Hamsterin silmä!

Anonyymi

Moi!
Hankin juuri äsken sellaisen syyrianhamsterin (Kultahamsteri). Kun toin sen kotiin hän oli hyvin utelias ja vähän säikky. Mutta, kun alkoi tulla ilta ja minä kävin nukkumaan. Aamulla hänen toinen silmä on kiinni ja hän raapii sitä. Mitä teen? Onko se silmätulehdus? Enkä voi ottaa häntä käsiin vielä koska hän ei ole vielä käsikesy. Vienkö eläinlääkäriin vai yrittäisinkö saada hänet käsikesyksi ja sitten yrittää hoitaa silmää? Vai meneekö se itsestään ohi? Hän on 5 kuukautta ja naaras.

5

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heinänkorsi sattunut silmään, sahanpurua käyttää boksissa!

• Anonyymi

Voi että. Harmi ettei ole vielä kesyyntynyt, vaikeuttaa hoitamista. Jos soittaisit eläinlääkäriin ja kertoisit tilanteen. En tiedä antasko silmätippoja vaivaan? Toivottavasti lemmikkisi toipuu pian.
        (Eläinkaupassa on pehmeämpää, vihreää heinää. Kaupoissa kovia korsia. Sen takia en hamsterille laita sitä.)

• Anonyymi

Hei! Minä täällä. Hamsterini on kunnossa. Silmä voi hyvin ja hän ei enää raavi sitä. Luultavasti oli mennyt purua silmään tai jonkinlainen roska. En vienyt häntä eläinlääkäriin mutta katselen tilannetta, että jos tulee uudelleen tällainen tilanne, luultavasti aijon ehkä katsoa mikä häiritsee silmää ja jos se on puru, heinä tai vaikka jonkinlainen materiaali niin aijon vaihtaa turvallisempaan. Kiitos teidän vastauksistanne!

• Anonyymi

Hyvä että lemmikki on kunnossa.

• Anonyymi

Minulle käynyt samalle hamsulleni kaksi kertaa tuo sama. Ei ole eläinlääkärille tarvinnut soittaa. Silmään vain on mennyt puru. Kyllä se itse osaa ottaa sen pois. Mutta jos ei osaa. Kannattaa soittaa eläinlääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe