Ulos otto /asumistuki

Anonyymi

Tytölläni ulosotossa palkasta ,käteen jää 1100 ja siitä vuokra,jne eläiminen .Voiko saada asumistukea ?

12

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Riippuu paljonko on vuokra ja kuinka iso asunto. Jos asuu yksiössä niin tuskin saa asumistukea.

• Anonyymi

Jos käy töissä niin tyttösi on antanut mennä laskun perintään,käräjäoikeuden tuomio,ulosotto niin eihän jossain vaiheessa olis kannattanu tehdä maksujärjestelyjä sen sijaan että ulosottoon mitään päästää. Ps..tarviiko velkoja maksaa. Tietenkin 10 eri paikasta pikavippi.

• Anonyymi

On väärin, että yhteiskunta maksaa kenenkään ulosottoja. Tuskin saa muutenkaan, koska hänellehän jää se 500 euroa vuokran jälkeen ruokaan muuhun. Päättelen siitä, että tuskin yksinäisellä eläjällä hyväksytään niin isoja asumiskuluja, jotka ylittävät 600 euroa/kk. Jos asuu liian kalliisti, niin kait niitä löytyy halvempiakin asuntoja.

• Anonyymi

Mä saan asumistukea 320€, ja vuokra on 605€/kk. Asumistuki menee suoraan vuokranantajan tilille niin ei jää itselleni maksettavaa vuokrasta 285€

• Anonyymi

Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös.

• Anonyymi

"Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös."

Ei vaikuta mikäli eivät asu samassa taloudessa.

Mitään asumistukea aloittaja ei saa, 1100 €/kk ulosoton jälkeen vastaa sellaista 2200 €/kk bruttopalkkaa.

Ja yksinasuvan enimmäisvuokra on esimerkiksi Helsingissä 680 €/kk ja Vantaalla yli 700. Eli aloittajan tytär voi olla oikeutettu toimeentulotukeen, etenkin kun työssäkäynnistä palkitaan 150 €/kk korkeammalla toimeentulotuella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös."

Ei vaikuta mikäli eivät asu samassa taloudessa.

Mitään asumistukea aloittaja ei saa, 1100 €/kk ulosoton jälkeen vastaa sellaista 2200 €/kk bruttopalkkaa.

Ja yksinasuvan enimmäisvuokra on esimerkiksi Helsingissä 680 €/kk ja Vantaalla yli 700. Eli aloittajan tytär voi olla oikeutettu toimeentulotukeen, etenkin kun työssäkäynnistä palkitaan 150 €/kk korkeammalla toimeentulotuella.

Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa.

"Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa."

No, tavallaan tarkoittaa, tavallaan ei. Jokaiselle pitää lain mukaan jäädä noin 500 €/kk (työttömät ja eläkeläiset) tai noin 650 €/kk (työssäkäyvät). Erona on vain se, että työssäkäivien (ja osittain eläkeläisten) osalta kyse on rahan kierrättämisestä, valtio palauttaa osan palkasta/eläkeestä maksetusta verosta, työtömät ovat pelkkä kuluerä eivätkä he osallistu itsensä elättämiseen millään tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa."

No, tavallaan tarkoittaa, tavallaan ei. Jokaiselle pitää lain mukaan jäädä noin 500 €/kk (työttömät ja eläkeläiset) tai noin 650 €/kk (työssäkäyvät). Erona on vain se, että työssäkäivien (ja osittain eläkeläisten) osalta kyse on rahan kierrättämisestä, valtio palauttaa osan palkasta/eläkeestä maksetusta verosta, työtömät ovat pelkkä kuluerä eivätkä he osallistu itsensä elättämiseen millään tasolla.

Mun yhdellä tutulla on ulosotossa muutama tonni. Ulosottomies ottaa oman osuutensa hänen eläkkeestään. Hän saa asumistukea ja joutuu silloin tällöin hakemaan tt-tukea. Jos hänellä ei olisi ulosottoja, niin hänelle ei maksettaisi asumistukea, kuin vähän ja tt-tukea ei ollenkaan. Eli tuossa tapauksessa yhteiskunta lyhentää tavallaan hänen velkaansa. Se ei ole oikein.

Kun hän haki taas tt-tukea, niin sossussa sanottiin, että hänen pitää neuvotella ulosoton kanssa sellainen summa, että sille jää sen verran, että se ei tarvitse tt-tukea. Hän suuttui siitä ja melskasi, että nyt sen ulosotto ja siten luottotietojen saanti kestää paljon pitempään. Mun mielestä sossu teki tuossa oikein. Ei yhteiskunnan asia ole maksaa kenenkään ulosottomaksuja. Jos on itse typeryyttään päätynyt ulosottomiehen asiakkaaksi, niin kyllä silloin pitää itse ne turhuuteen tuhlaamansa rahatkin maksaa itse.

• Anonyymi

Kannattaa aina sopia ulosottomiehen kanssa maksueristä.
      luottotiedot kun menee niin alamäki alkaa..

valtavasti haittaa.

• Anonyymi

Vanhempien tulot vaikuttavat kyllä tukiin automaattisesti pitää ne aina ilmoittaa kun jotain tukea hakee...

Vaikka asuisivat eri valtiossa tai vaikka eri planeetallakin :D

• "Vanhempien tulot vaikuttavat kyllä tukiin automaattisesti pitää ne aina ilmoittaa kun jotain tukea hakee...

Vaikka asuisivat eri valtiossa tai vaikka eri planeetallakin :D"

Ei, yksikäään vanhempi ei ole velvollinen maksamaan mitään yli 18 vuotiaan lapsen kustannuksia, ellei lapsi asu samassa asunnossa vanhempeinsa kanssa!

ITSENSÄ EELÄTTÄMISEN VELVOLLISUUS SIIRTY TÄYSYIKÄISYYDEN MYÖTÄ. ELI JOKAINEN 18 VUOTTA TÄYTTÄNYT HENKIÖ ON VELVOLLINEN ELÄTTÄÄ ITSE ISTEÄÄN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe