Voiko joku asiantuntija vastata nopeasti?

Anonyymi

Kumpi on parempi kirjoittaa äidinkieli vai S2, jos haluaa lääkikseen.
Keskiarvoni oli peruskoulusta 9,7. Olen aina ollut äidinkielen tunneilla, mutta lukion opo oli sitä mieltä, että S2:sta saa helpommin E:n tai L:n kuin äikästä.

7

1932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

tarkentavia kysymyksiä. Mitä tarkoittaa a) äidinkieli ja b) mitä ihmettä tarkoittaa S2 .

• Anonyymi

No tietenkin suomi toisena kielenä

• Anonyymi

Opo ei ole tuossa asiassa asiantuntija, ellei satu olemaan alkuperäseltä ammatiltaan äikän tai S2:n opettaja.

Kannattaa keskustella sellaisen äikän tai S2:n opettajan kanssa, joka tuntee sinun taitosi.

• Anonyymi

Jos olet opiskellut lukion äidinkielen kursseja, et voi kirjoittaa S2. Lisätietoja Ytl:n määräyksistä ja ohjeista. www.ylioppilastutkinto.fi . Terv. lukion opp

• Anonyymi

kannattaa ehdottomasyi kirjoittaa s2 ku siitä saa samat pisteet samoilla arvosanoilla (L, E, yms.) ja se on huomattavasti helpompi. Mut huomioi että jotta voit kirjoittaa s2 niin pitää käydä kaikki s2 kurssit läpi.

• Anonyymi

Minusta on aivan turha miettiä, mitä kirjoittaa, jotta pääsee johonkin tiettyyn tiedekuntaan. Siinä nimittäin voi silti käydä niin, ettei juuri sinne pääse kuitenkaan. Sitten vielä toiseksi niin mieli voi muuttua nopeastikin ja monta kertaa. Tai opiskellessa yksi ja toinen huomaa, ettei tää ollutkaan se mun juttu, tai töitä ei sitten löydykään ja tahdotaan vielä ihan toinen tutkinto.

Viisainta on keskittyä itseä kiinnostaviin aineisiin ja kirjoittaa ne, mistä voi odottaa korkeita arvosanoja. Niillä sitten mennään.

Sitä paitsi koskaan ei tiedä, millä valintakriteereillä opiskelijat valitaan parin, viiden tai kymmenen vuoden kuluttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2604
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe