Mulla on mökki lahden ja jyväskylän puolivälissä,se on tv:n katselussa ns. katve-aluetta.Kuva ei tule sinne analogisena kuin haamu kuvina. Hommattiin sitten digi boksi,jonka piti mullistaa koko tv katselu,mutta näin ei käynyt.Kuva kyllä parani,mutta
se pätkii pysähtyy katoaa välillä kokonaan,tulee teksti singnaali on heikko.On se vaan kumma kuussa käytiin jo v.1969,mutta vielä ei pystytä tarjoamaan katseltavaa tv kuvaa,edes digi boksilla.
Digi -boksi
4
965
Vastaukset
- vahvistusta
No kuukäyntienkin seurauksena tietoliikennetekniikka kehittyi ja mm. fet-transistoreita käytetään UHF-aluuen vahvistimissa. Sellaisen antennivahvistimen hommaamalla sinäkin saat kuvan moitteetta näkyviin. Jos digiboksin viereen asennettuna ei sellainen riitä, niin sitten se on vietävä antennin yhteyteen, mikä oikea paíkka sille onkin.
Toinen vaihtoehto on hommata tehokkaampi suunta-antenni. Jos analoginen kuva oli kelvoton ja heikko, ei digikään samoissa oloissa saa ihmeitä aikaan. Minkälainen on antenni ja kaapeli, niiden ikä? Onko antennia kokeiltu säätää? (Muuttaa suuntaa, kenties paikkaa ja korkeutta)
Meillä on myös mökki heikolla alueella, analogi kanavat huonoja, mutta boksilla ei ole ollut mitään ongelmia. Kaapeli tulee suoraan antennista boksiin, välissä ei mitään rasioita / vahvistimia ym. Ne usein vain heikentävät signaalia.
Ja jos ei ongelmat muuten ratkea, niin ainahan voi hankkia tälläisen:
http://www.laatuantenni.fi/tuotteet/pdf_esitteet/051_DigiMax-120_parabolinen_antenni.pdf
;)- Eino-Kalevi
"Mulla on mökki lahden ja jyväskylän puolivälissä,se on tv:n katselussa ns. katve-aluetta.Kuva ei tule sinne analogisena kuin haamu kuvina. Hommattiin sitten digi boksi,jonka piti mullistaa koko tv katselu,mutta näin ei käynyt."
Tämä on tulosta valheellisesta digipropagandasta, jota kansalle aluksi syötettiin. Digi-TV:n lupailtiin toimivan aina varmasti ja superlaadulla ja sielläkin missä analogisilta kanavilta ei näy kuin vähän haamuja ja lumisadetta.
Totuus on kuitenkin se, että Digi-TV vaatii riittävän signaalin ja kunnollisen antennin. Minkälainen antenni mökillä on? Ulkoinen olisi paras.
Digi-TV:n näkyvyys voi siellä mökilläsikin lähivuosina vielä parantua, kun alilähettimiä digitalisoidaan lisää.
Yksi vaihtoehto on tietenkin satelliittivastaanotto.- AJ....
Pelkkä UHF antenni riittää. Sama jolla näkyy kolmos ja nelos kanavat. Vähenttää ylimääräiset häiriöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136