Luin Tapio Puolimatkan julistuksia. Luterilainen joten sopii tänne. Eläkkeelle jäätyään hän puhuu vain koronarokotteesta kieltäytymisestä, huijarirokotetehtailijoista, siitä kuinka rokotteet tappaa. Korona on pikku flunssa. THL ja viranomaiset huijaavat että muka rokote on suojannut.
Itse ajattelen että rokotus tulee ottaa mm erityislasten suojelemiseksi.
Miksi uskovat on niin negatiivisia
126
849
Vastaukset
- Anonyymi
Päivi Räsänen ilokseni kehottaa rokotukseen. Muuten on synkkä puheissaan.
Ja kreationisti Pekka Reinikainen, ilokseni myös. Varmasti on menettänyt monta fania tuon suoraselkäisyytensä takia.
- Anonyymi
Järkevää mitä ei yleensä Räsäsen suusta kuule. Itsellä on tosin yksi idiootti kaveri joka alkoi vastustaa rokotteita sen takia että Räsänen käskee ottamaan. Jos Päivi sanoisi että kaivoon ei kannata hypätä niin kaverini varmaan menisi ja hyppäisi.
- Anonyymi
Kova nimittelemään muita tämä a-teisti. Hyvin ala-arvoista nimittelyä ja keskustelua. On kuitenkin itse joskus arvostellut kovasti muita siitä kuinka asiallisesti keskustelevat. Mikä tarve korottaa itseään nimittelemällä jatkuvasti muita. Miksei itse asioista keskustelu riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevää mitä ei yleensä Räsäsen suusta kuule. Itsellä on tosin yksi idiootti kaveri joka alkoi vastustaa rokotteita sen takia että Räsänen käskee ottamaan. Jos Päivi sanoisi että kaivoon ei kannata hypätä niin kaverini varmaan menisi ja hyppäisi.
Kuulisit enemmän järkevää Räsäsen suusta, jos seuraisit laajemmin politiikkaa median (ei vain median eniten korostamia ulostuloja) tai kyselytuntien kautta. Eduskunnassahan käsitellään myös monia asioita, joista ollaan aika samoilla linjoilla yli puoluerajojen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervasemmistossa varsinkin on sitä ajattelua, jossa korostuu kuka sanoo.
Edustajat ovat jääneet kiinni useita kertoja kiinni siitä, että samoja ajatuksia on kiitelty ja kannatettu, kun ne tulevat omasta piiristä, mutta aiemmin kritisoitu ja vastustettu, kun ne ovat tulleet pahemmalta poliittiselta kilpailijalta, etenkin PS:ltä.
- Anonyymi
Käsittämätöntä, jotkut siis seuraavat, mitä mieltä oman lahkon puuhamiehet ovat rokottamisista ja toimivat sen mukaan.
- Anonyymi
Puolimatka on exhumanisti ei lääkäri. Suutari pysyköön lestissään.
- Anonyymi
erityislasten ei pitäisi syntyäkkään !!!
- Anonyymi
Puolimatkalla on itselläänkin erityislapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolimatkalla on itselläänkin erityislapsi.
Varmaan perinyt isältään erityisominaisuutensa.
Tuo on totta mitä sanot, että ovat negatiivisia vaikka uskonhan luulisi olevan iloinen tai vähintään tyytyväisyyttä aiheuttava. Toisaalta tuossahan voi olla sellainen psykologinen juttu koska negatiivisimmathan ovat jotain lahkolaisia joilla useinkaan se elämä ei ole mennyt ihan "putkeen" niin sitten kun aina odottaa pahinta ja maalaa uutterasti piruja seinille niin pienetkin onnenjyvät tuntuvat paremmilta.
Toisaalta myös noiden lahkojen ideologianhan tukee sitä, että mitään ei kannata tehdä ja huonosti tässä kuitenkin käy, loppu tulee ja oletko valmis. On siis melko ymmärrettävää, ettei minkään sortit taisteluhenkeä tai kampoihin laittamista löydy edes sinapinsiemen verran.- Anonyymi
Jeesus ei ollut ikinä sairas.
No niillä ikävuosilla ei tainnut ehti kovin sairastaa. Toisekseen tuohon aikaan ei kaikkia sairauksia edes rekisteröity ja myöskin ankarat olot tavallaan suojasivat nuoria ihmisiä sairastumiselta. Ei ollut liikalihavuudesta aiheutuvia tauteja esimerkiksi 2 diabetes mutta jos sattui onnettomana syntymään 1 diabeteksen kanssa niin luonto korjasi hyvin nopeasti pois kuten myös muut "kituset" yksilöt. Noita lapsikuolemina pidettiin sitten ihan normaalina, ei se ollut poikkeus.
- Anonyymi
Miksei muka olisi koskaan sairastanut, jos kerran oli ihminen, kuten väitetään?
Lie ollut ainakin kuumetta, räkä- ja paskatautoia, hammasmätää ja loisten aiheuttamaa anemiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei muka olisi koskaan sairastanut, jos kerran oli ihminen, kuten väitetään?
Lie ollut ainakin kuumetta, räkä- ja paskatautoia, hammasmätää ja loisten aiheuttamaa anemiaa.Vaikea olisi Jeesuksen sairastaa ollessaan samalla Jumala. Sanoisi vain, että nyt riittää sairastaminen ja taudinaiheuttajat kuolisivat siihen paikkaan Raamatussa kuvatun Jeesuksen sanasta kuivettuneen, hedelmättömän viikunapuun lailla.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/talous/art-2000008418634.html
https://www.iltalehti.fi/raha-nyt/a/488bda5d-95ed-4e47-ab28-8f00314c343e
Eihän kukaan voi palvella kahta herraakaan - Anonyymi
Facebookista:
"Pyhä velvollisuutemme kristittyinä on pitää huolta toisistamme. Se tarkoittaa käytännössä, että teemme kaikki tarvittavat toimenpiteet mm. kulkutaudin tarttumisen estämiseksi. Vanhukset ja monisairaat saattavat vammautua tai kuolla koronaan olivatpa rokotettuja tai ei. Tämän tähden on hyväksyttävä kaikki tekijät, jotka voivat estää kulkutaudin leviämistä.
Jokaisen vastuuntuntoisen kristityn tulee ottaa rokote. Mutta ei se riitä. Tappavan kulkutaudin aikana meidän tulee muutenkin varmistaa, ettemme itse ole levittämässä lähimmäisiimme kuolemantautia. Rokotettukin voi saada koronan, vaikka ei siihen itse kuolekaan. Siksi jokaisen, joka tuntee itsessään vähäisiäkin koronaan viittaavia oireita, on pysyttävä kotona. Raamattu opettaa näin. Jaak. 5:14-16. Vanhimmat siis menevät sairastuneen kotiin rukoilemaan kärsivän ihmisen puolesta, joka ei voi tulla kokouksiin. Tämä edellyttää tietenkin, että heillä itsellään on suoja tautia vastaan.
"Rakkaani, toivon, että menestyt kaikessa ja pysyt terveenä, niin kuin sielusikin menestyy." 3 Joh. 2.
Rukousta tarvitaan, että sairaitten parantamisen armolahjat alkaisivat kirkkaasti toimia, ettei lääketiedettä tarvittaisi uskovien elämässä. Mutta siihen asti, kunnes näin tapahtuu, on otettava apu lääketieteen saavutuksista. Uskovien joukossa on suuret joukot ihmisiä, jotka elävät lääkkeiden varassa. Jeesus siunatkoon näitä kärsiviä omiaan.
Näytä, että välität lähimmäisistäsi ja ota rokote!
W.L."- Anonyymi
Harvat ymmärtävät sen näin.
- Anonyymi
Puolimatkan täysijärkisyyttä epäiltiin aivan vakavissaan jo ennen hänen innostumistaan silmittömästi tästä koronasta, jutut sakenivat sakenemistaan ja kyllähän se usein on vain sieltä rivien välistä luettavissa, kun kello alkaa pahasti jätättämään.
Nyt voi sanoa, että ennusmerkit pitivät hyvin kutinsa.
-a-teisti-- Anonyymi
Meniskö vaikka Jumalan hullut-mappiin.
Niin kyllä se roti on noissakin asioissa. Tuohan onkin varmaan se suurin mikä tavallaan erottaan "kirkko uskovaisia" ja sitten noita lahkolaisia. Niitä uskonasioita käsitellään siellä ikään kuin erillisenä ja silti kyetään järkeviin lopputulemiin. Täällä päin on tapana tuollaiset vanhat kunnon kirkko kahveet jotka yleensä järjestään joko seurakunnan tiloissa tai sitten joissain kylätuvalla mutta siitä olen varma , että jos siellä kuka tahansa alkaisi selittämään, että kuinka on kuullut ääniä tai jonkun ilmoituksen niin sille sitten porukalla hommattaisiin asiallista apua. Toki voi se olla niinkin mitä kerran kuulin yhden vanhan ihmisen puolihappana lohkaisuna lahkolaisista, että sen takia ne meluaa kun yrittävää perkelettä harhauttaa , omat synnit ei näet niin loista kun paasaa muille.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Niin kyllä se roti on noissakin asioissa. Tuohan onkin varmaan se suurin mikä tavallaan erottaan "kirkko uskovaisia" ja sitten noita lahkolaisia. Niitä uskonasioita käsitellään siellä ikään kuin erillisenä ja silti kyetään järkeviin lopputulemiin. Täällä päin on tapana tuollaiset vanhat kunnon kirkko kahveet jotka yleensä järjestään joko seurakunnan tiloissa tai sitten joissain kylätuvalla mutta siitä olen varma , että jos siellä kuka tahansa alkaisi selittämään, että kuinka on kuullut ääniä tai jonkun ilmoituksen niin sille sitten porukalla hommattaisiin asiallista apua. Toki voi se olla niinkin mitä kerran kuulin yhden vanhan ihmisen puolihappana lohkaisuna lahkolaisista, että sen takia ne meluaa kun yrittävää perkelettä harhauttaa , omat synnit ei näet niin loista kun paasaa muille.
"Tuohan onkin varmaan se suurin mikä tavallaan erottaan "kirkko uskovaisia" ja sitten noita lahkolaisia. "
Suurin ja dramaattisin ero on että kirkkouskovat eivät evankelioi ja sitten vapaissa suunnissa yhä tehdään Jeesuksen lähettämää evankeliumin työtä niin pontevasti, että viha syttyy aina jumalattomissa ihmisissä.
Kirkkouskovat kyllä ovat meidän sisariamme ja veljiämme vaikka aina hekään eivät Jeesuksen lähettiläitä aina hyväksy. Mutta Jumala antakoon anteeksi. - Anonyymi
"Tuossa aitouskobvien kovassa ytimessä kaalin sekoaminen ei taida olla kovin harvinaista ..."
No ei aitouskovissa kaali edes voi seota mutta nämä valtaajanoavat soluttautujat sekoavat helposti, kun eivät saaneetkaan valtaa ja suhde Jeesukseen oli vakavasti puutteellinen. Ja nämä sitten katkeroituvat ja kosto alkaa mihin Uskontojen uhrit- kuvio sopiva väline.
Jeesus kyllä osaa huolehtia kansastaan, jos olemme uskossamme vilpittömiä. - Anonyymi
"ainakin kolme on kadottanut otteensa todellisuuteen"
Foorumikuplan ateistihöyryissä on suuri osa kirjoittajista selvästi kadottanut otteensa todellisuuteen vaikkapa puolimtkan ajattelusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuossa aitouskobvien kovassa ytimessä kaalin sekoaminen ei taida olla kovin harvinaista ..."
No ei aitouskovissa kaali edes voi seota mutta nämä valtaajanoavat soluttautujat sekoavat helposti, kun eivät saaneetkaan valtaa ja suhde Jeesukseen oli vakavasti puutteellinen. Ja nämä sitten katkeroituvat ja kosto alkaa mihin Uskontojen uhrit- kuvio sopiva väline.
Jeesus kyllä osaa huolehtia kansastaan, jos olemme uskossamme vilpittömiä.No ei aitouskovissa kaali edes voi seota mutta nämä valtaajanoavat soluttautujat sekoavat helposti...
No true Scotsman!
Negatiivisuus on aika yleinen ominaisuus uskovilla.
Itse en ole koskaan nähnyt tai tai palstallakaan huomannut huumorintajuista uskovaista.- Anonyymi
"Negatiivisuus on aika yleinen ominaisuus uskovilla."
Itse taasen ymmärrän että pahuutta koko ajan tekeville ihmisille tulee vaan negatiivinen tunne kun vieroksumme tämän maailman pahuutta ja julistamme kaikelle kansalle aina iloista sanomaa eli evankeliumia. Pahuuden valtaamat ihmiset eivät siedä hyvyyttä sitten millään. - Anonyymi
"Itse en ole koskaan nähnyt tai tai palstallakaan huomannut huumorintajuista uskovaista."
On sitten peiliin katsomisen paikka! Anonyymi kirjoitti:
"Negatiivisuus on aika yleinen ominaisuus uskovilla."
Itse taasen ymmärrän että pahuutta koko ajan tekeville ihmisille tulee vaan negatiivinen tunne kun vieroksumme tämän maailman pahuutta ja julistamme kaikelle kansalle aina iloista sanomaa eli evankeliumia. Pahuuden valtaamat ihmiset eivät siedä hyvyyttä sitten millään.>Pahuuden valtaamat ihmiset eivät siedä hyvyyttä sitten millään.
Epäilemättä moni täällä näkee tämän havainnon sopivan erityisesti sinuun, Korkkiruuvi.
Satunnaiskävijöille sanain selitys käännöksellä helluntaikirkko > suomi:
Hyvyys = vanhoillisimman ja laitaoikeistolaisimman kristinuskon version julistaminen.
Pahuus = tasa-arvo, lähimmäisen kunnioittaminen, järjen käyttö ja tieteeseen luottaminen.Anonyymi kirjoitti:
"Itse en ole koskaan nähnyt tai tai palstallakaan huomannut huumorintajuista uskovaista."
On sitten peiliin katsomisen paikka!Miten se siellä näkyisi? Maagisestiko? 😯
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Onhan noita, mutta ei fundisosastolla tietenkään. Esim Tipale ja Mummomuori.
Onhan muidenkin viesteissä selvästi ollut. Mutta et pysty kai myöntämään heistä mitään hyvää. Tai se huumori jää erimielisyyden varjossa huomioimatta.
- Anonyymi
>Pahuuden valtaamat ihmiset eivät siedä hyvyyttä sitten millään.
Epäilemättä moni täällä näkee tämän havainnon sopivan erityisesti sinuun, Korkkiruuvi.
Satunnaiskävijöille sanain selitys käännöksellä helluntaikirkko > suomi:
Hyvyys = vanhoillisimman ja laitaoikeistolaisimman kristinuskon version julistaminen.
Pahuus = tasa-arvo, lähimmäisen kunnioittaminen, järjen käyttö ja tieteeseen luottaminen.Kuuluuko lähimmäisen kunnioitukseen vatipäiksi, vajakeiksi, paskásakiksi yms nimittely, mikä täällä jatkuvasti teidän laidasta koetaan tärkeäksi?
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuko lähimmäisen kunnioitukseen vatipäiksi, vajakeiksi, paskásakiksi yms nimittely, mikä täällä jatkuvasti teidän laidasta koetaan tärkeäksi?
Ei kuulu, jos ihan lyhyesti sanotaan. Tämä on tietysti päivänselvää.
Noilla nimittelyillä on kuitenkin aina oma kontekstinsa kullakin, ja vasta sen tsekattuamme voimme tapauskohtaisesti sanoa oliko kunnioittamattomuus törkeää, tavallista vai asianhaaroista johtuen lievää ellei jopa "pyydettyä".
On myös selvää, että täysin tuntematon Anonyymi ei mitenkään voi kovin pahasti loukkaantua nimittelystä, kun kukaan ei oikeasti tiedä hänen henkilöstään mitään, mikä on muun viestistönsä salaavalla Anonyymilla tietysti aina tarkoituksenakin.
- Anonyymi
Luit Puolimatkan tekstejä Suomen tilanteesta ja päättelit siitä että kaikki uskovat ovat negatiivisiä? Lue jotain muuta välillä, jos yhteiskunta-analyysit eivät sytytä. Puolimatkalla on perusteensa kirjoittaa, kuten hän kirjoittaa - huoli tilanteesta.
Terv.seriousSuurin osa uskovista tosiaan pitää Puolimatkan juttuja lähinnä roskana.
Minusta mikään peruste ei oikeuta kirjoittamaan valheellisesti ja lukijoita harhaan johtaen.- Anonyymi
Suurin osa uskovista tosiaan pitää Puolimatkan juttuja lähinnä roskana.
Minusta mikään peruste ei oikeuta kirjoittamaan valheellisesti ja lukijoita harhaan johtaen.Ei sinulla ole mitään tilastotietoa Puolimatkan suosiosta. Olen ollut kirkon tilaisuudessa, jossa hän puhui ja sali oli täynnä. Ei siellä mitään buuaus-kuoroa ollut.
Suomessa on vielä mielipiteen vapaus. Koeta kestää. Terv.serious - Anonyymi
Suurin osa uskovista tosiaan pitää Puolimatkan juttuja lähinnä roskana.
Minusta mikään peruste ei oikeuta kirjoittamaan valheellisesti ja lukijoita harhaan johtaen.Itse en osaa sanoa tuosta dna-rokotteesta vaikka olen ne ottanut siitä, mitä ne pitkässä juoksussa aiheuttaa. Seuraan kyllä väljästi mitä puhutaan ja aina olen tieteenharjoittajana kiinnostunut Valtaojan tapaan kaikista tutkinnanhaaroista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en osaa sanoa tuosta dna-rokotteesta vaikka olen ne ottanut siitä, mitä ne pitkässä juoksussa aiheuttaa. Seuraan kyllä väljästi mitä puhutaan ja aina olen tieteenharjoittajana kiinnostunut Valtaojan tapaan kaikista tutkinnanhaaroista.
Puolimatkan huoli on enemmänkin sanavapauden rajoittaminen ja biometrisen valvonnan mahdollinen väärinkäyttö tienä totalitarismiin kuin se rokote.
Terv.serious - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolimatkan huoli on enemmänkin sanavapauden rajoittaminen ja biometrisen valvonnan mahdollinen väärinkäyttö tienä totalitarismiin kuin se rokote.
Terv.seriousRokottamattomuuden hinta voi olla kallis, ei vain rokottamattomalle itselleen vaan myös meille muille. Puolimatkalla on vain oikeuksia omasta mielestään, ei mitään velvollisuuksia. Jos epidemia laajenee joudumme tilanteeseen jossa uhreina ovat myös koronaa sairastamattomat hoidon viivästymisen vuoksi.
Anonyymi kirjoitti:
Terv.seriousNoista nyt ei tarvitse huolissaan olla. Suomessa sananvapaus ja ylipäätänsä vapaus ja kansalaisoikeudet ovat parasta a-luokkaa. Tuo kuinka muka ollaan matkalla totalitarismiin on ihan pötyä tai tuossa voi nähdä myös melko paljon ironiaa Puolimatkan kohdalla. Hän siis pelkää tuollaista mutta samaa aikaan hän toivoo suomeen teististä dystopiaa joka ei hirvittävän kaukana oli totalitarismista.
Perusajatus kuitenkin olisi se, että naiset palautettaisiin synnytyskoneiksi koteihin, mies saisi sanella perheissä kaiken, uskonnon opetuksesta tulisi kouluissa pääaine, rajat laitettaisiin kiinni ja viimeisempänä muttei vähäisimpänä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöiltä vietäisiin kaikki oikeudet.- Anonyymi
Noista nyt ei tarvitse huolissaan olla. Suomessa sananvapaus ja ylipäätänsä vapaus ja kansalaisoikeudet ovat parasta a-luokkaa. Tuo kuinka muka ollaan matkalla totalitarismiin on ihan pötyä tai tuossa voi nähdä myös melko paljon ironiaa Puolimatkan kohdalla. Hän siis pelkää tuollaista mutta samaa aikaan hän toivoo suomeen teististä dystopiaa joka ei hirvittävän kaukana oli totalitarismista.
Perusajatus kuitenkin olisi se, että naiset palautettaisiin synnytyskoneiksi koteihin, mies saisi sanella perheissä kaiken, uskonnon opetuksesta tulisi kouluissa pääaine, rajat laitettaisiin kiinni ja viimeisempänä muttei vähäisimpänä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöiltä vietäisiin kaikki oikeudet.Tunnen Puolimatkan ajattelua sen verran, että puhut siitä pötyä. Mutta tätä tämä foorumikuplan höyry saa aikaan. Neuvon ihmisiä itse tarkistamaan mitä PM kirjoittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen Puolimatkan ajattelua sen verran, että puhut siitä pötyä. Mutta tätä tämä foorumikuplan höyry saa aikaan. Neuvon ihmisiä itse tarkistamaan mitä PM kirjoittaa.
Kyllä noita hänen kirjoituksiaan on lueskeltu . Ainahan niitä palstallekin joku höyrypää tunkee. Puolimatkan jutut on vaan menneet yhä sakeammiksi . Eniten hän lienee kirjoittanut homoista ja sukupuoli vähemmistöistä aina liittäen heitä lukemattomilla aasinsilloilla milloin mihinkin. Toinen hänen suosikki tai pitäisikö sanoa pikemminkin kesto inhokki on islam jossa hän on kovin huolissaan naisten asemasta mutta samaan aikaan haluaisi palauttaa suomeen pakkosynnyttämisen ja luonnollisesti naiset hellan ja nyrkin väliin ;) Taisivat yliopistollakin sitä ojennella ilmeisesti peräti niin, että kehottivat itse lähtemään ja joutuihan Seurakuntalainen lehtikin poistamaan hänen kirjoituksen mitä ei varmasti ihan helpolla tapahdu .
- Anonyymi
Kyllä noita hänen kirjoituksiaan on lueskeltu . Ainahan niitä palstallekin joku höyrypää tunkee. Puolimatkan jutut on vaan menneet yhä sakeammiksi . Eniten hän lienee kirjoittanut homoista ja sukupuoli vähemmistöistä aina liittäen heitä lukemattomilla aasinsilloilla milloin mihinkin. Toinen hänen suosikki tai pitäisikö sanoa pikemminkin kesto inhokki on islam jossa hän on kovin huolissaan naisten asemasta mutta samaan aikaan haluaisi palauttaa suomeen pakkosynnyttämisen ja luonnollisesti naiset hellan ja nyrkin väliin ;) Taisivat yliopistollakin sitä ojennella ilmeisesti peräti niin, että kehottivat itse lähtemään ja joutuihan Seurakuntalainen lehtikin poistamaan hänen kirjoituksen mitä ei varmasti ihan helpolla tapahdu .
Sinä olet lukenut (mitä kyllä epäilen) ja mielipiteesi PM kirjoituksista luonut. Tarkoitinkin, että muiden pitäisi myös lukea itse hänen ajatuksensa, eikä uskoa suoraan sinun värittyneitä kommenttejasi.
PM jakaa mielipiteitä, se on selvä. Minusta hänellä on painavaa sanottavaa tähän aikaan. - Anonyymi
> Seurakuntalainen lehtikin poistamaan hänen kirjoituksen mitä ei varmasti ihan helpolla tapahdu.
Ei poistanut vain kirjoitusta vaan poisti kirjoitusoikeuden. Syynä oli valhetiedon levittäminen koronasta ja rokotteista. Anonyymi kirjoitti:
Tunnen Puolimatkan ajattelua sen verran, että puhut siitä pötyä. Mutta tätä tämä foorumikuplan höyry saa aikaan. Neuvon ihmisiä itse tarkistamaan mitä PM kirjoittaa.
>Neuvon ihmisiä itse tarkistamaan mitä PM kirjoittaa.
Ilmeisesti Tapsa tykkää saada klikkauksia. 🤔Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet lukenut (mitä kyllä epäilen) ja mielipiteesi PM kirjoituksista luonut. Tarkoitinkin, että muiden pitäisi myös lukea itse hänen ajatuksensa, eikä uskoa suoraan sinun värittyneitä kommenttejasi.
PM jakaa mielipiteitä, se on selvä. Minusta hänellä on painavaa sanottavaa tähän aikaan.Puolimatka on niin Hiton monisanainen, että kun pääsee vähän jyvälle meiningistä ei juuri viitsi pitemmälle jatkaa tietääkseen hänen kaikki ajatuksensa kaikesta.
Tapsa voisikin tiivistaa olennaisimman viestinsä yhteen aaneloseen, niin varmasti ihan kaikki jaksaisivat lukea hänen tärkeimmät mietteensä ilman vääristäviä välimiehiä.Anonyymi kirjoitti:
> Seurakuntalainen lehtikin poistamaan hänen kirjoituksen mitä ei varmasti ihan helpolla tapahdu.
Ei poistanut vain kirjoitusta vaan poisti kirjoitusoikeuden. Syynä oli valhetiedon levittäminen koronasta ja rokotteista.Hyvä, että korjasit. Muistin hiukan väärin.
Anonyymi kirjoitti:
PM jakaa mielipiteitä, se on selvä. Minusta hänellä on painavaa sanottavaa tähän aikaan.Luonnollisesti epäilet. Ainahan se on jos on teikäläisten kanssa eri mieltä niin se on teille käsittämätön juttu tai peräti vainoa.
- Anonyymi
Puolimatka on niin Hiton monisanainen, että kun pääsee vähän jyvälle meiningistä ei juuri viitsi pitemmälle jatkaa tietääkseen hänen kaikki ajatuksensa kaikesta.
Tapsa voisikin tiivistaa olennaisimman viestinsä yhteen aaneloseen, niin varmasti ihan kaikki jaksaisivat lukea hänen tärkeimmät mietteensä ilman vääristäviä välimiehiä.Vain elävät kalat pääsevät lähteelle. Mies kaivoi syvään ja perusti talonsa kalliolle.
"...taustalla ovat samat harhaiset ajatukset joihin liittyy NWO, The Great Reset, illuminatit, väestönvaihto, Bilderberg, ZOG jne."
Ikävä kyllä tuo on aivan totta.- Anonyymi
Puolimatka muuria vasten? Tuo kuulostaa jo totalitaristiselta jos mikä! Nuo agendat jotka listasit eivät enää niin salaliittoja ole. Parempi katsoa kuin katua...
