Reilusti yli 10 vuotta oltu Fortumin sähkösiakkaana, toimistotyyppisessä ympäristössämme. Nyt tuli Fortumilta kirje, Fortum Kesto –sähkösopimus muuttuu Fortum Yritys Oiva -sopimukseksi 1.1.2022 alkaen.
Fortum markkinoi tätä Oivaa etuutena meille, että aiemmin sähkön hinta saattoi muuttua, kun Fortumn ilmoitti siitä 3 kuukautta etukäteen. Nyt uudistetussa Oiva-sopimuksessa hintaa voidaankin nostaa, 1 kk kuluttua ilmoituksesta.
Toinen uuden sopimuksen tuoma etu on, että sähkösopimus voidaan irtisanoa 14 vrk irtisanomisajalla. Siis vaikka laskut olisi maksettukin, on Fortumilla silti oikeus 14 vrk irtisanomsaikaan.
Lisäksi entinen 3 euron perusmaksu nousee 6 euroon. Sitäkin kautta tulee meille uutta Oiva-hyötyä.
Fortum pakottaa uuteen sähkösopimukseen. Irtisanomisaika 14 päivää
2
2851
Vastaukset
- Anonyymi
Soitin tuosta jo maanantaina Fortumille, ja kysyin että onko minulla asiakkaana mitään oikeutta reklamoida sitä vastaan, että tekemäni sopimus muutetaan minulle huonommaksi. Vastaus oli että uusi Oiva sopimus on ainoa vaihtoehto, eikä muuta ole.
Kerroin että jos näin on, siirryn sitten varmaan toiselle sähköyhtiölle. Fortumin myyntinainen sanoi että tällaista asiaa on täysin tarpeetonta ilmoittaa hänelle, riittää että teen sopimuksen toisen sähköyhtiön kanssa, niin kyllä se siitä sitten heille se tieto sitten tulee.
Lopulta myyntinainen sanoi, että toisena vaihtoehtona hän voi tarjota 3 vuoden kiinteää sopimusta, jossa sähkönhinta on 5,69 snt/kWh. - Anonyymi
Tuo 5,6 sentin kilowattituntihinta kuulostaa aika edulliselta juuri tällä hetkellä tarkasteltuna. Pörssisähkön hinta heiluu jossain 23 sentin paikkeilla.
https://www.fortum.fi/kotiasiakkaille/sahkoa-kotiin/sahkosopimukset/tarkka-porssisahko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857435- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 482666
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292312- 492303
- 412174