Heipähei! Meillä visainen pulma. Kuinka saada rikki kookospähkinä. Kiitos vastauksista!
T. Zoozdoplejuu
Kuinka saisin rikki kookospähkinän?
1
703
Vastaukset
- Anonyymi
Tarvitset kookospähkinän rikkomiseen avuksesi vasaran, ruuvimeisselin ja vanhan keittiöliinan. Aseta kookospähkinä liinalle sen kolme ”silmää” ylöspäin. Laita ruuvimeisselin kärki ”silmään” ja nakuta vasaralla, kunnes ruuvimeisseli sujahtaa silmästä läpi. Pyörittele ruuvimeisseliä aukossa, niin kookosmaito pääsee valumaan pähkinästä helpommin.
Kaada neste syntyneestä aukosta suureen kulhoon, kannuun tai lasiin. Voit käyttää nesteen kokkaamiseen saman tien, tai pakastaa sen myöhempää käyttöä varten.
Näin saat hedelmälihan irti pähkinästä
Kääräise sen jälkeen kookospähkinä pyyhkeen sisään pussiin. Ota pyyhkeestä luja ote ja heilauta kookospähkinä pyyhkeen sisässä lujaa jotain kovaa pintaa vasten. Esimerkiksi asfaltti, autotallin seinä tai muu kova pinta käy hyvin. Älä tee tätä kerrostalossa sisällä.
Kookospähkinän pitäisi haljeta melko helposti moneen osaan. Nyt voit helposti kaapia kookospähkinän maukkaan hedelmälihan irti pähkinän kuorenlohkoista. Tee se näin: aseta tasapäisen ruuvimeisselin terä pähkinänkuoren ja hedelmälihan väliin. Irrottele lihaa käyttämällä meisseliä vipuvartena. Kookoslihan pitäisi irrota helposti irti kuoresta kokonaisina paloina.
Hyvää päivänjatkoa Zooz!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857535- 1005453
- 2664708
- 484622
- 653332
- 502738
- 542391
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292362- 412224