Terv.serious Jos on huoli tilanteesta silloin pitää kehottaa ottamaan rokotus. Mitään perustetta sitä vastaan ei ole .Ikävä kyllä ei ole rokotetta pään pahanlaatuista viirausta vastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Puolimatka muuria vasten? Tuo kuulostaa jo totalitaristiselta jos mikä! Nuo agendat jotka listasit eivät enää niin salaliittoja ole. Parempi katsoa kuin katua...
Terv.seriousIkivanha kristillinen ajatus: juutalaiset kaiken pahan takana ja pyrkimyksenä johonkin ylivaltaan. Pitääkö todella ottaa vakavasti? Onneksi 99 ,99 % kristityistä on täysijärkisiä ja ne jotka eivät ole, eivät pääse pahaa enää nykymaailmassa tekemään paitsi ehkä naisille joilta pitää poistaa ainakin oikeus aborttiin, niin ja homoille tietenkin, heitä ei saisi olla ja jos kuitenkin on, hävetköön ja eläköön piilossa.Tasa-arvoinen maailma lienee joillekin liikaa? Outo tauti.
dikduk kirjoitti:
Ikivanha kristillinen ajatus: juutalaiset kaiken pahan takana ja pyrkimyksenä johonkin ylivaltaan. Pitääkö todella ottaa vakavasti? Onneksi 99 ,99 % kristityistä on täysijärkisiä ja ne jotka eivät ole, eivät pääse pahaa enää nykymaailmassa tekemään paitsi ehkä naisille joilta pitää poistaa ainakin oikeus aborttiin, niin ja homoille tietenkin, heitä ei saisi olla ja jos kuitenkin on, hävetköön ja eläköön piilossa.Tasa-arvoinen maailma lienee joillekin liikaa? Outo tauti.
"Ikivanha kristillinen ajatus: juutalaiset kaiken pahan takana ja pyrkimyksenä johonkin ylivaltaan."
Sellainen silmänlume tässä on, että nämäpiirit ottavat kyllä juuri nuo ikivanhat juutalaisvastaiset salaliittoteoriat, mutta poistavat niistä vain sanan juutalainen. Muuten aivan samaa kamaa äärioikeiston sekä uusnatsien kanssa.
- Anonyymi
Negatiivinen tunne varmaan tulee jumalattomille ihmisille, koska julistamme tälle maailmalle "tulta ja tulikiveä" Jumalan antamien ohjeiden mukaan! Jumalattomat kun haluaisivat tehdä koko ajan niin paljon pahaa toisilleen kuten mediasta niin massiivisesti luemme joka päivä.
Tuntuuko Korkkiruuvi hyvältä jakaa ihmiset kahtia "uskoviin" (alle 5 %) ja "jumalattomiin" (yli 95 %)?
Miksi muuten te hihupetterit ette saa tieteessä koskaan mitään aikaan? Nytkin ratsastat kaviot kopsuen lukuisilla jumalattomien keksinnöillä – keksijöitä tietysti samalla parjaten.- Anonyymi
mielestäni, - sivistyneet ja hyvin koulutetut ihmiset on positiivisempia, ja taas alemman sosiaaliluokan omaavat suhtautuu asioihin yleensäkin negatiivisemmin.
- Anonyymi
Tuntuuko Korkkiruuvi hyvältä jakaa ihmiset kahtia "uskoviin" (alle 5 %) ja "jumalattomiin" (yli 95 %)?
Miksi muuten te hihupetterit ette saa tieteessä koskaan mitään aikaan? Nytkin ratsastat kaviot kopsuen lukuisilla jumalattomien keksinnöillä – keksijöitä tietysti samalla parjaten."Tuntuuko Korkkiruuvi hyvältä jakaa ihmiset kahtia "uskoviin" (alle 5 %) ja "jumalattomiin" (yli 95 %)?"
No suurta huoltahan tämä aina uskovissa herättää että näin paljon on helvettiin heitto-valmiita ihmisiä. Hehän ovat jo nyt käytännössä matkalla kohti kadotusta, vaikka ovat kuulleet ainakin Suomessa kerran pari evankeliumin ilosanomaa.
"Miksi muuten te hihupetterit ette saa tieteessä koskaan mitään aikaan?"
Tiede ei ole meidän osamme - meidän osa on rakkaus ja ilosanoman jako! Ja kaiken lisäksi tiedehän on nykyään pelkkää politiikkaa oman erityisalani eli luonnontiede ulkopuolella. Ja luonnontieteessä evoluutio- markkinointi on muuttunut politiikaksi ja sodaksi kristinuskoa vastaan. Anonyymi kirjoitti:
"Tuntuuko Korkkiruuvi hyvältä jakaa ihmiset kahtia "uskoviin" (alle 5 %) ja "jumalattomiin" (yli 95 %)?"
No suurta huoltahan tämä aina uskovissa herättää että näin paljon on helvettiin heitto-valmiita ihmisiä. Hehän ovat jo nyt käytännössä matkalla kohti kadotusta, vaikka ovat kuulleet ainakin Suomessa kerran pari evankeliumin ilosanomaa.
Tiede ei ole meidän osamme - meidän osa on rakkaus ja ilosanoman jako! Ja kaiken lisäksi tiedehän on nykyään pelkkää politiikkaa oman erityisalani eli luonnontiede ulkopuolella. Ja luonnontieteessä evoluutio- markkinointi on muuttunut politiikaksi ja sodaksi kristinuskoa vastaan.>oman erityisalani eli luonnontiede
Ahaa, lisää infoa! Korkkiruuvi on siis tähänastisen tiedon mukaan yli kuusikymppinen nainen, jolla on tohtorin tutkinto joltain luonnontieteen alalta, joka on naisen kanssa naimisissa ja toiminut opettajana, muistaakseni ammatillisessa oppilaitoksessa. Lisäksi hän toimii Helluntaikirkon saarnaajana ilmeisesti omalla luvalla.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuntuuko Korkkiruuvi hyvältä jakaa ihmiset kahtia "uskoviin" (alle 5 %) ja "jumalattomiin" (yli 95 %)?"
Tiede ei ole meidän osamme - meidän osa on rakkaus ja ilosanoman jako! Ja kaiken lisäksi tiedehän on nykyään pelkkää politiikkaa oman erityisalani eli luonnontiede ulkopuolella. Ja luonnontieteessä evoluutio- markkinointi on muuttunut politiikaksi ja sodaksi kristinuskoa vastaan.'Ja kaiken lisäksi tiedehän on nykyään pelkkää politiikkaa oman erityisalani eli luonnontiede ulkopuolella.'
Hukkaan meni veronmaksajien rahat. Kallis koulutus, tulos lopunajan lahkosaarnaaja. Maksaisit takaisin, kelvoton.
”Miksi uskovat on niin negatiivisia” ja ”Luin Tapio Puolimatkan julistuksia.”
Oikaisen tuota siten, että uskovat eivät ole mikään homogeeninen joukko, vaan valtaosa uskovista on aivan tavallisia ja positiivisia ihmisiä. Mutta se pieni joukko, joka mm. täällä on ehkä äänekkäin, ovat perusasenteeltaan kielteisiä henkilöitä. Ei siis pidä yleistään.
Mitä taas tulee Puolimatkaan, niin olen lukenut tarkkaan joitakin hänen mielipiteistään ja väitteistään. Hänen taustansa on poliittisen fundamentalistisen evankelikaalisuuden aatteet, joissa vastustetaan kiihkomieliesti tiettyjä asioita.
Kun joku omaksuu näitä salaliittoteorioita, pikkuhiljaa he uppoavat niiden hetteikköisiin soihin kaulaansa myöten. Näin on tainnut käydä Puolimatkankin, jolle valhetieto on olennaisempaa kuin totuus.
Näihin Puolimatkan juttuihin uskoo äärimäisen harva, joten onneksi niitä voi pitää vain kuriositeetteina suomessa.- Anonyymi
Löit fundamentalisti-kortin taas pöytään. Katsotaan mikä on Puolimatkan oma kertomus hänen uskoontulostaan ja varhaisesta vaelluksestaan Kristuksessa.
ttps://www.youtube.com/watch?v=1fiB0x33k8I
"Negatiivinen, perusasenteeltaan kielteinen, kiihkomielinen tiettyjen (?) asioiden vastustaja, salaliittoteoreetikko hetteiköisissä soissa kaulaansa myöten, valhetietoa rakastava, totuutta karttava, tekee juttuja, joihin harva uskoo."
Sinun pitäisi kyllä jutella itse Puolimatkan kanssa, Mummomuori, niin näkisit ettei hän yhtään ole kuvaamasi kaltainen alieni ihmiskunnan vihollinen. Kehitysvammaista lastaan hoitaessaan hän on oppinut näkemään heikoimpienkin lähimmäisten arvon rakastettavina Jumalan lapsina, joiden asiaa hän ajaa painokkaasti. Ehkäpä sinulle tekisi hyvää nähdä hänen perhearkeaan käytännössä. Miten hyvin vaimo ja lapset voivat... Näitä panettelujasi on hyvin raskas lukea. Siunausta sinulle...
Murehtien.serious Jos Puolimatkaa uskoo vain harva niin sinua ei kukaan 😺
Vihasi kaikkia niitä kohtaan jotka eivät homota tai eivät ole vihervassuja on pöyristyttävä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löit fundamentalisti-kortin taas pöytään. Katsotaan mikä on Puolimatkan oma kertomus hänen uskoontulostaan ja varhaisesta vaelluksestaan Kristuksessa.
"Negatiivinen, perusasenteeltaan kielteinen, kiihkomielinen tiettyjen (?) asioiden vastustaja, salaliittoteoreetikko hetteiköisissä soissa kaulaansa myöten, valhetietoa rakastava, totuutta karttava, tekee juttuja, joihin harva uskoo."
Sinun pitäisi kyllä jutella itse Puolimatkan kanssa, Mummomuori, niin näkisit ettei hän yhtään ole kuvaamasi kaltainen alieni ihmiskunnan vihollinen. Kehitysvammaista lastaan hoitaessaan hän on oppinut näkemään heikoimpienkin lähimmäisten arvon rakastettavina Jumalan lapsina, joiden asiaa hän ajaa painokkaasti. Ehkäpä sinulle tekisi hyvää nähdä hänen perhearkeaan käytännössä. Miten hyvin vaimo ja lapset voivat... Näitä panettelujasi on hyvin raskas lukea. Siunausta sinulle...
Murehtien.seriousJoo. Jos Puolimatkaa paremmin tuntee ja näkee hänet omana oikeana itsenään, ei sanoisi että negatiivisuus erityisemmin kuvaisi häntä.
Anonyymi kirjoitti:
Murehtien.seriousLue vähän Pulimatkan tutkimuksia. Esimerkiksi homot ovat niissä tärähtäneitä vaikeita tapauksia.
Äärimmäisen negatiivinen asenne. Todennäköisesti juttelussa asenne näkyy yhtä selvästi.Anonyymi kirjoitti:
Murehtien.serious”Löit fundamentalisti-kortin taas pöytään. Katsotaan mikä on Puolimatkan oma kertomus…”
En ole muuten koskaan kritisoinut hänen uskoaan ym. hänen persoonansa liittyvää. Arvioin vain hänen kirjoitustensa tai muiden ulostulojen perusteella asiaa.
Hänellä on hyvin mustavalkoinen maailma, hän ei kaihda disinformaatiota, hän tuntuu menevän fundamentalistien eli uuskonservatiivien historian uudelleen kirjoituksiin (vääristelyihin), samoin moni muu mielipide tuntuu tukevan tätä.
”…kuvaamasi kaltainen alieni ihmiskunnan vihollinen.”
Sinä nimittelet noin, en minä. Totean vain niiden kirjoitusten kautta, mikä tuntuu tämän hetkinen tilanne olevan. Hämmästelen sitä jatkuvasti, miten Puolimatkalla tuntuu olevan olematon kriittinen asenne näitä salaliittoteorioita kohtaan.
”Näitä panettelujasi on hyvin raskas lukea. Siunausta sinulle...”
Ikävä että koet ne panetteluina, sillä kyllä olen jo niin monta Puolimatka sepustusta käynyt aika tarkasti läpi, niin katson että totean asian olevan näin. Sinä toki voit siitä tehdä omat mielipiteesi, tosin olisi kiva saada vähän perusteluja niille.- Anonyymi
Sinulla onkin ihan omat määrittelyt valehtelulle. Riittää usein, että jakaa kanssasi eri mielipiteet asioista, että voit mielestäsi syyttää siitä.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Lue vähän Pulimatkan tutkimuksia. Esimerkiksi homot ovat niissä tärähtäneitä vaikeita tapauksia.
Äärimmäisen negatiivinen asenne. Todennäköisesti juttelussa asenne näkyy yhtä selvästi.Jos käsittelee tärkeitä, vaikeita näkemyksiä jakavia asioita ja on eri mieltä asioissa kuin sinä, on äärimmäisen negatiivinen? Vai miten saat tuon arvion tehtyä? Vahvasti negatiivisella asenteella häntä kohtaan?
Anonyymi kirjoitti:
Jos käsittelee tärkeitä, vaikeita näkemyksiä jakavia asioita ja on eri mieltä asioissa kuin sinä, on äärimmäisen negatiivinen? Vai miten saat tuon arvion tehtyä? Vahvasti negatiivisella asenteella häntä kohtaan?
Ei ole kyse siitä mitä mieltä olen.
En vaan satu tuntemaan yhtään sellaista homoa, jollaisia homot ovat Pulimatkan tutkimusten mukaan. Joku siinä on pielessä: epäilen Puolimatkan asennetta.Anonyymi kirjoitti:
Murehtien.seriousEn oikein ymmärrä minkä vuoksi aitouskovien kellokkaisiin pitäisi aina tutustua henkilökohtaisesti ymmärtääkseen heitä ihmisinä, kun useimmilla, kuten erityisesti Tapsalla, on vankka koulutus ilmaista tarkoitusperänsä selkeästi ja täsmällisesti.
Sen tajuan, että Teuvo Hakkaraiseen tulisi tutustua ruumiillisesti tarjoilun äärellä ymmärtääkseen häntä yhtään. Mutta en sitä, että myös akateemisten ihmisten suhteen tarvittaisiin samaa.
Erityisen vaikea on hahmottaa, millä tavalla Puolimatkan perhearjen näkeminen motivoisi hyväksyntää sille että hän markkinoi hengenvaarallisia salaliittoteorioita.
- Anonyymi
Uskovaiset on negatiivisia pahuudelle riistolle, ryöstölle, lailliselle rosvoukselle, Ross väärinkäytöksille, korruptiolle ja niin edelleen. Ateistit saa sortaa vahvemman oikeudella.
Elämme sotilasdiktatuurin Pinochetin talous aikaa, sotilasdiktatuuri hallitsee salaisella ja rautaisella otteella.No tietenkin aina voi sanoa jos mies on jo kuopattu 2006 , että elämme sen jälkeistä aikaa.
Ei hän kuitenkaan enää hallitse, edes Chileä. Toisaalta onhan sekaannus ymmärrettävää kun siellä teikäläiset vasta totuttelee naispappeuteen kun siitä on jo reilu kolmekymmentä vuotta niin saattaahan se tuokin asia tuntua kovin tuoreelta.
Tosin se, että kuka nyt hallitseekin suomessa on melko lailla sivuseikka. Jos siis ajatellaan asiaa kansainvälisessä valossa. Olemme kiistatta yksi maailman parhaimpia maita elää ja asua olit sitten uskovainen tai ateisti.
Suurin osa myös erilaisista laista jotka turvaavat sinunkin oikeuksiasi ovat tosiaan niiden kamalien liberaalien ja ateistien hengentuotosta, että sillä perusteella ei huonostikaan.- Anonyymi
No tietenkin aina voi sanoa jos mies on jo kuopattu 2006 , että elämme sen jälkeistä aikaa.
Ei hän kuitenkaan enää hallitse, edes Chileä. Toisaalta onhan sekaannus ymmärrettävää kun siellä teikäläiset vasta totuttelee naispappeuteen kun siitä on jo reilu kolmekymmentä vuotta niin saattaahan se tuokin asia tuntua kovin tuoreelta.
Tosin se, että kuka nyt hallitseekin suomessa on melko lailla sivuseikka. Jos siis ajatellaan asiaa kansainvälisessä valossa. Olemme kiistatta yksi maailman parhaimpia maita elää ja asua olit sitten uskovainen tai ateisti.
Suurin osa myös erilaisista laista jotka turvaavat sinunkin oikeuksiasi ovat tosiaan niiden kamalien liberaalien ja ateistien hengentuotosta, että sillä perusteella ei huonostikaan.<<<<sinunkin oikeuksiasi ovat tosiaan niiden kamalien liberaalien ja ateistien hengentuotosta,>>>>>
Abortti teurastukset, vahvemman oikeudet ja empatian puute ja sen ehkäisemine, se on ihmisvihaa. suo barbariaa, sivistymättömyyttä.
Kun Jumalasta on väärä käsitys, niin kaikki menee saatanan mukaan, se on pahuutta.
Syyn ja seuraamuksen laki seuraa niin fyysistä kuin henkistä maailmaa, tehdä tai jättää tekemättä aina siitä jotain seuraa.
Jeesus hallitsee tämäkin lain, siihen auttaa anteeksianto, armossa eläminen se menee toiseen luomakuntaan kuten kirjoitettu on. Anonyymi kirjoitti:
<<<<sinunkin oikeuksiasi ovat tosiaan niiden kamalien liberaalien ja ateistien hengentuotosta,>>>>>
Abortti teurastukset, vahvemman oikeudet ja empatian puute ja sen ehkäisemine, se on ihmisvihaa. suo barbariaa, sivistymättömyyttä.
Kun Jumalasta on väärä käsitys, niin kaikki menee saatanan mukaan, se on pahuutta.
Syyn ja seuraamuksen laki seuraa niin fyysistä kuin henkistä maailmaa, tehdä tai jättää tekemättä aina siitä jotain seuraa.
Jeesus hallitsee tämäkin lain, siihen auttaa anteeksianto, armossa eläminen se menee toiseen luomakuntaan kuten kirjoitettu on.Niin kyllähän paljon parempi olisi kun syntyisi pirusti ei toivottuja kersoja jota kukaan ei halua, noita sitten löytyisi roskiksista kuristettuina ja hyljättynä pakkaseen, muutamia kymmeniä naisia heittäytyisi rekan tai junan eteen vuosittain päättäen päivänsä. Olisi pojat hienoa elämää...
Teurastukset taas jatkuisivat varmaan ihan samalla tavalla tai itseasiassa väkiluvun noustessa tarvittaisiin varmaan enemmän lihaa. Kuka niistä maksaisi on taas erijuttu.
Vahvemman oikeudet näkyy parhainten sellaisissa maissa joissa ei ole kohtuu hintaista terveydenhoitoa eikä kunnollista sosiaalijärjestelmää. Suosittelen käymään ja avaamaan silmänsä vaikkapa Amerikan ihmeelliselle maailmalle jossa on enemmän asunnottomia mitä suomessa on väkeä. Äläkä kuvittele , että kaikki ovat jotain onnettomia huumehippejä vaan esimerkiksi sairauden takia konkurssin tehneitä ihmisiä. Kun kunnollista sosiaaliverkkoa ei ole niin ihmisten oikeastaan ainoa selviytymiskeino on sitten siirtyä tekemään rikoksia.
Tuota sitten on hyvä "Jumalaa kunnioittavan " punaniska juntti jenkkiläisen hyvä paheksua kun kohdalle sattuu ja vaatia tuolle ihmisrauniolle kuolemantuomiota , luonnollisesti "Jumalan nimissä" eikä tuossa vielä kaikki hyvin paljon mahdollista on sekin, että sitten kymmenen vuoden kuluttua joku poliisi huomaakin, että "oho, ei se ollutkaan se jamppa" mutta ei hätää kaupunki maksaa könttäkorvauksen ja homma voi taas jatkua "Jumalan nimeen"
"Syyn ja seuraamuksen laki seuraa" Näin nimenomaan on. Kaikki suomessa tehdyt vähänkään sosiaaliset tai ihmistenoikeuksiin perustuvat lait säädetään pitkälle siitä lähtökohdasta, että ne ovat tarpeellisia ja parhaimpia ratkaisuja siihen verrattuna jos tuota lakia ei olisi.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Niin kyllähän paljon parempi olisi kun syntyisi pirusti ei toivottuja kersoja jota kukaan ei halua, noita sitten löytyisi roskiksista kuristettuina ja hyljättynä pakkaseen, muutamia kymmeniä naisia heittäytyisi rekan tai junan eteen vuosittain päättäen päivänsä. Olisi pojat hienoa elämää...
Teurastukset taas jatkuisivat varmaan ihan samalla tavalla tai itseasiassa väkiluvun noustessa tarvittaisiin varmaan enemmän lihaa. Kuka niistä maksaisi on taas erijuttu.
Vahvemman oikeudet näkyy parhainten sellaisissa maissa joissa ei ole kohtuu hintaista terveydenhoitoa eikä kunnollista sosiaalijärjestelmää. Suosittelen käymään ja avaamaan silmänsä vaikkapa Amerikan ihmeelliselle maailmalle jossa on enemmän asunnottomia mitä suomessa on väkeä. Äläkä kuvittele , että kaikki ovat jotain onnettomia huumehippejä vaan esimerkiksi sairauden takia konkurssin tehneitä ihmisiä. Kun kunnollista sosiaaliverkkoa ei ole niin ihmisten oikeastaan ainoa selviytymiskeino on sitten siirtyä tekemään rikoksia.
Tuota sitten on hyvä "Jumalaa kunnioittavan " punaniska juntti jenkkiläisen hyvä paheksua kun kohdalle sattuu ja vaatia tuolle ihmisrauniolle kuolemantuomiota , luonnollisesti "Jumalan nimissä" eikä tuossa vielä kaikki hyvin paljon mahdollista on sekin, että sitten kymmenen vuoden kuluttua joku poliisi huomaakin, että "oho, ei se ollutkaan se jamppa" mutta ei hätää kaupunki maksaa könttäkorvauksen ja homma voi taas jatkua "Jumalan nimeen"
"Syyn ja seuraamuksen laki seuraa" Näin nimenomaan on. Kaikki suomessa tehdyt vähänkään sosiaaliset tai ihmistenoikeuksiin perustuvat lait säädetään pitkälle siitä lähtökohdasta, että ne ovat tarpeellisia ja parhaimpia ratkaisuja siihen verrattuna jos tuota lakia ei olisi.Olitko mielenilmauksessa myymässä lihaa tuottajahintaan 😺❓
u.v kirjoitti:
Olitko mielenilmauksessa myymässä lihaa tuottajahintaan 😺❓
Mistäköhän mielenilmaisusta mahdat nyt puhua ?
Mistäköhän mielenilmaisusta mahdat nyt puhua ?
Tästä tietenkin 😺
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5556f23b-2811-4203-ba98-9f94c49e94ba- Anonyymi
Niin kyllähän paljon parempi olisi kun syntyisi pirusti ei toivottuja kersoja jota kukaan ei halua, noita sitten löytyisi roskiksista kuristettuina ja hyljättynä pakkaseen, muutamia kymmeniä naisia heittäytyisi rekan tai junan eteen vuosittain päättäen päivänsä. Olisi pojat hienoa elämää...
"Syyn ja seuraamuksen laki seuraa" Näin nimenomaan on. Kaikki suomessa tehdyt vähänkään sosiaaliset tai ihmistenoikeuksiin perustuvat lait säädetään pitkälle siitä lähtökohdasta, että ne ovat tarpeellisia ja parhaimpia ratkaisuja siihen verrattuna jos tuota lakia ei olisi.Jos nostaa aivojen resuluutio ja samalla voluumia me elämme saamaa Pinochetin talous jatkumoa.
Friedman vieraili 1975 Chilessä diktaattori Augusto Pinochetin luona ja luennoitsi talouspolitiikasta, sekä toimi oppilaidensa kanssa Pinochetin hallinnon konsulttina. Friedmanin oppilaita nimitettiin myös Pinochetin hallintoon. Friedman teki 1970-luvulla samantapaisia vierailuja myös Etelä-Afrikkaan ja Rhodesiaan. Friedman kertoi toimineensa myös Kiinan diktatuurin konsulttina. Muiden muassa Donald Rumsfeld on kertonut ihailevansa Friedmania. Milton Friedmanin pojanpoika Patri on luennoinut myös Suomessa.
Ruotsalaisten omistava media pitää huolen, että tilastoihin uskotaan; sitä sanotaan mielipidevaikuttamiseksi. Se on homo seksikästä.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, >> Jakeen lisätiedot
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Ellei ymmärrä korkeimpia tavoitteita eletään maan matojen tasolla, periaate ei muutu.
mielikuvitus on kuollut samaan kasaan. Että silleen! u.v kirjoitti:
Tästä tietenkin 😺
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5556f23b-2811-4203-ba98-9f94c49e94baNo ei , ei olisi ehtinyt mutta asiallahan nuo on. Nykyään kun pitää kaikki olla niin suurta, että ihan muutamalla kantturalla ei tee mitään.
No ei , ei olisi ehtinyt mutta asiallahan nuo on. Nykyään kun pitää kaikki olla niin suurta, että ihan muutamalla kantturalla ei tee mitään.
Paljonko sinulle maksetaan/ruho/kg 😺❓
u.v kirjoitti:
Paljonko sinulle maksetaan/ruho/kg 😺❓
No ensinnäkään hinnat ei ole ruhottain . Sinne myydään mistä paras hinta kulloinkin saadaan.
Eli hinta vaihtelee sen mukaan mistä saa parhaimman hinnan ja tässä tarkoitan siis tiettyä naudan osaa mutta jos jotta nyt jotain käsitystä saisit niin ehkä sellainen "könttähinta" voisi olla 20 kg /350 e ja tuollainen lihaksi tarkoitettu nauta painaa noin painaa noin 1000-1200kg josta sitten tietenkään kaikki ei mene ihmisten lihaksi vaan muuhun hyötykäyttöön. Toki niistäkin sitten maksetaan mutta ei tietenkään niin hyvin.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No ensinnäkään hinnat ei ole ruhottain . Sinne myydään mistä paras hinta kulloinkin saadaan.
Eli hinta vaihtelee sen mukaan mistä saa parhaimman hinnan ja tässä tarkoitan siis tiettyä naudan osaa mutta jos jotta nyt jotain käsitystä saisit niin ehkä sellainen "könttähinta" voisi olla 20 kg /350 e ja tuollainen lihaksi tarkoitettu nauta painaa noin painaa noin 1000-1200kg josta sitten tietenkään kaikki ei mene ihmisten lihaksi vaan muuhun hyötykäyttöön. Toki niistäkin sitten maksetaan mutta ei tietenkään niin hyvin.Jos ostan foodmarket Herkusta sisäfilettä 45€/kg, paljonko sinä siitä saat? 😺
u.v kirjoitti:
Jos ostan foodmarket Herkusta sisäfilettä 45€/kg, paljonko sinä siitä saat? 😺
No tuo on vähän hankala arvioida koska aina mennään kulloisellakin markkinatilanteella mutta noin 40-45e /kg nimittäin myyntihinta on tuolla lähellä 70e luomulihan kohdalla.
Joten ei siis lähde ihan tuolla sinun kilohinnalla. Joka tapauksessa kun ostat sitä sika-nauta jauhelihaa niin ei se tuottaja sitä rahaa saa vaan siinä sellainen 30-50% menee muille.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No tuo on vähän hankala arvioida koska aina mennään kulloisellakin markkinatilanteella mutta noin 40-45e /kg nimittäin myyntihinta on tuolla lähellä 70e luomulihan kohdalla.
Joten ei siis lähde ihan tuolla sinun kilohinnalla. Joka tapauksessa kun ostat sitä sika-nauta jauhelihaa niin ei se tuottaja sitä rahaa saa vaan siinä sellainen 30-50% menee muille.Ostan aina vain rasvatonta sianlihaa koska sikanaudassa se nauta on täysin mautonta 😺
u.v kirjoitti:
Ostan aina vain rasvatonta sianlihaa koska sikanaudassa se nauta on täysin mautonta 😺
No itseasiassa porsaan ulkofilee on yksiä parhaimpia lihoja nykyään, periaatteessa melkein mihin vaan. Toki tuleehan sitä syötyä tuota nautaakin omakustanne hintaan mutta niinkin huvittaa kuin ehkä on niin syödään hyvin paljon kalaa. Toki itse se verkoilla pyydystetään ja sitä joutuu vähän esikäsittelemään mutta kuitenkin 😂 eikähän tuo paha rasti ole kun järvikin on ihan rannassa.
Toisaalta ei kait tuo mikään ihmeellisyys ole. En usko kananmunan tuottajienkaan kovin himoitsevan tuotteittaan.”Uskovaiset on negatiivisia pahuudelle riistolle, ryöstölle, lailliselle rosvoukselle, Ross väärinkäytöksille, korruptiolle ja niin edelleen.”
Tähän tuumaan, että voi kun useampi uskova olisikin kielteisiä noille asioille. Tällä hetkellä osa kun toimii juuri päinvastoin.
Yhteisvastuu, demokratia, avoimuus jne. ovat tärkeitä asioita, erityisen tärkeää on oikeudenmukaisuus.
Miten ilmaisit nuo samat asiat myönteisesti – eli mitä pidät hyvinä asioina eli mikä on esim. mielestäsi riiston vastakohta jne.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
"Syyn ja seuraamuksen laki seuraa" Näin nimenomaan on. Kaikki suomessa tehdyt vähänkään sosiaaliset tai ihmistenoikeuksiin perustuvat lait säädetään pitkälle siitä lähtökohdasta, että ne ovat tarpeellisia ja parhaimpia ratkaisuja siihen verrattuna jos tuota lakia ei olisi."Vahvemman oikeudet näkyy parhainten sellaisissa maissa joissa ei ole kohtuu hintaista terveydenhoitoa eikä kunnollista sosiaalijärjestelmää. "
Näin ja Yhdysvalloissa se on rehottanut melkoisen tuhoisalla tavalla. Tämä tuntuu olevan kuitenkin joidenkin uskovien ihanne.!!??Anonyymi kirjoitti:
Jos nostaa aivojen resuluutio ja samalla voluumia me elämme saamaa Pinochetin talous jatkumoa.
Friedman vieraili 1975 Chilessä diktaattori Augusto Pinochetin luona ja luennoitsi talouspolitiikasta, sekä toimi oppilaidensa kanssa Pinochetin hallinnon konsulttina. Friedmanin oppilaita nimitettiin myös Pinochetin hallintoon. Friedman teki 1970-luvulla samantapaisia vierailuja myös Etelä-Afrikkaan ja Rhodesiaan. Friedman kertoi toimineensa myös Kiinan diktatuurin konsulttina. Muiden muassa Donald Rumsfeld on kertonut ihailevansa Friedmania. Milton Friedmanin pojanpoika Patri on luennoinut myös Suomessa.
Ruotsalaisten omistava media pitää huolen, että tilastoihin uskotaan; sitä sanotaan mielipidevaikuttamiseksi. Se on homo seksikästä.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, >> Jakeen lisätiedot
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Ellei ymmärrä korkeimpia tavoitteita eletään maan matojen tasolla, periaate ei muutu.
mielikuvitus on kuollut samaan kasaan. Että silleen!Mihin tuo joidenkin ihmisten pahuuden luettelo liittyy?
1:29-32.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”Uskovaiset on negatiivisia pahuudelle riistolle, ryöstölle, lailliselle rosvoukselle, Ross väärinkäytöksille, korruptiolle ja niin edelleen.”
Tähän tuumaan, että voi kun useampi uskova olisikin kielteisiä noille asioille. Tällä hetkellä osa kun toimii juuri päinvastoin.
Yhteisvastuu, demokratia, avoimuus jne. ovat tärkeitä asioita, erityisen tärkeää on oikeudenmukaisuus.
Miten ilmaisit nuo samat asiat myönteisesti – eli mitä pidät hyvinä asioina eli mikä on esim. mielestäsi riiston vastakohta jne.Riisto on riistoa tehdään hyvin tai huonosti, sillä ei ole vastakohtaa,
Eikä armossa ole vastakohtaa, mutta se tulee taivaasta toisesta luomakunnasta, sitä pitää julistaa, siksi Jeesus tuli maan päälle., sovitti , vanhurskautti ja lunasti ihmisen, se on evankeliumi Jumalan lahja ja voi uskon kautta ottaa vastaa.
Hyviä tekoja saa tehdä ihan vapaasti ei Herra niitä kiellä, mutta ne ei ole pelastuksen perusta, mutta Kristuksen ristin lunastustyö on, ja se on Jumalan Hengen voima.
Kolossalaiskirje:
3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. >> Jakeen lisätiedot
3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Usko on taivaskeskeinen, Jumalakeskeinen, ei ihmiskeskeinen. Tämä muutos on tapahduttava. Aamen! - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Mihin tuo joidenkin ihmisten pahuuden luettelo liittyy?
1:29-32.>>>>1:29-32.<<<<<
Roomalaiskirje:1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
Roomalaiskirje: 1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä
osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. Anonyymi kirjoitti:
>>>>1:29-32.<<<<<
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
Roomalaiskirje: 1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä
vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Keitä tuossa tarkoitetaan?
Eivät olleet pitäneet kiinni Jumalan tuntemisesta. Olivat olleet uskovia?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>1:29-32.<<<<<
vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Ettei vaan lyödä Raamatulla päähän? Ei sekään ole kaunista ja ojentavaa!
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Keitä tuossa tarkoitetaan?
Eivät olleet pitäneet kiinni Jumalan tuntemisesta. Olivat olleet uskovia?Olivat olleet uskovia?
Ei kun uskottomia, kääntyneet pois. uskosta. Anonyymi kirjoitti:
Olivat olleet uskovia?
Ei kun uskottomia, kääntyneet pois. uskosta.Eli eivät ole olleet uskovia, vaikka olivat tunteneet Jumalan?
En kuitenkaan tiedä yhtään sellaista ihmistä, joka olisi sellainen kuin mitä siinä sanotaan.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Eli eivät ole olleet uskovia, vaikka olivat tunteneet Jumalan?
En kuitenkaan tiedä yhtään sellaista ihmistä, joka olisi sellainen kuin mitä siinä sanotaan.Tiedätkö mikä on homo papin usko?
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö mikä on homo papin usko?
En tunne heitä, mutta sellaisen usko on uskoa Jumalaan.
Eivät lähettäneet yli kahteen kuukauteen viestiä mennä toiseen rokotukseen. Eikä mitään sen jälkeenkään.
Terveysvirastoa ei ole kiinnostanut.Olisin tosin voinut käydä ottamassa toisen rokotteen noin kuukausi sitten tiistaina tai keskiviikkona.
Silloin täällä oli loistava tilanne.
Nyt on tiedotettu, että tässä kaupungissa on kuollut 146 ihmistä koronavirukseen. Asukkaita 85000. Ilmaantuvuusluku on nyt 130 luokkaa.- Anonyymi
Ei, vaan kristinuskon symboli, joka symboloi Kristusta.
Anonyymi kirjoitti:
Riisto on riistoa tehdään hyvin tai huonosti, sillä ei ole vastakohtaa,
Eikä armossa ole vastakohtaa, mutta se tulee taivaasta toisesta luomakunnasta, sitä pitää julistaa, siksi Jeesus tuli maan päälle., sovitti , vanhurskautti ja lunasti ihmisen, se on evankeliumi Jumalan lahja ja voi uskon kautta ottaa vastaa.
Hyviä tekoja saa tehdä ihan vapaasti ei Herra niitä kiellä, mutta ne ei ole pelastuksen perusta, mutta Kristuksen ristin lunastustyö on, ja se on Jumalan Hengen voima.
Kolossalaiskirje:
3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. >> Jakeen lisätiedot
3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Usko on taivaskeskeinen, Jumalakeskeinen, ei ihmiskeskeinen. Tämä muutos on tapahduttava. Aamen!”Riisto on riistoa tehdään hyvin tai huonosti, sillä ei ole vastakohtaa…”
Eli et osaa miettiä, miten tuon voisi sanoa positiivisemmin. Kun ei ole riistoa, niin mitä sitten on?
Riisto tarkoittaa sitä, että käytetään hyväksi toista ihmistä, viedään häneltä ”leipä suusta”. Kun haetaan vain sitä omaa hyvää, ei välitetä siitä, jos muut siitä kärsivät.
”Eikä armossa ole vastakohtaa…”
On, se on armottomuus. Eli ei anneta sääliä, ollaan ankaria, eikä anneta koskaan mitään anteeksi.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
"Syyn ja seuraamuksen laki seuraa" Näin nimenomaan on. Kaikki suomessa tehdyt vähänkään sosiaaliset tai ihmistenoikeuksiin perustuvat lait säädetään pitkälle siitä lähtökohdasta, että ne ovat tarpeellisia ja parhaimpia ratkaisuja siihen verrattuna jos tuota lakia ei olisi.Yhdysvalloissa ei välttämättä makseta kymmeniäkään vuosia syyttömänä vankilassa viruneelle mitään korvauksia. Näin kävi sille miehelle, joka juuri vapautui 43 vuoden jälkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö mikä on homo papin usko?
Ilmeisesti se, että yhdyssanat pitää kirjoittaa väärin.
Yhdysvalloissa ei välttämättä makseta kymmeniäkään vuosia syyttömänä vankilassa viruneelle mitään korvauksia. Näin kävi sille miehelle, joka juuri vapautui 43 vuoden jälkeen.
Tuollainen saattaisi jo hiukan vituttaa.
Tuollainen saattaisi jo hiukan vituttaa.
Kansalaiskeräys tuotti toki sedälle toista miljoonaa ja jatkunee yhä. Mutta on se Amerikan maa kyllä outo paikka.
Kansalaiskeräys tuotti toki sedälle toista miljoonaa ja jatkunee yhä. Mutta on se Amerikan maa kyllä outo paikka.
No parempi, että jatkuu ei vielä mikään hirveä hinta per päivä :d
- Anonyymi
https://yle.fi/tekstitv/txt/894_0001.htm
Parempi katua kuin ryhtyä sokeaksi. - Anonyymi
Uskovaiset ovat negatiivisia koska he ovat kateellisia niille jotka uskaltavat elää.
- Anonyymi
Tuo on silkkaa harhakuvitelmaanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on silkkaa harhakuvitelmaanne.
Suomi on synkkä luterilainen yhteiskunta, Ruotsalaiset tietävät sen tasan tarkkaan!
😁
Koska ketjun ”Emme me uskovat ole negatiivisia vaan positiivisia” kommentointi on suljettu, jatkan tässä ketjussa.
Kun kirjoitin 22.11.2021 08:00 , miten vain pienessä osassa uskovia on omituista negatiivisuutta, sain muutamia mielenkiintoisia vastauksia.
Nimimerkki ”Anonyymi” 22.11.2021 08:29 toi esiin erään ilmiön:
”Rooman kirkon Raamattuun ujuttama helvettioppi turmelee kaiken kauniin Raamatusta ja turmelee meidän mieliämme…” ja ”uskovat on aivopesty helvettiin uskoviksi, heidän sisällään oleva Pyhä Henki estää heitä iloitsemasta tästä Rooman kirkon keksimästä valheesta.”
Niin, tätä helvetinpelkoa on käytetty ja käytetään paljon hyväksi etenkin niiden taholta, jotka hamuaa sitä valtaa. Sen avulla on helpompaa ohjailla ihmisiä tekemään ja ajattelemaan halutulla tavalla. Mutta mielestäni tätä käytetään vain yhtenä keppihevosena siellä, missä vallan himo on suuri.
Mitä tulee taas nimimerkki ”u.v” komenttiin 23.11.2021 13:54 ”Sinussa en ole havainnut koskaan ripaustakaan positiivisuutta, minkäs sortin uskovainen sinä oikein olet?”, on oikeastaan hyvä esimerkki siitä negatiivisuudesta, mitä erityisesti osoitetaan muita kristittyjä kohtaan.
Eli mennään henkilöön kiinni, arvostellaan häntä persoonana, eikä osata pysyä asiassa ja vastailla asiallisesti.
Kun toinen ”Anonyymi” 22.11.2021 09:36 tuumaa: ”Itse näen että pahuuden valtaamat ihmiset näkevät tietenkin uskovat negatiiviseen ja jopa ahdistavaan sävyyn…”, niin se tuo toisen ikävän piirteen – syy vieritetään aina jonnekin toisaalle, eikä nähdä sitä ”malkaa” omassa silmässä lainkaan.
Kielteisyys on siitä ikävä asenne, että se tarttuu hyvin helposti. Siitä syntyy näkökentän kapeus, jossa aletaan nähdä aivan kaikki kielteisessä valossa. Niin sanotusti ”hihna jää päälle”.
Oudoin on ehkä tämä ”Anonyymi” 24.11.2021 12:57 kirjoittama väite ”Itseasiassa tässäkin vallitsee Jumalan laki, että maalliset ihmiset vainoaa uskomisen rakkautta täynnä olevia ihmisiä…”.
Miten kukaan ylipäätään vainoaa henkilöä, joka oikeasti on myönteistä rakkautta täynnä? Asia on aivan päinvastoin. Mutta jos tosiaan kyse on jostain erikoisesta ”uskomisen rakkaudesta”, niin se kertoo täysin päinvastaista sanomaa. Eli kyse ei ole mistään rakkaudesta, vaan siitä omasta uskomisen ihannoinnista.- Anonyymi
Kyllä aitolaisten negatiivisuus taitaa olla seurausta omasta elämästä. Pessimistihän ei pety.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä aitolaisten negatiivisuus taitaa olla seurausta omasta elämästä. Pessimistihän ei pety.
En ehkä noin suoraa johtopäätöstä tekisi. Tosin voi olla, että kun omaksuu negatiivisen ajattelumallin, se tuo jonkinlaista tyydytystä hetkittäin.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
En ehkä noin suoraa johtopäätöstä tekisi. Tosin voi olla, että kun omaksuu negatiivisen ajattelumallin, se tuo jonkinlaista tyydytystä hetkittäin.
Sinä olet negatiivisuuden ja katkeruuden perikuva.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet negatiivisuuden ja katkeruuden perikuva.
Onneksi sain positiivisen ajattelumallin uskon myötä. Kyllä vain osaan nähdä monia myönteisiä puolia, sekä ilmaista asioita myös myönteisistä näkökulmista.
Katkeruus on kuin pois pyyhkäistyä.
- Anonyymi
Ehkä näiden uskovien välisten eripurakysymysten tarkoitus on se, että jokainen kääntyisi kysymyksissään suoraan Jumalan puoleen, eikä enää jatkaisi näiden silmäätekevien kuuntelua, joista toinen sanoo yhtä ja toinen toista.
Johan se nyt on kaikille käynyt selväksi, että kristikunnassakin on täysin päinvastaisia näkemyksiä samasta asiasta. Joten kaikki näkemykset eivät mitenkään voi olla Herrasta. - Anonyymi
Lahkolaiset ovat aina pahalla päällä ja kireitä. Normihelluntailaiset riitelevät kaikkien kanssa, jopa helluntaikirkkonsakin kanssa. Uskon pitäisi olla iloinen asia, mutta sille sakille se on juuri päinvastoin.
- Anonyymi
Olet harras uskovainen ja tulet pysymään kirkon jäsenenä, niin kauan kuin elät.
Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955