Kristittyjen jumalakäsityksiä on vihdoinkin tutkittu.
Tiede on osoittanut kerta toisensa jälkeen epäluotettavuutensa keksimällä aina vain uusia selityksiä kun vanhat ovat kumoutuneet.
Niinpä kristittyjen jumalkäsityksiä tutkittaessa hylättiin täysin tieteelliset menetelmät niiden epäluotettavuuden vuoksi. Tutkimus suoritettiinkin täysin epätieteellisin menetelmin jotta tuloksen luotettavuus voitiin varmistaa.
Tutkimuksen tulos oli ällistyttävä. Sen sijaan että kristityt uskoisivat yhteen ja samaan jumalaan, heistä jokainen uskookin omaan muiden jumalkäsityksistä eroavaan jumalaan.
Eli kristinusko ei olekaan monoteistinen uskonto kuten on uskottu vaan vahvasti polyteistinen uskonto. Jopa vielä enemmän kuin hindulaisuus. Hinduilla on vain muutama miljoona jumalaa, kun kristityillä on puolestaan jopa 2,4 miljardia jumalaa palvottavanaan.
Tutkimus kristittyjen jumalakäsityksistä
76
51
Vastaukset
Tämä selittää henkilökohtaisen jumalan tuntemisen, se ei kertakaikkiaan sieltä korvien välistä pysty vaikuttamaan muiden kuin harhaisen kantajansa maailmaan.
- Anonyymi
Jumalan tuntemusta ei enää oteta Raamatusta, vaan jokainen ei-uskova kehittää omassa päässään jonkinlaisen kaitselmuksen, jolla sitten määrittää omat arvonsa joita pitää hyvinä.
Näin se on.
Raamatussa on erilaisia Jumalia kuin mitä tällä palstalla uskovat kertovat omista Jumalistaan.- Anonyymi
Kristinusko on kuin ruotsinlaivan seisova buffet-pöytä. Kristinuskossa jokainen voi valita itselleen sopivat arvot ja sitten nimittää niitä kristillisiksi arvoiksi.
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko on kuin ruotsinlaivan seisova buffet-pöytä. Kristinuskossa jokainen voi valita itselleen sopivat arvot ja sitten nimittää niitä kristillisiksi arvoiksi.
Tuo pitää kyllä aika pitkälle paikkansa. Ehkä sillä erotuksella, että ruokalajit ovat tosiaan kaikille samat mutta painotukset jokainen saa päättää oman lautasmallin mukaan.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Tuo pitää kyllä aika pitkälle paikkansa. Ehkä sillä erotuksella, että ruokalajit ovat tosiaan kaikille samat mutta painotukset jokainen saa päättää oman lautasmallin mukaan.
Eli ainut ratkaisu on tällä foorumilla esitelty Helluntai-linja missä ei rakenneta omia jumalia, vaan annetaan Jumalan esitellä itsensä ja tahtonsa kirjoitetussa muodossa. Raamattu on nimenomaan tätä varten kehitetty.
Anonyymi kirjoitti:
Eli ainut ratkaisu on tällä foorumilla esitelty Helluntai-linja missä ei rakenneta omia jumalia, vaan annetaan Jumalan esitellä itsensä ja tahtonsa kirjoitetussa muodossa. Raamattu on nimenomaan tätä varten kehitetty.
No ihan sillä tiedolla mitä tunnen helluntailaisia ihan reaalielämässä niin kyllä heilläkin on melkoisia eroavaisuuksia. Palstalta ehkä saa sellaisen käsityksen, että 3/4 lautasesta on täytetty homovastaisilla ruotsalaisilla lihapullilla mutta ei se todellisuutta vastaa.
Helluntailaisten fiksuinta porukkaa lienevät ne harvat jotka ovat toisen tai kolmannen sukupolven helluntailaisia . Heillä siinä lautasella on toki niitä lihapulliakin mutta ei pääruokana.Anonyymi kirjoitti:
Miksi Raamattu kehitettiin esittämään Jumala huonossa valossa? Se lienee Jumalan tahto.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Näin se on.
Raamatussa on erilaisia Jumalia kuin mitä tällä palstalla uskovat kertovat omista Jumalistaan.Ihmiselle tyypillistä toimintaa. Suomen kielessä sanoilla on tietty merkitys. Siitä huolimatta sanoihin liitetään omia mielleyhtymiä, eli konnotaatioita. Tästä johtuen ihmiset puhuvat jatkuvasti toistensa ohi. Uskonnollinen kieli ei tässä suhteessa poikkea mitenkään muusta kielestä. Uskovaiset voivat olla samaa mieltä asiasta, mutta kiistelevät siitä kovasti, koska "puhuvat eri kieltä".
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No ihan sillä tiedolla mitä tunnen helluntailaisia ihan reaalielämässä niin kyllä heilläkin on melkoisia eroavaisuuksia. Palstalta ehkä saa sellaisen käsityksen, että 3/4 lautasesta on täytetty homovastaisilla ruotsalaisilla lihapullilla mutta ei se todellisuutta vastaa.
Helluntailaisten fiksuinta porukkaa lienevät ne harvat jotka ovat toisen tai kolmannen sukupolven helluntailaisia . Heillä siinä lautasella on toki niitä lihapulliakin mutta ei pääruokana.Tässä osuit oikeaan. Uskovaiset ovat myös ihmisenä eri kasvuvaiheissa. Lapset suostuvat syömään vain lihapullia. Aikuisen ruokavalio on monipuolisempi - lihapullilla tai ilman.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä osuit oikeaan. Uskovaiset ovat myös ihmisenä eri kasvuvaiheissa. Lapset suostuvat syömään vain lihapullia. Aikuisen ruokavalio on monipuolisempi - lihapullilla tai ilman.
No eihän tuo mikään ihme ole. Kuten olen sanonut , olen rehellinen asiassa kuin asiassa vaikka se ei tietenkään aina palstalla miellytä .
Lihapullista tuli tosin mieleen, että tuossa naapurissa oli yksi natiainen joka ei suostunut syömään pienenä lihaa ei edes lihapullina mutta nykyään on neljän lapsen isä ja ihan aitoaviossa eikä tietääkseni ole kovin joutunut koskaan kamppailemaan tuon homouden kylmän kouran kanssa eikä liioin ole osallistunut homojen vastustamiseen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntai-linja on yhtä ristiriitainen kuin muutkin. Muistan Siiloan ja Saalemin skisman -80 luvulta vai tapahtuiko ero jo -70 luvulla? Kun seuraa heluntailaisten keskusteluja, puhujia demonisoidaan riippuen siitä, mihin leiriin kuuluu. Kuka on torontolainen ja kuka julistaa menestyksen teologiaa. Puhujat tuomitsevat homoseksuaalisuuden synniksi ja jäävät kiinni samasta synnistä kirjaimellisesti housut kintuissa.
Yksi usko, yksi Pyhä kirja ja Pyhä henki sitä kirkastamassa...ja yli 3000 keskenään opillisesti ristiriitaista lahkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä osuit oikeaan. Uskovaiset ovat myös ihmisenä eri kasvuvaiheissa. Lapset suostuvat syömään vain lihapullia. Aikuisen ruokavalio on monipuolisempi - lihapullilla tai ilman.
Suurimpia valheita on tuo, että kristinusko olisi jotain henkistä kasvua. Sitä kun tapahtuu ihan ilman uskoakin. Usko joko on tai sitä ei ole, ihmisenä kasvu on aivan eri asia eikä sitä tule laittaa minkään "kasvaminen Kristuksessa"-otsikon alle. Tämä on niin perus markkinointia suoraan Amerikasta, sama kuin musiikki/lavashow fiilistelyt tai muu tunteilu. Ei sellainen ole uskoa. Voitko kuvitella Pietarin,Paavalin ja muut apostolit puhumaan mikrofoni kädessä ympäri lavaa? Voitko kuvitella heidät tanssimaan tai "ylistämään" showmeiningillä? Minä en voi.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Miksi Raamattu kehitettiin esittämään Jumala huonossa valossa? Se lienee Jumalan tahto.
Jumalaa kehitettiin aikansa tarpeiden mukaan. Nyt kehitys on pysähtynyt, koska nää tarinat on julistettu pyhiksi.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Näin se on.
Raamatussa on erilaisia Jumalia kuin mitä tällä palstalla uskovat kertovat omista Jumalistaan.On vain yksi Jumala.
- Anonyymi
Ihminen on sen verran elukka, että jos tietty auktoriteetti sanoo jotain niin myötäillään vaikka oltaisiin täysin erimieltä.
- Anonyymi
Tai sitten ihminen on uhmaikäisen tasolle jäänyt lapsi, joka vastustaa periaatteesta auktoriteetteja.:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten ihminen on uhmaikäisen tasolle jäänyt lapsi, joka vastustaa periaatteesta auktoriteetteja.:D
Niin tai sitten ihminen onkin sekoitus kyseisiä piirteitä.
- Anonyymi
Jumala pitäisi sensuroida kristinuskosta. Jeesuksen jotenkin sulatan mutta sen sanon että niitä on ollut useita. John Lennon ehkä viimeisin. Ehkä seuraava jeesus on nainen.❤❤❤❤❤❤
Ateisti rakit räksyttää..
- Anonyymi
Voit aina pyytää jumalaasi vaientamaan heidät.
Raamatussa Jumala asui Jerusalemissa, asetti lakeja ja kuolemantuomioita, eräs Herra keräsi rahaa ihmisiltä heidän henkiensä sovittamiseksi.
Täällä ei kellään näytä olevan sellaista Jumalaa ja Herraa.
Kuka se räksyttää?
- Anonyymi
Henkilökohtainen jumala on käytännöllinen ratkaisu koska silloin vältytään monilta opillisilta ristiiriidoilta jumalan kanssa. Henkilökohtainen jumalahan on aina sanaa mieltä palvojansa kanssa.
Tietysti tämä johtaa väistämättä opillisiin riitoihin muiden uskovaisten kanssa mutta se ei varsinaisesti ole ongelma koska jumalasi on aina puolellasi.- Anonyymi
Olipa typerä kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerä kommentti.
Typerä mutta tosi. Uskonoppi on typerää.
- Anonyymi
Ei kai kukaan kuvitellut, että uskovaiset ovat toistensa klooneja. Uskoa - kuten kaikkea muutakin - prosessoidaan aina oman pään läpi. Pyskologiassa on tutkittu ihmisen käyttäytymistä ihan tieteellisin menetelmin. Mutta on selvää, ettei uskoa ja kokemusta kartoittavassa tutkimuksessa voi nojata hypoteeseihin. Se asettaa haasteita esim. kysymyksenasettelulle.
- Anonyymi
Kristinusko perustuu Raamattuun, jonka sanomassa meidän on pysyttävä, jotta olisimme oikeita kristittyjä. Kristittyjen on kuitenkin oltava valppaina ja päivitettävä uskoaan Raamatusta, aina kun epäily alkaa vaivata jostain asiasta. Näilläkin palstoilla on paljon tahallista ovelaa eksytystä. Koeteltua kristittyä se ei heilauta, koska sen huomaa heti. Minulla on tapa viedä epäily Jeesukselle ja kysyä olenko oikeassa, vai onko mielestäni eksyttäjä oikeassa. Poikkeuksetta Jeesus vastaa Pyhän Hengen kautta ja vahvistaa oikeassa oloni, tai ohjaa minut lempeästi oikealle tielle. Tämä vahvistus tulee heti, tai katsellessani esim. TV7:n ohjelmia, jossa joku opettaja puhuu aivan kuin minulle henkilökohtaisesti. Tämä on tapahtunut hyvin usein ja aina olen hämmästynyt, että voiko tämä taas olla totta. Mutta tämä on yksi monista Pyhän Hengen ihmeistä.
- Anonyymi
Poikkeuksetta oma alitajuntasi muodostaa sinulle vastauksen, mitä pidät Pyhän Hengen antamana. Itsesuggestio on ihmeellinen asia.
- Anonyymi
Hienoa että olet löytänyt oman Jeesuksesi joka on vielä kanssasi useimmista asioista samaa mieltä.
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että olet löytänyt oman Jeesuksesi joka on vielä kanssasi useimmista asioista samaa mieltä.
No eihän tuo nyt ole se suurin ongelma vaan se, että keskittyisi sitten juuri niihin Jeesuksen oppeihin eli rakentamaan enemmän sen hajottamisen sijaan.
Äänien kuuluminen menee sitten taas psykiatrisen avuntarpeen puolelle. Ihmisen ei kuulu , kuulla mitään ääniä ei hyviä eikä pahoja . Oli sitten uskovainen tai ateisti tai jotain siltä väliltä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeuksetta oma alitajuntasi muodostaa sinulle vastauksen, mitä pidät Pyhän Hengen antamana. Itsesuggestio on ihmeellinen asia.
