Vuosikymmeniä palveli pieni lääkäriasema asiantuntevasti, luotettavasti ja nopeasti, mistä se toki veloitti premium hinnan.
Sitten sen aseman söi Pihlajalinna ja paikasta tuli lääkärien keikkabussi, jossa potilaan hoitoprosessi unohtui.
Oheinen vertauskuvallinen tarina kertoo äskettäisen kokemukseni.
Tarvitsin viikonpäästä oleviin häihini mittatilauspuvun ja soitin räätälitalo Linnan asiakaspalveluun, josta minulle varattiin aika räätälille. Räätälin vastaanotolla minusta otettiin mitat ja puvun valmistus aloitettiin. Kävin sovittamassa valmistumassa olevaa pukuani ja räätälini lupasi, että puku toimitetaan kotiini hääpäivänä aamupäivän aikana.
Kun juhlapäivä koitti ja kello löi 12, ei pukua näkynyt ja soitin huolestuneena räätälitalon asiakaspalveluun. He lupasivat että minulle soitetaan. Kello löi 14 ja mitään ei kuulunut, joten soitin asiakaspalveluun uudestaan ja kerroin tilanteeni. He sanoivat, että kaikki on kunnossa heidän puoleltaan, sillä järjestelmässä on soittopyyntö. Kun sanoin että tarvitsen puvun nyt ja pyysin yhdistämään räätälitalon toimipisteeseen, kertoi asiakaspalvelija tämän olevan mahdotonta. Oma räätälini oli keikalla toisessa pisteessä ja seuraavam kerran tavattavissa pukuni tehneessä paikassa kuukauden päästä ajanvarauksella.
Koska kirkon kellot pian soisivat, päätin lähteä hakemaan pukuani itse. Räätälitalon ovi oli lukossa kello 15, mutta ovikaiuttimen kautta sain kerrottua asiani. Toimitsija kertoi, että kaikki räätälit ovat nyt kiireisiä, mutta että kello 18 paikalle tulee lisää räätäleitä. Lopulta toimitsija ymmärsi, että kello 18 on liian myöhään ja päästi minut sisään. Käytävällä käyskennellyt räätäli sitten otti yhden sivuaskeleen varastohuoneeseen ja antoi pukuni - minuutissa olin ulkona räätälitalosta ja ehdin häihini.
Seuraavalla viikolla sain räätälitalolta kirjeen - varmaankin pahoittelut tapahtuneesta. Mutta ei… lasku reilu 100 euroa sisältäen palvelumaksun, toimistomaksun, käyntini kirjaamismaksun räätälien kantapalveluun jne.
”Räätälit” ja ”räätälifirmat” ovat unohtaneet asiakkaaan - kukin räätäli välittää vain keikkapalkkiostaan, muttei siitä, valmistuuko puku ja toimitetaanko se ajallaan.
On muutoksen aika. Lisää kilpailua ”räätälifirmojen” pilkkomisen avulla; julkisten, voittoatavoittelemattomien palveluiden lisääminen on myös tärkeää - nykyiseen suuntaan siis täyskäännös!
Jos Pihlajalinna olisi hautaustoimisto, siunattaisiin ja haudattaisiin tyhjä arkku?
2
164
Vastaukset
- Anonyymi
Samanlaisia kokemuksia. Kukaan ei soita, vaikka luvataan. Raha kelpaa.
- Anonyymi
Jos koetat yhteyttä annettuun numeroon, josta voi tilata ajan palveluihin tai kysyä neuvoa: et saa yhteyttä koska palvelu on hyvin ruuhkautunut. Omaan pieneen terveysasemaan ei ole enää puh-numeroa, josta vois pikaisesti jotain apua tiedustella-eli todella huonosti palvelee Pihlajalinna ja kuntien päättäjät hakevat vain halvinta palvelun tarjoaa- se ei toimi eli tyhjästä maksaa kunta. Odotan jo uutta sotea ,jospa se tuo muutoksen tähänkin asiaan ja kaikki jotka palvelua tarvitsevat sen myöskin saavat - ja toivottavasti myös läheltä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903275
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301777
- 211711
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341389- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319