Pariisiin 50 000 vetytaksia

Anonyymi

13

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mainiota

    • Anonyymi

      Taksiala on todella kilpailtua nykyään. Kuluja pohditaan jatkuvasti. Vetyauton kallis hankintahinta ja vielä kalliit kilometrikulut... ei voi pärjätä millään kilpailussa diesel taksille. Vaikea uskoa että myöskään Pariisissa ellei sitten jotenkin vetytakseja tueta verorahoin, sillä sielläkin on paljon diesel takseja.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17102082/vetytakseja-suomeen

      • Anonyymi

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        Lisään vielä edelliseen, että Pariisi bannaa kaikki dieselit jo vuonna 2024 ja kaikki polttarit 2030, joka on jo melkein huomena, sillä aika menee yllättävän nopeasti.

        Ei siksi yllätys miten hyde-taxeihin satsataan ja miksi uusien autojen myynnit ovat sakanneet Ranskassa (-kin), eikä ainoastaan sirupulan vuoksi.

        Näissä asetelmissa toisessa ketjussa peräänkuulutetut foorumeiden tahtotilat käyttövoimien suhteen ovat aikas lailla arvottomat ja merkityksettömät ... tahtipuikko ja eko-ruoska ovat toisaalla.

        .

        "Paris Mayor Anne Hidalgo has also announced plans to ban all diesel cars in the city in time for the 2024 Summer Olympics, which Paris is hosting."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        .

        "Paris to ban diesel cars from 2024, all internal combustion vehicles from 2030"

        - https://drivemag.com/news/paris-to-ban-diesel-cars-from-2024-all-internal-combustion-vehicles-from-2030


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on taustatukena suuria tekijöitä kuten Total ja air Liquid.

        "Hydrogen Mobility: Total Supports the Development of the First Hydrogen Taxi Operator in Paris"

        "With the acquisition of a 20% stake, Total joins Hysetco’s historical shareholders: STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), Air Liquide, Toyota and Kouros."

        - https://totalenergies.com/media/news/press-releases/hydrogen-mobility-total-supports-development-first-hydrogen-taxi-operator

        .

        Pariisissa ei ajella minkä Euro-luokan polttarilla tahansa ja ehdot kiristvät progressiivisesti:

        "Environmental Zone Le Grand Paris - Green Zone Grand Paris"

        - https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-le-grand-paris/

        .

        Polttareiden totaaliloppu vuonna 2030 ja pakkosiirtymä pupu-biileihin. Yksityisten vety-vermeet ilmeisesti sallittuja jos niille infraa rakennetaan, sillä ilmeisemminkin tuo taxi-vety-infra on niille dedikoitua.

        "Paris wants to get gasoline-powered cars off the city’s roads by 2030, the latest bet by officials that electric vehicles are the cars of the future."

        - https://thehill.com/policy/transportation/355169-paris-wants-to-end-sale-of-gasoline-vehicles-by-2030

        Vety tehdään kokonaan maakaasusta ja öljystä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, ja vety-autothan ovat aina ja ikuisesti hyvin kalliita ... vaikka alan avalmistajat kertovat niiden hintojen laskevan polttareiden tasolle tai alle.

        Sitten esimerkiksi monien Saksan kaupunkien 'low-emission zones' on aiheuttanut monille taxi-firmoille vakavia ongelmia, kun niillä ei ole varaa uusia autokantaansa, jotta voisivat jatkaa ammattinsa harjoittamista ja osa joutunut tekemään konkan. Näin muuan ulkolaisessa dokkarissa jokunen vuosi sitten.

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone#Germany


    • Anonyymi

      Jaaha 10 tuhannen sähköauton sekaan?😁😁😁

    • Anonyymi

      "Näissä asetelmissa toisessa ketjussa peräänkuulutetut foorumeiden tahtotilat käyttövoimien suhteen ovat aikas lailla arvottomat ja merkityksettömät ... tahtipuikko ja eko-ruoska ovat toisaalla."

      On aivan eri asia jos ihmiset PAKOTETAAN ostamaan vetyauto tai muu erittäin vähäpäästöinen auto kuin voivat vielä Pariisin ulkopuolella Ranskassa valita toisen vaihtoehdon. Löydätkö muitakin esimerkkejä aidosta tahtotilasta maailmalta kuin Pariisin?

      Onko Pariisissa muita sallittuja käyttövoimia sähkön lisäksi esim. kaasuautot? Voiko niillä ajaa taksia jos haluaa? Nimittäin ratkaisevaa on myös vedyn hinta taksiautoilijalle. Suomeen peilaten kaasuauto tulisi halvemmaksi ajaa ja hankkia jos vain kaasutankkausasemia Pariisista löytyy?

      • Anonyymi

        "On aivan eri asia jos ihmiset PAKOTETAAN ostamaan vetyauto tai muu erittäin vähäpäästöinen auto kuin voivat vielä Pariisin ulkopuolella Ranskassa valita toisen vaihtoehdon. Löydätkö muitakin esimerkkejä aidosta tahtotilasta maailmalta kuin Pariisin?"

        Missähän tynnyrissä mahdat elää noine toistuvan myopisine ja sisäisestikin ristiriitaisine ja valmisasenteellisine kannanotoinesi.

        Aivan ensiksi. Olet lienee tietoinen mitä ja millä aikataulullla EU:ssa on jo päätetty polttareiden suhteen, eli millä aikataululla autoilijat pakotetaan pois polttareista.

        Sitten bonuksena pitkin Eurooppaa on __"low emission"__ alueita ja esim. Pariisin kohdaalla se vaikuttaa myös todella suureen joukkoon autoilijoita, jotka eivät edes asu tuolla alaueella, mutta mm. ammattinsa puolesta siellä säännöllisesti tai päivittäin asioivat ja sama tilanne muualla.

        Rajoitukset koskevat myös turisteja / matkailijoita, eli passaa hyvin valmistautua automatkailussaan pitkin EU:ta liikkuessaan.

        Wikin listaus maakohtaisine tietoineen ei aina ole ajantasainen, siilä aika ajoin tulee uusia alueita, eli aina tarpeen mukaan tulee etsiä ajankohtainen info kunkin maan virallisilta sivuilta.

        Low-emission zone: https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone


    • Anonyymi

      Taksibisnestä on todella hankalaa tehdä jos kulurakenne on korkea. Pitää sille kuskille myös palkka pystyä maksamaan tai muuten joutuu itse ajamaan seisottaen taksiautoa pitkiä pätkiä ilman renkiä, joka ei ole kannattavaa. Kun teet 12 tuntista päivää 6 päivänä viikossa yksin niin alkaa kyllä ituttamaan.

      • Anonyymi

        Taksimies pitää olla torilla kerjuulla 24/7. 365 päivää vuodessa...... Nii se on ollu iät ja ajat


    • Anonyymi

      Jos kulut nousee, myös asiakkailta perittävien hintojen tulee nousta. Muuten ei ole palveluita saatavailla koska yritykset katoaa kun ei kukaan sijoita tappiolliseen yritystoimintaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1581
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1539
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      100
      1470
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1397
    6. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

      Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      21
      1270
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1168
    9. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1051
    10. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1015
    Aihe