Kirjova ompelukone

MJP

Onko teillä, arvoisat palstalaiset, tietoa kirjovista ompelukoneista tai kirjontakoneista? Olen harkinnut sellaisen hankkimista, mutta on niin vaikeaa tämä vertailu. En ole aikaisemmin kirjonut koneella, joten olen siinä aloittelija. Ompelukone on. Mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä? Onko jälki siistiä? Entä hinta? Olen löytänyt netistä suositushinnan vain parista mallista ja tuntuvat olevan aika kalliita, joten en haluaisi tehdä virheostosta. Kaikki informaatio on tervetullutta!

5

3854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjova

Mieti ensin kuinka paljon tulet käyttämään kirjontaa. kone missä on oma kortti maksaa n.1000 eurosta ylöspäin ja sellainen minkä saat liitettyä tietokoneeseen ovat n.2400 ja siitä ylöspäin.
      Osta liikkeestä,niin pääset koeompelemaan ja näät heti jäljen. Käy vertailemassa eri liikkeiden hintoja ja tietysti tinkaamassa.

• No niin, ettei vallan markkinoinnin puolelle mene, niin mulla on se Pfaffin 2140(siis kaksikin), joka nykyään Pfaff 2144. Ompelukoneena aivan mahtava koska siinä on yläsyöttö, teollisuussukkula ja hyvä ompelukäyttäytyminen ja on erittäin helppokäyttöinen, suomenkielinen tietty. Tuon koneen nykyinen sh. on muistaakseni melkein 6000€, jotta halavemallakin saa ihan laadukkaita ilman tuota isoa värinäyttöä. Merkeistä tunnen Husqun ja Pfaffin kirjovat ja kaikkia voin suositella.

Kirjontakoneena omastani voin kertoa sen verran, että olen tehnyt sillä ihan myyntiin asti tavaraa, yritysten logoja, kodintekstiileihin ja vaatteisiin brodeerauksia, jälki on erittäin vertailukelpoinen verrattuna teollisuudessa käytettävien koneiden jälkeen. Toki jälkeen vaikuttaa myös oikeanlainen tukeminen, langat ja kirjottava materiaali, sekä näiden yhteensopivuus.