Olisiko tähän ongelmaan jonkinäköistä ratkaisua: Eli minulla on kaksi saraketta: E ja F, molemmissa sarakkeissa on lukuja, E:ssä enemmän kuin F:ssä. Minun pitäisi E sarakkeesta löytää ”parit” F sarakkeen luvuille, eli yhtä paljon samoja lukuja kuin F sarakkeessa on.
Tällä hetkellä olen onnistunut löytämään samat luvut E sarakkeesta käyttämällä: Ehdollinen muotoilu -> uusi muotoilusääntö -> määritä kaavan avulla, mitkä solut muotoillaan ja tässä olen käyttänyt kaavaa =VASTINE(E4;$F$47:$F$294;0) ja käytetään kohteeseen =$E$4:$E$294 , tällä saan täytettyä nuo E sarakkeesta löytyneet samat luvut, mutta ongelma tulee siinä, että F sarakkeessa on esim. Kaksi kertaa luku 4 ja E sarakkeessa luku 4 on kolme kertaa, tällä kaavalla E sarakkeesta täyttyy nuo kaikki kolme, kun haluaisin, että molemmista sarakkeesta täyttyy vain täysin sama määrä/samat luvut eli ”parit”. Saako kukaan kiinni ajatuksest ja osaisi auttaa mahdollisesti?
Toiseksi: Saanko poistettua näitä ”täytettyjä” eli pareja jotenkin näppärästi yhtäaikaa, muuten kuin suodattamalla ensiksi E sarakkeen värin mukaan ja sitten poistamalla ne?
Parin löytäminen toisesta sarakkeesta
Anonyymi
1
751
Vastaukset
- Anonyymi
Laske sarakkeisiin G ja H kuinka monta kertaa kukin luku esiintyy sarakkeissa E ja F. Sitten vain poistat kunkin luvun osalta molemmista (E ja F) sarakkeista sen määrän alkioita, kumpi sarakkeissa G ja H olevista luvuista on pienempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742872
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171629- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239