Viikon ollut polvesta alaspäin koko jalka kipsissä, järkyttävän kipeä aina aamulla.
Ensin puoli metriä kerrallaan rollaattorin varmistamana pitää yrittää mennä.
Jos kaadun, en pääse ylös muuten kuin jotenkin ryömimällä jonnekin keittiönjakkaran luokse ja sitten jotenkin..
Olen syönyt lääkärin määräämiä ruokia mitä tarvisisin paranemiseen eli kalsiumia, siis maitoa ja proteiinia eli lihaa, auttaa paranemiseen.
Joudun kuitenkin menemään kipsi jalassa lähikauppaankin jossain vaiheessa.
Kenkä ei mahdu jalkaan, pitää laittaa muovipussi toiseen jalkaan.
Kohta pääsen kävelemään.
8
169
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitit kohta pääset kävelemään,oli jo positivinen.Mikä kantaa sinua tai kaikkia joiden liikunta vaikeaa eli positivisuus.Tekstisi ei ollut valittava vaan asiallinen.mikä kunioitavaa!Netistä löytyy Helsinki Mission. Jonka kautta saa kertaluontoinen apu maksutta vaikka kauppaan.Jos asut Helsingin ulkopuoli seurankunnan diakoni ja kaikkialla myös sosiaalivirasto,seurakunta kertoo avun saannit kun tilanne vaikeayksin asuvan mistä apu ? Kaikkea hyvää sinulle.
- Anonyymi
Moni kauppakeskus ja lähikauppakin toimittaa ostokset kotiin saakka ja tilauksen voi tehdä netissä. Aloittaja ei kertonut asuinpaikkakuntaansa, yleensä nuo palvelut toimii suuremmissa kaupungeissa, mutta pienelläkin paikkakunnalla voi lähikauppias palvella kun soittaa kauppaan ja pyytää toimituksen kotiin.
- Anonyymi
Nyt loppuivat kivut kokonaan, kriittinen piste paranemisessa, mutta ei nyt jos intoutuu riehumaan oikein kunnollakin urheilemaan, niin tuhoutuu jälleen jalka ja pahemmin vielä... itse yritän pitää mielessäni että ottaa rauhallisesti vielä ainakin viikon.
Lääkäri määräsi lääkkeiksi ruokaa: proteiinia ja kalsiumia paljon piti syödä, ja tottelin :) Tsemppii toipumiseen.🤗👍vieläkö pitkään kipsi jalassa.?
- Anonyymi
Otin jo kipsin pois mutta erikoinen vaiva on jäänyt: nimittäin jalkaterä liikkuu normaalisti alaspäin kääntäessä, mutta ei tottele aivojen käskyä kääntää jalkaterää ylöspäin lainkaan.
Siis toiseen suuntaan jalkaterä tottelee aivojen käskyjä, mutta toiseen suuntaan eli ylöspäin ei tottele? - Anonyymi
Jos laittaisi kuminauhan joka vetäisi jalkaterää ylöspäin niin silloin ehkä toimisi hyvinkin.
- Anonyymi
Joo, alankin tekemään itsestäni robottia kiinnittämällä itseeni toimintaa parantavia laitteita.
Esimerkiksi nyt olisi varsin hyödyllinen kiinnittää toisen jalan varpaiden välistä menevä kuminauha polveen...
olisikohan ilmastointiteippiä ja kuminauha jossain...
Tuo kuminauha vetäisi jalkaterää ylöspäin, toimisi koska alaspäin jalkaterän kääntäminen toi, ylöspäin ei. Tuo parantaise sen tilanteen.
Servomoottori oikeastaan pitäisi laittaa nilkkaan. - Anonyymi
Pääsin jo kauppaankin menemään saattajien ja autonkuljettajan avulla pyörätuolilla kurvailin kaupassa :)
JA järkyttävää porraskäytävää ylös ja alas, hengissä, jee, en uskaltanut ennen edees yrittää ilman saattajaa tuota.
Mutta tuollainen, kun olen ollut jumissa sinänsä asunnossa, on tullut katseltua sci-fi sarjoja ja kun itsellä on koulutus tuollaiseen elektroniikkaankin, niin rakentaisin itselleni kaikkia omia moottoroituja apuvälineitä.
Ilman parempaa tekemistä, esimerkiksi, joku erittäin voimakas metallinen tehostin sormiin tai miksei jalkoihinin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465787Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6042265Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821171Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61936- 61905
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778