Tiedän kyllä alitajuntajutut, en tarvitse sinun neuvojasi minun ja Jumalani välisestä keskinäisestä suhteesta. Kerroin kokemukseni jakoon, että joku kristitty saisi rohkaisua samantapaista kohdatessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän kyllä alitajuntajutut, en tarvitse sinun neuvojasi minun ja Jumalani välisestä keskinäisestä suhteesta. Kerroin kokemukseni jakoon, että joku kristitty saisi rohkaisua samantapaista kohdatessaan.
Äänien kuuleminen ei kyllä ole tervettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen löytänyt Raamatun Jeesuksen, jonka kanssa olen samaa mieltä, silloin kun Hän lähettää vastauksensa uskon asioista.
”…esim. TV7:n ohjelmia, jossa joku opettaja puhuu aivan kuin minulle henkilökohtaisesti. Tämä on tapahtunut hyvin usein ja aina olen hämmästynyt, että voiko tämä taas olla totta. Mutta tämä on yksi monista Pyhän Hengen ihmeistä.”
Ei millään pahalla mutta mistä lähtein TV7 on ollut PH?
No, kanavalla esiintyy henkilöitä, jotka osaavat tehokkaasti vaikuttaa. Kyse on siis heidän tyylistään ja tavastaan, eikä mistään Pyhästä Hengestä.Minulle epäilys alkoi siitä, että miksi Jeesuksen puheet olivat tyhjiä: uskovia ei seuraa mitkään merkit. Se johti uskosta luopumiseen.
Toinen järkyttävä asia, kun Jeesuksen taivaaseen menosta ei ole yhtään silminnäkijätodistusta, vaikka paikalla sanottiin olleen 11 ihmistä. Miksi odotellaan Jeesusta takaisin?
TV7 on valheiden pesä, joka sai minut lopettamaan kanavan katsomisen.Anonyymi kirjoitti:
Jumalasi. Siinä se tuli; sinun Jumalasi on sinun pääsi sisäinen asia.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”…esim. TV7:n ohjelmia, jossa joku opettaja puhuu aivan kuin minulle henkilökohtaisesti. Tämä on tapahtunut hyvin usein ja aina olen hämmästynyt, että voiko tämä taas olla totta. Mutta tämä on yksi monista Pyhän Hengen ihmeistä.”
No, kanavalla esiintyy henkilöitä, jotka osaavat tehokkaasti vaikuttaa. Kyse on siis heidän tyylistään ja tavastaan, eikä mistään Pyhästä Hengestä.TV7:n on vain tv kanava Mutta sen opettajat puhuvat PH:n inspiroimina. Jos hän vastaa tietämättään minun ongelmaani, selittäen asiat täydellisesti, antaen minulle täydellisen varmuuden asiastani ja osoittaa vahvistuksen Raamatusta, ei voi muuta kuin ihmetellä ja kiittää ja ylistää Jumalaa. En ole saatanan vaikutuksille altis, enkä solvaa sinun käsityskykyäsi, kuten sinä epäilet minun mielenterveyttäni. Minulla on terveen paperit, kliinisesti ja testein osoitetut.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jumalasi. Siinä se tuli; sinun Jumalasi on sinun pääsi sisäinen asia.
Tietenkin usko on subjektiivinen asia. Ateisti ei voi sitä tietää. Sinä olet kuin sokea, joka väittää ettei näkevä näe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen löytänyt Raamatun Jeesuksen, jonka kanssa olen samaa mieltä, silloin kun Hän lähettää vastauksensa uskon asioista.
Käyttääkö Jeesus Whatsappia lähettäessään vastauksia? Jos ei, niin moni nuoremmasta polvesta jää tavoittamatta.
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin usko on subjektiivinen asia. Ateisti ei voi sitä tietää. Sinä olet kuin sokea, joka väittää ettei näkevä näe.
Jumala on siis kunkin pään sisällä.
Tämä on tullut selväksi.Anonyymi kirjoitti:
Äänien kuuleminen ei kyllä ole tervettä.
Mitä sitten sinä kuulet jos et ääniä 😼❓
mummomuori kirjoitti:
No, kanavalla esiintyy henkilöitä, jotka osaavat tehokkaasti vaikuttaa. Kyse on siis heidän tyylistään ja tavastaan, eikä mistään Pyhästä Hengestä.Mitä sinä muka tiedät Pyhästä Hengestä? 😼
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Minulle epäilys alkoi siitä, että miksi Jeesuksen puheet olivat tyhjiä: uskovia ei seuraa mitkään merkit. Se johti uskosta luopumiseen.
Toinen järkyttävä asia, kun Jeesuksen taivaaseen menosta ei ole yhtään silminnäkijätodistusta, vaikka paikalla sanottiin olleen 11 ihmistä. Miksi odotellaan Jeesusta takaisin?
TV7 on valheiden pesä, joka sai minut lopettamaan kanavan katsomisen."Miksi odotellaan Jeesusta takaisin?"
Jeesus vakuutti totisesti palaavansa vielä kuulijoidensa nähden. Ei palannut! Anonyymi kirjoitti:
TV7:n on vain tv kanava Mutta sen opettajat puhuvat PH:n inspiroimina. Jos hän vastaa tietämättään minun ongelmaani, selittäen asiat täydellisesti, antaen minulle täydellisen varmuuden asiastani ja osoittaa vahvistuksen Raamatusta, ei voi muuta kuin ihmetellä ja kiittää ja ylistää Jumalaa. En ole saatanan vaikutuksille altis, enkä solvaa sinun käsityskykyäsi, kuten sinä epäilet minun mielenterveyttäni. Minulla on terveen paperit, kliinisesti ja testein osoitetut.
”…on vain tv kanava Mutta sen opettajat puhuvat PH:n inspiroimina.”
Toki saat noin uskoa, mutta kyllä he ihan itse puhuvat, oli sitten innoituksen lähde Pyhä Henki tai heidän omat tunteensa.
Seurasin joskus useampaa puhujaa, heillä on vähän samatyylinen kaava. Se imee helposti mukaansa, jos on altis sellaiselle. Minua eniten kai ärsytti se tunteisiin vetoaminen hyvin manipulatiivisella tavalla. Sen sekaan oli upotettu monia sellaisia käsityksiä, jotka mielestäni olivat vähän kyseenalaisia.
Vähän samaa tyyliä käyttävät muuten nämä astronomit, jotka ennustelevat kaiken laista. Moni kokee, että sanotut ovat kuin juuri hänen elämästään.
”…enkä solvaa sinun käsityskykyäsi, kuten sinä epäilet minun mielenterveyttäni. Minulla on terveen paperit, kliinisesti ja testein osoitetut.”
En ole missään epäillyt kenenkään mielenterveyttä, joten aika oudosti otit asian. Kysehän on vain tästä meidän varsin inhimillisistä ominaisuuksistamme, miten me asioita hahmotamme.
”Niinpä kristittyjen jumalkäsityksiä tutkittaessa hylättiin täysin tieteelliset menetelmät niiden epäluotettavuuden vuoksi.”
”…suoritettiinkin täysin epätieteellisin menetelmin jotta tuloksen luotettavuus voitiin varmistaa.”
Tämä taisi olla joku parodia?- Anonyymi
Jumalusko on parodia rationaalisesta ajattelusta.
- Anonyymi
Lähtisin kristittynä siitä, että ensisijainen taistelutantereemme on taistelu homoseksuaalisuutta vastaan. Liian moni tyttö ja poikamme rietastelee lihan synnissä.
:D No, jos omaa tuota poliittista "himoa", niin saahan sitä taistella vaikka tuulimyllyjä vastaan.
- Anonyymi
Lähtisin uskonnottomana siitä että ensisijainen taistelutantereemme on taistelu fundamentalistista kristofasismia vastaan. Liian moni uskonharhoissa rypevä jeesusnatsi hurskastelee tekopyhästi seksuaalivähemmistöjen kustannuksella.
- Anonyymi
Siksipä tärkeää onkin tunnistaa se yksi ainoa oikea Jumala. On vain yksi Jumala muut ovat epäjumalia.
- Anonyymi
Kaikissa muissakin uskonnoissa sanotaan että vain heidän jumalansa ovat aitoja ja oikeita jumalia. Millä tavalla teidän jumalanne erottautuu tässä jumalporukasta?
Israelin Jumala oli siten epäjumala.
Hän asui Jerusalemissa, mutta ei kukaan tiedä minne muutti. Todennäköisesti kuoli pois.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa muissakin uskonnoissa sanotaan että vain heidän jumalansa ovat aitoja ja oikeita jumalia. Millä tavalla teidän jumalanne erottautuu tässä jumalporukasta?
Raamatun Jumala on ainoa oikea ja elävä Jumala, koska Häneen uskova saa toimivan yhteyden Taivaan Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Kaikki muut ovat epäjumalia, mikään muu jumala ei vastaa. Ei edes saunatonttunne, Aku Ankkanne, mammonanne, valetut kultaiset vasikkanne, vaikka kuinka huutaisitte ja kumartelisitte.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Hän asui Jerusalemissa, mutta ei kukaan tiedä minne muutti. Todennäköisesti kuoli pois.Onko tämä Jeesus on Jumala oppi joku 70-luvun juttu vai mikä?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Hän asui Jerusalemissa, mutta ei kukaan tiedä minne muutti. Todennäköisesti kuoli pois.Kristittyjen kuten meidän kaikkien Jumala on Hän, joka on luonut maat ja taivaat ja kaikki mitä niissä on. Hän joka ei mahdu taivaisiin eikä taivasten taivaisiin, eikä Hänellä ole alkua eikä loppua. Hän on ollut aina. Tiede näkee jo todella kauas valtavilla kaukoputkillaan. Kuitenkin Jumalan matkoissa ne ovat ainoastaan metrejä ja putket ovat vailla virtaa olevia joutavia taskulamppuja.
Mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme. Sanotaan laulussakin.
Jumala, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän rikkomuksiansa ja kuka ikinä uskoo Kristukseen, saa syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta.
Vaikka meidän Luojamme on niin käsittämättömän valtava voimassaan. Niin vielä suurempi Hän on armossaan sinua ja minua kohtaan. Hän haluaa puhua sinulle sanassaan ihan henkilökohtaiseti, vahvistaa sinun henkeäsi ja myös kehoasi. Hän on evankeliumeissa ja kaikissa kirjoituksissa Uuden testamentin lehdillä ja tietysti rukouksessa voimme esittää hänelle kaikki asiamme ja tuoda kiitoksen kanssa ne Hänelle tiettäväksi.
On se käsittämätöntä, että voimme joka hetki lukemalla tietää, mitä Jumalalla on asiaa ja sanottavaa meille. Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjen kuten meidän kaikkien Jumala on Hän, joka on luonut maat ja taivaat ja kaikki mitä niissä on. Hän joka ei mahdu taivaisiin eikä taivasten taivaisiin, eikä Hänellä ole alkua eikä loppua. Hän on ollut aina. Tiede näkee jo todella kauas valtavilla kaukoputkillaan. Kuitenkin Jumalan matkoissa ne ovat ainoastaan metrejä ja putket ovat vailla virtaa olevia joutavia taskulamppuja.
Mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme. Sanotaan laulussakin.
Jumala, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän rikkomuksiansa ja kuka ikinä uskoo Kristukseen, saa syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta.
Vaikka meidän Luojamme on niin käsittämättömän valtava voimassaan. Niin vielä suurempi Hän on armossaan sinua ja minua kohtaan. Hän haluaa puhua sinulle sanassaan ihan henkilökohtaiseti, vahvistaa sinun henkeäsi ja myös kehoasi. Hän on evankeliumeissa ja kaikissa kirjoituksissa Uuden testamentin lehdillä ja tietysti rukouksessa voimme esittää hänelle kaikki asiamme ja tuoda kiitoksen kanssa ne Hänelle tiettäväksi.
On se käsittämätöntä, että voimme joka hetki lukemalla tietää, mitä Jumalalla on asiaa ja sanottavaa meille.Raamatussa on ihmisten ajatuksia.
Sinullakin on niin ihmeellinen Jumala kuin olet haaveillut.Anonyymi kirjoitti:
Raamatun Jumala on ainoa oikea ja elävä Jumala, koska Häneen uskova saa toimivan yhteyden Taivaan Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Kaikki muut ovat epäjumalia, mikään muu jumala ei vastaa. Ei edes saunatonttunne, Aku Ankkanne, mammonanne, valetut kultaiset vasikkanne, vaikka kuinka huutaisitte ja kumartelisitte.
Mikä on Raamatun Jumala?
Israelin Jumala Raamatussa asui Jerusalemissa, mutta on tiettävästi jo kuollut.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun jumala on yhtä mykkä ja kädetön kuin kaikki muutkin. Sitä rukoileville voi yhtälailla ilmoittaa: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".
- Anonyymi
Aloittaja olisi voinut suoraan sanoa, että kyseessä on liberaalit uskovaiset. Heillä tosiaankin on jokaisella oma jumalansa. Hehän uskovat itseensä, eivät mihinkään itsensä ulkopuoliseen jumalolentoon.
- Anonyymi
Eikö sinulla sitten ole omaa käsitystäsi Jumalasta? Oletko joutunut lainaamaan sen muualta?
- Anonyymi
Kukahan piru tuon tutkimuksen on tehnyt.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Eikös se tuossa tullut esille, ettei se tainnut olla mikään oikea tutkimus :D
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus, mutta koska kyseessä on epätieteellinen tutkimus, ei siitä tieteellisen julkaisun tapaan tarvitse julkaista käytettyä menetelmää, lähtötietoja eikä mitään muutakaan. Ei itse asiassa edes lopputulosta.
Epätieteellinen tutkimusmenetelmä on kuitenkin varsin laajasti käytetty menetelmä kun uskonnolliset yhteisöt sovittavat uskoaan yhteensopivaksi luonnontieteiden kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus, mutta koska kyseessä on epätieteellinen tutkimus, ei siitä tieteellisen julkaisun tapaan tarvitse julkaista käytettyä menetelmää, lähtötietoja eikä mitään muutakaan. Ei itse asiassa edes lopputulosta.
Epätieteellinen tutkimusmenetelmä on kuitenkin varsin laajasti käytetty menetelmä kun uskonnolliset yhteisöt sovittavat uskoaan yhteensopivaksi luonnontieteiden kanssa.No, en pidä epätieteellisiä tutkimuksia oikeastaan lainkaan tutkimuksina. Onhan näitä ns. tutkimuksia, jotka sitten osoittautuvat joksikin aivan muuksi.
- Anonyymi
Ei kai Kristinuskon polyteistisyys mikään uusi asia ole. Kristitty ei siitä vaan halua keskustella.
Erilaisia kristittyjä jumalia ovat Jumala, Saatana, Jeesus, Pyhä henki nimiset jumalat. Lisäksi kristittyjä jumaluuksia edustavat lukuisat eri nimiset pyhimykset, riivaajia ja henget.- Anonyymi
Kyllä Jumala on ja Hän pelastaa ne, jotka Hänen tykönsä tulevat. Ei kukaan järkevä aikaansaava työtä tekevä ihminen, voi tosissaan ja ihka aidosti uskoa, että luomakunta tähtitaivaineen on syntynyt itsestään. Toki jokainen voi kiusallakin niin väittää uskovan, mutta eiköhän se ole silmän lumetta ja paljastuu sellaiseksi, kun tosipaikka tulee. En minä ainakaan jaksa uskoa. En, vaikka koko maailma huutaisi sellaista soopaa korvaani. Jos uskoisin, se olisi vanhempieni ja menneitten sukupolvien pilkkaamista mitä röyhkeimmällä tavalla. Koska he uskoivat luojaansa, vaikka sitä uskoa koeteltiin vuosien saatossa niin paljon ja rajusti. Kuitenkin he jaksoivat uskoa Jumalaan joka oli Kristuksessa, heidän tavoin haluamme mekin uskoa, eikö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jumala on ja Hän pelastaa ne, jotka Hänen tykönsä tulevat. Ei kukaan järkevä aikaansaava työtä tekevä ihminen, voi tosissaan ja ihka aidosti uskoa, että luomakunta tähtitaivaineen on syntynyt itsestään. Toki jokainen voi kiusallakin niin väittää uskovan, mutta eiköhän se ole silmän lumetta ja paljastuu sellaiseksi, kun tosipaikka tulee. En minä ainakaan jaksa uskoa. En, vaikka koko maailma huutaisi sellaista soopaa korvaani. Jos uskoisin, se olisi vanhempieni ja menneitten sukupolvien pilkkaamista mitä röyhkeimmällä tavalla. Koska he uskoivat luojaansa, vaikka sitä uskoa koeteltiin vuosien saatossa niin paljon ja rajusti. Kuitenkin he jaksoivat uskoa Jumalaan joka oli Kristuksessa, heidän tavoin haluamme mekin uskoa, eikö.
Kyllä, kyllä, kyllä!
https://sonichits.com/video/Irwin_Goodman/Isä-jussin_Neuvot - Anonyymi
Saatana ei ole Kristittyjen Jumala, eikä kenenkään muunkaan. On vaan yksi Jumala, Hän joka oli Kristuksessa, Hän on pyhän Henkensä kautta läsnä ja kanssasi missä ikinä oletkin. Hän joka on luonut maat ja taivaat, sekä kaikki mitä niissä on.
Kaikki muut ns, jymalat ovat epäjumalia, Ei ihmisen mielikuvitus eli epäjumat ole luoneet yhtään mitään. Eikä ne ole saaneet aikaseksi, ei sitten niin mitään, ei pienintä tikkua ristiin. Tottahan se tiedät. Anonyymi kirjoitti:
Saatana ei ole Kristittyjen Jumala, eikä kenenkään muunkaan. On vaan yksi Jumala, Hän joka oli Kristuksessa, Hän on pyhän Henkensä kautta läsnä ja kanssasi missä ikinä oletkin. Hän joka on luonut maat ja taivaat, sekä kaikki mitä niissä on.
Kaikki muut ns, jymalat ovat epäjumalia, Ei ihmisen mielikuvitus eli epäjumat ole luoneet yhtään mitään. Eikä ne ole saaneet aikaseksi, ei sitten niin mitään, ei pienintä tikkua ristiin. Tottahan se tiedät.Raamatussa on toisin sanoen epäjumalia, kuten Israelin Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut ns, jymalat ovat epäjumalia, Ei ihmisen mielikuvitus eli epäjumat ole luoneet yhtään mitään. Eikä ne ole saaneet aikaseksi, ei sitten niin mitään, ei pienintä tikkua ristiin. Tottahan se tiedät.Mekin olemme Kristuksessa, mutta emme oli jumalia. Ennen olimme Aadamissa, sitten Kristuksessa. Olemme edelleen ihmisiä.
- Anonyymi
Monet lahkot ovatkin täynnä ristillisiä riivaajia. Ja loput lahkolaisista on riivattuja.
- Anonyymi
Jumala on yksi ilman toista, Isä Poika ja Pyhä Henki.
Kaikki on hyvää ja puhdasta, kirkasta ja täydellistä, ollut iankaikkisuudesta iankaikkiseen saakka.
Väärä Jumala käsitys se antaa saatanalle toimintamahdollisuudet ja harhauttaa ihmiset.
Aborttiteurastajat saa lisäpisteitä salaiseen luonne rekisteriin. Ne pystyy tekemään raakoja päätöksiä.
Natsi raivottaret kantaa natsi- ideologiaa sisäsään, abortti on ihmisoikeus, itsekkyys ja narsismi on hyveitä, ja riisto on sallittu kun se ikäänkuin laillisin keinoin, riisto on aina laittomuutta, siihen tarvitaan politiikkaa ja esivallan miekka.
Oikea Jumalakäsitys ei anna riistolle ja vääryydelle, saastaisuudelle ja siveettömyydelle mahdollisuuksia, Jumalan kirkkaus tuhoaa kaiken pahuuden, siksi sitä ei voi suoraan lähestyä, saastainen ihminen.
Lutherila ja Dawkinssilla on sama ihmiskäsitys, mutta erilainen ihmisvakaumus.
Luther turvautuu Jeesukseen ristin työhön, Dawkins taas gangsterismiin, sen ylivertaiseen ihmiskuvaan. Sivistys kohdallaan???- Anonyymi
Paapatuksesi on tyhjää ja merkityksetöntä uskonnollista diibadaabaa. Sinuna alkaisin rukoilemaan se puolesta että jumalaa ei ole. Koska päinvastaisessa tapauksessa tulet päätymään helvettiin.
- Anonyymi
Onko tutkittu kuinka pyhimykset käyttäytyy ja elää ja suhtautuu kanssaihmisiin.
Niissä on valoa ja rauhaa muillekin jaettavaksi, niiden solut on yhteydessä Jeesukseen, solut ja entsyymit tykkää Luojastaan. Kasvitkin suuntau Jumalallisenmusiikin suuntaa, se todistaa Jumalan olemassa olon.
Riivaajatkin tunnustaa, mutta ei tottele, eikä kunnioita ja ylistä, mutta pelkää ja pirusti.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927