Uusi keräilyn kohde

Anonyymi

Tuossa keväällä 2019 aloitin uuden keräily harrastuksen ja nyt kokoelmassa on satakunta kohdetta tästä, en kerro heti alussa mitä tämä sisältää, jotta lukijalla säilyy jännitys loppuun asti.
Tavallisesti ihmiset (eläimetkin) kerää niitä yleisesti tiedettyjä keräilyn kohteita, joita tässä turha luetella, tiedätte varmaan niitä ilman mainintaa, mitä ne ovat. Mutta on aika vaikeata keksiä uutta, jollain tapaa järjen rajoissa pysyvää keräilyn kohdetta, jota vain ani harva on ennen hoksannut. Tiedän, että tämä minunkin uusi innovaatio elämän kiertokulussa on jo aikaisemmin keksitty, mikä sikäli harmi, koska en pääse tällä keksijöiden arvostettuun piiriin.
On tavallaan harmi, että tätä kyseistä kohdetta ei yleisesti kerätä, voi vain ihmetellä, että miksi? Kohde sopii vähä varaiselle, mutta vaatii tilaa enemmän, kuin esim. postimerkit, rahat, kortit jne. lituskaiset pientavarat eli hyvä olla oma suhteellisen tilava luukku eli kämppä. Kohde on yleinen ja se viskataan usein, lähes päivittäin roskiin, elintavoista riippuen, varsinkin kotitalouksissa.
Se oli siis kevät 2019 kun huomasin, että ei kannata uskoa, eikä varsinkaan nieleskellä kaikkea mitä niin sanotut viisaat ja lukeneet kertoo, opettaa tyhmälle rahvaalle eli vähempi arvoiselle kansanosalle, johon myös itseni luen kuuluvaksi. Tein havainnon, että vatsani ei voinut hyvin, turvotusta mahalaukussa, niinpä ryyppäsin viimeisen rasvattoman laihan maidon tölkistä ja laitoin tölkin arvokkaaseen lasivitriiniin, tästä alkoi erilaisten maito, mehu, piimätölkkien keräily harrastus. Olen rajannut sikäli tölkki keräilyä, että en kaikkia kauppojen erilaisia tölkkejä osta, vaan vain omassa taloudessa lähinnä kulutettua tavaraa kerään, muutamia vieras ja virulais tölkkejä on tosin ja joskus ostan mielenkiintoisen tölkin, tietäen, että siitä tulee super keräilyharvinaisuus.
Lopetin lähes tyystin maidon juomisen, vain satunnaisesti juon maitoa, lisäksi lopetin rasvattomat maitotuotteet, koska rasvalliset ovat parempia ja terveellisempiä havaintojeni mukaan eli pitää ajatella ihan itse, eikä uskoa luonnottomia yliopisto ja muita herroja, jotka maka (muka) jotain terveydestä tietävät ja katin kontit, tyhmiä kuin kattopeltiruuvit ruostuneella peltikatolla.
Osui myös ajankohtaan kaurajuoma buumi, näitä pitkiä tölkkejä myös kokoelmissa, niitä muita tiiliskiven muotoisia paljon kaupoissa, mutta sain kerättyä juuri oikeaan aikaan niitä enempi tölkin muotoisia kaurajuomia.
Tällainen tölkki on kuin pieni kirjanen, sisältää tietoa ja on aikansa kuva, vielä päiväys mukana, mutta ei kaikissa laitettu vuotta, itse laitan niihin pohjaan vuosiluvun, ehkä muutakin hauskaa tietoa.
Muistelen niitä entisiä tölkkejä, joista olen juonut ja sitten viskannut pois, nyt olisi mukavaa ottaa tällainen vanha tölkki tarkasteltavaksi ja palata muistoissa menneisyyteen, sen ajan arjenhistoriaan, siihen entiseen hyvään aikaan. Mieleeni on jäänyt tölkkejä, joista ei löydy mitään kuvaa tai tietoa netistä. Esim. nuoruuteni mehutölkki, mehumerkki nimeltään Korkea V, ruotsiksi Höga V. Tietääkö tai muistaako kukaan tätä? 1970 lukua.

0

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        90
        3275
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        88
        3043
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1872
      4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        19
        1842
      5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        30
        1777
      6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        21
        1711
      7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1687
      8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
        Tv-sarjat
        34
        1389
      9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        48
        1327
      10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        9
        1319
      Aihe