Ruori mennyt aamulla hajalle. Olisiko katkennut ohjausvaijeri kuten Europalla Ahvenanmerellä muutama vuosi sitten? Siinähän jäi peräsin toiseen ääriasentoon ja laiva ajoi monta päivää pelkkää ympyrää.
Megastar paskana
33
110
Vastaukset
- Anonyymi
Pientä oikomista:
- ei megastarilla mikään ruori ole hajonnut
- veneitä voidaan ohjata vaijerilla, laivaa ei
- joten Silja Europalla ei mikään vaijeri katkennut
- Silja Europa ei ole missään koskaan kiertänyt päivätolkulla ympyrää.
Muutoin juttusi pitää paikkansa, mutta asiaahan siihen jäänyt.- Anonyymi
Tässä tämä taas nähdään:
Joidenkin kirjoituksiin ei ole koskaan luottamista, jotkut taas kirjoittavat pelkkää asiaa. - Anonyymi
Vararuori on peräsinkonehuoneessa ilman vaijereita suoralla välityksellä.
- Anonyymi
Lisää oikomista https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008482052.html
Ei manintaa ohjauslaitteiden ongelmista.
''veneitä voidaan ohjata vaijerilla, laivaa ei''
Laivoissa oli kettingit. - Anonyymi
Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.
22.-23.11.2009 kellui Sottinugan lähistöllä kunnes hinattiin Turkuun
Peräsimen akseli romuna joten ainoa valttavana oleva oli ''yli oikealle'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoremmat jonnet ei muista. Europa pyöritteli pitkän tovin ympyrää joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten.
"laiva ajoi monta päivää pelkkää ympyrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää oikomista https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008482052.html
Ei manintaa ohjauslaitteiden ongelmista.
''veneitä voidaan ohjata vaijerilla, laivaa ei''
Laivoissa oli kettingit.Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.
Monissa on mutta M/S Megastar aluksessa on ahterissa kaksi potkuria ja kaksi peräsintä.
Keulassa on kaksi thrusteria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laivoissa on nykyään pääosin Azipod-ruoripotkurit, ei mitään vaijeri tai kettinkivetoisia peräsimiä. Koittakaahan tulla 2000-luvulle.
Nykyään käytetään paperinaruja.
- Anonyymi
Kippari kännipäissään pyöritti vaijerin poikki. Liekö vuodenvaihteessa umpeutumassa työsopimukset kuten UPM Linellä.
- Anonyymi
Etteivät olisi ohjauspyörässä käyttäneet muovisia hammasrattaita. Ne oli ennen rautaa ja kestivät. Näillä pakkasilmoilla on nylonista tehdyt rattaat lujilla. Kevyestihän ne pyörivät, eivätkä tarvitse voitelua, mutta sitten voi käydä näinkin. Markan osa aiheutti monen tuhannen vahingon.
- Anonyymi
Saivat viimein ohjausvaijerin vaihdettua. Nyt mennään jo 26 solmun vauhdilla Haapaniemen korkeudella.
- Anonyymi
Hyvä homma. Toivottavasti laittavat Raumalla sisaralukseen jo valmiiksi paksumman vaijerin. Varsinkin talvella jäissä peräsintä käännelleesä vaijeri on kovilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä homma. Toivottavasti laittavat Raumalla sisaralukseen jo valmiiksi paksumman vaijerin. Varsinkin talvella jäissä peräsintä käännelleesä vaijeri on kovilla.
Otapa yhteyttä Merenkulkuhallitukseen. He varmaankin arvostavat näkemyksiäsi.
- Anonyymi
Vaijerin vaihtamisesta on nyt myös tiedotettu virallisia kanaviakin pitkin.
- Anonyymi
Ohjaustehostimen hajoaminen aiheutti kiukustuttavan tapahtumaketjun.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb6ea700-c75f-4a12-ab13-4cd2f2c642be- Anonyymi
Ei ollut ohjaustehostin vaan kyse oli palohälytysjärjestelmästä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008482052.html - Anonyymi
Vain kyyneleet puutuu:)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut ohjaustehostin vaan kyse oli palohälytysjärjestelmästä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008482052.htmlNo niin varmaan. Palohälytyksen rikkoutuminen ei estä aluksen ohjaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin varmaan. Palohälytyksen rikkoutuminen ei estä aluksen ohjaamista.
Iltiksen jutussa ei mainita palohälytysjärjestelmää.....
- Anonyymi
Mistä tuollaista keksit?
Ylen uutisissa todettiin automaatiojärjestelmäviasta palohälytyspuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuollaista keksit?
Ylen uutisissa todettiin automaatiojärjestelmäviasta palohälytyspuolella.Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.
''Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista.''
No Shit Sherlock :))) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maakravut taas vauhdissa. Hälytinviat eivät estä laivan ohjaamista. Ne voidaan korjata liikkeellä ollessa. Jokainen merillä ollut tämän tietää. Laiva on pystyttävä pitämään ohjauskykyisenä aina kuin se on mahdollista. Nyt oli onnea matkassa, kun hinausapu saatiin läheltä.
Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.
''....mutta palohälyttimien vaikeneminen on''
Yleensä palohälyttimien ääni tarkoittaa ongelmia:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjaus ei olekaan ongelma, mutta palohälyttimien vaikeneminen on. Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan ja muut tarpeelliset parametrit. Kun vika havaitaan, laiva stopataan ja hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.
''Laivoissa palohälytinjärjestelmä ilmoittaa pelastusyksiköille myös laivan paikan...''
Joopa joo....hinaajat saavat hoitaa aluksen siirron.....jopa keskellä Atlantin valtamerta - Anonyymi
Ei kaijassa puksuteta mihinkään
- Anonyymi
Nyt Megastar matkalla Helsinkiin nopeudelle 24,4kn .
- Anonyymi
Aika nössö vauhti. Vaan eihän tuo pärjäisi muutenkaan edes legendaariselle Itämeren vinttikoiralle.
- Anonyymi
36 vastausta aloitukseen. Mutta se ruori ei mennyt rikki. Olihan tuolla kyllä oikeakin syy, mutta kun se on pelkkää tekniikkaa eikä mitään raflaavaa. Mutta kun aloittaja ei ymmärrä laivasta mitään, voi tulla tuollaisia kauhuskenaarioita mieleen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871496
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151099
- 661068
- 71934
- 68885
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n254881Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12811- 33793