Toivottavasti joku voisi hieman auttaa... :-)
Olen ajatellut yrityksen perustamista pitkään. Mietin että toiminnan saisi nopeasti käyntiin ostamalla pöytälaatikkoyritys, joka on jo valmiiksi eri rekistereissä. Syy miksi nopeus on tärkeää on että minulle tarjottiin yhtä työkeikkaa, mikä pitäisi ottaa nopeasti vastaan ja tuo pitäisi hoitaa tilaajalle ostopalveluna.
Olisiko tuo pöytälaatikkofirman ostaminen tässä tilanteessa järkevää? (hinta tietysti pitää olla kohdillaan) Entä voiko siihen liittyä riskejä ja miten välttää ne? Mitä pitää huomioida ostosopimusta laadittaessa? Miten pystyy tarkistamaan ostettavan yrityksen mahdolliset velat tai sitoumukset, vai pitääkö vain luottaa myyjän sanaan?
Pöytälaatikkofirman ostaminen
2
489
Vastaukset
- Anonyymi
No hoida se kiireinen pikahommasi alta pois vaikka jonkun Eezyn tms. kautta. Niiden kautta saat asiakkaallesi ihan oikean näköisen, ALV;illisen laskun, ja asiakkaasi voi olla varma että Ennakkoperintärekisterin velvoitteet tulevat laskutuspalvelufirman puolesta hoidettua.
https://www.ukko.fi/yrittajyyskoulu/ennakkoperintarekisteri
Se mainitsemasi "kova kiire" ei ole minkäänmoinen syy ostella mitään toimimattomana olleita, tai jonkun jobbarin sarjana perustamia pöytälaatikkoyrityksiä. Ne on ihan tarpeettomia, ja tarpeetonta maksaa heille tuosta mitään.
Jos oikeasti perustat firman, niin se perustaminen on kaikkine rekistereineenkin on olemassa 2...4 viikossa. Jos tuo mainittu kiireurakkasi ei kestä tuota aikaa odottaa, niin laskuta vaikka Eezyn tms. kaitta ne ekat hommat.- - Anonyymi
Perusta uusi. Rekisteröit yrityksen netissä, niin se toimii käytännössä heti. Tai jos työ on satunnaista, niin tee kevytyrittäjänä. Ja eihän sillä laskulla nyt päivän kiire ole..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444515
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184