Av-kaapeli ja 3,5mm plugi

Mulla on n. 10 vuotta vanha WD TV Live Media Player, josta haluaisin ääntä ulos 3,5mm liitännästä, jossa on mukana myös videokuva värit siis pu,va ja ke. Löysin siihen sopivan piuhan laatikon pohjalta, mutta pu ja va ei kuulu mitään, mutta ke kuuluu. Tarvitsen kuitenkin vain stereoäänen, jonka vien karaokemikserin kautta vahvistimeen. Piuha on siis vääränlainen/plugin renkaat eri järjestyksessä ? Miten osaan ostaa oikeanlaisen piuhan ?

7

343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asianharrastajien palstalla löytyisi varmaankin paremmin apua, mutta komposiittivideossahan ei siis ole audiota mukana. Eli jos tuossa on 3 x rca-liittimet korvattu kaksirenkaisella 3.5mm liittimellä (3 liitäntää ja maa) niin audio tulee jostakin muualta. Löytyy joko spdif tai hdmi.

• No kun tarvitsen karaokemikseriin juurikin rca:t. Kokeilin myös kuitua ja DA-muunninta, mutta ei ole niin kätevä.

• Siis 3,5mm:n plugissa on stereoääni video. Ehkä mulla on joku erikoisjohto, kun ei plugin renkaat täsmää.

• Anonyymi

Voisiko kuitenkin olla vääränlainen johto? Jos on väärän levyiset renkulat 3.5mm plugissa? Voisi varmaan avata ja tehdä standardit liittimet koteloon melko vähällä vaivalla eli vetää composite omaan RCA-liittimeensä ja laittaa normaali stereo-plugi?
      Se toinen vaihtoehto kun on se, että toinen äänikanava composite on kärähtäneet laitteesta..

• Laitteen molemmat äänikanavat toimivat. Tuossa mun johdossa on vaan jotenkin plugin rinkulat erilailla.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tässäkin asiassa huomaa hyvin, kuinka on tehty paha moka liittimen standardoinnissa. Tästä syystä suosittelen edelleenkin vaihtamaan compositen rca-liittimeen ja tavallisen 3.5mm stereo-plugin siihen rinnalle jos vaan koteloon mahtuu.
        Monella valmistajalla tuntuu olevan palkkalistoilla näitä "suunnittelijoita", jotka eivät ymmärrä tarkistaa mitä standardeja pitäisi noudattaa ja mitä taas pitäisi kehittää. Seurauksena suuri kaaos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1095
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      823
    Aihe