https://urly.fi/2Adu
Venäjän-mieliset suunnittelevat autokulkuetta Hyvinkäältä Helsinkiin Venäjän voitonpäivän kunniaksi
Helsingin poliisi kertoo saaneensa ilmoituksen autokulkueesta, jonka on määrä kulkea Hyvinkäältä Helsinkiin sunnuntaina 8. toukokuuta.
Liisa Niemi HS
17:00
VENÄJÄN-MIELISET tahot suunnittelevat järjestävänsä pääkaupunkiseudulla Venäjän voitonpäivään liittyvän mielenilmauksen toukokuun alussa.
Mielenilmauksessa on tarkoitus järjestää autokulkue Hyvinkäältä Helsinkiin 8. toukokuuta.
Ylikomisario Jari Taponen kertoo, että poliisi on saanut ilmoituksen kulkueesta.
”Kulkue liittyy [Venäjän] voitonpäivään”, Taponen sanoo.
Voitonpäivää vietetään Venäjällä maanantaina 9. toukokuuta. Voitonpäivänä Venäjällä muistetaan toista maailmansotaa ja voittoa natsi-Saksasta.
TAPOSEN mukaan mielenosoituksen yksityiskohdat, kuten aikataulu ja reitti, ovat vielä epäselvät. Niistä sovitaan järjestäjän kanssa myöhemmin. Taponen ei kerro, ketkä tai mikä taho on mielenilmauksen takana.
Itä-Uudenmaan poliisilaitokselta kerrottiin, että poliisi arvioi tapahtuman järjestämistä ”kokonaisuuden ja turvallisuuden kannalta”.
Taposen mukaan mielenosoitukseen ei kuitenkaan liity poliisin osalta mitään poikkeuksellisia toimia.
”Tämä tarkoittaa arviointia, jota tehdään kaikkien yleisten kokousten tiimoilta. Aina mietitään, miten kokous voidaan järjestää turvallisesti ja tarvitaanko poliisin apua esimerkiksi liikenteen ohjaukseen tai turvaamaan mielenosoituksen kulkua”, Taponen sanoo.
https://www.youtube.com/watch?v=UEAODfVyPs0
venäjänmieliset suunnittelevat autokulkuetta venäjän voitonpäivän kunniaksi
6
144
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät jalkaisin uskalla. Odottaisi edes ensin jotain voittoa jota ei tule kuin mielikuvituksessaan. Siinä köröttelevät yksikseen, ei kannata korvaa lotkauttaa.
- Anonyymi
Nyt olisi mädille tomaateille käyttöä
- Anonyymi
Mitäpä tuosta. Ajelkoot rauhassa. Ei haittaa ketään.
- Anonyymi
Alkoholisteja rattijuoppoja. Poliisille vihje.
- Anonyymi
Soviet Union taisteli Saksaa vastaan, ei Venäjä. Rusit ovat arjalaisten saksojen veljesheimoa. Ja mongoloidit voivat painella Siperian jurttareservaattiin leninpatsaineen.
- Anonyymi
Näillä on sama oikeus örseltää kuin elokapinallakin. Kukaan ei kiellä videoimasta tuota tapahtumaa ja ottamasta autojen rekisterinumeroita muistiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019