kansalaisten elintasoa eikä puuttua heidän hätään toimeen tulossa. Tärkeintä on nyt auttaa sotakoneiden lahjoittamisessa ja muiden auttamisessa, kun oman kansan. Siihen on aina varaa. Me ollaan vaan maksumiehiä. Aina heillä on syy olla auttamatta ja lisäämällä oman kansan hyvinvointia, ja taas voi sanoa ettei ole rahaa meille.
Tietenkin pitää auttaa, sitä en kiellä, mutta miksi oman maan kansa on aina se viimeinen ja heitä jotka saa odottaa, eikä sillonkaan mitään tapahdu. Koskaan ei sillon ole rahaa kun me itse tarvimme jotain.
Jos oikeita syitä ei ole, ne keksitään.
Ranahnkeräys konsertitikin ym keräykset ohjatuu aina ulkomaille. Kansa maksaa, vaikkei ole varaa meillä itsellämme.
Ei ole mitään syytä, miksi pitäisi itse olla töissä. Kun tukia saa lkomaat niin oletan että tuilla voi elää myös oma kansa.
Eduskunta ei aio korjata
41
56
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalaiset raatavat ja tienaavat muiden maiden kansalaisille. Meidät on pakotettu maksamaan muiden elämä, kukaan ei ole minulta ainakaan kysynyt, haluatko osallistua! Meitä koskee pakko elatus muille. Omalla kustannuksella.
- Anonyymi
Sota tulossa ja tappolistat julkaistaan nettiin.
- Anonyymi
Kun täältäkin lukee näitä kirjoituksia siitä, että kuinka mukavaa on elää yhteiskunnan tuilla tekemättä mitään ja miten paljon rahaa saa ja miten helppoa on luusereiden elämä muiden kustannuksella, niin eikö silloin pitäisi uskoa, että tuet ovat oikein hyvät ja mitään korotuksia ei enää pidä eikä tarvi maksaa?
Pian voi tulla se aika, että tuet pienenee radikaalisti ihan siitä syystä, että kassassa ei ole enää rahaa tukea tukiloisia. Jos ei joku työkykyinen edes ainehdi töihin, niin silloin ei hänen pidä tukiakaan saada. Keksiköön itse keinonsa kustantaa loisimisensa. - Anonyymi
Niin minkä ihmeen takia yhteiskunnan tarvii mukamas jotain elintason kohentamiseen huh mikä aivopieru aloittajalla. Aivan riittävä taso on toimeentulotuessa kun maksetaan terveydenhoitomenot,sähköt,lääkkeet yms. Muuttakaa jonnekki muualle vaatiin asioita.
- Anonyymi
Sitä minäkin olen ihmetellyt että EDUSKUNNAN TUKILOISET saavat ilmaista rahaa 20 000 e palkkkaa, siihen ilmaiset bussit, taksit, junat ja lentokyydit, ilmaiset ruuat ja kahvit ja viinat, ilmaista on kaikki ja lisäksi tukea avustajiin, joita ei trtavi kun ei ole mitään tekemistä ja kulutuksiin ym rahaa tulee ovist aja ikkunoista, ja kaikki verotonta. Tukea tulee joka tuutista... ja tekemttä mitään!!!!!!! SITÄ ME KAIKKI IHMETELLÄÄN,!!!!!
Todellkain muuttakoot edustajat ja ministerit muualle etsimään rahakasta eloaan, suomen kansa on käyhyydessä ja heitteillä, ja nää loiset senkun elää tositen rahoilla, ja ilkkuu ja nauraa. EDUSKUNTA ON SE RSUURIN SYY MIKSI UOMI ON KÄYHÄ!!!
Aloittaja muuttaa sitten valtion pakottamana jollekin muuttotappiopaikkakunnalle ja toimeentulotuki laskee 150 euroon/kuussa.
On se työttömyys ihanaa!!!!!- Anonyymi
No on! Sehän on ilmaista rahaaa, jonka eteen en ole tehnyt mitään! Kyllä minä olen siitä iloinen että saan rahaa ilamsieksi. Miksi tekisin töitä sen eteen? Tai teenhän minä, kotitöitä ja mulla on paljon harrastuksia, kyllä kaikki käy työstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No on! Sehän on ilmaista rahaaa, jonka eteen en ole tehnyt mitään! Kyllä minä olen siitä iloinen että saan rahaa ilamsieksi. Miksi tekisin töitä sen eteen? Tai teenhän minä, kotitöitä ja mulla on paljon harrastuksia, kyllä kaikki käy työstä.
Itsellä ei ole paljon mitään kotitöitä elikä pääsen helpolla.
- Anonyymi
Ruoka maksaa nyt 2x kuin viime vuonna tähän aikaan, voin todistaa, säilytän nimittäin kaikki kuitit.
Olisiko joku indeksikorotus nyt paikoillaan?
Hinnat nousee tulot laskee heheh, hyvää politiikkaaa, palkatkin alkaa kohta laskemaan se tulee vain viiveellä..- Anonyymi
Palkat, saavutetut edut eivät koskaan laske. Mutta palkan ostovoima tietysti laskee, kun kaikki hinnat kipuavat kattoon. - Nm. Eri asiat
- Anonyymi
Laitappa varsin esimerkki mikä ruoka on noussut kaksinkertaiseksi.
Itse olen huomannut että tuoreen perunan ja suodatinkahvin hinta on kaksinkertaistunut kaupassa , mutta pakastelaarista saa vielä perunasta jalostettuja tuotteita samaan hintaan kuin viime vuonna tähän aikaan.
On täytynyt alkaa tarkkaileen enemmän näiden eri kaupparyhmien tarjouksia ja olen hankkiutunut jäseniksi jokaiseen. Kauppakuitit täytyy kuitenkin vielä tarkistaa kassalla kun niistä näkee ettei tarjoushintoja ole aina laitettu kassajärjestelmään. Aina olen kuitenkin saanut korjattua kun heti huomannut. - Anonyymi
"Ruoka maksaa nyt 2x kuin viime vuonna tähän aikaan, voin todistaa, säilytän nimittäin kaikki kuitit.
Olisiko joku indeksikorotus nyt paikoillaan?
Hinnat nousee tulot laskee heheh, hyvää politiikkaaa, palkatkin alkaa kohta laskemaan se tulee vain viiveellä.."
Jaa, Liiterissä kanankoipien hinta on laskenut noin 30 % viime vuodesta, pottujen samaten. Litra maitoa 79 senttiä, 1,5 litraa vissyä 69 senttiä pantti.
Eli ruuan hinta ei ole noussut yhtään.
Nyt sitten niitä kuitteja kehiin!! - Anonyymi
Indeksikorotuksia tehtiin vuodenvaihteessa moniin tukiin, seuraava tulee viimeistään vuoden vaihtuessa.
Nyt nähdyt poikkeuksellisen suuret hinnankorotukset erityisesti polttoaineiden hinnoissa johtavat kuitenkin monen pienituloisen elämän merkittävään vaikeutumiseen. Puolitoista vuotta sitten, kun bensan hinnat olivat erityisen alhaalla, litrahinta oli kokonaisen euron verran alempi. Dieselin hinta on noussut sitäkin rajummin.
Poikkeuksellisissa inflaatio-oloissa tulisi tarkastella mahdollisuutta reagoida nopeammin tukien varassa elävien tilanteeseen. Välikorotusta vuoden puolivälissä pitäisin yhtäältä realistisena toteuttaa, ja toisaalta hitaimpana hyväksyttävänä reagointinopeutena.
Pitkäaikatyötön
- Anonyymi
Ei tarvitse nähdä nälkää, kun eläke ropisee tilille joka kuukausi. Katselin perunan ja porkkanan hintoja ja ilmeni, että joka kuukausi pystyisin ostamaan ainakin tonnin eli 1000 kiloa porkkanoita ja perunoita tai appelsiineja. Ei pääse nälkä yllättämään .
- Anonyymi
Tämä kansa on kyllä niiin hyvin tuettu, että se pystyy muualla olevia hädänalaisia auttamaan. - Nm. Oletko kade vai kipeä
- Anonyymi
On häpeällistä, että äärimmäisten kärsimysten runtelemaa Ukrainaa avustettiin vain 10 milj. summalla, mutta kehitysapuun löytyi helposti miljardi ja ympäristövouhotukseen toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On häpeällistä, että äärimmäisten kärsimysten runtelemaa Ukrainaa avustettiin vain 10 milj. summalla, mutta kehitysapuun löytyi helposti miljardi ja ympäristövouhotukseen toinen.
Kymmenen millin lisäksi meni muuta apua, jolla silläkin on joku rahallinen arvo. Oletan, että tarpeen mukaan menee lisää. Ympäristöasiat eivät ole vouhotusta ja kehitysmaat tarvitsevat apua vielä enemmän kuin Ukraina. - Nm. Avarru
- Anonyymi
Kummallista mässytystä taas! Tukeminen on vapaaehtoista. Me jotka tuemme rahallisesti antamalla omistamme vaikkapa noiden konserttien muodossa voimme päättää ihan itse minne tukemme haluamme antaa. Jos päätämme, ettemme anna teille, niin sitten se on meidän oma asiamme ja teillä ei ole siihen nokan koputtamista.
Muutenkin tuntuu aivan uskomattomalta röyhkeydeltä, että täällä hyvin toimeentuloa antamassa maassamme tunnetaan kateutta ja närää, jos autetaan niitä, ketkä oikeesti ovat avun tarpeessa. Juuri he, jotka saavat kaiken mahdollisen tuen ovat niitä kaikkein suurimpia nurisijoita. Aina vaan pitäisi saada enenmmän ja ennemmän ja mikään ei tunnu riittävän.- Anonyymi
Suurin osa vähävaraisista elää todella hädässä. Suurin osa työssä olevista on ylimielisiä, jotka kuvittelevat hädän olevan keksittyä. Suomessa on todella laainen tulotaso ja alhainen tukitaso. Suomen kaltaisessa maassa kaikki on kallista, ja turha sitä on heitä syyttää.
Syy on edeuskunnassa, heissä jotka lait määrää, he tekvevät kansan elmisestä kallista ja hankalaa, koska heiltä itseltään ei puutu mitään kun päättävät siitä itse. Hyvä se on kurjuuttaa kun ei itse sitä puutetta näe. Eduskunnan pitäisi olla kansan puolella, mutt ahe ovat vaan huolissaan itsestään, ja yritysjohtajista.
Kansa ei ole mitään, pelkkää orjaa ja heitteillä oelvia ihmisiä. SYY ON EDUSKUNNASSA JOS YHTÄÄN TUTUSTUT EDUSKUNNAN TEKOIHIN JA PÄÄTÖKSIIN. Olet kyllä samaa mieltä, mutta leikit koppakuoriaista joka pakenee kuoreensa kun tulee hankalla ja hankalia asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa vähävaraisista elää todella hädässä. Suurin osa työssä olevista on ylimielisiä, jotka kuvittelevat hädän olevan keksittyä. Suomessa on todella laainen tulotaso ja alhainen tukitaso. Suomen kaltaisessa maassa kaikki on kallista, ja turha sitä on heitä syyttää.
Syy on edeuskunnassa, heissä jotka lait määrää, he tekvevät kansan elmisestä kallista ja hankalaa, koska heiltä itseltään ei puutu mitään kun päättävät siitä itse. Hyvä se on kurjuuttaa kun ei itse sitä puutetta näe. Eduskunnan pitäisi olla kansan puolella, mutt ahe ovat vaan huolissaan itsestään, ja yritysjohtajista.
Kansa ei ole mitään, pelkkää orjaa ja heitteillä oelvia ihmisiä. SYY ON EDUSKUNNASSA JOS YHTÄÄN TUTUSTUT EDUSKUNNAN TEKOIHIN JA PÄÄTÖKSIIN. Olet kyllä samaa mieltä, mutta leikit koppakuoriaista joka pakenee kuoreensa kun tulee hankalla ja hankalia asioita.Jos jokainen työtön saa sen n. 500 euroa kuussa ruokaan ja muuhun (puhelin, hygienia, vaatteita yms. pientä) tarvittavaan sen jälkeen, kun yhteiskunta on ensin maksanut hänen asumis- ja terveydenhoitokustannuksensa, niin kyllä sen 500 euron pitää riittää. Meitä on 2 aikuista henkilöä ja meillä menee ruokaan kuussa yhteensä noin 400 euroa, eli 200 euroa nuppia kohti. Me syödään hyvin ja terveellisesti. Miksi yhteiskunnan tuilla elävä ei selviä tuolla 500:lla eurolla? Mihin hän törsää saamansa rahat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jokainen työtön saa sen n. 500 euroa kuussa ruokaan ja muuhun (puhelin, hygienia, vaatteita yms. pientä) tarvittavaan sen jälkeen, kun yhteiskunta on ensin maksanut hänen asumis- ja terveydenhoitokustannuksensa, niin kyllä sen 500 euron pitää riittää. Meitä on 2 aikuista henkilöä ja meillä menee ruokaan kuussa yhteensä noin 400 euroa, eli 200 euroa nuppia kohti. Me syödään hyvin ja terveellisesti. Miksi yhteiskunnan tuilla elävä ei selviä tuolla 500:lla eurolla? Mihin hän törsää saamansa rahat?
Se on hyvä että sulla riittää, kun ast äitisi helmoissa. Jos maksisit itse asumisen ja elämisesi nniin puheet olisi toista.
meillä tulee 2000 e tukia yhteensä asumistuki ja lapsilisät ym ym... ja ite tehdään pimeesti hommia joskus kun siitä ei mene veroa, hyvin riittää. Ollaan nuukia ihmisiä. Ihmettelen tuota 500 e ???? Kuka saa van sen? Suomen tuet on ruhtinaalliset siksi me ollaankin kotona ja tehdään imeesti vaansillon kun tarvii jotain suurempaa esim auton vaihto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä että sulla riittää, kun ast äitisi helmoissa. Jos maksisit itse asumisen ja elämisesi nniin puheet olisi toista.
meillä tulee 2000 e tukia yhteensä asumistuki ja lapsilisät ym ym... ja ite tehdään pimeesti hommia joskus kun siitä ei mene veroa, hyvin riittää. Ollaan nuukia ihmisiä. Ihmettelen tuota 500 e ???? Kuka saa van sen? Suomen tuet on ruhtinaalliset siksi me ollaankin kotona ja tehdään imeesti vaansillon kun tarvii jotain suurempaa esim auton vaihto.Rakas äitini, joka on jo aika päiviä sitten edesmennyt opetti tekemään työtä ja tulemaan toimeen omillaan, joten puhu vaan omasta äidistäsi joka opetti sinut loisimaan muiden kustannuksella. Äitini olisi hävennyt silmät päästään tai kääntynyt haudassaan, jos hänen kasvattamansa lapset olisivat olleet sossun luukulla kinuamassa rahaa.
Tuo n. 500 euroa on ihan kelan omilta sivuilta julkaistua tietoa. Mua oikeesti naurattaa tuo teidän uhonne. Me jotka ollaan tehty työtä ja pidetty osaltamme tätä yhteiskuntaa kasassa ja teidän ruokanne ja hurvittelunne maksaneet saadaan nauttia nyt eläkkeestä ja työaikanamme hankituista säästöistä. Nyt teille saattaa tulla, tai tuleekin todellinen hätä, kun kaikki ruoka muu nousee huimaa vauhtia. Rahaa ei kassassa ole enää niin paljon, että teille siitä riittäisi kaikkien korotusten jälkeen. Siinähän sitten selviätte. Mutta muistakaa, että ette ruikuta. - Anonyymi
Sinunhan se pitää korkki kiinnilaittaa kun mielesi on noin sairastunut ja ärhäkkä. Sinun kannattaa ensi rientää eduskuntaan ja huutaa siellä kävytävälle nuo sanat, ja vasta sitten siirtyä jos olet vielä sitä mieltä, niin siirtyä kansan pariin huutamaan jos krapulaltasi kykenet.
Sieltä eduskunnasta ne opit tulevat ja neuvot miten rikastua ja elää yhteiskunnan varoilla.
Mutta sinäkin olet ilmeisesti niin sairas mieleltäsi, ettet ymmärrä katsoa kuin lähelle, etkä huomaa mistä ne mallit tulevat. Nuku pääsi selväksi ja kysy äidiltäsi, niin hän vastaa aivan samalla lailla kuin minä . On sinustakin saanut lapsilisää ja nostellut asumitukea... jotta kun tukiloisista puhutaan,,, niin oisko kenties samaa sarjaa, sinun sanojesi mukaan?????
- Anonyymi
Ei ole eduskunnan tehtävä nostaa ihmisten elintasoa, vaan ihan niiden ihmisten itsensä.
- Anonyymi
Eipä ietenkään, kunhan nostelevat omansa, sehän on siellä pääaia että edukunnan loiset pärjäävät, viis muista. Veronmkasaja ei ole suomessa kuin se maksaja.
Onnkeis tajusin jo 20 v sitten jäädä työttömäksi, joten elelen kelan rahoilla ja teen pimeesti työtä josta tykkään. Töihin ene mene, vaanf lelen kuin eduskunta, olemalla vaan ja rahaa tulee. Mitäs tässä kun oleillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ietenkään, kunhan nostelevat omansa, sehän on siellä pääaia että edukunnan loiset pärjäävät, viis muista. Veronmkasaja ei ole suomessa kuin se maksaja.
Onnkeis tajusin jo 20 v sitten jäädä työttömäksi, joten elelen kelan rahoilla ja teen pimeesti työtä josta tykkään. Töihin ene mene, vaanf lelen kuin eduskunta, olemalla vaan ja rahaa tulee. Mitäs tässä kun oleillaan.Eli et maksa veroja ja tuota mitään.
- Anonyymi
Minä ainakin tykkään elää tukiaisilla. Miksi tehdä töitä kun muutenkin rahaa saa. Orjailemaan en lähde, vaan viihdyn kotona. Naurattaa nää ns työlliset jotka kuvittelee olevansa työssä jossa raha riittäää, ja kuitenkin hakee kelan etuuksia kun palkka ei riitä.
Otappa eduskunnasta mallia miten siellä raha virtaa heille, mitään ei tehdä senkun lomaillaan ja juopotellaan. Pimeesti menee heillekin rahat, ei he itse tuollasta elintasoa saa, ei työtä tekemällä vaan laiskottelemalla tulee rahaa.
Mitä eprehellisempi olet sen enempi rahaa saat.
Sen huomaa jo siitä että kun pimeesti työskentelet etkä maksa veroja niin saat tosi paljon.
Olin naapurissa maalaamassa sisäkaton, ja tapetoin pari huonetta, niin sain 1500 e pimeesti. Jos olisin veroja maksanu olis varmasti puolet mennyt eduskunnan työllisille. Hih... Pimeesti maksettu palkkio hyödyttää molempia, työn tarjoajaa ja työllistä. - Anonyymi
Me suomalaiset halutaan kuulua eurooppalaiseen arvoyhteisöön. Ei silloin pidä kysellä hintaa, minkä rahvaan selkänahka tuntee.
- Anonyymi
Kyse on puhtaasti nykyisen vasemmistohallituksen arvovalinnoista.
Äänestitkö viimeiksi väärää puoluetta ja jäit heidän kyykytettäväkseen.
Jos päämääränä on vain avustuksilla eläminen niin unohtakaa elintasohaaveet.
Sen sijaan mukavalla ja ennenkaikkea ansaitulla työeläkkeellä pärjäävä vaan rallattelee huoletonta elämäänsä, missä rahat ropisee tilille ilman anomuksia..- Anonyymi
Jahas siinä on sittn oikeen köyhä porvari. Kuvitteletko tosiaan että oikeistopuolueita jotka kannattaa niin perehtyvät köyhyyteen. Mikään puolue ei varsinaisesti perehdy köyhyyteen kun yksilöllä itsellä vastuu mitä tekee,kyllä köyhyydestä pois pääsee.
- Anonyymi
Eikö ole pirullinen tuo naapurimaa Venäjä kun tällaisen tilanteen teki koko Eurooppaan ja pian koko maailmaan kun jopa moskeijoita alkanut ampumaan ja pommittamaan Ukrainassa.
On tainnut tilanne riistäytyä täysin Putinin käsistä ja hän taitaa olla panttivankina oman maansa terroristien ja ääriradikaalisten kynsissä. Eivät enää omat sotilaat voi mitään. - Anonyymi
Tukia aiotaan vähentää 100 euroa työttömyysrahaa ja toimeentulotukia. Ruoka ja kaikki silti kallistuu. No meressä on kalaa jos nälkä on niin sitten pitää mennä kalaan joka päivä hankkimaan ruokaa. Itse aion mennä. Eilen sain 2 kiloisen siian. Käyn siikaa onkimassa lähes joka päivä. 1-2 siikaa kun saa per päivä niin ruokaa saa hyvin.
- Anonyymi
Jos töitä tarjottaisiinkin niin ei voi töihin mennä koska bensa on liian kallista. Pitäisi olla yli 2000 palkka ja käteen pitäisi jäädä jo 1600 ainakin että olis varaa bensaan.
- Anonyymi
Jos sattumoisin hakisit työpaikkaa kävelymatkan päästä, työpaikkojahan ei enää tarjota vadilla vaan ne hakee työtön itse.
- Anonyymi
Minä olin tyytyväinen sosiaaliturvaan kuukausi sitten ennen Ukrainan sodan laajenemista. Sittemmin kohonneet hinnat ovat aiheuttaneet tilanteen kiristymistä, ja näen tarpeelliseksi siihen reagoimisen jo vuoden alkupuoliskolla.
Itse yritän pitää mielessäni, että olen köyhien joukossa sillä tavalla hyväosainen, että en ole vuokralainen, tupakoija, päihde-tai peliriippuvainen, velkainen, sairas tai lemmikinomistaja. Siksi en ole talousongelmissa, mutta moni muu on. Hyvän tilanteeni saavuttamista ei voi kaikilta osin edellyttää muilta köyhiltä.
Nähdäkseni kokonaistilanne on nyt tyydyttävä, mutta heikkenemään päin.
Pitkäaikatyötön- Anonyymi
Kyllä pakko on paras porkkana, eli enempää tukia vaan joutuu nyt kaikki taiteilemaan olemassa olevilla tuloillaan. Niin kuin Lintilä totesi, että ei yrityksiäkään tueta sodasta johtuvista taloustappioista, niin ei työttömiä tuella eläjiäkään pidä tukea. Omalla riskillä on jättänyt oman elämänsä muiden maksettavaksi ja sillä pitää nyt tulla toimeen. Jos enemmän haluaa, niin sitten vain kipin kapin rahaa tienaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pakko on paras porkkana, eli enempää tukia vaan joutuu nyt kaikki taiteilemaan olemassa olevilla tuloillaan. Niin kuin Lintilä totesi, että ei yrityksiäkään tueta sodasta johtuvista taloustappioista, niin ei työttömiä tuella eläjiäkään pidä tukea. Omalla riskillä on jättänyt oman elämänsä muiden maksettavaksi ja sillä pitää nyt tulla toimeen. Jos enemmän haluaa, niin sitten vain kipin kapin rahaa tienaamaan.
Yritysten sijoitukset pitävät sisällään normaalin liiketoimintariskin. Sen sijaan kansalaisen pärjääminen hyvinvointivaltiossa on perustuslain takaama.
---
19 §
Oikeus sosiaaliturvaan
Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.
Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.
---
https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P19
Pitkäaikatyötön
- Anonyymi
Kyllä löytyy ihmisiä jotka joutuvat taiteilemaan rahojensa kanssa. Joku pärjää pienellä rahamäärällä mutta toinen ei sitten mitenkään vaikka laskuissa ei eroja. Kyllähän rahaa saa haiseen ei se siitä ole kiinni. Tilaa esim, pitzzaa,kebabbia. Kaupasta sipsiä,namua,jäätelöä. Jollakin pelaamisella voi sekoittaa talousasiansa täysin.
- Anonyymi
"Vkansalaisten elintasoa eikä puuttua heidän hätään toimeen tulossa. Tärkeintä on nyt auttaa sotakoneiden lahjoittamisessa ja muiden auttamisessa, kun oman kansan. Siihen on aina varaa. Me ollaan vaan maksumiehiä. Aina heillä on syy olla auttamatta ja lisäämällä oman kansan hyvinvointia, ja taas voi sanoa ettei ole rahaa meille.
Tietenkin pitää auttaa, sitä en kiellä, mutta miksi oman maan kansa on aina se viimeinen ja heitä jotka saa odottaa, eikä sillonkaan mitään tapahdu. Koskaan ei sillon ole rahaa kun me itse tarvimme jotain.
Jos oikeita syitä ei ole, ne keksitään.
Ranahnkeräys konsertitikin ym keräykset ohjatuu aina ulkomaille. Kansa maksaa, vaikkei ole varaa meillä itsellämme.
Ei ole mitään syytä, miksi pitäisi itse olla töissä. Kun tukia saa lkomaat niin oletan että tuilla voi elää myös oma kansa.#
Laita nyt vi*un "tukilahna" korkki kiinni!!!!
Tukilahnat ja -loiset tapetaan ensimmäisenä!!!!!!!!!!!!!!!!!- Anonyymi
Monella on jo korkki kiinni, Ei kannata ostaa bensaa eikä mennä töihin, liian kallista on. Meilläkin korkki pysyy kiinni autossa niin kauan kunnes bensa on inhimillisissä euroissa. Onneksi on pyölrä ja jalat, ja bussi kulkee.
Kaupassakaan ei tarvi enää usein k'ydä kun käy symömässä naapurissa tai työttömien yhdistyksessä. Ruoka on niin kallista että pakko vaan käydä lähikaupassa, isoihin marketteihin ei voi enää mennä, ei ole autoa käytössä nyt tällähetkelllä kun se korkki on kiinni, bensan takia, niin ostetaan vaan halpaa ulkolaista ruokaa. Onneksi tt tuki auttaa ja kela.
On kiva olla kotona. Tähän on jo tottunut, mkavaan elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monella on jo korkki kiinni, Ei kannata ostaa bensaa eikä mennä töihin, liian kallista on. Meilläkin korkki pysyy kiinni autossa niin kauan kunnes bensa on inhimillisissä euroissa. Onneksi on pyölrä ja jalat, ja bussi kulkee.
Kaupassakaan ei tarvi enää usein k'ydä kun käy symömässä naapurissa tai työttömien yhdistyksessä. Ruoka on niin kallista että pakko vaan käydä lähikaupassa, isoihin marketteihin ei voi enää mennä, ei ole autoa käytössä nyt tällähetkelllä kun se korkki on kiinni, bensan takia, niin ostetaan vaan halpaa ulkolaista ruokaa. Onneksi tt tuki auttaa ja kela.
On kiva olla kotona. Tähän on jo tottunut, mkavaan elämään.On vielä mukavampaa elämää, kun voi käydä syömässä vaikka ravintolassa ja sen lisäksi matkustella ja viettää lomaviikko vaikka mukavalla mökillä järven rannassa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748