Olin parisen kuukautta työkokeilun nimissä töissä ja työpaikalla oli myös kehitysvammainem työntekijä. Nimike on avustava työntekijä. Itse hoidin työni mielestäni hyvin mutta usein kiinnitin huomiota tähän avustavan työntekijän työhön. Suurimmaksi osaksi vaan istui paikallaan eikä niinkään näyttänyt tekevän töitä. Ketään sen enempää arvostelematta luulisi että hänenkin työpanos olisi muutakin kuin istumista tekemättä mitään.
Avustava työntekijä
5
123
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä on "töissä" kehitysvammainen henkilö, jonka tehtävänä on jakaa aamu- ja iltapäivisin mehua vanhuksille huoneisiin. Hommaan menee yhteensä ehkä 30 minuuttia päivässä. Loppuajan notkuskelee sohvalla. Saa ilmaisen ruuan, aamupalan, lounaan ja päiväkahvin.
Tuskin ketään muuta olisi palkattu tuollaiseen. Laki velvoittaa kuntia järjestämään kehitysvammaisille puuhastelua, oli se turhaa tai ei. Meillä on ihan normaaliälyisissäkin syrjäytyneitä nuoria, jotka jäävät itsemurhayksiöönsä masentumaan. Yhteiskunnalla ei ole varaa hylätä heitä.- Anonyymi
Lisään vielä, että mitä järkeä maksaa tuollaisesta notkuskelusta.
- Anonyymi
Dumbing down the society.
Pian lähes kaikki on kehareita tai lainsuojattomia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249