https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/57e330e2-6c2b-44b9-8c1a-c2e5f4fc8b1e
Jälleen kerran uudenkin sähköauton toimintamatka puolittu heti kun tuli talvi. Kuten monesti aiemminkin testattu.
IL: Polestar 2 toimintamatka puolittui pakkasessa
25
7840
Vastaukset
- Anonyymi
mitenkähän käy sitten 5-10 vuoden päästä...piäseekö mopolla kotia pakkasella
- Anonyymi
10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
https://www.theseus.fi/handle/10024/507122
Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km. Anonyymi kirjoitti:
10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
https://www.theseus.fi/handle/10024/507122
Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km.Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.
Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea. Anonyymi kirjoitti:
Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
Fiksut kaverit asialla.
Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto. Anonyymi kirjoitti:
Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
Fiksut kaverit asialla.
Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto.Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?
En meinaa mitään.
Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa . Anonyymi kirjoitti:
En meinaa mitään.
Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa .Eihän tuossa jutussa sanottu, että Tesla ei suostunut korjaamaan. Korjauksen hinta olisi ollut Teslalla yli 20 000€. Jenkkituonti Tesla? Mistä viralliset Teslat tulee/tulleet 2013 Suomeen?
"3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa ." Täytyykö siis akku tarkistaa täydellisesti, kun ostaa käytetyn Teslan? Sitä ei sitten joka hemmo osaakaan tehdä ja autohan täytyy olla nosturissa tuossa tarkistuksessa ja ala muovit ym. poistaa ym. ym.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.höpäti höpäti.....ikua vääntäen lähti tojotanki mies korjaamolta....
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.
https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.html Anonyymi kirjoitti:
Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.
https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.htmlMaksumuurin takana on tuo linkkisi.
- Anonyymi
Vetyauto onkin järkevin vaihtoehto Suomen olosuhteisiin.
- Anonyymi
Juu... Kannattaa mennä ostamaan se vetyauto.
- Anonyymi
Tuo on maksumuurin takana.. Oliko testi yhtäjaksoista ajoa vai pätkäajoa? Pätkäajona tuo puolittuminen on luonnollista koska useita kabiinin lämmittämisiä, matka-ajossa tuo kuulostaa suurelta.. Itsellä model 3 kireässäkin pakkasessa matka-ajossa range pienenee max. 30% saman matkan kesäajoon verrattuna. VLTP lukemaan ei kannata vertailla koska ei siihen helpolla pääse millään autolla kesälläkään.
- Anonyymi
Bensalla kyllä pääsee WLTP lukemiin käytännössäkin. Esim Mazda 3 Skyactiv-X oli Moottorin testissä, WLTP tasan 5l ja testissä kulutus oli tasan 5l vaikkei mitenkään erityisen taloudellisesti yritetty ajaa.
"Vaikka tehoaluettakin tuli käytettyä, lopputankkaus mairittelee Mazdaa – tulos tasan 5 l/100 km." https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-mazda-3n-ihmemoottori-sai-lisaa-tehoa/ - Anonyymi
Kona menee koko lailla wltp:hen talvellakin - vähän tippuu -25 ja kovemmilla pakkasilla. Tesla on optimistisin kulkunsa suhteen. Kona hakkaa Model 3 Long rangen talvella norjalaistestienkin mukaan.
- Anonyymi
Onneksi Suomen kesä on vähä luminen, toisinaan!🌠🌠🌠
- Anonyymi
Pakkasen puremia nuo duracelit, vaikka lukemani mukaan akkuteknologiassakin on eroja ja parhaita pakkanen panee hieman vähemmän, mutta siltikin vie mennessään ison palan rangea.
Entä yhteiskuntien huoltovarmuus, kun kaikkea ollaan pakottamassa yhden ainoan huonon kortin, eli akkujen varaan ... - Anonyymi
Hehheh, Polestarista tulee Polle-star pakkasella.
- Anonyymi
Ei , vaan chinesestar.
- Anonyymi
Kuitenkin pikkupätkän pääsee talvellakin.
- Anonyymi
mustankit E ei kulje ollenkaan kun on niin kuumia...hih
- Anonyymi
Tässä suosituslinkki jonka kautta tilanneille (ja itselleni) 100€:n edestä latauskrediittejä:
https://www.polestar.com/fi/referral-program/validation?referralId=cc1f460c-4e52-4f63-b3c1-06671c0bc892&utm_medium=customer-copied-link&utm_source=customer-referral - Anonyymi
Hei!
Seuraavan linkin kautta voit kirjautua sisään ja aktivoida oman referralisi. Aktivoinnin jälkeen voit tilata Polestarisi. Jos teet sen viimeistään 31.12.2023, lähetämme sinulle tervetuliaislahjan toimituksen jälkeen.
Referral-linkkisi: https://www.polestar.com/fi/referral-program/validation?referralId=cc1f460c-4e52-4f63-b3c1-06671c0bc892&utm_medium=customer-copied-link&utm_source=customer-referral-mobile-app
Tervetuloa kokemaan täyssähköinen tulevaisuus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047