudattamaan niitä vaatimuksia joita ihmiselle on asetettu ja jotka eivät ole raskaita.
- Anonyymi
Olen kiinnostunut paljonko teette rahaa kusetuksellanne .
- Anonyymi
Puolet siitä kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolet siitä kuin sinä.
Minä en voisi huijata ihmisiä valheella, josta olisi minulle hyötyä.
- Anonyymi
Minulle tämän palstan pallottelu on viihdettä. Jumalia hakisin aivan muualta kuin täältä.
- Anonyymi
Halutaan auttaa hairahtuneita, koska olemme hyväntahtoisia.
- Anonyymi
Edelleen sanon että tämä palsta on parasta tahatonta komiikkaa jota netistä löytyy. Täältä saa ihan ilmaiset naurut kun lukee hihhuleiden kirjoituksia ja heidän täysin totuudesta vieraantuneita kirjoituksia. Kuten vaikka että jumala ei tuomitse homoja mutta homoilun hän tuomitseen.
Sitten seuraavassa virkeessä todetaan että "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi" ja että jumala on rakastava isä. Taas sitten seuraavassa lauseessa todetaan että jumala tuomitseen helvettiin ikuisesti kitumaan sellaiset ihmiset jotka eivät tunnustta häntä omaksi "rakastavaksi" jumalakseen.
Viime kesänä Päivi Räsästä tukeneessa kansankokoussessa puhuja väitti, että vallan kolmijako on peräisin raamatusta. Seuraavassa lauseessa tämä sama hörhö sanoi, että eduskunnan pitäisi määrätä, että Räsänen vapautetaan syytteistä. Voiko tämän pahemmin itseään ampua jalkaan...
PS. Mistä näitä oikein tulee?- Anonyymi
No siis tuulee sieltä, kun Nyt Jumala tekee tiettäväksi että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus ja uskottava ilosanoma Jeesuksesta. Joka otti meidän paikkamme ristin puulla. Siis me emme joudu Jumalan kasvojen edessä tuomittavaksi ristin puuhun. Koska Jeesus otti sen paikan syntisen ihmisen puolesta. Siis meidät on armahdettu. Kyllä se on paras asia, mitä ihmiselle voi tapahtua.
- Anonyymi
Ei meitä muuten kiinnosta, mutta halutaan lällättää uskoville.
- Anonyymi
Jäikö lastentarha kesken?
- Anonyymi
"Ilmeisesti olette kiinnostuneista Jumalasta johon ette usko?"
Ilmeisesti ovat uskovaisista kiinnostuneita joiden ajatusmaailmaa pitävät sairaina ja heikkomielisinä taitaa se jumalharha vain olla merkityksetön sivutuote joka ei ole ollenkaan niin kiinnostava kuin eri lahkojen uskovaiset itse jutuillaan täällä.
Sama juttu varmaan saunatonttuihin ja menninkäisiin uskovien kanssa ei ne saunatontut tai menninkäiset ole kiinnostavia mutta erityisen kiinnostava on ihminen joka niistä todistaa ja niihin uskoo ...näin se taitaa mennä kaikkien uskomusten harrastajien kanssa.Itse tulin ja jäin tänne juuri siksi, että voin seurata kuinka älyttömiä ajatuksia uskovilla on. Siinä on joitain kiinnostavaa ihmismielen kannalta.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Itse tulin ja jäin tänne juuri siksi, että voin seurata kuinka älyttömiä ajatuksia uskovilla on. Siinä on joitain kiinnostavaa ihmismielen kannalta.
Mutta ensi vuonna todennäköisesti jo hautajaisesi.
Näin se menee.
- Anonyymi
Ateistien kirjoitukset puhuvat puolestaan. Ne todistavat, etteivät he edes tunne alkeita pilkkaamistaan asioista. Kuitenkin he ylvästelevät, kuin olisivat teologian tohtoreita. Rehvastelevat älykkyydensä harhaisen illuusionsa lumoissa. Mutta he unohtavat viisauden, joka huomaa ja taltioi pienetkin toistuvat vinkit Pyhän Hengen kuiskauksista ja painavat ne mieleensä ja näinkin saavat vahvistusta uskolleen. Ylpeillä on tietty loppu. Huomaatte, että älynne olikin tyhmyyttä, kun liitytte kadotukseen menevien kulkueeseen, aikakautemme lopussa.
- Anonyymi
Vai että iah "pyhän hengen kuiskaukset"? Noilla "kuiskausilla" pääsee kyllä hoitoon, jonne sinä todella kuulut. Skitsofrenia yksi oire...
"Saija alkoi kuulla ääniä viisi vuotta sitten. Ne solvasivat häntä ylipainosta ja ulkonäöstä ja estivät jopa rauhallisen yöunen.
– Tämä alkoi avioeron jälkeen. Äänet olivat läsnä koko ajan ja arvostelivat minua epäonnistumisestani avioliitossa, huonosta äitiydestä ja omasta ulkonaisesta olemuksestani. Menin ihan sekaisin äänistä ja hakeuduin luonnollisesti psykiatrille, hän kertoo.
Saijalla todettiin skitsofrenia, jossa aistiharhojen kokeminen on yleistä. Lääkityksen ja psykoterapian keinoin hän on oppinut tulemaan ääntensä kanssa toimeen, vaikkakaan ne eivät ole täysin loppuneet." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että iah "pyhän hengen kuiskaukset"? Noilla "kuiskausilla" pääsee kyllä hoitoon, jonne sinä todella kuulut. Skitsofrenia yksi oire...
"Saija alkoi kuulla ääniä viisi vuotta sitten. Ne solvasivat häntä ylipainosta ja ulkonäöstä ja estivät jopa rauhallisen yöunen.
– Tämä alkoi avioeron jälkeen. Äänet olivat läsnä koko ajan ja arvostelivat minua epäonnistumisestani avioliitossa, huonosta äitiydestä ja omasta ulkonaisesta olemuksestani. Menin ihan sekaisin äänistä ja hakeuduin luonnollisesti psykiatrille, hän kertoo.
Saijalla todettiin skitsofrenia, jossa aistiharhojen kokeminen on yleistä. Lääkityksen ja psykoterapian keinoin hän on oppinut tulemaan ääntensä kanssa toimeen, vaikkakaan ne eivät ole täysin loppuneet."En minä ainakaan jaksa uskoa, että luomakunta olis syntynyt itsestään, siis kaikki tämä, joka on näin ihana ja monimutkainen, aurinkoineen kaikkineen. Jotka kiertävät millin ja sekunnin tarkkuudella miljoonien kilometrien lenkkejä palatakseen takaisin sekunnilleen. Ei niitä ilman viisautta ja voimaa ole saatu liikkeelle missään nimessä . Eikä luonnon elämällä mitään välivaihetta ole ollut, millä tikka olis hakannut kävystä siemenet irti, jos sillä ei olis ollut voimakasta iskun kestävää pääkoppaa ja siinä terävää jokapäiväistä hakkaamista kestävää nokkaa. Siis se olisi kuollut nälkään ensimmäisenä elin päivänään. Sama tilanne on jokaisen elävän kohdalla. Jumalan luomistyöhön minä ainakin uskon ja uskoani lisää tieteen saavutukset, jotka osoittavat esim, miten ihmeellisesti ihmisen elimistö on rakennettu. Ei, Kyllä Jumala on kaiken luonut ja Hän pelastaa jokaisen synnin orjuudesta ja sen vallasta,Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ansiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ainakaan jaksa uskoa, että luomakunta olis syntynyt itsestään, siis kaikki tämä, joka on näin ihana ja monimutkainen, aurinkoineen kaikkineen. Jotka kiertävät millin ja sekunnin tarkkuudella miljoonien kilometrien lenkkejä palatakseen takaisin sekunnilleen. Ei niitä ilman viisautta ja voimaa ole saatu liikkeelle missään nimessä . Eikä luonnon elämällä mitään välivaihetta ole ollut, millä tikka olis hakannut kävystä siemenet irti, jos sillä ei olis ollut voimakasta iskun kestävää pääkoppaa ja siinä terävää jokapäiväistä hakkaamista kestävää nokkaa. Siis se olisi kuollut nälkään ensimmäisenä elin päivänään. Sama tilanne on jokaisen elävän kohdalla. Jumalan luomistyöhön minä ainakin uskon ja uskoani lisää tieteen saavutukset, jotka osoittavat esim, miten ihmeellisesti ihmisen elimistö on rakennettu. Ei, Kyllä Jumala on kaiken luonut ja Hän pelastaa jokaisen synnin orjuudesta ja sen vallasta,Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ansiosta.
Maailmankaikkeuden ikä on "vähän" vajaat 14 miljardia vuotta. Maapallon ikä on noin 4.7 miljardia vuotta. Jos on tuhat sivuinen opus, johon jokaiselle aikajaksolle on annettu yhtä pitkä jakso suhteessa todellisuuteen niin ihminen ilmestyy tuohon opukseen viimeiselle sivulle viimeisen lauseeseen "Sitten tuli ihminen".
Tässä on siis mittasuhteet sinun väitteelesi ja tajuat kai itsekkin, että tuossa mittakaavassa kysymys on naurettava. Aikaa on ollut ikuisuus. Paitsi jos uskoo että maapallo luotiin 6000 vuotta sitten ja että dinosaurukset elivät samaan aikaan kuin ihmiset. Tälläisiä toopejahan teidän porukkassa on myös pilvin pimein.
Kun tarketellaan kosmologiaan, avaruudessa on miljardeja, miljardeja aurinkokuntia ja niillä miljardi kertaa miljardia planeettaa. Näin ollen on enemmän kuin todennäköistä että elämää löytyy muualtakin kuin meidän pallolta. Saammeko niihin koskaan yhteyttä niin se on epätodennöistä. Matkaa on muutama sata valovuotta.
Kuitenkin se kaikkein "varmin" todiste jumalasi "puuttumisesta" tulee sitä kautta, että missä nykymaailmassa näkyy "hänen" tekonsa? Maailmassa kuolee joka päivä helvettiin joutuvia pikkulapsia satoja nälkään. Miksi tämä sinun jumalasi ei korjaa tilannetta jos h'n kerran on kaippi voipa ja kaikki valtias kuten vakuutette?
Miksi tuo jumalanne - kuten palstalla jatkuvasti ilmenee - on paljon kiinnostuneempi siitä, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään kuin siitä että pikku lapset kuolevat nälkään? Joutuvat sen jälkeen ikuiseen helvetin tulee, koska he kuolivat ilman uskoa jumaalasi, vaikka heillä ei koskaan ollut edes mahdollisuutta kuulla hänestä yhtään mitään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmankaikkeuden ikä on "vähän" vajaat 14 miljardia vuotta. Maapallon ikä on noin 4.7 miljardia vuotta. Jos on tuhat sivuinen opus, johon jokaiselle aikajaksolle on annettu yhtä pitkä jakso suhteessa todellisuuteen niin ihminen ilmestyy tuohon opukseen viimeiselle sivulle viimeisen lauseeseen "Sitten tuli ihminen".
Tässä on siis mittasuhteet sinun väitteelesi ja tajuat kai itsekkin, että tuossa mittakaavassa kysymys on naurettava. Aikaa on ollut ikuisuus. Paitsi jos uskoo että maapallo luotiin 6000 vuotta sitten ja että dinosaurukset elivät samaan aikaan kuin ihmiset. Tälläisiä toopejahan teidän porukkassa on myös pilvin pimein.
Kun tarketellaan kosmologiaan, avaruudessa on miljardeja, miljardeja aurinkokuntia ja niillä miljardi kertaa miljardia planeettaa. Näin ollen on enemmän kuin todennäköistä että elämää löytyy muualtakin kuin meidän pallolta. Saammeko niihin koskaan yhteyttä niin se on epätodennöistä. Matkaa on muutama sata valovuotta.
Kuitenkin se kaikkein "varmin" todiste jumalasi "puuttumisesta" tulee sitä kautta, että missä nykymaailmassa näkyy "hänen" tekonsa? Maailmassa kuolee joka päivä helvettiin joutuvia pikkulapsia satoja nälkään. Miksi tämä sinun jumalasi ei korjaa tilannetta jos h'n kerran on kaippi voipa ja kaikki valtias kuten vakuutette?
Miksi tuo jumalanne - kuten palstalla jatkuvasti ilmenee - on paljon kiinnostuneempi siitä, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään kuin siitä että pikku lapset kuolevat nälkään? Joutuvat sen jälkeen ikuiseen helvetin tulee, koska he kuolivat ilman uskoa jumaalasi, vaikka heillä ei koskaan ollut edes mahdollisuutta kuulla hänestä yhtään mitään?Enqvist nimitti tuota mainitsemaasi ”varminta todistetta” pseudo-ongelmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enqvist nimitti tuota mainitsemaasi ”varminta todistetta” pseudo-ongelmaksi.
sen suhteen siis, että se olisi ongelma Jumalan olemassaolon kannalta.
Itsehän hän on uskonnoton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enqvist nimitti tuota mainitsemaasi ”varminta todistetta” pseudo-ongelmaksi.
Aika epätoivoinen yritys...luuletko sinä tosiaan että sinä saat puolustusta jumalasi todentamiseen Enqvistiltä, joka on tunnettu ateisti...jopa on todella paksua...kuuntele tästä kun Enqvist pistää Ahvion pussiin maalein 6-0....
https://areena.yle.fi/audio/1-4546832 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ainakaan jaksa uskoa, että luomakunta olis syntynyt itsestään, siis kaikki tämä, joka on näin ihana ja monimutkainen, aurinkoineen kaikkineen. Jotka kiertävät millin ja sekunnin tarkkuudella miljoonien kilometrien lenkkejä palatakseen takaisin sekunnilleen. Ei niitä ilman viisautta ja voimaa ole saatu liikkeelle missään nimessä . Eikä luonnon elämällä mitään välivaihetta ole ollut, millä tikka olis hakannut kävystä siemenet irti, jos sillä ei olis ollut voimakasta iskun kestävää pääkoppaa ja siinä terävää jokapäiväistä hakkaamista kestävää nokkaa. Siis se olisi kuollut nälkään ensimmäisenä elin päivänään. Sama tilanne on jokaisen elävän kohdalla. Jumalan luomistyöhön minä ainakin uskon ja uskoani lisää tieteen saavutukset, jotka osoittavat esim, miten ihmeellisesti ihmisen elimistö on rakennettu. Ei, Kyllä Jumala on kaiken luonut ja Hän pelastaa jokaisen synnin orjuudesta ja sen vallasta,Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ansiosta.
Joo, tietysti se on Jumalan järjestämä juttu, että tasaisella nopeudella liikkuvat kappaleet liikkuvat tasaisella nopeudella. Jos Jumala ei niitä kaitsisi, niin nehän kiihdyttelisivät ja jarruttelisivat vailla mitään tolkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tietysti se on Jumalan järjestämä juttu, että tasaisella nopeudella liikkuvat kappaleet liikkuvat tasaisella nopeudella. Jos Jumala ei niitä kaitsisi, niin nehän kiihdyttelisivät ja jarruttelisivat vailla mitään tolkkua.
Kaikkein "varmin" todiste jumalasi "puuttumisesta" tulee sitä kautta, että missä nykymaailmassa näkyy "hänen" tekonsa? Maailmassa kuolee joka päivä helvettiin joutuvia pikkulapsia satoja nälkään. Miksi tämä sinun jumalasi ei korjaa tilannetta jos h'n kerran on kaippi voipa ja kaikki valtias kuten vakuutette?
Miksi tuo jumalanne - kuten palstalla jatkuvasti ilmenee - on kiinnostuneempi siitä, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään kuin että pikku lapset kuolevat nälkään? Joutuvat sen jälkeen ikuiseen helvetin tulee, koska kuolivat ilman uskoa jumaalasi, vaikka heillä ei koskaan ollut edes mahdollisuutta kuulla hänestä mitään? Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa avaruus on kaaos. Kaikkea lentelee ympäriinsä.
Eli sinulla ei ole uskottavuutta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika epätoivoinen yritys...luuletko sinä tosiaan että sinä saat puolustusta jumalasi todentamiseen Enqvistiltä, joka on tunnettu ateisti...jopa on todella paksua...kuuntele tästä kun Enqvist pistää Ahvion pussiin maalein 6-0....
https://areena.yle.fi/audio/1-4546832Vaikka itsellesi rehellisyys ei ole niin tärkeä arvo, toisille on. Turha syyttä muita, kun sille ei ole mitään aihetta.
Et näköjään ole itse juurikaan lukenut Enqvistin kirjoja tai kuullut häntä muuten tuota kuunnelmaa lukuunottamatta, jonka itse muistan hyvin jo aiemmin kuulleeni.
Olen lukenut useita Enqvistin kirjoja ja niitä löytyy myös kirjahyllystäni.
Enqvist on itse kirjoissaan ja useissa muissa yhteyksissä sanonut määrittelevänsä itsensä neutraalimmin, eli uskonnottomaksi, ei ateistiksi. Kaippa kaiken normaalin järjen mukaan hän itse tietää sen asian paremmin, kuin sinä..
Tässä yksi lainaus kieltäjäliberaalille:
”Teodikea, eli miksi hyvä Jumala sallii maailmassa niin paljon pahaa, on minusta aina tuntunut pseudo-ongelmalta enkä ymmärrä siihen tuhlatun ruudin määrää.” -K.E-
Enqvistin pohtiessa Jumalan olemassaoloa, hän pitää kyseistä asiaa pseudo-ongelmana.
Se ei ole hänen mielestä ongelmallista sen suhteen onko Jumala olemassa vai ei, eikä todiste Jumalan olemassaoloa vastaan.
Se ei lainkaan ole ristiriidassa sen kanssa, että hän on uskonnoton.
Kaikkia väitteitä Jumalan olemassaoloa vastaan ei tarvitse pitää hyvinä.
Ymmärsitkö nyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein "varmin" todiste jumalasi "puuttumisesta" tulee sitä kautta, että missä nykymaailmassa näkyy "hänen" tekonsa? Maailmassa kuolee joka päivä helvettiin joutuvia pikkulapsia satoja nälkään. Miksi tämä sinun jumalasi ei korjaa tilannetta jos h'n kerran on kaippi voipa ja kaikki valtias kuten vakuutette?
Miksi tuo jumalanne - kuten palstalla jatkuvasti ilmenee - on kiinnostuneempi siitä, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään kuin että pikku lapset kuolevat nälkään? Joutuvat sen jälkeen ikuiseen helvetin tulee, koska kuolivat ilman uskoa jumaalasi, vaikka heillä ei koskaan ollut edes mahdollisuutta kuulla hänestä mitään?Enqvistin tavoin tuo pahuuden ongelma on tuntunut aina myös itsestäni pseudo-ongelmalta Jumalan olemassaoloa vastaan.
Se ei ole mikään todiste kristinuskon Jumalan kuin monen muunkaan jumalan olemassaoloa vastaan, mutta se voi olla hyvin sinulle henkilökohtaisesti yksi syy epäillä Jumalan olemassaoloa. Tuohan on asia, joka on herättänyt monien uskovienkin kohdalla joskus epäilyksiä, etenkin henkilökohtaisten tragedioiden keskellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saijalla todettiin skitsofrenia, jossa aistiharhojen kokeminen on yleistä. Lääkityksen ja psykoterapian keinoin hän on oppinut tulemaan ääntensä kanssa toimeen, vaikkakaan ne eivät ole täysin loppuneet."Saatana toimii juuri noin, syyttäen, halveksien ja aliarvioiden, hän yrittää murtaa viattoman ja herkän ihmisen. Pyhän Hengen kuiskaukset ovat rakkaudellisia ja parantavia. Näiden kahden pyrkimykset ovat vastakkaiset. Onko Saijalla uskovia mummoja tai vaareja, jotka voisivat rukoilla hänen puolestaan, näillä vanhoilla ja viisailla on rukouksessaan valtava voima. He voivat rukoilla Saijan puolesta, että Jeesus karkoittaisi saatanan hänen mielestään ja kodistaan ja ympäristöstään. Minun kummitytölläni oli sama ongelma, mutta kun rukoilin, niin hän soitti kohta ja sanoi että hän jättää tupakan ja roskaruoan ja alkaa säästämään. Tämä on toistunut monta kertaa, koska saatana palaa takaisin ovelasti ja valtaa taas herkän mielen. Hän ei vielä ole uskossa, mutta kun hän lopulta tulee, valtaa Pyhä Henki hänen mielensä pysyvästi.
- Anonyymi
Kahta herraa palvoessa näytteleminen on ensisijainen lahja. Henkien erottaminen on eri kuin värien. Itselläni on toinen 😂🤣😅 sanovat: pärjäilkää
- Anonyymi
Niin, ehkä heillä on se pienoinen pelko persuksissa, että jospa he sittenkin ovat väärässä, ja sen vuoksi heidän täytyy oikeassa olemistaan käydä valvomassa ja vakuuttelemassa jatkuvasti.
- Anonyymi
Minä uskon reinkarnaatioon ja karmaan. Sen takia eñ ole ateisti.
Uskon että kiihkeät uskovaisetkin ovat jossain tulevassa elämässään kääntyneet ateisteiksi.- Anonyymi
Eihän lapset joudu helvettiin he perivät taivasten valtakunnan ilman muuta, mutta jos me vanhemmat emme tule lasten kaltaiseksi, niin Taivaaseen pääsy voi ottaa lujalle.
Miljoonat ja biljoonat vuodet ja kilometrit on Jumalalle 0, (Jumalalle joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.) Koska Hän ollut aina, ei Hänellä ole alkua eikä loppua. Emme tiedä milloin Hän on luonut ajan, mutta luotu se on, meille on annettu ajat ja asumisen rajat, että etsisimme Jumalaa ja voisimme Hänet ehkä hapuilemalla löytää.
Luojamme tarkoitti jä käski ihmistä viljelemään maata ruokaa saadakseen. No toiset viljelee ja toiset ei. Siis miljoonat miehet joiden kuuluis viljellä ja hankkia ruokaa perheilleen. Kuluttavat aikansa sotimiseen ja muuhun pahuuden tekemiseen. Tai sitten pitävät itseään niin ylivertaisena Jumalan luomana, että työn teko ei kuulu hänelle, vaan se kuuluu äideille ja lapsille.
Miksikähän evoluutio ei pysähtynyt siihen kehitysvaiheeseen? Kun kaikki oli vielä puolessa välissä, siis siihen, kun kaikki oli vielä ihan pehmoista ja makasi voiman puuttuessa varmaan maata vasten. Vaikka oliskohan ne kuitenkin olleet silloin jo pystyssä? Varmaan ainakin osa porukasta, mutta tuosta navan alta poikki. Aika kivan näköstä sakkia. Nii ja jos mennään vielä kauemmas luutioon, siis siihen vaiheeseen, kun ei ollut vielä kehittyneet hyvä, kun jalkaterät ja hevosille kaviot. Niin kas kun ei ollut sitten paikalla kännykän kanssa ottamassa videolle. Kun pelkkiä jalkateriä mennä läpsytti pitkin pölyistä tietä. Olishan se ollut kiva näyttää jälkipolville videoita, kuinka pelkät hevosen kaviot hyppis esteitten yli, jättäen vielä reilusti ilmaa väliin.
Kyllä, jos luutio jatkaa kehitystyötään, niin kohta varmaan on perunat ja muut vihannekset niin kovia, että ei keittämällä saa pehmoseks ollenkaan. Ei muuten kun peruna alasimelle ja moukarilla päntättävä päälle. No ei varmaan hätääkään, kyllä luutio kehittää ihmiskunnalle vaikka sellaiset suussa pyörivät hakkurin terät, ja myllyn kivet, joilla kyllä mahdetaan tullaan sitte toimeen. Kun siinä pisteessä ollaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän lapset joudu helvettiin he perivät taivasten valtakunnan ilman muuta, mutta jos me vanhemmat emme tule lasten kaltaiseksi, niin Taivaaseen pääsy voi ottaa lujalle.
Miljoonat ja biljoonat vuodet ja kilometrit on Jumalalle 0, (Jumalalle joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.) Koska Hän ollut aina, ei Hänellä ole alkua eikä loppua. Emme tiedä milloin Hän on luonut ajan, mutta luotu se on, meille on annettu ajat ja asumisen rajat, että etsisimme Jumalaa ja voisimme Hänet ehkä hapuilemalla löytää.
Luojamme tarkoitti jä käski ihmistä viljelemään maata ruokaa saadakseen. No toiset viljelee ja toiset ei. Siis miljoonat miehet joiden kuuluis viljellä ja hankkia ruokaa perheilleen. Kuluttavat aikansa sotimiseen ja muuhun pahuuden tekemiseen. Tai sitten pitävät itseään niin ylivertaisena Jumalan luomana, että työn teko ei kuulu hänelle, vaan se kuuluu äideille ja lapsille.
Miksikähän evoluutio ei pysähtynyt siihen kehitysvaiheeseen? Kun kaikki oli vielä puolessa välissä, siis siihen, kun kaikki oli vielä ihan pehmoista ja makasi voiman puuttuessa varmaan maata vasten. Vaikka oliskohan ne kuitenkin olleet silloin jo pystyssä? Varmaan ainakin osa porukasta, mutta tuosta navan alta poikki. Aika kivan näköstä sakkia. Nii ja jos mennään vielä kauemmas luutioon, siis siihen vaiheeseen, kun ei ollut vielä kehittyneet hyvä, kun jalkaterät ja hevosille kaviot. Niin kas kun ei ollut sitten paikalla kännykän kanssa ottamassa videolle. Kun pelkkiä jalkateriä mennä läpsytti pitkin pölyistä tietä. Olishan se ollut kiva näyttää jälkipolville videoita, kuinka pelkät hevosen kaviot hyppis esteitten yli, jättäen vielä reilusti ilmaa väliin.
Kyllä, jos luutio jatkaa kehitystyötään, niin kohta varmaan on perunat ja muut vihannekset niin kovia, että ei keittämällä saa pehmoseks ollenkaan. Ei muuten kun peruna alasimelle ja moukarilla päntättävä päälle. No ei varmaan hätääkään, kyllä luutio kehittää ihmiskunnalle vaikka sellaiset suussa pyörivät hakkurin terät, ja myllyn kivet, joilla kyllä mahdetaan tullaan sitte toimeen. Kun siinä pisteessä ollaan.Todella lapsellista tekstiä, joka todistaa sen puolesta että sinulla ei ole aavistustakaan siitä mitä evoluutio on. Luuletko sinä tosiaan että tuolla "ajattelulla" jota sinä edustat, niin sillä tasolla on saatu Nobel-palkintoja, jotka todistavat evoluution puolesta?
Hyvä esimerkki evoluutiosta on korona, joka muuntuu koko ajan ja aina vain tulee uusia variatteja. Sinun maailmassasi koronon olisi koko ajan pitänyt pysyä samanlaisena. ja näinhän ei todellakaan ole käynyt.
Vielä evoluutiosta sen verran, että teillä hihhuleilla on useilla se väärä käsitys, että evoluutiolla olisi joku suunta tai päämäärä. Tämähän ei pidä paikkaansa. Evoluutiolla ei ole mitään suuntaan eikä päämäärää. Evuluutio vain on periaatteella "sopeutuminen".
Tarkoittaa siitä sitä että ne eliölajit jotka sopeutuvat parhaiten kullonkin vallitseviin luonnonolohin selviytyvät parhaiten. Ei siis siten että "voimakkaimmat" selvityvät, kuten usein kuuluu väittettävän.
Kun meteori osui nykyiseen Meksikon lahteen, niin se tappoi dinosaurukset. Samalla pienet nisäkkäät jotka elivät maan alla säilyivät. Kun olot paranivat ne nousivat maan pinnalle, jossa riitti runsaasti ruokaa kun dinojen raatoja oli joka paikassa. Tuota kautta sitten evoluutio jatkoi kulkuaan ja tässä sitä nyt ollaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jos luutio jatkaa kehitystyötään, niin kohta varmaan on perunat ja muut vihannekset niin kovia, että ei keittämällä saa pehmoseks ollenkaan. Ei muuten kun peruna alasimelle ja moukarilla päntättävä päälle. No ei varmaan hätääkään, kyllä luutio kehittää ihmiskunnalle vaikka sellaiset suussa pyörivät hakkurin terät, ja myllyn kivet, joilla kyllä mahdetaan tullaan sitte toimeen. Kun siinä pisteessä ollaan."Eihän lapset joudu helvettiin he perivät taivasten valtakunnan ilman muuta, mutta jos me vanhemmat emme tule lasten kaltaiseksi, niin Taivaaseen pääsy voi ottaa lujalle."
No fundikset mielikuvitusmörkoineen ja ihmeitä tekevine taivaassa asuvine taru-ukkoineen kyllä täyttävät kyseiset ehdot vaikka en kyllä ymmärrä mitä kehumista on aikuisissa ihmisissä jotka jäävät lapsen asteelle heikkomielisyys ei ole käsittääkseni ainakaan ylpeyden aihe
"Miljoonat ja biljoonat vuodet ja kilometrit on Jumalalle 0, (Jumalalle joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.) Koska Hän ollut aina, ei Hänellä ole alkua eikä loppua. Emme tiedä milloin Hän on luonut ajan, mutta luotu se on, meille on annettu ajat ja asumisen rajat, että etsisimme Jumalaa ja voisimme Hänet ehkä hapuilemalla löytää."
Juurikin näin vaan en ymmärrä miksi etsiä taikaukkoa jolle koko maailmankaikkeudessa yksi tärkeimmistä asioista on ollut ihmisten esinahat ja se etteivät nämä kerää kerää risuja sapattina.
"Luojamme tarkoitti jä käski ihmistä viljelemään maata ruokaa saadakseen. No toiset viljelee ja toiset ei. Siis miljoonat miehet joiden kuuluis viljellä ja hankkia ruokaa perheilleen. Kuluttavat aikansa sotimiseen ja muuhun pahuuden tekemiseen. Tai sitten pitävät itseään niin ylivertaisena Jumalan luomana, että työn teko ei kuulu hänelle, vaan se kuuluu äideille ja lapsille."
Maanviljelyn synty Lähi-idässä oli maatalouden historian se vaihe, jolloin Lähi-idässä siirryttiin villiviljan keräilystä sen viljelyyn. Tämä tapahtui noin 13 000 – 10 000 vuotta sitten.
"Kyllä, jos luutio jatkaa kehitystyötään, niin kohta varmaan on perunat ja muut vihannekset niin kovia, että ei keittämällä saa pehmoseks ollenkaan. Ei muuten kun peruna alasimelle ja moukarilla päntättävä päälle"
Ni ihmettelenkin miksi jumala ei luonut jo valmiiksi keitettyjä perunoita ja vihanneksia vaan jätti hommansa puolitiehen ja huonohampaiset pulaan.No onneksi aikansa "tiedemiehet "älysivät alkaa keittämään ja paistamaan näitäkin juureksia sellaista se tiede sekä uuden keksiminen oli aikoinaan paikkailtiin jumalien keskeneräisiä puuhailuja että nämä pystyivät keskittymään ihmisten esinahkoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella lapsellista tekstiä, joka todistaa sen puolesta että sinulla ei ole aavistustakaan siitä mitä evoluutio on. Luuletko sinä tosiaan että tuolla "ajattelulla" jota sinä edustat, niin sillä tasolla on saatu Nobel-palkintoja, jotka todistavat evoluution puolesta?
Hyvä esimerkki evoluutiosta on korona, joka muuntuu koko ajan ja aina vain tulee uusia variatteja. Sinun maailmassasi koronon olisi koko ajan pitänyt pysyä samanlaisena. ja näinhän ei todellakaan ole käynyt.
Vielä evoluutiosta sen verran, että teillä hihhuleilla on useilla se väärä käsitys, että evoluutiolla olisi joku suunta tai päämäärä. Tämähän ei pidä paikkaansa. Evoluutiolla ei ole mitään suuntaan eikä päämäärää. Evuluutio vain on periaatteella "sopeutuminen".
Tarkoittaa siitä sitä että ne eliölajit jotka sopeutuvat parhaiten kullonkin vallitseviin luonnonolohin selviytyvät parhaiten. Ei siis siten että "voimakkaimmat" selvityvät, kuten usein kuuluu väittettävän.
Kun meteori osui nykyiseen Meksikon lahteen, niin se tappoi dinosaurukset. Samalla pienet nisäkkäät jotka elivät maan alla säilyivät. Kun olot paranivat ne nousivat maan pinnalle, jossa riitti runsaasti ruokaa kun dinojen raatoja oli joka paikassa. Tuota kautta sitten evoluutio jatkoi kulkuaan ja tässä sitä nyt ollaan...Joo, heikot sortuu elon tiellä, jätkä sen kun porskuttaa. Sanotaan laulusskin.
- Anonyymi
Minä ainakin olen kiinnostunut siitä mikä saa ihmisen uskomaan eri jumaliin. Itsessään nämä jumalat eivät minua kiinnosta, kuten ei muutkaan olemattomat asiat.
- Anonyymi
No tuohon viljelyyn sen verran, kun jonkun tietämyksen mukaan viljely on 10 tuhatta vuotta vanha asia. No siihen en tiedä sanoa juuta enkä jaata, kun meidän tilalla viljelyhistoriaa on vasta noin 5 sataa vuotta. Jos jonkun talon viljelyhistoria on niinkin vanhaa, kun 10 tuhatta vuotta niin sille pitää nostaa hattua ja korkealle.
Sitä vaan piti sanoman, että vuodessa pellon ruokamulta kerros kasvaa vähän samalla määrällä, kun nevalla turpeen vahvuus, eli noin puolesta millistä milliin. Siis jos peltoa on viljelty tuhat vuotta ruokamullan vahvuus on noin metri. Jos 10 tuhatta vuotta vahvuus on silloin noin 10 metriä. Meidän pellon multavahvuus on 200-500 milliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuohon viljelyyn sen verran, kun jonkun tietämyksen mukaan viljely on 10 tuhatta vuotta vanha asia. No siihen en tiedä sanoa juuta enkä jaata, kun meidän tilalla viljelyhistoriaa on vasta noin 5 sataa vuotta. Jos jonkun talon viljelyhistoria on niinkin vanhaa, kun 10 tuhatta vuotta niin sille pitää nostaa hattua ja korkealle.
Sitä vaan piti sanoman, että vuodessa pellon ruokamulta kerros kasvaa vähän samalla määrällä, kun nevalla turpeen vahvuus, eli noin puolesta millistä milliin. Siis jos peltoa on viljelty tuhat vuotta ruokamullan vahvuus on noin metri. Jos 10 tuhatta vuotta vahvuus on silloin noin 10 metriä. Meidän pellon multavahvuus on 200-500 milliä.Tämäkö oli todistuksesi nuoresta maasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkö oli todistuksesi nuoresta maasta?
Nuori tai vanha, mutta joka vuosi edellisen vuoden kuollut heinä ja muu kasvusto lisää turvetta tunnetusti 0,5-1milliä vuodessa. Raamattu ei kerro kuinka maa ja aurinkokuntamme on. Luomiskertomuksen alussa ovat muistini mukaan sanat." Alussa Jumala loi Taivaan ja maan ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä."
Raamattu ei kerro kuin pitkä, maan ja taivaan, johon kuuluu kaikki tähdet, aurinkokunnat ja mustat aukot, luomisen aikajakso on, koska aikaa ei silloin vielä oltu luotukaan. Siis voimme sanoa miljardi tai biljoona vuotta kaikki voi olla yhtä oikein. Tai ei ole.
Sitten kun seisomme Luojamme edessä kasvotusten. Voimme kysyä Häneltä asioita, jotka täällä ajassa ei meille selvinnyt. Tai ne tulevat meidän tiedoksi kysymättäkin. Sillä siellä meillä ei enää ole esteenä eikä rajoitteena meidän aivokapasiteettimme.
- Anonyymi
"Millä muilla palstoilla sitten käytät aikaasi?"
Kysymys ei varmaan ollut minulle joka kirjoitin ihmisiä kiinnostavan lähinnä uskovaiset eivät niiden jumalharhat mutta vastaan silti.
Olen monilla palstoilla joissa olen niihin kirjoittavien ihmisten vuoksi en heidän uskomuksiensa vuoksi siksi niputankin uskonnot ufot selvännäkö ja yliluonnolliset palstat ja niihin uskovat ihmiset samaan nippuun ja olen kiinnostunut mikä saa ihmiset itse fundamentalisesti uskomaan uskomukseensa riippumatta täysin heidän uskomuksistaan sillä uskomuksella ei ole minulle merkitystä vaan sillä mikä on saanut ihmisen niin fundamentaliseksi asiansa puolesta on uskomus sitten avaruusolento joku lukuisista jumalista tai vaikkapa ennustajista tai kummituksista mielenkiintoista seurata heidän keksimiä mitä mielikuvituksellisimpia todistuksia lähinnä itselleen ettei heidän maailmansa hajoa olemattoman fantasiansa hajoamisen mukana.
Poliittiset ja historialliset palstat ovat toisaalta mielenkiintoisia varsinkin nyt itätrollien aikaan jotka tunnistaa heti ja yritänkin onkia heidän mielenliikkeitään miksi ylistävät esimerkiksi Stalinia ja kommunismia mitä mielikuvituksellisimmilla valheilla ja jutuilla vaikka tutkimuksen mukaan lähes jokaisen nytkin elävän valtionsa palveluksessa olevan valehtelevan trollin isovanhempia ja sukulaisia on tapettu vangittu ja kadonnut Stalinin kommunistisen valtion uhreina .En siis ole kiinnostunut alkamaan jumalharhoihin uskovaksi kommunistiseksi Stalinistiksi ennustajaksi tai ufouskovaiseksi en yksittäin enkä tähän kaikkeen kerralla.
Urheilupalstat ovat myös mielenkiintoisia kuten tekniikka ja tiedepalstatkin joissa jälkimmäisissä oppii paljon asioita joissa käsitellyissä asioista muuten ei varmaan kuulisikaan missään mitään. - Anonyymi
Pe.kukin tuli taas aukoon päätään.
- Anonyymi
Nykyään telkkarista tuppaa tulemaan niin huonoja ohjelma että itseään viihdyttääkseen kannattaa tulla tänne. Uskovaisten touhu on hauskaa kuin lauma kännisiä apinoita mekastaisi.
- Anonyymi
Hyvin kuvasit itseäsi. vastaat hyvin laumaa kännisiä apinoita.
- Anonyymi
Voisimme keskustella vaikkapa kristinuskoon liittyvistä absurdeista paradokseista, vahvoista kaksoisstandardeista ja kohtuuttomuuksista. Esimerkiksi:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17195651/kadottavat-synnit
Ne ovat käsittämättömiä, hämmentäviä ja jopa mielenkiintoisia mutta jostakin syystä reaktio on useimmiten vain syvä hiljaisuus.
-a-teisti-- Anonyymi
Mene tuohon ketjuun ”keskusteleen”.
- Anonyymi
Kommunistinen Neuvostoliitto oli ateistinen. Kuten muutkin äärivasemmistolaiset valtiot ja yhteiskunnat. Kommunistisen vallankumouksen jälkeen, Venäjällä kiellettiin Kristinusko, kirkot ja rukouhuoneet poltettiin, tai otettiin heinä varastoisksi ja navetoiksi. Kristityt, jos eivät luopuneet uskostaan, laitettiin vankiloihin pakkotyölaitoksiin ja muihin keskitysleireihin. Tai tapettiin heti. Samoin toimittiin kaikissa kommunistisissä diktatuureissa. Kun kommunismi romahti ja diktatuurit vapautuivat. Kirkkojen rakentaminen ja niiden kirkkojen, jotka oli säästyneet täydeltä tuholta. Korjattiin ja entiset seurakunnat aloittivat toimintansa uudelleen. Nyt kirkot ovat olleet ahkerassa käytössä, seurakunnissa jo kauan. Näissä entisissä itä Euroopan ateistimaissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunistinen Neuvostoliitto oli ateistinen. Kuten muutkin äärivasemmistolaiset valtiot ja yhteiskunnat. Kommunistisen vallankumouksen jälkeen, Venäjällä kiellettiin Kristinusko, kirkot ja rukouhuoneet poltettiin, tai otettiin heinä varastoisksi ja navetoiksi. Kristityt, jos eivät luopuneet uskostaan, laitettiin vankiloihin pakkotyölaitoksiin ja muihin keskitysleireihin. Tai tapettiin heti. Samoin toimittiin kaikissa kommunistisissä diktatuureissa. Kun kommunismi romahti ja diktatuurit vapautuivat. Kirkkojen rakentaminen ja niiden kirkkojen, jotka oli säästyneet täydeltä tuholta. Korjattiin ja entiset seurakunnat aloittivat toimintansa uudelleen. Nyt kirkot ovat olleet ahkerassa käytössä, seurakunnissa jo kauan. Näissä entisissä itä Euroopan ateistimaissa.
Venäjän presidentti Putin kertoo entisenä kommunistisen Neuvostoliiton uskollisena palvelijana salaisessa poliisissa että kommunismi kumpuaa raamatusta .
Tämä nykyisistä kansanjohtajista on ainoa kansanjohtaja joka rakentaa kristillisen uskonsa vuoksi valtavia katedraaleja uskonsa vakuudeksi kansalleen yksikään länsimaalainen kansanjohtaja ei vastaavanlaiseen uskonnolliseen toimintaan ole enään vuosikymmeniin ryhtynyt.
Voimme siis sanoa kun puhumme nykyisestä kristittyjen johtajasta puhumme Vladimir Putinista joka toteuttaa uskoaan todeksi maassaan niin naisten aseman homoseksuaalien kuin autoritäärisen valtiojärjestelmänsä muodossakin joka on kuin suoraan kopio raamatusta lainsäädäntöineen Putin tietää mistä puhuu kun sanoo että kommunismi kumpuaa raamatusta ja siksi varmaankin johtaa maataan kommunistisen Stalinin tapaan näennäisenä markkinataloutena.
https://www.verkkouutiset.fi/vladimir-putin-kommunismi-kumpuaa-raamatusta-ja-lenin-on-pyhimys/#62074b24
- Anonyymi
Siltä näyttää.
- Anonyymi
Kiinnostustahan sen on oltava.
- Anonyymi
Tämä luterilaisuus palsta kuuluu uskonnot ja uskomukset alle, silti täällä jatkuvasti jaksetaan marmattaa, kun jotkut tulevat tänne uskostaan puhumaan. Mistä muusta täällä sitten pitäisi puhua. Aivan sama jos politiikka sivulla valitettaisiin politiikasta puhumisesta, ja haukutaan puhujia mielenvikaisiksi.
Onhan se suuri vaara kun uskontopalstalla ollaan, että sinne tulee uskovia uskostaan puhumaan, ja sekös joitakin ärsyttää.
Olen käynyt muillakin keskustelupalstoilla, mutta ei siellä tällaista palstan aiheen vastaista toimintaa ole. - Anonyymi
Aloitus on pelkkä paradoksi. Miten kukaan voisi olla kiinnostus asiasta jota ei tiedä joka perustuu vain pelkkään uskoon vailla muita todisteita.
- Anonyymi
Se on totta.
- Anonyymi
Älystä osattomien ajatuksen juoksun seuraamisessa on on viihdearvonsa. Tämä lutkupalsta onkin mitä suurinta viihdettä.
Niinpä.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124