Vety tulla jyskyttää väkisin eurooppaan

Anonyymi

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mumssi

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä että henkilöautoihin vety ei sovi, mutta raskaskalustoon kylläkin sillä suurien lastien siirtäminen pitkiä matkoja vaatii paljon energiaa eikä välttämättä liiketaloudellisesti kuljetusyrittäjällä ole aikaa latailla nykyisellä akkutekniikalla. Kuljetuskalusto pitää pystyä pitämään tiellä yli puolet päivästä jotta se olisi kannattavaa.

      "Kaaviot näyttävät samalta muuallakin maailmassa. Esimerkiksi raskaan liikenteen paikallispäästöjen leikkaaminen, eli ajoneuvojen sähköistäminen, voi energiayhtiön numeroiden näkökulmasta olla mahdollista ainoastaan uusiutuvasta sähköstä tuotetun vedyn siivittämänä. Koko raskaan liikenteen tarpeita palvelevaa akkulatausverkostoa kun on mahdoton rakentaa. Sen vuoksi myös Alexela suunnittelee jo täyttä päätä vedynjakeluverkoston rakentamista."

      Muutenhan tuo artikkeli pikemminkin tuki sähköhenkilöautoja...

    • Anonyymi

      Uutinen
      500 000 asukkaan kaupunki perui 50 vetybussin tilauksen – Sähköllä ajo yli 6x halvempaa: Kilometri vedyllä olisi maksanut 95 senttiä
      Tuomas Kangasniemi12.1.202218:02SÄHKÖAUTOAUTOLIIKENNE
      Ranskalainen Montpelierin kaupunki luopuu vetybussien tilauksesta hinnan takia. Suora sähkö on monin verroin halvempaa.

      Ranskan etelärannikolla sijaitseva Montpellierin kaupunki on päättänyt luopua 50 vetybussin tilauksesta sähköbussien hyväksi. Aiempi päätös vetybusseista tehtiin kaksi vuotta sitten.

      Tapauksesta uutisoivan Electrek-lehden mukaan kaupunki teki päätöksensä taloudellisista syistä: sähköbussit ovat edullisempia.

      Electrek siteeraa alkuperäislähdettä, ranskalaislehti La Tribunea, jonka uutisessa (osittainen maksumuuri) kaupunginjohtaja Michaël Delafosse valitteli, että vetyteknologia olisi tullut yli kuusi kertaa kalliimmaksi. Ajokilometri vedyllä olisi maksanut 0,95 euroa, kun sama sähköllä tekee 0,15 euroa.

      Delafossen mukaan Montpellier aikoo harkita tilannetta uudestaan vuonna 2030.

      La Tribune kertoo, että autojen vedyntuotantoa varten oli tarkoitus perustaa teollinen elektrolyyseri noin 800 kilogramman päiväkapasiteetilla. Tilauksen kustannuksiksi oli arvioitu 29 miljoonaa euroa.

      https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/18b38065-fea8-47ec-86aa-1dc561b58082?ref=ampparit:9ab5

    • Anonyymi

      osta vetyosakkeita

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe