Miten voi olla mahdollista

Anonyymi

Olen kehitysvammainen ja osaan sujuvasti englantia 🤔

16

1044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kehitysvammoja ole eri tasoa? Edesmennyt kehitysvammainen sukulaiseni ei osannut lukea eikä kirjoittaa,, eikä olisi todennäköisesti oppinut käyttämään tietokonetta. Toisaalta olin lukiossa samalla luokalla jonkin asteen kehitysvammaisen kanssa, joka suoriutui opinnoista.

• Anonyymi

Höpö höpö. Jos tietämäsi henkilö suoritti lukion, hän ei ollut kehitysvammainen. Ehkä opiskelutoverillasi oli autismin kirjoa, lukihäiriö tai cp-vamma, jotka eivät välttämättä estä opiskelemasta pidemmälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Jos tietämäsi henkilö suoritti lukion, hän ei ollut kehitysvammainen. Ehkä opiskelutoverillasi oli autismin kirjoa, lukihäiriö tai cp-vamma, jotka eivät välttämättä estä opiskelemasta pidemmälle.

Saattaa muuten olla CP, olin myöhemmin toisessa oppilaitoksessa jossa oli samantapainen henkilö: piipittävä ääni, vähän valtaväestöstä poikkeava ulkomuoto (mm. vinot silmät jne.) ja intti helposti erilaisista asioista ja jankutti. Tällä jälkimmäisellä ainakin ihan tunnetusti oli CP.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa muuten olla CP, olin myöhemmin toisessa oppilaitoksessa jossa oli samantapainen henkilö: piipittävä ääni, vähän valtaväestöstä poikkeava ulkomuoto (mm. vinot silmät jne.) ja intti helposti erilaisista asioista ja jankutti. Tällä jälkimmäisellä ainakin ihan tunnetusti oli CP.

CP ei koskaan ole kehitysvamma.

• Anonyymi

Minusta meillä kehitysvammaisillakin on omia vahvuuksiamme kuten kaikilla ihmisillä on. Minä esimerkiksi olen lievästi kehitysvammainen ja autistinen, mutta minä osaan lukea ja kirjoittaa hyvin. Monet ovat sanoneet, että osaan kirjoittaa yhtä hyvin kuin sellaiset ihmiset, joilla ei ole kehitysvammaa, vaikka kehitysvamma saattaa vaikeuttaa kirjoittamaan oppimista.

• Anonyymi

Minäkin osaan sujuvasti englantia vaikka mulla on kehitysvamma. Olen kuullut englantia pienestä pitäen ja pelaan paljon ja pelasin paljon. Tykkään oppia kieliä pelaamalla ja katsomalla lastenohjelmia. Se on mun piirre että kielet oppii hyvin. Sitten on asioita jotka ei suju. Esimerkiksi rahan käyttö ja laskeminen ja kertotaulu.

• Anonyymi

Jos osaa mongertaa muutaman sanan kuulemaansa kieltä, niin se ei ole osaamista. Se on tyhmyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos osaa mongertaa muutaman sanan kuulemaansa kieltä, niin se ei ole osaamista. Se on tyhmyyttä.

Paljon enemmän osaan kuin muutaman sanan. Pystyn keskustelemaan asioista. Käytän englantia päivittäin

• Anonyymi

Sellaisia harhoja kehareilla on.

• Anonyymi

Sä voit painua helvettiin tuon sanan sanomisesta!!

• Anonyymi

Lievään älylliseen kehitysvammmaan ei kuulu narsisti juttu. Mutta näkymättömät vammat ovat ADHD ja Autismin kirjo eli entinen Asperger näihin kuuluvat persoonallisuushäiriö ja uhkailu ADHD naiset videossa kertoo, että ADHD naiset manipuloi ja Autismin Alaprofiili PDA on todella lähellä Narsisti juttua. Itse ADHD takia en saa muista kehitysvamman saaneista kavereita ja ohjaajat sanoo että vaikea Adhd on minulla syynä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko koskaan tullut mieleen viettää päihteetöntä elämää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä joudut sinne.

• Anonyymi

Itse myös mietin, miten voi olla mahdollista, että Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena en ole koskaan tarvinnut edunvalvontaa ja minulla on matemaattinen lahjakkuus ja numerosarjojen luetteleminen ulkomuistista? Ja miksi kotona yksin asuessani ei korostu ohjauksen tarve mutta työtoiminta ryhmissä suuri avustajan tarve, koska en osaa toimia ryhmässä ohjatusti. Toinen diagnoosi on ADHD eli ADHD on näkymätön vamma ja on suvun geeneissä ADHD todettu

• Anonyymi

Numerosarjojen luetteleminen on tyhmyyttä. Matemaattinen lahjakkuus ei ole numerosarjojen luettelemista, sen osaavat apinatkin.

• Anonyymi

Eiköhän kehitysvammaisillakin ole erilaiset taitoprofiilit kuten muillakin. Tiedän itsekin lievästi kehitysvammaisen, joka osaa minua paremmin englantia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe