Lacettin kulutus / kulut??

TROS

Vappuja kaikille,

Olen vaihtamassa autoa ja kohdalle osui myös liike, joka myy Daevoota (nykyisin kaiketi Chevyn logoilla). Myyjä sitä kovin auliisti esitteli ja kehui, kävin lenkinkin kurvaamassa ja ihan mukavaltahan se vaikutti...vähän meluisampi kuin kilpailijat mutta muuten vakaan tuntuinen peli. Ulkonäkökin oli omasta mielestäni ihan mukiinmenevä ja rupesihan tuo varustelukin houkuttelemaan varsinkin tuollaiseen "edulliseen" hintaan.

Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää Daevoo-merkkisten autojen, kuten muidenkin Korean ihmeiden, kuluttavan menovettä aika tavalla enemmän kuin Corollat, Civicit ja muut vastaavat. Pitääkö tällainen väite paikkansa Lacettin kohdalla, harkinnassani on nimenomaan 1,8 litrainen peli. Meinaan vaan sitä, että on se tuo bensakin aika kallista nykyisin ja jos auto kuluttaa litratolkulla satasella kilpailijoita enemmän, niin eihän se voi hyvä juttu olla...

Sitten kysyisin vielä muista käyttökuluista, minkä hintaisia esim. huollot ovat ja pitääkö autoa huoltaa useammin kuin nykyjapseja eli 20 tonnin välein?? Onko Lacettissa tyyppivikoja, joista olisi hyvä tietää?? Erityisesti sellaisia, jotka keskeyttävät matkanteon. Lämppäristä luinkin jo vähän kritiikkiä ettei se tahdo oikein talvella riittää. Huono homma etelän kosteissa talvisäissä.

Kiitos etukäteen vastauksista.
TROS

21

5431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ah-

      1.8 kuluttaa omalla kohdallani tuollaiset 7.5 litraa sadalla (enimmäkseen maantieajoa 100km/h). Jos ajat vain kaupungissa niin sitten enemmän. Onhan tuo reilumman puoleisesti ja ainakin osittain selittyy lyhyillä välityksillä. Etenkin 5 vaihde on aika lyhyt mikä siis näkyy korkeahkoina kierroksina (100km/h noin 3200r/min). Vastapainoksi auto liikkuu varsin pirteästi eikä häviä ohituskiihtyvyydessä 2 litraisille vehkeille. Lacettin puolustukseksi on sanottava että aika harva 1.6/1.8 litranen pääsee tänäpäivänä alle 7 litran keskikulutukseen.

      Huoltoväli on 15000km ja jakohihnan vaihtoväli 60000km. Huollot on sellaisia keskihintaisia. Mistään matkankeskeyttävistä tyyppivioista en ole kuullut. Ainakin joissakin tuotannon alkupään autoissa bensamittari näyttää välillä omiaan ja turvatyynyn varoitusvalo saattaa palaa etupenkkien alla olevan liitoksen löysyyden vuoksi. Kumpikaan vika jos kohdalla sattuvat, eivät haittaa ajoa mitenkään ja kumpikin korjataan takuuseen (tuo turvatyyny juttu korjataan nopeasti odottaessa).

      Kahden talven jälkeen voin sanoa että lämppärillä pärjää kyllä ihan hyvin vaikka se hidas onkin. Lisäksi autossa on onneksi erittäin tehokkaat ja nopeat penkinlämmittimet.

      • TROS

        Kiitos vastauksesta -ah-. Tuo 7,5 litraa/100km tuntuu kyllä tosiaan vähän kovalta lukemalta matka-ajossa, Corollan ykskutonen kuluttaa kuuden pintaan oikeassakin elämässä. Tämä tarkoittanee sitä että taajamassa ei liene alle kympin kulutuslukemiin asiaa. Lacettin esitehän (netissä) lupaa maantiekulutuksen olevan 6,2 eli aika kovaa kotiinpäinvetoa.....Nuo lyhyet välitykset ovat todellakin varmaan osasyy kulutukseen kuten myös kilpailijoita korkeampaan melutasoon. Rengasmelua vaikuti myös olevan aika tavalla.

        Muutenhan Lacetti kyllä vaikuttaa ihan kelpo peliltä, ei ilmeisesti teknisesti ihan viimeistä huutoa mutta hinta/laatusuhteeltaan kilpailukykyinen. Yksi asia mikä kovasti tietty mietityttää on jälleenmyynti arvo, mutta merkki taitaa olla markkinoilla sen verran tuore, että sitä ei vielä tiedä kukaan. Huoltokulut vaikuttavat inhimillisiltä, tosin tuo jakohihnan vaihtoväli on nykyautoon yllättävän pieni.

        Pitää vielä miettiä, tuossa luokassa vaihtoehtoja on onneksi monia. Jos jollakin muulla on vielä Lacettista kokemuksia jaettavaksi niin mielellään niitä kuulisin.

        TROS


      • -ah-
        TROS kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta -ah-. Tuo 7,5 litraa/100km tuntuu kyllä tosiaan vähän kovalta lukemalta matka-ajossa, Corollan ykskutonen kuluttaa kuuden pintaan oikeassakin elämässä. Tämä tarkoittanee sitä että taajamassa ei liene alle kympin kulutuslukemiin asiaa. Lacettin esitehän (netissä) lupaa maantiekulutuksen olevan 6,2 eli aika kovaa kotiinpäinvetoa.....Nuo lyhyet välitykset ovat todellakin varmaan osasyy kulutukseen kuten myös kilpailijoita korkeampaan melutasoon. Rengasmelua vaikuti myös olevan aika tavalla.

        Muutenhan Lacetti kyllä vaikuttaa ihan kelpo peliltä, ei ilmeisesti teknisesti ihan viimeistä huutoa mutta hinta/laatusuhteeltaan kilpailukykyinen. Yksi asia mikä kovasti tietty mietityttää on jälleenmyynti arvo, mutta merkki taitaa olla markkinoilla sen verran tuore, että sitä ei vielä tiedä kukaan. Huoltokulut vaikuttavat inhimillisiltä, tosin tuo jakohihnan vaihtoväli on nykyautoon yllättävän pieni.

        Pitää vielä miettiä, tuossa luokassa vaihtoehtoja on onneksi monia. Jos jollakin muulla on vielä Lacettista kokemuksia jaettavaksi niin mielellään niitä kuulisin.

        TROS

        Sen verran vielä kommenttia että moottori ei kylläkään kuulu tasaisessa nopeudessa sisätiloihin lyhyistä välityksistä huolimatta. Melu siis tulee lähinnä renkaista kuten nykyautoilla on tapana. Melutaso on autossa kokonaisuutena mielestäni ihan kohtuullinen (etenkin kesäkumeilla), paljon hiljaisempiakin löytyy mutta meluisempiakin olen ajanut.

        Ajele eri vaihtoehdoilla ja ota se mikä tuntuu itsellesi sopivimmalta.


      • TROS
        -ah- kirjoitti:

        Sen verran vielä kommenttia että moottori ei kylläkään kuulu tasaisessa nopeudessa sisätiloihin lyhyistä välityksistä huolimatta. Melu siis tulee lähinnä renkaista kuten nykyautoilla on tapana. Melutaso on autossa kokonaisuutena mielestäni ihan kohtuullinen (etenkin kesäkumeilla), paljon hiljaisempiakin löytyy mutta meluisempiakin olen ajanut.

        Ajele eri vaihtoehdoilla ja ota se mikä tuntuu itsellesi sopivimmalta.

        Tosiaan mitä tuon luokan autoja oon nyt ajellut niin kaikissa on tuo sama "ongelma" rengasmelun kanssa. Kait se on niin että tuon luokan menopeliltä ei vielä ihan kaikkea voi vaatia. Hyvä että kerroit tuosta melutasosta, itse ajoin autolla suht lyhyen lenkin joten mielikuva ominaisuuksista häipyy nopeasti.

        Oletko sinä -ah- huomannut tuota sivutuuliherkkyyttä josta mainittiin toisaalla ainakin Nubiralla olevan. Perähän autoissa on kuitenkin ihan eri muotoinen joten ottaako sivutuuli Lacettiin yhtä pahasti?

        TROS


      • -ah-
        TROS kirjoitti:

        Tosiaan mitä tuon luokan autoja oon nyt ajellut niin kaikissa on tuo sama "ongelma" rengasmelun kanssa. Kait se on niin että tuon luokan menopeliltä ei vielä ihan kaikkea voi vaatia. Hyvä että kerroit tuosta melutasosta, itse ajoin autolla suht lyhyen lenkin joten mielikuva ominaisuuksista häipyy nopeasti.

        Oletko sinä -ah- huomannut tuota sivutuuliherkkyyttä josta mainittiin toisaalla ainakin Nubiralla olevan. Perähän autoissa on kuitenkin ihan eri muotoinen joten ottaako sivutuuli Lacettiin yhtä pahasti?

        TROS

        Oma autoni on itseasiassa Nubira 1.8 cdx sedan joten Lacetin sivutuuliherkkyydestä on paha sanoa mitään. Käytännössä nuo kuitenkin ovat täysin samoja autoja, vain muotoilussa on eroja. Lacettilla olen kyllä ajanut.

        Kyllähän autoon sivutuuli ottaa jos kunnon puhuri sattuu. Paha sanoa onko tuo sitten mitenkään poikkeuksellista, edellinen autoni oli ihan yhtä herkkä sivutuulelle. Haitaksi asia ei kuitenkaan ole muodostunut.

        Alempana on puhetta tuosta ruostesuojauksesta. Nubirassa/Lacetissa ei tosiaan näyttäisi olevan juuri minkäänlaista ruostesuojausta mutta oman kokemukseni mukaan ei ole monessa muussakaan nykyautossa. Ainakin Nissan ja Mazda ovat tälläisiä suojaamattomia autoja (edellinen autoni oli Mazda). Omani on ainakin 2 talven jälkeen vielä ruosteeton suolamössössä ajosta huolimatta mutta suojaukseen aion kyllä auton viedä. Varmasti meinaan ruostuu pidemmän päälle.


      • Tuulisella säällä
        -ah- kirjoitti:

        Oma autoni on itseasiassa Nubira 1.8 cdx sedan joten Lacetin sivutuuliherkkyydestä on paha sanoa mitään. Käytännössä nuo kuitenkin ovat täysin samoja autoja, vain muotoilussa on eroja. Lacettilla olen kyllä ajanut.

        Kyllähän autoon sivutuuli ottaa jos kunnon puhuri sattuu. Paha sanoa onko tuo sitten mitenkään poikkeuksellista, edellinen autoni oli ihan yhtä herkkä sivutuulelle. Haitaksi asia ei kuitenkaan ole muodostunut.

        Alempana on puhetta tuosta ruostesuojauksesta. Nubirassa/Lacetissa ei tosiaan näyttäisi olevan juuri minkäänlaista ruostesuojausta mutta oman kokemukseni mukaan ei ole monessa muussakaan nykyautossa. Ainakin Nissan ja Mazda ovat tälläisiä suojaamattomia autoja (edellinen autoni oli Mazda). Omani on ainakin 2 talven jälkeen vielä ruosteeton suolamössössä ajosta huolimatta mutta suojaukseen aion kyllä auton viedä. Varmasti meinaan ruostuu pidemmän päälle.

        Karmea ajettava.


    • Chevy Nubira 1.6

      Polttoaineen kulutus on mielestäni korkea, noin 9-10l sekalaisessa ajossa.

      Bensamittari on näyttänyt omiaan. Anturi vaihdettu kerran, mutta vika ei korjaantunut. Odottaa toimenpiteitä ensimmäiseen huoltoon asti.

      Tuulella huono ajettava, koska tuuli ottaa koriin melko kovin ottein.

      Takapyöräkoteloissa, ja osin alustassa ei ole oikeastaan minkäänlaista suojausta, eli pitemmän päälle ajateltuna kannattaisi ehdottomasti teettää lisäkäsittely. Hiekkatiellä ajettaessa melko kova peltinen ropina. Muutenkin melko meluisa.

      Välitys saisi olla harvempi, koska tämä osaltaan nostaa matka-ajon kulutusta, ja samalla kokonaiskulutusta.

      Kostealla ilmalla lasit huurtuu helposti, eikä lämmityslaite ole kovin tehokas.

      Kylläpä tällä ajelee, mutta ei tämä nyt mikään laatuauton veroinen ole, mutta ei ole hintakaan.

      • TROS

        Joopa, ei kuulosta kauhean hyvältä, tuo kulutus on kyllä hurja jo näköjään ykskutosessakin ja sivutuuliherkkyys on sekin ikävä "lisä". Eikös tuo Nubira ole kuitenkin melko lailla sama auto kuin Lacettikin, samat moottorit ja alusta jne.? Tuota välityshommaa ihmettelen kyllä kovasti kun varmaan tehtaalla ollaan tietoisia Euroopan korkeista bensanhinnoista. Luulisi siis Eurooppaan tuotavissa malleissa kiinnitettävän huomiota polttoaine talouteen.

        Kiitos tiedoistasi, TROS


      • Chevy Nubira 1.6
        TROS kirjoitti:

        Joopa, ei kuulosta kauhean hyvältä, tuo kulutus on kyllä hurja jo näköjään ykskutosessakin ja sivutuuliherkkyys on sekin ikävä "lisä". Eikös tuo Nubira ole kuitenkin melko lailla sama auto kuin Lacettikin, samat moottorit ja alusta jne.? Tuota välityshommaa ihmettelen kyllä kovasti kun varmaan tehtaalla ollaan tietoisia Euroopan korkeista bensanhinnoista. Luulisi siis Eurooppaan tuotavissa malleissa kiinnitettävän huomiota polttoaine talouteen.

        Kiitos tiedoistasi, TROS

        sama autohan se on. Pieniä yksityikohtaisia eroja ainakin mittaristossa, ja lämmityslaitteen suuttimissa. 1.6 koneessa on vielä tiheämmät välitykset, kuin Holdenin 1.8 koneessa.

        Kulutus on tosiaan melko korkea, ja sitähän täällä on aika ajoin kritisoitukin. Luulen, että ensi vuoden kesällä taitaa tämä merkki vaihtua. Jos jotakin positiivista tästä sanoisi, niin mielestäni auto on nätti.

        Työn laatu autossa on hyvä, mutta nuo aiemmin mainitsemani ruosteenestopuutteet ovat korjattavissa vain lisäsuojauksella. Kojetaulun muovi on siistin näköistä, mutta jotenkin halvan tuntuista muovia.

        Kuitenkin auton hinta on lähellä muitakin vastaavia, niin kannattaa kyllä tarkoin harkita omaa valintaansa.


      • Auton ostanut
        Chevy Nubira 1.6 kirjoitti:

        sama autohan se on. Pieniä yksityikohtaisia eroja ainakin mittaristossa, ja lämmityslaitteen suuttimissa. 1.6 koneessa on vielä tiheämmät välitykset, kuin Holdenin 1.8 koneessa.

        Kulutus on tosiaan melko korkea, ja sitähän täällä on aika ajoin kritisoitukin. Luulen, että ensi vuoden kesällä taitaa tämä merkki vaihtua. Jos jotakin positiivista tästä sanoisi, niin mielestäni auto on nätti.

        Työn laatu autossa on hyvä, mutta nuo aiemmin mainitsemani ruosteenestopuutteet ovat korjattavissa vain lisäsuojauksella. Kojetaulun muovi on siistin näköistä, mutta jotenkin halvan tuntuista muovia.

        Kuitenkin auton hinta on lähellä muitakin vastaavia, niin kannattaa kyllä tarkoin harkita omaa valintaansa.

        Itse pidin Nubiran automaattiversiota vaihtoehtona, mutta kun vertasi sitä siihen mihin päädyin (Astran Easytronic Wagon), niin eipä ollut vaikeuksia päättää. Kaupunkikulutus lähes 4 litraa suurempi, maantiellä lähes 1,5 litraa ja yhdistettykin lähes 2,5 litraa suurempi. Kertoo kyllä siitä, että tekniikka ei ole kovin uudenaikaista. Ja vaikka autossa olisi toki ollut varusteita paljon nahkaverhoilusta lähtien, niin siitä huolimatta se ei kovin "ylelliseltä" vaikuttanut, muoviosat aika halvan tuntuisia. Kiakin tuntui mukavammalta.


      • TROS
        Chevy Nubira 1.6 kirjoitti:

        sama autohan se on. Pieniä yksityikohtaisia eroja ainakin mittaristossa, ja lämmityslaitteen suuttimissa. 1.6 koneessa on vielä tiheämmät välitykset, kuin Holdenin 1.8 koneessa.

        Kulutus on tosiaan melko korkea, ja sitähän täällä on aika ajoin kritisoitukin. Luulen, että ensi vuoden kesällä taitaa tämä merkki vaihtua. Jos jotakin positiivista tästä sanoisi, niin mielestäni auto on nätti.

        Työn laatu autossa on hyvä, mutta nuo aiemmin mainitsemani ruosteenestopuutteet ovat korjattavissa vain lisäsuojauksella. Kojetaulun muovi on siistin näköistä, mutta jotenkin halvan tuntuista muovia.

        Kuitenkin auton hinta on lähellä muitakin vastaavia, niin kannattaa kyllä tarkoin harkita omaa valintaansa.

        Juu kyllä tässä harkittavaa riittää, itse kun on ollut tapana vaihtaa autoa harvakseltaan, noin 5 vuoden välein, joten kerralla pitäisi mieleinen saada jolla sitten voisi hyvillä mielin ajella pidempään.

        Tuo muovin "halpuuden tunne" on kyllä huomattavissa joissakin muissakin saman luokan autoissa, esim. Fiat Stilossa, joka on myös suht agressiivisesti hinnoiteltu. Mutta siinä tuo on minun mielestä vielä huonompi, muovi näyttääkin halvalta. Ruosteenesto käsittelyn auto ilmanmuuta minun käytössä vaatisi kun olen tosiaan tottunut pitämään autoa aina noin 5 vuotta kerrallaan.

        Juu ei ole hinnassa paljoakaan eroa esim. vastaavaan ykskutoseen Corollaan mutta varustelu vaan on Lacettissa paljon kattavampi. Enpä muista toista tuon luokan autoa jossa olisi vakiona nahkasisustus!! Se on sitten toinen juttu että onko se tuollaisessa autossa välttämättä tarpeellinen.
        Kiitokset taas,

        TROS


      • TROS
        Auton ostanut kirjoitti:

        Itse pidin Nubiran automaattiversiota vaihtoehtona, mutta kun vertasi sitä siihen mihin päädyin (Astran Easytronic Wagon), niin eipä ollut vaikeuksia päättää. Kaupunkikulutus lähes 4 litraa suurempi, maantiellä lähes 1,5 litraa ja yhdistettykin lähes 2,5 litraa suurempi. Kertoo kyllä siitä, että tekniikka ei ole kovin uudenaikaista. Ja vaikka autossa olisi toki ollut varusteita paljon nahkaverhoilusta lähtien, niin siitä huolimatta se ei kovin "ylelliseltä" vaikuttanut, muoviosat aika halvan tuntuisia. Kiakin tuntui mukavammalta.

        Automaattivaihteistolla voisin kuvitella tuon kulutuseron vielä korostuvan jollain lailla. Kuulostaa kyllä huimalta erolta tuo ero Opelin ja Daevoon välillä, tuohan tekee keskikulutuksella 500 litraa=n.600 euroa/vuosi jos ajaa vaikka 20 tonnia vuodessa!! Siinä hankintahinnassa säästetty raha katoaa kyllä nopeastikin bensa-aseman kassaan.

        Varmasti teit viisaan valinnan tuon automaatin suhteen, minulla on kiikarissa ihan käsin hämmennettävä malli.


      • vertailua
        TROS kirjoitti:

        Juu kyllä tässä harkittavaa riittää, itse kun on ollut tapana vaihtaa autoa harvakseltaan, noin 5 vuoden välein, joten kerralla pitäisi mieleinen saada jolla sitten voisi hyvillä mielin ajella pidempään.

        Tuo muovin "halpuuden tunne" on kyllä huomattavissa joissakin muissakin saman luokan autoissa, esim. Fiat Stilossa, joka on myös suht agressiivisesti hinnoiteltu. Mutta siinä tuo on minun mielestä vielä huonompi, muovi näyttääkin halvalta. Ruosteenesto käsittelyn auto ilmanmuuta minun käytössä vaatisi kun olen tosiaan tottunut pitämään autoa aina noin 5 vuotta kerrallaan.

        Juu ei ole hinnassa paljoakaan eroa esim. vastaavaan ykskutoseen Corollaan mutta varustelu vaan on Lacettissa paljon kattavampi. Enpä muista toista tuon luokan autoa jossa olisi vakiona nahkasisustus!! Se on sitten toinen juttu että onko se tuollaisessa autossa välttämättä tarpeellinen.
        Kiitokset taas,

        TROS

        Kyllä tuo 1.6 tuntui koeajossa paljon järkevämmältä ja senpä myös otin. Eroa ei suorituskyvyssä tai väännössä (=käytännön ajomukavuus)tuohon isompaan 1.8 juuri ole ja sekakulutus on pyörinyt vähän päälle seiskan mikä ei kyllä paha ole, aivan kilpailijoiden tasolla.


      • Markku
        vertailua kirjoitti:

        Kyllä tuo 1.6 tuntui koeajossa paljon järkevämmältä ja senpä myös otin. Eroa ei suorituskyvyssä tai väännössä (=käytännön ajomukavuus)tuohon isompaan 1.8 juuri ole ja sekakulutus on pyörinyt vähän päälle seiskan mikä ei kyllä paha ole, aivan kilpailijoiden tasolla.

        En pääse Daewoollani (1.6) 7/100km. Kyllä nuo yllä olevat kulutuslukemat pitävät hyvin paikkansa omalla kohdallanikin.


      • 19000 km
        vertailua kirjoitti:

        Kyllä tuo 1.6 tuntui koeajossa paljon järkevämmältä ja senpä myös otin. Eroa ei suorituskyvyssä tai väännössä (=käytännön ajomukavuus)tuohon isompaan 1.8 juuri ole ja sekakulutus on pyörinyt vähän päälle seiskan mikä ei kyllä paha ole, aivan kilpailijoiden tasolla.

        Teetin 15 000 huollon n. kuukausi sitten ja maksoi 162 €. Ei mielestäni kohtuuton koska sisälsi öljyjen vaihdon ohella suodattimien (öljy ja raitisilma) vaihdon ja työn.
        Normaalissa maantieliikenteessä 80- 100 km nopeudella ja vähän kaupunkiajoa keskikulutus pysyy 7.1 - 7.4 l/100 km tuntumassa. Jos kierrosluku on jatkuvasti yli 3000 niin kulutus lisääntyy suhteessa.
        Ajo- ominaisuudet ovat mielestäni hyvät, mitä nyt Kumhon renkaat alkavat pitää aika moista melua yli 100 km/t nopeudella.


      • TROS
        19000 km kirjoitti:

        Teetin 15 000 huollon n. kuukausi sitten ja maksoi 162 €. Ei mielestäni kohtuuton koska sisälsi öljyjen vaihdon ohella suodattimien (öljy ja raitisilma) vaihdon ja työn.
        Normaalissa maantieliikenteessä 80- 100 km nopeudella ja vähän kaupunkiajoa keskikulutus pysyy 7.1 - 7.4 l/100 km tuntumassa. Jos kierrosluku on jatkuvasti yli 3000 niin kulutus lisääntyy suhteessa.
        Ajo- ominaisuudet ovat mielestäni hyvät, mitä nyt Kumhon renkaat alkavat pitää aika moista melua yli 100 km/t nopeudella.

        Hienosti on tullut mielipiteitä ja palautetta kysymyksiini, siitä suuri kiitos teille kaikille! Tässä juuri nämä keskustelupalstat osoittavat vahvuutensa (niin kauan kun häiriköt pysyvät pois asiallisista keskusteluista), saa ensikäden tietoa käyttäjiltä ja omistajilta. Tämä tieto on ensiarvoisen tärkeää ainakin minulle uutta autoa hankkiessani, varsinkin kun kysymys on uudesta merkistä markkinoilla, jolla ei vielä ole "mainetta" sen enempää hyvänä kuin huononakaan.

        Toivon, että olette kaikki olleet rehellisiä vastauksissanne. Ja vaikuttaisi kyllä siltä että näin on ollut, aika yhtäläisiä mielipiteitä on tullut. Polttoaineen kulutusta on kritisoitu yhtä kirjoittajaa lukuunottamatta, muutamia pikkupuutteita ja -vikoja, mutta vaikutatte muuten autoihinne suht tyytyväisiltä. Se antaa myös minulle uskoa Daevoo(Chevy)-merkkisiin autoihin, mikäli päädyn ratkaisussani Lacettiin.

        Sille joka vertasi 1,6:sta ja 1,8:a sanoisin, että ainut asia miksi minun harkinnassani on tuo ykskasi on se, että siinä varustelutaso on ihan toista luokkaa kuin ykskutosessa. Mikäli saman varustelun saisi myös pienemmällä moottorilla, riittäisi sekin minulle aivan mainiosti.

        TROS


      • Auton ostanut
        TROS kirjoitti:

        Hienosti on tullut mielipiteitä ja palautetta kysymyksiini, siitä suuri kiitos teille kaikille! Tässä juuri nämä keskustelupalstat osoittavat vahvuutensa (niin kauan kun häiriköt pysyvät pois asiallisista keskusteluista), saa ensikäden tietoa käyttäjiltä ja omistajilta. Tämä tieto on ensiarvoisen tärkeää ainakin minulle uutta autoa hankkiessani, varsinkin kun kysymys on uudesta merkistä markkinoilla, jolla ei vielä ole "mainetta" sen enempää hyvänä kuin huononakaan.

        Toivon, että olette kaikki olleet rehellisiä vastauksissanne. Ja vaikuttaisi kyllä siltä että näin on ollut, aika yhtäläisiä mielipiteitä on tullut. Polttoaineen kulutusta on kritisoitu yhtä kirjoittajaa lukuunottamatta, muutamia pikkupuutteita ja -vikoja, mutta vaikutatte muuten autoihinne suht tyytyväisiltä. Se antaa myös minulle uskoa Daevoo(Chevy)-merkkisiin autoihin, mikäli päädyn ratkaisussani Lacettiin.

        Sille joka vertasi 1,6:sta ja 1,8:a sanoisin, että ainut asia miksi minun harkinnassani on tuo ykskasi on se, että siinä varustelutaso on ihan toista luokkaa kuin ykskutosessa. Mikäli saman varustelun saisi myös pienemmällä moottorilla, riittäisi sekin minulle aivan mainiosti.

        TROS

        Eli kun Suomen talvi on pitkä ja usein jopa kylmä, vaikutti ostamatta jättämiseen myös se, että Chevyn lämmityslaite on todettu monessa testissä todella ponnettomaksi. Tiedä sitten onko tullut parannusta, ei liene kuitenkaan ihan yksinkertaisin konstein paranneltavissa.


      • PPLehto
        Auton ostanut kirjoitti:

        Eli kun Suomen talvi on pitkä ja usein jopa kylmä, vaikutti ostamatta jättämiseen myös se, että Chevyn lämmityslaite on todettu monessa testissä todella ponnettomaksi. Tiedä sitten onko tullut parannusta, ei liene kuitenkaan ihan yksinkertaisin konstein paranneltavissa.

        Minulla on Nubira farkku 1.8 CDX -04. Minun kokemukseni 16tkm:n ajalta ovat seuraavat:
        - Lämmityslaite on hidas, koska kone lämpeää hitaasti. Johtuu omituisesta termostaattisysteemistä.
        - Kun kone on lämmennyt, on lämmityslaite yhtä tehokas kuin entisissä autoissani (mm. Pökö 406...)
        - Huurtumisongelmia ei ole, jos osaa käyttää automaattista ilmastointilaitetta. Automaattiasennossa se ei ehkä ihan aina osaa tehdä kaikkea oikein...
        - Todella tehokkaat ja nopeat penkinlämmittimet kompensoivat hidasta lämmityslaitetta.


      • Matizkin
        PPLehto kirjoitti:

        Minulla on Nubira farkku 1.8 CDX -04. Minun kokemukseni 16tkm:n ajalta ovat seuraavat:
        - Lämmityslaite on hidas, koska kone lämpeää hitaasti. Johtuu omituisesta termostaattisysteemistä.
        - Kun kone on lämmennyt, on lämmityslaite yhtä tehokas kuin entisissä autoissani (mm. Pökö 406...)
        - Huurtumisongelmia ei ole, jos osaa käyttää automaattista ilmastointilaitetta. Automaattiasennossa se ei ehkä ihan aina osaa tehdä kaikkea oikein...
        - Todella tehokkaat ja nopeat penkinlämmittimet kompensoivat hidasta lämmityslaitetta.

        Vaikkei alkuperäiseen aiheeseen kuulunutkaan, niin myös Matiz lämpenee hitaasti. Kertaakaan ei ole ollut kylmä yli 15 minuuttia. Penkinlämmitin toimii hyvin. Huurtumisesta oli ongelmia kun autossa oli neljän saunanraikasta ukkoa, muutoin lasit ovat pysyneet auki.

        Jos jotain toivoisi lisää, niin sivupeilin lämmittimet.


    • Lefa

      Kun kerran Lacetti/Nubira kiinnostaa niin lue ihmeessä uusimman Tuulilasi-lehden 30000 kilometrin testi. Testiauto oli (Daewoo) Nubira 1.8 CDX. Keskikulutus oli 8.8 litraa.

    • Daewoissa

      Huippuhyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe