Tästä on joskus iät ajat sitten ollut keskusteluja niin laitoin vielä vuoden keskusteluun... Eli 35ft daamiin vuodelta 1992 (keulapiikki, salonki, peräkajuutta jossa parivuode) voisi hankkia uudet patjat kulahtaneiden tilalle.
Millaisista hinnoista nykyään puhutaan jos teettää kunnolliset, kuitenkin vaahtomuovilla, ei joustinpatjoja, ei keinonahkapäällysteisiä?
Veneen patjojen uusinta, hintaesimerkkejä (2022)?
10
1997
Vastaukset
- Anonyymi
Tarve olisi meilläkin, rahaa ei liiemälti ja köyhänä nolottaa pyytää tarjouksia, mahdollisesti turhaan.
Ikeasta ollan haettu filttejä, joilla peitelty pahimmat risat.
Itse tehtynä tulis varmaan edullisemmin, mutta ovat varmaan sen näköisetkin, jos jollain hajua nyky hinnoista, niin kerro tietosi.
Toinen jolla tarvetta - Anonyymi
Ei sinällään hinnasta tietoa, mutta otat kunnon mitat (tarkistat useaan otteeseen) ja leikkaat itse etolan vaahtomuovista. Kunhan vaan saat 1-vaiheen tehtyä (oikeat mitat) ja olet huolellinen, se ei voi mennä pieleen.
Sama kankaassa, kunnon mitat ja ompelemaan. Saumat mahd. mukaan alapuolelle, sillä ei nyt ole väliä miltä patjan alapuoli näyttää.
Helppoa, jopa ihan hauskaa. Muista kärsivällisyys mittojen suhteen ja tarkista useasti!.- Anonyymi
https://www.muovijalelu.fi/tuote-osasto/vaahtomuovit/vaahtomuovia-mittojen-mukaan/
https://vaahtomuovi.net/
Jälkimmäisessä on myös ompelimo, jossa tekevät niihin päälliset, vanutukset ja haluttaessa napit, tikkaukset jne. Vinkki vinkki: Patjastojen ja tyynyjen ei välttämättä tarvitse olla yltympäriinsä samaa kuosia.
Kurkkaapa noista. Verhoilut kannattaa teettää eikä tehdä itse. Saa niihin kestävät saumat ja pysyvän muodon, kangas se on mikä veneen patjastoissa maksaa, (palo- ja homesuojattu, UV-suoja) ei niinkään vaahtomuovi.
Ompelutyö maksaa jotain, mutta verhoilija tekee sellaisen jäljen, ettei tarvitse 15 vuoteen noista murehtia, jos ne säilyttää talvet kuivassa.
- Anonyymi
Aloittaja tässä.
Tuskin tulee enää uutta venettä hankittua joten laitan tämän kuntoon. Piakkoin eteen tulee esimerkiksi elektroniikan, koneen ja avotilan tiikkien uusiminen niin mietin missä järjestyksessä alkaisin tekemään ja teettämään kuntoon.
Laiturinaapuri teetti omaan 30ft patjat kymmenkunta vuotta sitten 2500e:llä ja ihan siistin näköiset olivat. Siinä oli tosin vain pistopunkka. Pääsisiköhän jollain 5000e tienoilla olevalla kustannuksella?- Anonyymi
Ison osan hinnasta muodostaa valittu päällyskangas. Kankaiden hinnat lähtee jostain 50,- €/juoksumetri, alcantara taitaa maksaa luokkaa 160,-€/juoksumetri. Vanhaan veneeseen (33ft) teetin patjasarjan selkänojien päällystämisen n 15 vuotta sitten ja muistaakseni kustannus oli silloin luokkaa 2500,- €. Päivän hinta selviää kysymällä tarjouksia mutta eikohän 5000,- € riitä.
- Anonyymi
Jos haluat päästä todella halvalla nukkumaan huippulaadukkaille patjoille, voit ostaa ne Ikeasta tai Jyskästä, leikata muotoon sähköisellä leipäveitsellä ja käyttää patjan mukana tulleen päällisen verhoiluna. Valitse mahdollisimman tekokuituisella päällisellä verhoiltu patja, jotta vältyt homeelta.
- Anonyymi
Huippulaadukkaasta en tiedä, mutta edullisen ja hyvän patjan keulapunkkaan tein juuri noin, eli ostin Ikeasta patjan, leikkasin sivuista leipäveitsellä palat pois ja ompelin päällisen sivut kiinni.
Salongin sohvatyynyt toki täytyy tehdä ihan metritavarasta, jotta tulee nätit. - Anonyymi
Kiitos vinkistä, näitä lisää!
Mikä olisi hyvä "matto" laittaa patjan ja alustan väliin niin että patjan kosteus saisi poistettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä olisi hyvä "matto" laittaa patjan ja alustan väliin niin että patjan kosteus saisi poistettua.Mulla on sellaista valkoista verkkomaista muovia noin 2 cm korkeaa ja vaikuttaa toimivan hyvin, en tiedä mitä on, tehtaalla laittaneet. Patjat on teräsjousitetut ja todella painavat, hankala lakanoita vaihdella, mutta parempi nukkua, kuin kotona "jenkki" sängyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä olisi hyvä "matto" laittaa patjan ja alustan väliin niin että patjan kosteus saisi poistettua.Tee vaikka rimoista ihan kunnon ritilä, niin tuuli tuivertaa patjan alla
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465437Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5662008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781135Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50833Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758