Kirjova ompelukone

MJP

Onko teillä, arvoisat palstalaiset, tietoa kirjovista ompelukoneista tai kirjontakoneista? Olen harkinnut sellaisen hankkimista, mutta on niin vaikeaa tämä vertailu. En ole aikaisemmin kirjonut koneella, joten olen siinä aloittelija. Ompelukone on. Mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä? Onko jälki siistiä? Entä hinta? Olen löytänyt netistä suositushinnan vain parista mallista ja tuntuvat olevan aika kalliita, joten en haluaisi tehdä virheostosta. Kaikki informaatio on tervetullutta!

5

3854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjova

Mieti ensin kuinka paljon tulet käyttämään kirjontaa. kone missä on oma kortti maksaa n.1000 eurosta ylöspäin ja sellainen minkä saat liitettyä tietokoneeseen ovat n.2400 ja siitä ylöspäin.
      Osta liikkeestä,niin pääset koeompelemaan ja näät heti jäljen. Käy vertailemassa eri liikkeiden hintoja ja tietysti tinkaamassa.

• No niin, ettei vallan markkinoinnin puolelle mene, niin mulla on se Pfaffin 2140(siis kaksikin), joka nykyään Pfaff 2144. Ompelukoneena aivan mahtava koska siinä on yläsyöttö, teollisuussukkula ja hyvä ompelukäyttäytyminen ja on erittäin helppokäyttöinen, suomenkielinen tietty. Tuon koneen nykyinen sh. on muistaakseni melkein 6000€, jotta halavemallakin saa ihan laadukkaita ilman tuota isoa värinäyttöä. Merkeistä tunnen Husqun ja Pfaffin kirjovat ja kaikkia voin suositella.

Kirjontakoneena omastani voin kertoa sen verran, että olen tehnyt sillä ihan myyntiin asti tavaraa, yritysten logoja, kodintekstiileihin ja vaatteisiin brodeerauksia, jälki on erittäin vertailukelpoinen verrattuna teollisuudessa käytettävien koneiden jälkeen. Toki jälkeen vaikuttaa myös oikeanlainen tukeminen, langat ja kirjottava materiaali, sekä näiden yhteensopivuus.

Itsellesi kun lähdet tuollaista konetta hankkimaan, tärkeintä on, että kaikista hyvistä löydät sen omaan käteesi sopivimman ja tarkoitusperiäsi vastaavan(esim. koneesta saa mieleisen kokoista kuviota, kortteja saatavilla, haluatko kytkeä tietokoneeseen omien mallien suunnittelua varten jne.) ja ennen kaikkea, jos ostat noin kalliin koneen, löydät hyvän ja luotettavan myyjän, joka opastaa ja kouluttaa sinut.

• MJP

Kiitos vastauksista. Tämä on minulle nyt vielä sellainen "olisi kiva olemassa"-juttu, eli harkinnan alla. Mulla on pari vuotta vanha elektroninen ompelukone (Husqvarna Viking Freesia) ja vuoden vanha saumuri, jotka molemmat ovat aivan mainioita. Nyt vain ajattelin, että olisi kiva myös kirjoa, esim. lastenvaatteisiin kuvia tms. Mietiskelen siis, kannattaako päivittää omplelukone monipuolisempaan kirjovaan koneeseen, jotka ovat varsin kalliita (2500 e vasta lähtöhinta?), vai riittäisikö pelkkä kirjontakone. Janome Embroidery mahdollisesti irtoaisi about tonnilla, mutta epäilyttää sen muistikorttisysteemi ja se, että onko kuvien määrä kuitenkin rajallinen... Eikä merkkikään ole tuttu. Ja onko järkeä ostaa erillinen kone vain rajallista tarkoitusta varten?
      En ole aiemmin näin monimutkaisiin koneisiin tutustunut, ja tuntuu, että tietotekniikka voi vanhentua samassa tahdissa kuin tavallisen tietokoneenkin. Järkeviä vaihtoehtoja vain kartoitan, ihan omaksi ilokseni ompelen, mutta se ilo vaatii tietysti hyvin toimivan koneenkin.

• Allu

Janomen muistikorttisysteemi on kyllä hyvä, paljon varmempi kuin korput. Se on samanlainen kuin mitä kameroissakin käytetään. Useissa uusimmissa tietokoneissahan ei ole edes korppuasemaa nykyään. Muistikorttiasemia taas on useitakin. Kuviahan saa rajattomasti esim. imuroimalla netistä, tai hankkimalla kuvankäsittelyohjelman. Oletko käynyt www.janome.com sivuilla? Ne on hyvät ja siellä on paljon tietoa, saa myös päivityksiä ja kuvia.

• MJP
        Allu kirjoitti:

Janomen muistikorttisysteemi on kyllä hyvä, paljon varmempi kuin korput. Se on samanlainen kuin mitä kameroissakin käytetään. Useissa uusimmissa tietokoneissahan ei ole edes korppuasemaa nykyään. Muistikorttiasemia taas on useitakin. Kuviahan saa rajattomasti esim. imuroimalla netistä, tai hankkimalla kuvankäsittelyohjelman. Oletko käynyt www.janome.com sivuilla? Ne on hyvät ja siellä on paljon tietoa, saa myös päivityksiä ja kuvia.

Selvä, en ihan ymmärtänyt, että kyse on siis vastaavasta kortista kuin kameroissa yms. Olen aika onneton tietotekniikan ja elektronisten härveleiden kanssa - opin kyllä lisää pikkuhiljaa.. korput ovat tosiaan poistuvaa tavaraa. Janomen sivuilla olen käynyt, varsin hyvät ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe