Huono asfaltti

Kunkku

Miten paljon pyöräkoko ja pyöränkovuus vaikuttaa tärinään kun asfaltti on karkeaa? Entäs sitten nämä kantavaimennukset ym. härpäkkeet? Ajattelin jossain vaiheessa uusia vehkeet kun täristää niin että paikat putoaa hampaista vai pitääkö vaan etsiä paremmat tiet :).

7

2417

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pska sflt

Myyjä kertoi että komposiittikisko on parempi tärinän vaimennukseen kuin alumiini.
      Kunnon kranaattitiellä ei sekään auta.

Rullaluistelu tulee suorittaa maksimaalisen nautinnon takaamiseksi uudella tai hyväkuntoisella asfaltilla.

• ...

...rengas! Mitä isompi ja pehmeämpi rengas on, sitä tasaisempaa on matkanteko.

• Biist!

Tääl kotkas on satamas niin V**** sileetä betonii ja pitkii matkoi et :] kovillakin pyörillä todella hyvä vetää! ei tärise yhtää eikä tuu mitää töyssyi matkalle! prkl et on paratiisi

• Uskottavaa.
        Biist! kirjoitti:

Tääl kotkas on satamas niin V**** sileetä betonii ja pitkii matkoi et :] kovillakin pyörillä todella hyvä vetää! ei tärise yhtää eikä tuu mitää töyssyi matkalle! prkl et on paratiisi

niin varmaa^^

• SemiDP

Minun mielestä Suomessa ei kannata käyttää kovimpia (85) renkaita. Ne ovat uutena nopeat, mutta todella täristävät. 82 on jo selvästi mukavampi.

Yksi ongelma on siinä, että eri valmistajien ilmoittamat kovuudet eivät selvästikään natsaa.

Itselläni on nuo melko kauheat K2 Rad 100 luistimet ja olen viritelly pohjallisen alle solumuovista palat jalkasillan ja kantapään alle. Ehkä ne vähän auttavat. 85:lla täristää silti.

Hyvä fillari on sellainen, että kun sen tiputtaa, niin se pomppaa lähes alkuperäiseen korkeuteen. Mitä vähemmän se pomppaa sitä suurempi hystereesi eli tässä tapauksessa sisäinen kitka.

Hyper on ihan ok merkki ja kovuus 78-82 ihan suositeltava. Mitä pehmeämmät sitä enemmän täytyy käännellä ja vaihtaa paikkoja, että kuluu tasaisesti.

Itse ajattelin juuri vaihtaa uudet fillarit. Ajettujen halkaisija on nyt 97 mm ja ne tuntuvat jo aika kovilta, hitailta ja "tylsiltä". Vaihtosatsi kannattaa aina ostaa vasta syksyllä kun sesonki on ohi. Nämä taisin ostaa tarjoamalla 50% listahinnasta.

• rullaillen

No huh, pääseekö nuilla 78-82 kovuuksilla enää eteenpäin? Ite kävin eilen testilenkin Hyperin 86 kovuudella ja niin oli tahmasta meno, että siitä oli luistelun riemu kaukana.... En ainakaan itse voi Hyperiä kellekään suositella omistamieni kahden parin perusteella kuin vesikelin renkaiksi. Ja tosi nopiaa näyttävät kuluvankin :(

• spacer

Hyperin Stripe on ollut miellyttävä rengas, mutta ei se kyllä mikään nopea ole, aika tahmean tuntuinen mutta jostain syystä se ei tunnu pahalta silti. 84A. Minulla on ollut näitä kaksi paria, voi olla että kysymys on tottumuksesta.
      Bontin G4 A85 on nopea mutta ei se kyllä ainakaan minun allani tunnu erityisen miellyttävältä, varsinkin jos asfaltti on vähänkin karkeaa. Tasaisella se on hyvä. Näillä on menty viime aikoina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe