Rakentamista laatoilla

Anonyymi

Itse olen jo muutaman vuoden tehnyt laattahommia aliurakkana omalla firmalla ja nyt kiinnostaisi lähteä urakoimaan suoraan rakennusliikkeille. Minkälaista katetta omalla firmalla urakoimalla voi saada? Jos lähdetään tes-urakkahinnoista ja laitetaan sivukulut päälle 1,72 rakennusalan tessin mukaan niin paljonko tuohon päälle voi yrittäjä saada katetta?

2

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Itse olen jo muutaman vuoden tehnyt laattahommia aliurakkana omalla firmalla ja nyt kiinnostaisi lähteä urakoimaan suoraan rakennusliikkeille. Minkälaista katetta omalla firmalla urakoimalla voi saada? Jos lähdetään tes-urakkahinnoista ja laitetaan sivukulut päälle 1,72 rakennusalan tessin mukaan niin paljonko tuohon päälle voi yrittäjä saada katetta?"

Tuota noin.....

Muutaman vuoden tehnyt omalla firmalla aliurakointia, niin ei se laskutus siitä muutu, teki kenelle vain. Itse asiassa isoille firmoille kun tekee, niin laskutus on TES sisältäen sivukulut ja alvin, eli käteen jää noin 30 % siitä mitä palkkatyössä oleva saa.

• Anonyymi

Aika kusisia hommia haet. 30e / tunti alv0 on hyvä palkaksi, jos saat laskuttaa erikseen erikoisemmat jutut kuten kuljetukset ja tuolla katat vain oman työn ja sen sivukulut. Ehkä pakun saa vielä mukaan että jää palkkaakin.

Yksinyrittäjänä sinua pallotellaan rankasti ja vaaditaan ties mitä. Härskeimmät sanoo että korjaa tuo ongelma ilmaiseksi tai tee tuo lisätyö ilmaiseksi niin saat loput laskut maksuun. Siinähän haastat jotain 100 miljoonan firmaa oikeuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe