Oli iso loukkaus erään henkilökunnan aiheuttaman kohtelun takia. Voiko joku Elisalla käydä läpi hänen kanssa? Nro H0016 noin klo 10:35 tiski oli oikealla nurkalla.
Kävin aamuna lapseni kanssa Itis-pisteeseen saadakseni mobiilivarmenne-käytön hänelle, Omakantan koronatodistusta varten. Ihan heidän nettisivunsa, että tämä voi tehdä myymälässä.
Otin vapaapäivä, jono oli 40 minsaa.
Ensin, tiskillä oleva mies kutsui hänen kaverinsa (ehkä esimies) palvelemaan minua, koska hän ei tiedä miten tehdä sen. Tämä mies näytti vähän epäkokeneelta jo kun sellaista pyyntö tuli.
Annoin kaikki dokumentit varmennuksen varalta (lapsen passi, minun non-suomalainen passi ja pysyvä oleskelulupakorttini yli 13v Suomessa).
Ensin, hän sanoi että todistus piti olla suomalainen ja minun oleskelulupani ei kelvannut, vaikka kerroin että se on pysyvä, ollut täällä 13 vuotta. En ole Suomen kansallinen mutta oleskelulupa löytyi, miten suomalaisen oleskelulupakortti (sillä on henkilötunnuksesi myös) ei kelvannut kun sillä ja passillani, asioinnin kaikkien viranomaisten kanssa (!), jopa olen toiminut yrittäjänä asiakaspalvelu-alalla, palkatan muutamaa suomalaistakin. Näillä voin saada ison lainan pankista!
Sen jälkeen hän muutu aiheen täksi että, vain mieheni voi tehdä sen koska hän on suomalainen ja hän maksaa kuukausilaskua. Entä siinä jos itse pystyn maksamaan sen?
Onko kyse suomalainen ulkonäkö tai suomalainen suomalainen? Eli suomalainen virallinen oleskelulupa ei ole kelvollinen ja ei luotettava Suomessa ??!
Elisa yrityksenä pitää osoittaa tätä henkilökuntien laatu-ja tietokehitykseen, koska tämän piti olla niin simple ettei aiheuta tosi loukkavaa asiakaskokemusta, semmosen yritysedustajan oman epätietoinen- ja epäpätevä asenteen takia.
Ihan basic; ei kaikilla Suomessa on suomalaisen passi mutta oleskelulupa on. Ihan 2. tai 3. luokka kohdelu.
Pelkää mobiilivarmenne-hakemus omalle lapselle samalla sukunimellä. Luulin että olen ylpeä kun edistän aika paljon Suomelle verorahallani ja kun työllistän suomalaista, mutta tunteeni suomalaisena ei katsota, eikä hyväksytä. Tapaus on traumaattinen.
Rasisti ja kykenemätön henkilökunta Itiksen pisteellä
4
892
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tuosta kannata hernettä nenään ottaa. Ensinnäkin kannattaa tiedostaa, että oleskelulupa ei ole minkään arvoinen henkilöllisyyttä todenettaessa. Suomessa on käytössä kaksi virallista henkilötodistusta; passi ja henkilökortti. Käytännössä mikään muu ei ole henkilötodistus, eikä mitään muuta saa hyväksyä. Ei edes ajokorttia. En tiedä minkä maan kansalainen olet, mutta joidenkin maiden passi ei kelpaa Suomessa henkilötodistuksena. Passin ja henkilökortin pitää täyttää tietyt tekniset edellytykset, kuten biometriset tunnisteet, jotta se on Suomessa ja EU alueella käypä.
Elisan asiakaspalvelija on henkilökohtaisessa vastuussa, että mobiilivarmenne tehdään oikealle henkilölle. Lue tuosta ohjeet https://elisa.fi/varmenne/
Byrokratia ei ole rasismia, vaan se on olemassa siksi että järjestelmään voi 100% luottaa, ja sen takia poikkeuksia ei tehdä henkilöllisyyden tarkistamisessa - Anonyymi
Rasisti hommaan en ota kantaa, mutta toisaalta ihmettelen minkälaista henkilökuntaa vaikkapa gigantissa ja oikeissa tietokoneliikkeissä asiakasta palvelee. Ei mitään tietoa edes perusasioista. Ainoastaan osataan tyrkyttää jotakin kallista konetta. Eikä siitäkään mitään tietoa teknisistä ominaisuuksista. Tärkeää on edulliset maksuehdot.
- Anonyymi
80% myyjistä ei tiedä kuin puhelin nimen siis Samsung jne.. kaikki paikat missä olen ollut aloittavat sillä uusimmalla ja kalleimmalla mallilla.
- Anonyymi
Rasisti ja rasisti. Tuo menettää jo merkityksensä kun sitä hoetaan jatkuvasti, vaikkapa tilanteissa, joissa KAKILTA vaaditaan ihan samalla tavalla jotain. Jotkut vaan osaa käyttää SITÄKIN hyväkseen, pitäisi vaan aina päästä helpommalla.
Pitäisköhän mun alkaa solvata Elisaa IKÄrasistiksi?
Ja olen maksanut veroja kotimaahani yli 50 vuotta. Mutta ei vaan auta! Kohtelu on sitä sun tätä, ainakin Elisan liikkeissä. Puhelimessa on kivoja ihmisiä, kun eivät ehkä aina muista, että olenkin vanhus. Ääneni on nuoremman ihmisen. Kurvikkaana nuorena blondina sain aina hyvää palvelua. Tosin en ollut vielä Elisan asiakaskaan...asiat olivat helpompia, ainakin puhelin- netti- yms. jutuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269