koskeeko indeksikorotukset työkyvyttömyyseläkettä?

Anonyymi

Yritin googletella aihetta, mutta ei löydy mitään tietoa. Eli koskeeko eläkkeiden indeksikorotukset myös työkyvyttömyyseläkettä?

10

1496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mene katsomaan edunkunnan sivuille tai kelan

• Anonyymi

siis eduskunnan sivuille

• Anonyymi

Ei .

• Anonyymi

Tottakai koskee.

• Anonyymi

Mene töihin, rahaa tulee sen mukaan mitä tekee

• Anonyymi

Terveenä helppo aukoa päätään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveenä helppo aukoa päätään.

Ja sairaana on helppoa olla täydellä eläkkeellä kelan sponsoroimia lääkkeitä popsien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sairaana on helppoa olla täydellä eläkkeellä kelan sponsoroimia lääkkeitä popsien.

Eipä se, että saa eläkettä jotta selviää ylipäänsä jokapäiväisestä elämästä hengissä, yhtään paranna sairauksien tuomaa kurjuutta. Samat lääkkeet pitää popsia joka tapauksessa olipa saapa eläkettä tai ei, jos aikoo selvitä. Ilman eläkettä ja toimeentuloa se tosin olisi vaikeampaa. Sulla lienee vaihtoehto miten sairaan toimeentulo hoituisi ilman eläkettä?

Eläke on oikeus ei lahja saati armopala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se, että saa eläkettä jotta selviää ylipäänsä jokapäiväisestä elämästä hengissä, yhtään paranna sairauksien tuomaa kurjuutta. Samat lääkkeet pitää popsia joka tapauksessa olipa saapa eläkettä tai ei, jos aikoo selvitä. Ilman eläkettä ja toimeentuloa se tosin olisi vaikeampaa. Sulla lienee vaihtoehto miten sairaan toimeentulo hoituisi ilman eläkettä?

Eläke on oikeus ei lahja saati armopala.

Näin on, ja mä en voi ymmärtää niitä, joille eläke on ihme ihanuus. Mä teidän semmosiakin, joilla on hyvä turvattu toimeentulo ja silti pitäisi lukea papereissa eläke. Mitä hemmetin merkitystä tommosella silloin on ja voi vi**u että on murheet!!

Mulla on sillä tavoin hullunkurisesti, että vaikka olen moniongelmainen ja myös sekopääksi, tyhmäksi, kehariksi ja puhun ihan höpsösti välillä ja ties mitä muuta, niin silti mä voisi tehdä vaativaakin kognitiivista työtä kotoa/kotitoimistosta käsin, jolloin pystyn pitämään myös tiettyjä oireita paremmin kurissa. Minulla on myös erittäin hyviä arvosanoja ja työ edellyttää kommunikointia niin kyllä kai mä sitten pohjimmiltani kykenen hyvin tällöin tältäkin osin työstä suoriutumaan.

No, nykyhetkeen kietoutuu muutakin kuin sairauksien suoria vaikutuksia. Paras rupattelija en enää (jos koskaan mutta parempi kyllä)), mutta työpuheiden lisäksi erilaiset ajankohtaiset asiat, kauniit säät ja semmoset menee. Kaipa se vähän niin menee, että sairauksien tuoma fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja taloudellinen toiminnan vajaus on suurempi haitta kuin itse sairastaminen sinänsä. Näin taisi Ilkka Taipale todeta tannoin tv-ohjelmassa Kellokosken historiasta.

lajijasuris

• Anonyymi

Indeksikorotukset koskevat aina eläkkeitä. Nyt aikaistettuna tehtävä kansaneläkeindeksin mukainen korotus koskee kansaneläkkeen osuutta eläkkeessä, ole eläke työkyvyttömyyseläke tai vanhuuseläke. Vuoden vaihtuessa indeksitarkastastus tehdään kumpaankin eläkelajiin eli työeläkkeeseen että kansaneläkkeeseen. Jos sinä saat tällä hetkellä pienintä mahdollista työkyvyttömyyseläkettä tulee korotus olemaan suurinpiirtein 30-45 euroa käteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3275
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1777
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1389
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe