Mikä eläin?

miiinnäää

Mikä eläin sopisi allergiselle astmaatikolle?

8

850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupu

Gotton de tulear rotuinen koira(en tiedä tuliko nimi ihan oikein).Tuttavalla on tuollainen koira ja heillä on lapset allerkisia eikä mitään oireita ole ilmaantunut.

• jonna

jos sairastaa astmaa niin ei suositella oikeestaan mitään eläintä!!!!!!

• karbidi
        jonna kirjoitti:

jos sairastaa astmaa niin ei suositella oikeestaan mitään eläintä!!!!!!

vois sopia !

• Astmaatikko

Astma ei ole este minkään eläimen ottamiselle, allergia sen sijaan on.

Sanoit olevasi allerginen. Mille? Ota joku sellainen eläin jolle ET ole allerginen. Ei siinä sen isompaa logiikkaa tarvita.

Itselläni on kaksi koiraa ja rottia. Eläimistä olen allerginen lampaalle ja lohelle, joten niitä en ota.

• memmu

kilpikonna ja sitten olen kuullut afrikkalainen kääpiösiili vois olla hyvä

• memmu

niin ja sitten olen kuullut myös että fretti sopis hyvin myös.

• Kotilotyttö

Akaattikotilo sopii useimmille allergisille, varmaan melkein kaikille. Se on halpa, helppo hoitaa ja pitkäikäinen. Sitä voi pitää kädellä. Kysele jos haluat lisää tietoja! Multa voit saada myös poikasia välillä.

Itelläni on akaattien lisäksi tuommonen Furby-lelu! Nää lelulemmikit on ihan hauskoja :D

• mä vaan

Oon allerginen ja sairasta astmaa. Eläimistä pahimmat ovat hevonen ja kissa. Nyt kesäkuussa otettiin koiranpentu, eikä kummosempia oireita ole ollut. Toiset koirat ovat vähemmän allergisoivia, kuten villakoirat ja bichon frise, kun taas toiset. Oon myös kuullut, että joiltakin allergia on ns. hävinnyt, kun elämänlaatu on parantunut eläimen myötä. Eläimen hankkimista kannattaa harkita tarkkaan, sillä jokainen allergia on yksilöllinen ja toinen reagoi johonkin aivan erillailla kuin toinen. Vaikka itse eläin ei aiheuttaisikaan allergiaa, kannattaa kuitenkin miettiä, että esim. eläimen ruoka ja nukkumapaikan siistiminen voi aiheuttaa allergisoivia oireita riippuen allergiastasi. Ite kuitenkin tiedän, kuinka paljon rikkaampaa elämästä voi tulla eläimen myötä, joten toivon, että löydät itsellesi sopivan lemmikin, jota voit huoletta hoidella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe