Tuossa jokin aika sitten pohdin, kannattaako enää maksaa huoltosopimusta. Tätä nykyään maksan siitä 40 e/kk. No, enää ei harmita moinen meno. Mulla siis Laguna II vm. 2002 ja ajettu vaivaiset 29800 km. Viikonloppuna vasen takajarru hirtti kiinni. Ajoin jarru jumissa 100 m ja sitten seis. Savua tuprusi ja perhe ulos autosta. Vein aamulla auton korjaukseen ja Volvialle lähti n. 500 egen lasku. Aikaisemmin keväällä lähti 30 000 huollosta yli 300 egen lasku. Viime kesänä meni kuskinpuoleisesta sivuikkunasta moottori rikki. Taisi lähteä Volvialle 1000 lasku. Sitten edeltävänä jouluna meni rattilukon keskusyksikkö rikki. Osa tilattiin aina Ranskasta asti. Ja Volvialle lähti muhkea lasku. Ai niin. Luovutuksen yhteydessä havaittiin joissakin kohtaa maalipinnan vaurioita. Maalia jouduttiin myöskin tilaamaan Ranskasta asti. Mitäs muuta? Niin, ja sitten jokavuotiset vuosihuollot päälle. Hups, meinasi unohtua: 30 000 huollon yhteydessä uusittiin ohjaustehostimen anturi. Hintaa sillä oli 100 ja rapiat. Älkää siis ihmiset heti irtisanoko huoltosopimusta!
Hurraa huoltosopimus!
14
4277
Vastaukset
on Laguna kehno auto, kun nyt jo tuolla tavalla hajoilee. Uusi auto, tuskin vielä sisäänajettu.
Ellei sitten koko juttu ole pelkkä provo, kuten epäilen.- Jarkko N.
Olen kuullut kyllä että nuo Lagunat ovat hyvässä maineessa kestävyyden osalla, kaverini työskentelee Bilialla. Omassa -01 Cliossani ei ollut polttimoiden sekä määräaikaishuoltojen vaihdon jälkeen 52tkm matkalla mitään vikaa. Laatu on Renaulteissa kohdallaan. Toisin voi sanoa Citroenista.. Niissä vikoja on riittänyt, itselläkin kun työkseeni autoa ajan.
- miten tää
menee autolla ajettu 29800km, viikonloppuna kirtti jarru kiinni,aamulla auto korjaamolle. Ja sitten aikaisemmin keväällä! 30 000km huolto!!?
- Lagunaman
Ei ollu provo-viesti. Mulla vaan on ollut uskomattoman huono mäihä autoni kanssa. Ollaan ihan oikeasti tykätty Lagunasta. Vikoja vaan on siunaantunut aika paljon.
Niin toi huoltohomma oli niin, että päättivät tehdä sen 30 000 huollon jo nyt, vaikka 30 000 ei tullutkaan täyteen. Joku siinä oli, että aikaistivat. Jos en nyt väärin muista, niin viime elokuussa kun oli normaali vuosihuolto, niin silloin olisi pitänyt tehdä jokin normaali osan vaihto, mutta se unohtui. Aikaistivat huoltoa... - takajarru
jumitti. Kaverilla oli cruise päällä ja tuhoutui koko taka-akselisto ennen kuin huomattiin homma liikennevaloihin tultaessa kaupungin laidalla. Tyyppivika ilmeisesti.
- ei voi
Tässä ei voi huutaa kuin hurraa renaultin laadulle...
- Eurostartti
Jos jollakin on Lagunassa ongelmia niin kyllä kaikissa automerkeissä on jollakin sama juttu.Väitän että Laguna on erittäin kestävä auto ja tämä perustuu selvään tietoon.Me myymme kaikkiin Renaulteihin,Peugeoteihin ja Citroeniin varaosia ja nimenomaan sekä vanha,että uusikorinen Laguna ovat selvästi kakkein vähävikaisimmat Ranskalaisautot.Voin sanoa jopa Meganessa(vanha ja uusi korinen)olevan enemmän vikoja.
- ostajalla
Kyllä vaihteleva laatutaso on yleensä ostajilla tiedossa. Ehkä se on vaan jotain persoonallisuutta mitä Renaultin ostolla haetaan. Jos kaikki ostaisivat vain sen luotettavimman kulkineen meillä olisi pian kaikilla samanlainen auto.
- 2.0t
Eipä taida olla hurramista lagunan laadussa,itselläni on 03 laguna jossa ongelmat alkoi vaihdelaatikosta (pakki ei mennyt päälle).Vein tsekkaukseen jossa havaittiin 1ltr puuttuvan öljyä(täyttö2.5)joten 40% puuttui öljystä.Öljyä lisättiin mainittu määrä ,200km ajon jälkeen pukkasi öljyt ulos.Nyt auto on pukilla Biliassa kai laatikko menee vaihtoon
- Mon Amour
-2,0T:ssa ole japanilainen vaihteisto,joten kuinkas se nyt noin...?
- Monipuolista
Eikö se perustakuu ole 2 vuotta? Ja oletan, että valmistusvirheet tms menee sen piikkiin, etenkin kun kilometrejä on noin vähän? Eli huoltosopimuksen oikea etu alkaa vasta takuun loputtua? Ja silloin ne kuukausimaksut on jo hurjan korkeat ja mieti vain, kuinka paljon olet siihen mennessä maksanut...
- Lagunaman
Tiedustelin 40:n huollon hintaa. Sanoivat sen olevan 400 egen luokkaa. Kannattaa siis roikkua huoltosopimuksessa ainakin vuoden verran lisää. Kun huoltospimuksen hinta taas nousee, niin sitten meneekin jo aika hankalaksi. Voipi olla, että irtisanoudun sitten. Eipä siis hättäillä!
- Samppa
Lagunaman kirjoitti:
Tiedustelin 40:n huollon hintaa. Sanoivat sen olevan 400 egen luokkaa. Kannattaa siis roikkua huoltosopimuksessa ainakin vuoden verran lisää. Kun huoltospimuksen hinta taas nousee, niin sitten meneekin jo aika hankalaksi. Voipi olla, että irtisanoudun sitten. Eipä siis hättäillä!
Mitenkäs tuo huoltoväli 02 Lagussa. Omassani vm.03 30000km. Tietysti ylimääräiset öljynvaihdot jossain muualla kuin merkkiliikkeessä.
- Lagunaman
Samppa kirjoitti:
Mitenkäs tuo huoltoväli 02 Lagussa. Omassani vm.03 30000km. Tietysti ylimääräiset öljynvaihdot jossain muualla kuin merkkiliikkeessä.
Taitaapi olla sama 30 000 km tai kaksi vuotta, kumpi nyt tulee aiemmin vastaan. Olen kyllä käyttännyt autoa vuosihuollossa, määräaikaishuoltojen lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135