Onko tietoa milloin joutuu/pitää tehdä veroilmoitus Ranskassa, jos on muuttanut sinne pysyvästi ja tekee töitä ( työnantaja pidättää veron ) ? Tuleeko jotain ongelmia/ sanktioita jos se on jäänyt tekemättä ?
Miten asuntovero vuokra-asunnosta lasketaan tai tarkistetaan ? Määräytyykö se neliöiden ja paikkakunnan mukaan ? Jos edellinen vuokralainen on sen jättänyt maksamatta, niin eihän vero siirry seuraavalle vuokralaiselle?
Veroilmoitus ja asuntovero Ranskassa
4
167
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan saat oikean ja reaili aikaisen tiedon esim.Suomi-Ranska seuralta! Löydät yhteystiedon netti sivuilta.Tottakai järkrvänä ihmisenä liityt siihen. Saat heiltä sitten tukea,neuvoa kaikessa kun olet maassa Ranska!
- Anonyymi
Olen käynyt niilläkin sivuilla, itse et ilmeisesti, sillä ei sieltä näitä tietoja löydy.
En ole kiinnostunut nyt heidän kielikerhoistaan tai pääsiäislounaista....
- Anonyymi
Veroilmoituksen jättö-pvm riippuu asuinkunnasta, ohessa lista.
"Déclaration de revenus 2022 : date limite, comment et quand déclarer"
- https://droit-finances.commentcamarche.com/impots/guide-impots/2679-declaration-de-revenus-date-limite-comment-et-quand-declarer/
Vuokra-asunnon 'asumisvero' on henkilökohtainen ja asuntokohtainen, eli sen suhteen ei huolta toisten toimista. Veron määrä on paikkakuntakohtaista ja sen määräytymiseen vaikuttaa monet tekijät, mutta ei tulotaso.
"Taxe d'habitation 2021 : en serez-vous exonéré ?"
- https://www.service-public.fr/particuliers/actualites/A15145
Asunnon omistajia koskeva kiinteistövero on sitten vielä erikseen.
ps. Hieman erikoinen aloitus kun tilanne esitetään ehdollisessa 'jos'- muodossa.
Mikäli ei ole verotuksellisesti Ranskassa asuva, niin ei myöskään vastuita sen suhteen. - Anonyymi
Vaikuttaa kuin avauksessa jälleen kerran olisi kyse jostakin fantasmoijasta ... kysellään ja sitten oitis kadotaan takaviistoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279