Immuniteetista ja sen arvioinnista

Anonyymi

Sellaista kuin immuniteetin voimakkuusmittaria ei ole olemassa. Vaikka on tuplasti rokotettuja, ei se tarkoita että kyseisen henkilön vastustuskyky taudille olisi kaksinkertainen rokottamattomaan nähden. Rokottamattomalla voi aivan hyvin olla voimakkaampi immuniteetti tai ainakin vastustuskyky jonka vuoksi hän ei sairastu tai sairastuu lievästi. Hyvä kuntokin auttaa. Meidän immuniteettijärjestelmämme on henkilökohtainen ja sairastumisesta saatu luonnollinen immuniteetti on kai pääsääntöisesti asianomaiselle sopiva. Rokote voi olla jotakin aivan muuta.

Ihmettelen ettevät asiantunijat kerro tuota tai edes keskustele siitä. Lääkärin kuuluu olla kriittinen kaikille läkkeille ja puhua totta myös.

Miten rokote vaikuttaa henkilökohtaieeen vastuskykyyn on tutkimaton asia. Virustauteja on muitakin ihosairauksista lähtien ja uusia flunssaepidemioita tulee jatkossakin. Toivottvasti rokote ei heikennä immunologista vastettamme. Parin vuoden aikana asiaa ei ole voitu tutkia riittävästi. On myös autoimmuunisairauksia joiden syntymekanismia ei tunneta. Miten siis rokotekaan voisi olla 100% turvallinen niiden suhteen?

Rokotekriittisyys on aivan luonnollinen asia. Ei voida päätyä jatkuviin rokottamisiin vuosi toidensa jälkeen. Se ei ole mahdollista. Ja ikävää tässä on se että nyt pelätään jo tavallista kausi-influenssaakin. Ennen oli jopa kolmasosa oppilaista pois. Miksi ei siis olisi Koronassakin? Immuniteetti hoiti influenssa eikä asiasta tehty numeroa. Miksi siis nyt on toisin?

4

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asiallista tekstiä!

• Immuniteetin syntyä voidaan mitata mittaamalla vasta-aineita ja seuraamalla rokotettuja. Jos 100 000 rokotetusta sairastuu 100 ja 100 000 rokottamattomasta 1000 niin rokote antaa 90% suojan.

Miksi rokotteita ei voisi antaa puolen vuoden välein? Rokottamattomat tulevat sairastamaan jokaisen koronavariantin johon edellinen sairastaminen ei anna immuniteettia.

• Anonyymi

Itsekin ihmetellyt, kun minulla on väitetty olevan huono vastustuskyky, en ole ottanut rokotetta, olen monisairas ja huonokuntoinen, vieläkään ei ole korona-arpa osunut kohdalle.
      Ehkei se vastustuskyky niin huono olekaan.

• Suomalaisista on sairastunut koronaan vajaa 200 000 ihmistä eli olisikohan 3% (kun jakaa kuolleet 3% niin luvuksi tulisi jotain 50 000) joten sinua lykästää todennäköisesti vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2922
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1508
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe