Sopimukset tehdään markkinatalouden ehdoin. Jos tekee paskan diilin, niin eihän siitä voi syyttää kuin itteään.
Viulut pitää maksattaa asiakkailla. Sopimuksessa on oltava klausuuli kustannusrakenteen muuttumista varten.
Ei markkinatalouteen kuulu ulista kommunisteja pelastajaksi. Sen jälkeen ne hoitaa koko homman itte.
Kuljetusalan ulina alkaa jo vituttaan
12
953
Vastaukset
- Anonyymi
Voi kun asiat olisivat ihmisten elämässä noin helppoja " viulut pitää maksattaa asiakkailla". Ennen oli kaikki asiat paljon paremmin ,sanon minä. Kun liikenneluvat olivat harkinnan varaisia niin tasapaino kuljetusyrityksien kannattavuuden ja rahdista saatu ansio oli tasapainossa. Kuljetusyritysten talous pysyi plussalla ja toiminta oli taloudellisesti järkevää. Tämä oli myös kuljettajan kannalta hyvä asia . Kun liikenneluvat vapautettiin niin alalle on tullut iso määrä kuljetusyrityksiä jotka tarjoavat palveluitaan todella halvalla , Tilaajavastuulaki tehtiin ,mutta sillä ei ole mitään virkaa. Kukaan ei noudata sitä. Rehellisen kuljetusyrittäjän elämä ei ole helppoa nyky Suomessa.
Edellisen kirjoittajan kommunisti viittausta en ymmärrä ollenkaan varsinkaan sitä miten kommunististit kuljettavat tavarat asiakkaille. Suomessa on nykyisin äärimmäisen vähän kommunisteja SKP jäseniä. Vasemmistoliitto on älymystön keskustelufoorumi ,jolla ei ole tässä asiassa mitään merkitystä. Demarit pettää aina.- Anonyymi
On täysin älytöntä vetää kuljetusalan ongelmiin mukaan puoluepolitiikkaa. Sellainen on täysin isovanhempien maailmasta 1970 luvulta. ihan oikeasti vuosi on 2022 ja kaikilla kuljetus yrityksillä on tavoite saada hyviä työntekijöitä, ei ole puoluekannalla väliä kun tarkoitus on tehdä töitä.
- Anonyymi
Jos kuljetuksia ei saada tehtyä markkinaehtoisesti, niin ne järjestetään yhteiskunnan toimesta, kuten Neuvostoliitossa.
Toki Suomen sisällä on nytkin omia kommunistisia laitoksia, kuten Puolustusvoimat. - Anonyymi
Ja yksi taksojen polkijoista parhaimmillaan on valtionyhtiö VR Transpoint ja kansa maksaa viulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yksi taksojen polkijoista parhaimmillaan on valtionyhtiö VR Transpoint ja kansa maksaa viulut.
Eikös se ole hyvä että taksat on minimissä? Silloinhan laskee lopputuotteen hintakin, eli kansalle jää enemmän ostovoimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se ole hyvä että taksat on minimissä? Silloinhan laskee lopputuotteen hintakin, eli kansalle jää enemmän ostovoimaa.
Eli hyväksyt sen, että Vrvaltionyhtiönä polkasee taksat ja muut yrittäjät jää nuolemaan näppejään. No, muutama konkka ja työttömät kuskit ei haittaa.
Ei ehkä VR:n taksat kestä polttoaineenkorotuksia vaan ne otetaan veronmaksajilta. Juurihan aloittajaa nyppi kuljetusalan ulina ja miksei ne tee kunnon soppareita.
Kuljetusyrittäjä on selkä seinää vastaan valtion kanssa. Mutta, annetaan kaikki ajot valtionyhtiöille ja on satavarma, että hinnat hurahtaa vikkelästi ylöspäin. Jostain se raha näillekin on revittävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli hyväksyt sen, että Vrvaltionyhtiönä polkasee taksat ja muut yrittäjät jää nuolemaan näppejään. No, muutama konkka ja työttömät kuskit ei haittaa.
Ei ehkä VR:n taksat kestä polttoaineenkorotuksia vaan ne otetaan veronmaksajilta. Juurihan aloittajaa nyppi kuljetusalan ulina ja miksei ne tee kunnon soppareita.
Kuljetusyrittäjä on selkä seinää vastaan valtion kanssa. Mutta, annetaan kaikki ajot valtionyhtiöille ja on satavarma, että hinnat hurahtaa vikkelästi ylöspäin. Jostain se raha näillekin on revittävä.En ottanut kantaa miten taksat muodostuvat, vaan siihen miten ne vaikuttavat kuluttajiin, eli ns. kansaan ("kansa maksaa viulut"). Pieni taksa mahdollistaa hyödykkeen myymisen halvemmalla kuin suuri taksa.
- Anonyymi
Kun ei ole bensa muuttui niin eisaa DA verotonta polttoainetta tankkiin
Kiinnostaa polttoaineen hinnoista
- Anonyymi
Pieni taksa mahdollistaa suuremman voiton hyödykkeen myyjälle
- Anonyymi
Ei se nyt ihan noin mene tosielämässä. Tästä asiasta on monia esimerkkejä joissa jopa isot
valtakunnalliset yritykset ovat vaarantaneet koko yritystoimintansa kun yritykseen on tullut hullu saneeraja logistikka kustannuksia alentamaan. Otetaan yksi hyvä esimerkki. Valio oy
päätti alentaa logistiikkakustannuksia pääkaupunkiseudulla 2000 luvun alussa.
Valio ulkoisti koko pääkaupunkiseudun jakelun Tehojakelu Oy:lle hoidettavaksi. Kyseinen yritys liitti jakelutoimintaan paljon muidenkin yrityksien toimituksia. Koko jakelu ajautui
umpikujaan ,tavarat juuttuivat kuljetusyrityksen terminaaliin. Sitten Valion johtaja joutui
pyytelemään ihmisiltä YLE:n radio suomessa anteeksi kun heillä on toimintavaikeuksia.
Kyllä kaikki merkittävät toimijat ovat kantapään kautta oppineet ettei halvin ole koskaan paras. Siksi maksavat kuljetusliikkeille asiallisen korvauksen työstä jotta homma toimii varmasti. Kaikkien ainakin isojen yrityksien tärkein kriteeri on TOIMITUSVARMUUS ja siitä halutaan maksaa asiallinen korvaus ( ei sillä rikastuta) yrittäjälle. Näin myös Valio totesi.
- Anonyymi
Minkähän takia hyvin palkatut hoitsut vinkuu lisää liksaa?
- Anonyymi
Kirjoittelet ihan väärässä keskusteluryhmässä. Ihmettelen ettei ylläpito ole poistanut kirjoitustasi vaikka se on täysin asiaton ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod203233- 162162
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3621884Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371864- 311497
- 301400
- 241321
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671172- 641039
- 541007