ostin kaupasta ruukkubasilikan miten saan sen elämään useita kuukausia?ja lisäksi ajattelin kasvattaa kuivatuista herneistä ,herneen versoja ihan leivän päälle mussutettaviksi.
onko siinä herneen versojen kasvatuksessa salomonella vaara kuten iduissa?
Miten saan idätyksen onnistumaan parhaiten?
kaunis kiitos jo etukäteen.
basilikasta ja herneistä
2
1749
Vastaukset
- sari
Herneen kasvattaminen on helppoa,ei muuta kuin annat herneet olla vedessä ensin vuorokauden,sitten laitat mullan päälle ja kastelet,voit ripotella multaa päälle, ei kestä kauaa kun jo nostavat päätään.Voit laittaa kelmun vielä päälle, se nopeuttaa itämistä.
Tuuhentuu sitä mukaa,kun laitat päitä suuhusi,maistuu aivan kesälle ;-) - hmm.
Itse olen basilikaa pitänyt hengissä seuraavasti: Vaihdoin kasvin hiukan isompaan ruukkuun. Napsin lehtiä "latvomalla", eli aina ylimpiä lehtiä. Pidin ikkunalaudalla, ja kastelin tasaisin väliajoin, ettei päässyt kuivumaan liikaa.
Minun ei alunperin edes ollut tarkoitus sen suuremmin pitää basilikaani hengissä, mutta kun se e kerran kuollut, annoin tuon olla. Basilika jopa kukki pitkän aikaa, kun olin sitä muutaman kuukauden pitänyt. Se kuoli loppujen lopuksi, kun lähdin pois vähän pidemmäksi aikaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881607
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151501- 981410
- 1201333
- 711281
- 1161170
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2611027- 69991
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18955- 37937