Onko mulla syöpä :/

Anonyymi

Moi! Oon 13 vuotias tyttö. Mulla on ollun nytten jo muutaman päivän keuhkokipua ja kipua yläselässä. Olen altistunun asbestille joskus, kun olen ollut asbestirakennuksessa n. 6-7 kertaa n. 30 min. Ja olen kokeillut tupakkaa 3 kertaa ja sähkötupakkaa kerran. Ja kumpaankin keuhkoon sattuu joskus mutta kipu tuntuu eniten vasemmassa keuhkossa ja vasemmalla ylä selässä.
Ja mulla on astma. Mun vanhemmat ei tupakoi.
Kiitos jo valmiiksi jos tähän vastaisi joku <3

5

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei o

• Anonyymi

Pelkästään asbestitalossa olo ei altista asbestille jos et ole repinyt esim. asbestieristeitä tai mennyt asbestipurkutyömaalle ilman suojaimia.
      Luonnossa esiintyy ihan normaalistikin asbestia joten se on luonnon materiaali, kyse on vain altistusmääristä.
      Myös tupakka haitat ovat riippuvaisia altistusmääristä, jos 3 tupakka tappaisi niin maailmassa olisi jäljellä 1/5 ihmisistä.

Tietenkin syöpä voi tulla ilman altistumiakin mutta mahdollisuus on erittäin pieni varsinkin nuorella iällä.

• Nuo sinun altistumiset sinänsä syöpävaarallisille asioille ovat erittäin erittäin vähäisiä. Vastaavia ja paljon suurempia altistumisia on käytännössä ihan kaikilla aikuisikään ehtineillä suomalaisilla, ja aika harvalla heistä on syöpä.

Kyllä oireesi yli 99% todennäköisyydellä johtuvat jostakin muusta kuin syövästä.

• Anonyymi

Näinhän se on. Työissä ollessani altistuin suoraan asbestille (käytettiin sitä), mutta ei ole tullut asbestoosia. Aloittajan oireet viittaavat oireettomana sairastettuun koronaan joka on mahdollisesti vaurioittanut keuhkoja. Kannatta käydä lääkärissä niin saa selvyyden mistä on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on. Työissä ollessani altistuin suoraan asbestille (käytettiin sitä), mutta ei ole tullut asbestoosia. Aloittajan oireet viittaavat oireettomana sairastettuun koronaan joka on mahdollisesti vaurioittanut keuhkoja. Kannatta käydä lääkärissä niin saa selvyyden mistä on kyse.

okei😅 kiitos paljon❤️ ei tarvi stressata asiasta sitten sen enempää👍👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe